Achille Mbembe و فانتزی از جدایی

جامعه آلمان است که یک بار دیگر در داد و بیداد بیش از هولوکاست. این زمان آن را تا به چیزی برای انجام با آمدن به

توسط NEWSATROPAT در 9 خرداد 1399

جامعه آلمان است که یک بار دیگر در داد و بیداد بیش از هولوکاست. این زمان آن را تا به چیزی برای انجام با آمدن به شرایط با گذشته خود. بلکه بحث کنونی را احاطه کرده کسی که به طور کلی دور از مستمر بحث در مطالعات هولوکاست: کامرونی محقق Achille Mbembe. طوفان اطراف Mbembe به طور گسترده ای مورد احترام عمومی فکری و محقق از میراث استعماری روشن یکی از عمده خطوط گسل در مطالعات هولوکاست و یهودی زندگی عمومی: سوال از هولوکاست استثنایی.

گسترده بحث در اطراف Mbembe آغاز شد و با انتشار مقاله خود "جامعه دشمنی" که برای اولین بار به نظر می رسد در سه سال پیش. در یکی از مقاله اولین معابر Mbembe مقایسه مورد آپارتاید در آفریقای جنوبی با وضعیت فلسطینیان در سرزمین های اشغالی. بعد در مقاله ای از او با لینک آفریقای جنوبی, وحشیانه, سیستم آپارتاید با قتل یهودیان اروپا این ادعا که "سیستم آپارتاید در آفریقای جنوبی و نابودی یهودیان در اروپا — دومی اگر چه در مد و عرض کاملا متفاوت تنظیم — تشکیل دو سمبل از این تظاهرات از جدایی است." این ارتباط منجر به اتهام یهودستیزی توسط افراد مانند آلمان و جناح راست حزب دموکرات آزاد آلمان سخنگوی لورنز دویچ و سریع دفاع از Mbembe توسط برجسته روشنفکران مانند Aleida Assmann و مایکل Rothberg.

لازم به ذکر است که هیچ جا در مقاله خود می کند Mbembe به دنبال برابر نازی ها پروژه نژادی قتل با ادامه وضع اسفناک فلسطینی ها است. در واقع او اشاره می کند که نابودی یهودیان اروپایی بود "افراطی" و مقام "در یک محیط مختلف." اما واقعیت این است که چنین جنجال اغلب مطرح می شود پس از خواندن هولوکاست و نشان می دهد یک هسته رخ در هولوکاست حافظه: خطرات مشاهده هولوکاست را غیر قابل مقایسه است.

او در سال 1946 کتاب L'Univers concentrationnaire [به Concentrationary جهان] دیوید Rousset یک بازمانده از Neuengamme و بوخنوالت استدلال کرد که اردوگاه های نازی ها وجود داشته و در خارج از زمان و فضا در آنچه که او نامیده می شوند به عنوان قلمرو پادشاه اوبو داستانی کمدی شکل ایجاد شده توسط نمایشنامهنویس فرانسوی آلفرد جری. Rousset ادعا کرد که اردوگاه وجود داشته و در درون این جدا, جهان, که در آن 'آخرتی نیروهای سلطنت; بر این اساس ما نمی توانیم لینک جنایات از سیاره آشویتس با زندگی روزمره بی عدالتی از جهان ما. پس از آزادی از اردوگاه وجود داشته است و افرادی که به دنبال افزایش بی عدالتی هولوکاست به یک سطح غیر قابل; به یک دشت که در آن نه آفریقای جنوبی حزب ملی و نه اسرائیل و حزب لیکود همیشه می تواند رسیدن به.

Rousset است به تنهایی در این موقعیت. رئيس جمهور در کمیسیون هولوکاست برگزار شده تحت جیمی کارتر در سال 1978 نوشت که هولوکاست "جرم منحصر به فرد در حافظهی تاریخ بشر متفاوت نه تنها در مقدار خشونت محض تعداد کشته-اما در آن شیوه و هدف به عنوان یک جرم جنایی سازمانی سازمان یافته توسط دولت علیه غیرنظامیان بی دفاع." این است که به سادگی درست نیست. هولوکاست متاسفانه نه منحصر به فرد جرم و مورخان و عمومی به طور یکسان باید رد خطرناک تصور که قتل یهودیان اروپا توسط نیروهای نازی و همدستان آنها بالاتر از هر مقایسه.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن