استخر پیش ساخته

برای مثال در صورتی که عمق استخر از بالاترین لبه تا کف 160 سانتیمتر است، عمق گودال حفر شده میبایست 180 سانتیمت

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

برای مثال در صورتی که عمق استخر از بالاترین لبه تا کف 160 سانتیمتر است، عمق گودال حفر شده میبایست 180 سانتیمتر باشد. نکته 1- در صورتی که استخر در محوطهای با محدودیت نصب میشود، سمتی که به دیوار یا کناره زمین چسبیده است باید مطابق با محدودیت کنده شود. به دلیل ساختاری که استخر های پیش ساخته دارند شما می توانید این استخر ها را بدون نیاز به حفاری بر روی زمین راه اندازی کنید و با کمک نردبان مخصوص به داخل استخر رفته و از آن خارج شوید ، در این نوع راه اندازی که راه اندازی روکار نیز گفته می شود دیگر نیازی به حفاری زمین نبوده و می توانید محصول را در کمتر از یک ساعت راه اندازی کنید . دارای آبندی کامل است و هیچ گونه نیازی به کاشی و ایزوگام ندارد. فایبرگلاس یکی از متریال های اصلی و سازنده استخر پیش ساخته به حساب می آید که مقاومت و سختی آن به گونهای بوده که برای ساخت بدنه کشتی و غیره استفاده می گردد؛ بنابراین برای استفاده و نصب استخر پیش ساخته دیگر نیازی به آب بندی و عملیات مشابه آن نیست. C᠎on te᠎nt has been g​en᠎er᠎ated  with t he he lp of G SA ​Conten​t ​Generator DEMO​.

متریال به کار رفته در ساخت استخر پیش ساخته به گونهای است که در مقابل مواد شیمیایی مانند کلر مقاوم عمل میکند؛ بنابراین عملیات پاک سازی و کلر پاشی، به بهترین حالت ممکن صورت می گیرد. با توجه به وقت گیر بودن ساخت استخر بتنی و در نتیجه هزینه های کلان آن، امروزه استفاده از استخر پیش ساخته جایگاه ویژهای پیدا کرده است. یکی دیگر از مزیت های استفاده از این محصول در این زمینه، هماهنگی با تغییرات دما می باشد که برای پرورش آبزیان می توان شرایط زیستی ماهیان را با توجه به آن مهیا نمود. خوشبختانه، در مقایسه با نگهداری مورد نیاز استخرهای بتنی و وینیل، هزینه نگهداری استخرهای فایبرگلاس بسیار ارزان تر است و به همین دلیل، نگهداری یک استخر فایبر گلاس برای چندین دهه بسیار آسان است. گفتنی است استخر پیش ساخته، از نقطه نظر اقتصادی، از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار می باشد. انتخاب از میان طیف گسترده رنگ ها و همچنین انتخاب نوع سنگ و موزاییك شیشه ای و یا حتی كاشی از میان انواع مختلف آن بسیار خوشایند می باشد. 3- لولهه ای خروجی سیستم تصفیه به صورت مناسب تا نازلهای جت کشیده شده و به آنها متصل گردد. اینتکس نیز با توجه به این موضوع انواع پمپ تصفیه آب اینتکس را مخصوص استخر های خود و متناسب با ظرفیت آن ها تولید کرد که آن را در قالب یک پکیج خریداری خواهید کرد .

توجه شود جهت رگلاژ کف به هیچ وجه در یک نقطه و یا یک سمت، از سنگ و یا ارتفاع دهنده موضعی استفاده نشود تا باعث جدا شدن بخشهایی از کف استخر از روی بتن شود. در این راستا، قابلیت ترمیم و بازسازی از ویژگیهای مثبت آن بوده که در صورت بروز حادثه و آسیب احتمالی، میتواند در جهت ترمیم آن برآمد. کل زمین مورد نظر جهت ساخت استخر باید تراز و بدون گودی و یا پستی بلندی و ریشه درختان باشد. در محلهایی مانند زیر پلهها و یا زیر لبه ها که به صورت کنسول و یا شیب معکوس میباشد، تا حد امکان با مخلوط شن و ماسه و سیمان پر شده و فشرده شود و برای پرکردن نهایی مکانهای فوق مطابق روش تزریق که در ادامه توضیح داده میشود عمل میگردد. همچنین در صورتی که خاک منطقه گِلی بود، مراحل فوق را با استفاده از مخلوط خاک شن و ماسهای که از جای دیگر تهیه میگردد میبایست انجام داد.

سازگار و دوستدار محیط زیست، برخورداری از سطح صاف و نرم، انعطاف پذیری بسیار بالا، مقاومت مطلوب در برابر جلبک ها، هزینه اجرایی کم و پایین، نظافت آسان و مقاومت در برابر فشار، از دیگر مزیت های استخر پیش ساخته تلقی می گردد. از کاربردهای دیگر استخر پیش ساخته، استفاده از آن به عنوان مخزن آب کشاورزی برای آبیاری می باشد. پس از خشک شدن و گرفتن بتن کف، استخر با روش مناسب و با استفاده از جرثقیل و تسمههای مناسب به طور دقیق در محل خود قرار گیرد. در این مقاله تلاش کردیم شما را با استخرهای پیش ساخته و مزایای آن ، آشنا کنیم. بدنه استخر از پیش ساخته از جنس بسیار محکم و از جنس الیاف پی وی سی دولایه تشکیل شده که باعث میشود جلوی آسیب پذیری در برابر آبزیان را بگیرد. در صورتی که خاک محل گودبرداری مخلوط شنی و ماسهای بوده و خاک گل نباشد، آن را با عیار 150 کیلوگرم سیمان در هر متر مکعب مخلوط کرده و با آب کمی آن را مرطوب و به مرور دور استخر ریخته و در لایه های 20 سانتیمتری پخش و با استفاده از تخمال دستی آن را تا حد امکان فشرده مینماییم.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 7 اردیبهشت 1402