COVID-19 و صنعت پوشاک را نامرئی دست

در مقاله اخیر, 'همه گیر است که یک پورتال' نویسنده همچون آرونداتی روی تشبیه COVID-19 به یک "آزمایش شیمیایی" که

توسط NEWSATROPAT در 30 تیر 1399

در مقاله اخیر, 'همه گیر است که یک پورتال' نویسنده همچون آرونداتی روی تشبیه COVID-19 به یک "آزمایش شیمیایی" که "روشن همه چیز پنهان است."

در صنعت نساجی از آن پرده برداری کرده است که دست های پنهان که کوک انتخاب کنید و بسته بندی لباس در پایین پله های جهانی زنجیره تامین.

در پاکستان همه گیر هدایت می شود کارگران از ماشین آلات خود را و به کارخانه دروازه تجلی خشم و انزجار خود را در عدم پرداخت حقوق. کارفرمایان خود را – که بسیاری از آنها در حال تامین کنندگان به مارک های بین المللی – پاسخ با اخراج های دسته جمعی و آتش تفنگ.

بیشتر تا عرضه زنجیره ای مغازه کارگران در Debenhams ایرلند باید اعتصاب فروشگاه ها و خواسته های خود را پرداخت افزونگی.

زنجیره تامین جهانی از صنعت نساجی است تودرتو و آن پایین پله ها پردهی توسط یک وب سایت از آژانس های پیمانکاران و پیمانکاران فرعی. این ارتباط بین هر یک از زنجیره ای مبهم هستند. تنها چیزی که متصل به آن در کف مغازه با کسانی که در پشت دستگاه است که به طور معمول یک لباس برچسب که خرس نام تجاری است. این مخاطره آمیز مدل تنها به طول انجامید و این به دلیل آن بوده است نه شفاف و به دلیل های مختلف به پایان می رسد از زنجیره ای نمی آمد.

در حال حاضر واکنش های شیمیایی از این بیماری همه گیر است روشن این زنجیره تامین و درخشید بی رحم نور در سازه های که لینک فروشگاه دستیار در ایرلند که از دست داده است کار خود را با خیاط در پاکستان است که او را دزدیدند بسته پرداخت. برای اولین بار آن را اجازه داده است آنها را به یکی دیگر.

در کف کارخانه در پاکستان

صنعت پوشاک دومین کارفرما در پاکستان است. حساب آن را برای 8.5 درصد از تولید ناخالص داخلی و تقریبا 70 درصد از صادرات کشور. کاهش تقاضا در اروپا و آمریکای شمالی به عنوان یک نتیجه از COVID-19 وادار مارک های بزرگ به لغو سفارشات که به نوبه خود منجر به اخراج های دسته جمعی و عدم پرداخت حقوق و دستمزد.

در پاسخ, گربه وحشی حملات را گرفت در کارخانه دروازه سراسر کشور است. با توجه به ناصر منصور دبیر کل ملی اتحادیه های کارگری فدراسیون پاکستان این نوع از مردمی سازماندهی شد و بی سابقه در بیش از سه دهه: "این یک paradigmatic تغییر است. قبلا ما را بسیج آنها در حال حاضر آنها در حال انجام آن خود را...تظاهرات شروع به تظاهرات در کف کارخانه و سپس حرکت آنها را بر روی خیابان ها و سپس بر روی پشت بام ساختمان. و آنها در حال گرفتن بیشتر شد."

لاهور شرکت بر اساس ChenOne است یک شرکت تابعه از چناب یکی از بزرگترین صادرکنندگان منسوجات در پاکستان است. Haseeb سابق دستیار مدیر در ChenOne به یاد می آورد که شرایط در کارخانه قبل از مستند: "آن مشترک بود برای ما منتظر دو ماه حقوق و دستمزد. حداقل دستمزد 17,500 روپیه در ماه دریافت کردم فقط 10 ، 000 در یک ماه.... زمانی که COVID آمار بسیاری از مردم از کار برکنار کسانی که باقی مانده بودند برای پرداخت 4 ماه."

یکی از کارگران در اعتصاب خارج از ChenOne کارخانه توصیف وضعیت در ریزش مصاحبه تلفنی: "ما نمی پرداخت شده است برای 4-5 ماه ما شده اند قادر به پرداخت اجاره و یا قبوض آب و برق...که بدهکار است پول به ما از قبل از lockdown." پس از یک سری از تظاهرات که در آن کارگران از کار اخراج شدند بر کارخانه پاسداران مدیریت پرداخت حقوق. همه کارگران و سپس اخراج.

صحنه های مشابه بازی های برگزار شده در دروازه کراچی شرکت بر اساس لباس جین – بزرگترین پاکستان تامین کننده پارچه به علامت های تجاری مانند H&M و C&A. شرکت اخراج 15000 نفر از کارگران خود را برای جلوگیری از پرداخت خود عید پاداش ايميل سند Covid-19 اضطراری فرمان 2020 که ممنوع افزونگی در طول مستند. باقی مانده 28,000 کارگران در ادامه به تقاضای پاداش خود را که آنها با اتکا به دیدار خانواده خود را در طول تعطیلات. مدیریت در نهایت تسلیم اما پس از آن لغو کارخانه شاتل که حمل و نقل کارگران به کارخانه روز بعد. کارگران مرتب حمل و نقل خود را, اما با مسلح کارخانه پاسداران است.

H&M نزدیک شد برای اظهار نظر و پاسخ داد که تنها 8,500 کارگران شاغل خود را تامین و آن را با کارگران گذاشته شد و در طول مستند دوره است. اما آنها اذعان کرد که "450 کارگران چپ کارخانه بدون هیچ گونه اطلاع و نه تقاضا برای ترک و پس از انتظار برای آنها را به بازگشت به درون از نظر قانونی موظف مدت زمان تامین کننده نیاز آنها را جایگزین. این 450 کارگران شده اند پرداخت کامل حقوق و دستمزد و پاداش مطابق با توافق نامه."

یک منبع گزارش داد که از 70,000 لباس جین کارگران "90 درصد ثبت نام نکرده بودند با امنیت اجتماعی و طرح بازنشستگی... 60% بود [استخدام] شخص ثالث پیمانکار سیستم [از طریق یک آژانس]."

لباس جین خود گزارش به لباس تمیز کمپین که آنها شاغل 10,000 کارگران در سراسر چهار واحد همه ثبت با سند امنیت اجتماعی موسسه (اسپرم). با توجه به اسپرم را ثبت ثبت شرکت ده واحد و تنها 4,612 کارگران است. این paperless labyrinthine شبکه ای از تامین کنندگان و پیمانکاران به معنی باک متوقف می شود با هیچ کس.

در روز دوشنبه 15 ژوئن, عکس های گرافیکی و لرزان آیفون فیلم آمده از اعتصاب خارج از دروازه Kassim لباس – یک تامین کننده به آلمانی نام تجاری تام خیاط شلوار جین. کارگران در اعتراض به اخراج از 35 کارکنان شده بود اخراج در کارخانه پاسداران است. چهار مجروح شدند و پانزده دستگیر شدند.

در یک ویدئو یک کارگر دست گوشی های هوشمند خود مواجه شد و با یک اسلحه پر و گفت: تقریبا wearily "برو در پیش بروید و شلیک کنید." تام خیاط بودند با نزدیک شدن نظر اما پاسخ نمی دهند.

کار انعطاف پذیر

قبل از COVID-19 پوشاک و نساجی صنایع زنجیره تامین شد و در حال حاضر شکننده است. همیشه متکی به یک مخاطره آمیز ارتش از کارگران در کشورهای تولید کننده با ضعیف یا غیر موجود اجتماعی سیستم های امنیتی.

این است که طراحی آن نیازمند انعطاف پذیری از کارگران در شرکت های تولید با توجه به عدم پرداخت اضافه کاری و تاخیر یا عدم پرداخت دستمزد همه از آن ایجاد اتاق تکان دادن برای خریداران بیشتر تا زنجیره.

آکروباتیک feat کار 10-12 ساعت در روز به صورت زیر حداقل دستمزد ملاقات کرد سفت و سخت عدم انعطاف در انتهای دیگر از زنجیره ای. این مدل تولید حذف مارک' تعهدات به تامین کننده, کارخانه. با توجه به لباس تمیز مبارزات انتخاباتی بسیاری از تامین کنندگان مجبور به پرداخت هزینه برای تولید چشمگیر و برندها اغلب نمی پرداخت برای سفارشات تا زمانی 60-90 روز پس از تحویل. سیاه و سفید و قهوه ای کارگران در انتهای دیگر نیاز به "انعطاف پذیر" و انتظار می رود حداقل تاخیر 2 ماهه در دریافت حقوق و دستمزد به عنوان یک نتیجه.

همین انعطاف پذیری است که اعمال می شود به سلامت و دستورالعمل های ایمنی است که هزینه کارگران خود را زندگی می کند. مرگ 259 کارگران در آتش سوزی در علی شرکت کارخانه نساجی در کراچی با توجه به خروجی آتش بودن مهر و موم و عدم آتش آلارم و تجهیزات ایمنی است که یک تصویر از این کشنده مفهومی از یک خرید مدل که ساختار در expendability از آن کمترین کارگران پرداخت می شود.

80 درصد از کارگران صنایع پوشاک زنان هستند و این اتفاقی نیست – آنها مطلوب دقیقا به دلیل انعطاف پذیری خود را. تعهد برای آنها را به انجام مشاغل متعدد در علاوه بر این به داخلی کار ارائه آنها را نرم و قابل انعطاف نیروی کار است.

زنجیره تامین در حال یک پیچ در پیچ شبکه آزادانه مرتبط عوامل و پیمانکاران فرعی. بافت همبند که بخیه آنها را به هم است 'انعطاف پذیری از شرایط کار برای کسانی که در پایین.

یک شوک به سیستم

COVID-19 مختل کرده است این عمل تعادل ظریف و بافت همبند در این سیستم در حال حاضر چیز ساییده شده.

اقتصادی پیامدهای کاهش سفارشات در اروپا و شمال امریکا موج پایین زنجیره تامین فرود مستقیما بر روی شانه ها از در حال حاضر در معرض کارگران در کشورهایی مانند بنگلادش و کامبوج و پاکستان است. پوشاک مارک را لغو سفارشات به ارزش 1.6 میلیارد دلار از بنگلادش به تنهایی.

COVID پرده برداری کرده است به دقت مهندسی شده تولید مدل که insulates برندها از شوک و آنها را قادر می سازد به شرک هزینه بیشتر پایین زنجیره تامین عطف به ماسبق لغو سفارشات و یا حتی امتناع از پرداخت برای سفارشات در حال حاضر در تولید.

به جای پذیرش مسئولیت مارک های بزرگ باید در عین حال خواستار انعطاف پذیری بیشتر از تامین کنندگان خود را. کارگران نه تنها باید مطالب با کمتر – آنها باید چشم پوشی دستمزد در دسترس نباشد.

با توجه به کریستی Miedema از لباس تمیز کمپین "این بی عدالتی است و نه ناشی از COVID این صنعت شکسته شد قبل از این. این مسائل در حال حاضر وجود دارد, آنها فقط بیشتر در معرض در حال حاضر."

دست های نامرئی

در هفته های اخیر بسیاری از نرم و صاف کردن بیدار علامت های تجاری در اروپا و آمریکای شمالی صادر سیاه زندگی موضوع حمایت از اظهارات. در حالی که روابط عمومی ادارات به راحتی سبک خود را به عنوان ضد نژادپرستان خود پیمانکاران انکار خود را سیاه و سفید و قهوه ای کارگران دستمزد خود را و باز کردن آتش بر روی آنها خطوط اعتصاب.

اما ردیابی این موارد نقض حقوق بشر هیچ کار آسان است. پاسخگویی تبخیر با هر پیچ و تاب و به نوبه خود در زنجیره.

در پاکستان و پوشاک کارگران به طور معمول استخدام از طریق یک سازمان و فقدان یک قرارداد نوشته شده است. تا آنجا که به برندها نگران هستند آنها وجود ندارد. در یک تبادل ایمیل, H&M دفتر مطبوعاتی گفت: 15,000 کارگران نمی توانست به اخراج از لباس جین "از آنجا که ما تنها 8,500 در کتاب". این ممکن است درست باشد اما فقط به خاطر نام خود نیست در مقاله به آن معنا نیست که آنها وجود ندارد.

زنان که عمدتا شاغل به عنوان صفحه اصلی بر اساس کارگران, کار عملی در ابهام به ندرت دانستن نام تجاری آنها دوخت كم یا چسب کفش های تنیس برای.

Zehra خان دبیر خانه مبتنی بر زنان کارگر فدراسیون تخمین می زند که 12 میلیون نفر در پاکستان در صفحه اصلی بر اساس کارگران اکثر آنها شاغل رسمی و بدون قرارداد.

در پاکستان, صفحه اصلی مبتنی بر کارگران هستند و نه از نظر قانونی به رسمیت شناخته شده به عنوان کارگران; آنها وجود ندارد و بنابراین نه به عنوان اساسی کارگر حمایت. یک ILO مطالعه از سال 2017 به رهبری خان نشان داد که به طور متوسط در صفحه اصلی بر اساس کار کارگران 12.3 ساعت در روز و شش روز در هفته به صورت ساعتی دستمزد $0.39. با توجه به قرارداد خود را کمتر از وضعیت آنها هیچ قدرت چانه زنی. "از کارگران اقدام به مذاکره نرخ های بهتر با واسطه 95 درصد شکست خورده" در این گزارش جزئیات.

برای دو سال گذشته خان به انجام این کار پر زحمت و تلاش به منظور برآورد تعداد کارگران بر اساس صفحه اصلی در پاکستان و قطعه آنها را به زنجیره اتصال آنها را با مارک های بین المللی از طریق یک سیم پیچ شبکه ای از سازمان ها و پیمانکاران است. مرور این دخمه پرپیچ و خم است یک کار بسیار نیرومند از حدس و گمان هنگامی که کارگران وجود سایه ها از خانه های خود. "وجود دارد هیچ داده ای برای آنها" خان توضیح می دهد.

زنجیره ای را حفظ خواهد کرد ما با هم

بیشتر تا عرضه زنجیره ای در دوبلین, Debenhams خرده فروشی کارگران مطلع شدند از طریق ایمیل در 9 مارس که آنها از دست دادن شغل خود. یازده شرکت فروشگاه به منحل شود; کل ایرلندی arm از شرکت رفته بود. در تاریکی از یک بانک در تعطیلات آخر هفته زنان بسیاری از آنها تا به حال انجام شده بیش از بیست سال از خدمات شرکت درهم در اطراف برای اطلاعات.

"پس از آن محاسبه می شود... آنجا که آخر هفته طولانی وجود دارد هیچ جا باز" ان یک موظف فروشگاه عضو کمیته و خریداران شخصی برای Debenhams از چهارده سال توضیح می دهد. "توسط شنبه, Debenhams امیدوار بودند ما شده اند روز گذشته خبر. ما در وسط یک بیماری همه گیر اجازه می دهد تا حرکت. متاسفانه برای آنها که نمی شود."

در زیر پنج شنبه کارگران رنگ در اطراف هر ایستگاه رادیویی, کانال های تلویزیونی و روزنامه. "ما هولناک هر وزیر ما می تواند از فکر می کنم با ایمیل. ما مبارزه با جیغ و champing در بیت" ان را به یاد می آورد.

و آنها تحقیقات خود را. بسیار شبیه به مارک های پنهان خود را بیشتر استثمار نیروی کار در باتلاق شخص ثالث پیمانکاران در انتهای دیگر از زنجیره تامین, Debenhams استفاده obfuscation هنگام برخورد با کارکنان خود را. این اعتصاب تا به حال هیچ تجربه قبلی از مبارزات انتخاباتی, اما آنها نورد تا آستین خود را و انجام این کار پر زحمت از unpicking رشته شرکت Debenhams شد با استفاده از به طفره رفتن از مسئولیت.

Debenhams.یعنی شد Debenhams آنلاین که در ادامه به تجارت در ایرلند پس از انحلال فروشگاه ها اعلام شد – تا زمانی که اعتصاب کنندگان موفق به سقوط فروشگاه آنلاین خود را چهار بار. "ما از تمام دوستان و خانواده ما به سیل زده بخش نظرات و... اگر شما وجود دارد در حال حاضر شما نمی خواهد بود قادر به استفاده از آن" ان را به یاد می آورد با افتخار اضافه کرد با یک لبخند "ما قشنگ بودن لذت بردم با آن است."

با توجه به دستور اتحادیه های کارگری در اوایل سال 2020 انگلستان شرکت مادر در زمان کنترل Debenhams ایرلند کسب و کار آنلاین قبل از اینکه به دنبال انحلال. به گفته مایکل Meegan اتحادیه بخشی Organiser, "مدت کوتاهی پس از انجام این کار Debenham انگلستان انصراف خود را حمایت مالی از Debenhams ایرلند کسب و کار است که به طور مستقیم منجر به ایرلندی دست رفتن کسب و کار به انحلال." در انجام این کار "حدود 1500 نفر از کارگران شغل خود را از دست."

برای جلوگیری از این شرکت انتقال سهام در ایرلندی فروشگاه به انگلستان ان و همکاران او کشید تا 24 ساعت rotas برای اعتصاب علیه اشتغال در خارج از فروشگاه ها – اغلب انجام "چک نقطه' در 3هستم برای اطمینان از آن بود که سرنشین دار و "یک جفت جوراب را که در فروشگاه است." زبر و خشن ماموران امنیتی فرستاده شده توسط انحلال طلبان KPMG بودند مبهوت توسط یک خط از زنان ایستاده قاطعانه در مقابل درب.

"این شرکت باید به تعهدات خود و رعایت افزونگی توافق که شرکت آزادانه وارد با کارگران در سال 2016", Meegan توضیح می دهد. "این کارگران باید یک ترکیب 10000 سال از خدمات به این شرکت کمک به تولید سود برای صاحبان سال پس از سال است."

این دقیق کار پلیسی رهبری Debenhams کارگران به پوشاک اعتصاب در بنگلادش است. در حالی که unpicking بخیه پوشاک زنجیره تامین آنها دریافتند که در انتهای دیگر کارگران محروم حداقل دو ماه پرداخت و Debenhams انگلستان بدهکار 18.5 میلیون دلار به تامین کنندگان در بنگلادش برای محصولات آنها منتشر شده بود از انگلستان پورت به انبار خود را. با توجه به بنگلادش تامین کننده برای Debenhams و عضو Debenhams فروشنده جامعه شبکه ای از تامین کنندگان علاوه بر کالاهایی که منتشر شد از انگلستان پورت های بدون, پرداخت, شرکت بدهکار حدود 44.6 m در دستور نشستن در کارخانه ها.

"پول ما برای پرسیدن نیست خیریه پول آن را از پول ما مردم ما زنده است. ما عرق و خون" او توضیح می دهد. او تخمین می زند که تا به 160,000 کارگران به طور بالقوه می تواند به سمت چپ گرسنه به عنوان یک نتیجه از Debenhams امتناع افتخار پرداخت. این شرکت در نهایت به توافق برای پرداخت $5m کالا بیکار نشسته در بنادر انگلستان – پس از ابتدا خواستار متناوب 90% تخفیف آنها در نهایت مذاکره 25% تخفیف. پس از آن آنها را به استخدام مقاطعه کار فرعی Centrotex به مذاکره پرداخت فقط برای $1.4 متر از $44.6 ارزش کالا در بنگلادش کارخانه های.

در پاسخ ایرلندی اعتصاب راه اندازی یک صندوق برای کارگران بنگلادشی بیان کرد که "به عنوان یک گروه از کارگران به تازگی برکنار توسط Debenhams این خشم ما که این شرکت می تواند مسئول باعث خرابی معیشت بسیاری از مردم در چنین cavalier شیوه است." Debenhams نزدیک شد برای اظهار نظر کرد و گفت که "تامین کنندگان که در حال ادامه کار با Debenhams در دولت در حال پرداخت به شرایط است."

H&M اظهار داشت که "در این نگران فردا بسیار مهم است ما حقایق مستقیم". این Debenhams کارگران آموخته این خیلی زود در مبارزه خود را برای رفع مشکلات پرداخت. "ما یاد گرفتیم زیادی از طریق این فرایند آن را باز کرد چشم ما و آنچه ما دیده ایم دارای منزجر ما" ان توضیح می دهد.

در تعقیب خود را از حقیقت آنها هم پاشید فاسد مدل کسب و کار لبه پنجره رساند تا در استثمار نیروی کار از کسانی که با دوخت بخیه در پایین آن. کارگران در هر دو انتهای زنجیره ای وجود دارد بدون رفتن را از طریق پورتال.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب