صفحه اصلی - نمای کلی

برخورد قارهای و عمدتاً شمالی، بین صفحه عربستان و اوراسیا (که ایران را نیز شامل میشود) باعث ایجاد کوههای زاگرس

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

برخورد قارهای و عمدتاً شمالی، بین صفحه عربستان و اوراسیا (که ایران را نیز شامل میشود) باعث ایجاد کوههای زاگرس شده است، زیرا صفحات در حرکت آهسته به هم برخورد میکنند. مرورگرهای وب میتوانند منبع یا کدهای یک وب سایت را به شما نمایش دهند. در لایههای بالاتر، یک سرور در وب میتواند اجازه دسترسی را فقط به شبکههای محرمانه مانند اینترانت شرکتها بدهد یا میتواند سطح دسترسی را برای کل وب باز بگذارد. این ایده فقط یک بار جواب میدهد و دلیل موفقیتش هم نو و تازه بودنش بود . مثلاً در مثال قبل اگر اندازه صفحات را دو کیلوبایت در نظر بگیریم، به هفت صفحه نیاز خواهد بود که فقط ۱ کیلوبایت در آخرین صفحه به هدر خواهد رفت. مثلاً اگر فرایندی ۱۳ کیلوبایت باشد و اندازه هر صفحه هم ۴ کیلوبایت باشد، مجبور هستیم فرایند مورد نظر را در چهار صفحه قرار دهیم که تنها ۱ کیلوبایت از آخرین صفحه استفاده شده و ۳ کیلوبایت آن به هدر رفته و قابل استفاده نیست.

 A᠎rticle has be en c​reated ᠎with t᠎he فروشگاه اینتکس در ایران  help of G SA  C ontent G ener​ator D᠎emov ersi᠎on!

بهطور سنتی، تمام صفحات اندازه یکنواختی دارند، مثلاً ۴۰۹۶ بایت. اندازه TLB محدود است و نمیتوان تمام آدرسها را در آن قرار داد؛ بنابراین اگر TLB نتواند درخواستی را برآورده سازد (TLB miss)، باید بهطور دستی جدول صفحه را جستجو کرد تا عمل تبدیل آدرس صورت پذیرد. اگر اندازه صفحات را بالا در نظر بگیریم، تعداد صفحات کم میشود و بنابراین میتوان آنها را راحتتر در TLB ذخیره کرد و به این ترتیب نرخ TLB miss کاهش خواهد یافت و شانس اینکه درخواست توسط TLB اجابت شود هم بالاتر میرود. اندازه صفحات معمولاً وابسته به سختافزار است اما سیستمعامل هم میتوان این پارامتر را به صورت نرمافزاری مشخص کند. در بیشتر سیستمعاملها میتوان اندازه صفحه را در زمان اجرا بدست آورد. در آغاز دورهٔ سنوزوئیک در ۶۵ میلیون سال پیش به خط ناوهای باقیماندهای تقلیل یافته بود که تنها بخشی از آن را هنوز دریا فرا میگرفت. در حقیقت تنها در ۱۱ سال گذشته حدود ۲۵٬۰۰۰ زمین لرزه در کوههای زاگرس ثبت شده است. صفحه وب ایستا: پرونده اچتیامال صفحه در کارساز موجود است و به هنگام درخواست مرورگر، تنها فرستاده میشود.

میتوان در طراحی صفحات وب از قالب از پیش ساخته شدهاستفاده کرد یا یک قالب برای آن ساخت. یک صفحه وب همچنین میتواند شامل المانهای دینامیکی برای تطبیق با کاربران باشد. یک وب میتواند هرچیزی را به نمایش بگذارد، اما معمولاً با اچتیامال یا زبانهای نشانه گذاری دیگری نوشته میشوند. ساختار لایهها، تایپوگرافی و طرح بندی رنگها با استفاده از cssها به وجود میآیند؛ که هم میتواند با HTML ادغام شود یا در فایل جداگانهای به سند HTML متصل گردند. ممکن است یکسری از کاربران دوست نداشته باشند از فونتها و طرح بندی رنگها استفاده کنند یا نخواهند استایلها بر روی صفحات وب بارگذاری شوند. عموماً این روزها وب سایتها دارای انعطاف بیشتری هستند. این صفحه آخرینبار در ۲۰ آوریل ۲۰۲۰ ساعت ۱۱:۱۱ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲ اوت ۲۰۲۲ ساعت ۱۵:۲۹ ویرایش شدهاست. در مرز غربی صفحهٔ عربستان، منطقهٔ گسل تبدیلی شامل گسلهای آناتولی شرقی و دریای مرده واقع است که صفحات مجاور در این نقطه در حال سایش یکدیگرند. انرژی برخورد نیز به صورت زمین لرزه در خطوط گسل در امتداد یا نزدیک این مرزها آزاد میشود. این قسمت به وسیله یک پیچ در امتداد عمود یا مایل بر روی کله گی حرکت داشته و کار تنظیم بار عمودی را به وسیله حلقه تنظیمی انجام میدهد.

بیشتر صفحهٔ عربستان را شبهجزیرهٔ عربستان تشکیل میدهد و این صفحه با گسترش به سمت شمال تا ترکیه امتداد دارد. اکسل نرمافزار صفحه گستردهای است که به کاربر اجازه میدهد تا ظاهر صفحه را، از قبیل نوع قلم و مشخصات نویسهها و ظاهر خانهها را تعیین کند. ماشینهای صفحه تراش را در کارگاههای ابزارسازی و قالبسازی و کارگاههای تعمیراتی کارخانجات مختلف و نیز در کارهای کوچک به کار میبرند. در واقع میتوان گفت که زلزههای ایران بیشتر حاصل فشار برخورد صفحه ایران با عربستان هستند. بسیاری از محققان در حال مطالعه این موضوع هستند که چه نسبتی از انرژی برخورد در این منطقه صرف ساخت کوه در مقابل ایجاد زلزله میشود. هر چه اندازه صفحات کمتر باشد، این اطمینان به وجود میآید که فضای کمتری از این راه به هدر برود. اندازه صفحه معمولاً توسط معماری پردازنده تعیین میشود. تعیین اندازه صفحه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که گاهی با هم در تضاد هستند و نمیتوان به یک اندازه ایدهآل دست یافت.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن