ساخت یونیت هیدرولیک و معیارهای طراحی آن

  ساخت یونیت هیدرولیک و معیارهای طراحی اصلی بودن دستگاه یونیت هیدرولیک، ملاحظات مربوط به خدمات پشتیبانی

توسط NEWSATROPAT در 8 اردیبهشت 1401

 

ساخت یونیت هیدرولیک و معیارهای طراحی

اصلی بودن دستگاه یونیت هیدرولیک، ملاحظات مربوط به خدمات پشتیبانی کمکی مانند نیرو، آب، هوا و سایر ابزارهای ضروری، عوامل اساسی دیگری هستند که یک طراح برای ساخت یونیت هیدرولیک باید آنها را در نظر بگیرد. در حالی که فرمولهای ارائه شده توسط دستورالعملها ممکن است با توجه به اندازه مخزن و ظرفیت پمپ باشند، طراح باید جریان برگشتی یا میزان فشار جریان بازگردانده شده به مخزن را نیز در نظر بگیرد. از دیگر مواردی که در رابطه با این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بوده، نحوه تعمیر و نگهداری از یونیتهای هیدرولیک است. در سفارش یونیتهای هیدرولیک باید چه اطلاعاتی داده شوند؟ صنایعی که از این سیستمهای مستقل بهره می برند، میتوانند بر اساس نیازهای خود سفارش خود را شخصی سازی کنند. پس هر مجموعه ای باید به این دست از موارد توجه داشته باشد و از نیروهای متخصص در زمینه طراحی و ساخت بهره ببرد. ممکن است از دیواره جانبی برای اینکار استفاده کنیم. جنس مخزن یونیت هیدرولیک معمولا باید به نحوی انتخاب شود که قابلیت جوشکاری داشته باشد، اجزایی مانند فولاد و یا به ندرت از آلومینیوم در طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک استفاده می شود هنوز از پلاستیک برای استفاده در مخازن استفاده نشده است.

اهمیت مخزن یونیت هیدرولیک

از مهمترین بخشهای این سیستم میتوانیم به مخزن مایعات و پمپ اشاره داشته باشیم. با استفاده از سیستم پمپ چندگانه، معمولا فقط یک نفر در یک زمان کار می کند. فاکتورهای بالا هم میتوان به این صورت از مشتری بخواهیم که فشار کاری دستگاه شما چقدر است. برای راه اندازی سیستمهای هیدرولیک و به حرکت درآوردن تک تک اجزای آنها، نیاز است تا یک توان تامین شود. به منظور تامین این توان باید از سیستمهای مستقل پاورپک هیدرولیک استفاده کنیم. پس در یک نگاه کلی میتوانیم اینطور بیان کنیم که مجموعه مشاورین هیدرولیک ایسوا از بهترین نیروها برای طراحی و ساخت بهره میبرد؛ به همین علت شما میتوانید با خیالی راحت نسبت به سفارشدهی اقدام کنید. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با پاوریونیت هیدرولیک آشنا کنیم. برای نصب و ادغام یونیت برق در سیستم های هیدرولیک ضروری است و معمولا می توان آن را به صورت سیمی در واحد برق یافت. مهم ترین قسمت، مخزن روغن آن است. مخزن جمع و جور یا کامپکت داشته باشد. برای اینکه در طراحی یا ساخت یونیت هیدرولیک موفق باشید، در ابتدای کار طراح باید بداند که به دنبال چه چیزی می باشد. در ابتدای کار به بررسی این مطلب میپردازیم که اصلا یونیت هیدرولیک چیست.

نحوه طراحی یونیت هیدرولیک

نحوه طراحی و همچنین تعمیر و نگهداری نمونه ای از این موارد به حساب می آیند که در ادامه به صورت گسترده تر به بررسی آنها خواهیم پرداخت؛ پس دنبال کننده مشاورین هیدرولیک ایسوا باشید. در هنگام بررسی باید ببینید که آیا زنگ زدگی یا خوردگی مشاهده میشود یا خیر. فیلتراسیون سیستم هیدرولیک مناسب نخواهد بود و یک عملکرد ضعیف را مشاهده خواهید کرد. برای اینکه سیستمهای هیدرولیک بتوانند توان هیدرولیک را جابجا کنند، به حضور سیالات و مایعات مختلف نیاز خواهد بود. بنابراین، ساخت یونیت بالابر از قبل طراحی شده، از یک تولید کننده به دیگری متفاوت خواهند بود. کنترل کننده های واحد قدرت: واحد کنترل کننده هیدرولیک رابط کاربری است که دارای سوئیچ های برق، نمایشگرها و ویژگی های نظارتی است. اگر یونیت هیدرولیک دارای چند پمپ موتوری باشد، در صورت کاهش منبع تأمین کننده سیال، یک کلید جریان می تواند به تناوب از آنها استفاده کند.

 می توان با فعال کردن یک دریچه چند جهته در ساخت یونیت هیدرولیک برای پر یا خالی کردن مخزن استفاده کرد. یونیت هیدرولیک ممکن است از نظر اندازه مخزن از چند لیتر که به نیروی محرکه با اسب بخار کسری نیاز دارند، تا چند هزار گالن برای موتورهایی تا صدها اسب بخار متفاوت باشند. ممکن است در ساخت یونیت هیدرولیک، ملاحظات اساسی از قبیل نوع، تعداد و اندازه محرک ها ، نرخ جریان، فشار مورد انتظار (بازدید کنندگان)، طراحی مخزن داخلی تنها عوامل اصلی به نظر برسد، در حالیکه علاوه بر ضرورت رعایت تمام این عوامل در انتخاب و ساخت یونیت هیدرولیک، ممکن است عوامل دیگری نیز در طراحی مدار هیدرولیک تأثیرگذار باشند.

قطعات یونیت هیدرولیک

به عنوان مثال، یک واحد نیروگاهی که برای ارتفاعات ساخته شده است، باید شرایط مکش/ ورودی را با دقت بیشتری نسبت به همان واحد در سطح دریا در نظر بگیرد. به عنوان یک قاعده کلی، مقدار نامی توان برای یک موتور دیزلی یا گازوئیلی استفاده شده با یک یونیت توان هیدرولیکی (پاورپک) باید حداقل دوبرابر یک موتور الکتریکی مناسب برای همان سیستم باشد. واحدهای قدرت هیدرولیک یا همان یونیت هیدرولیک (گاهی اوقات به عنوان یک بسته قدرت هیدرولیکی گفته می شود)، یک سیستم خودنگهدار است که به طور کلی شامل یک موتور، مخزن سیال، و یک پمپ است. کاربردهایی که این سیستم به خود اختصاص داده، به دلیل ویژگیها و عملکردی که دارد بسیار گسترده است. بر خلاف انتخاب یک جزء منفرد، مانند پمپ، پرشر سوئیچ، شیر کنترل فشار یا شیر فشار شکن، ساخت یونیت هیدرولیک یا پاورپک شامل یک مونتاژ عملکردی است که از اجزا، زیر مجموعه ها و لوازم جانبی خاصی برخوردار است و از جمله مواردی است که برای انجام یک کار مهم یعنی تأمین نیروی هیدرولیک طراحی می شوند. نکته این که در زمانی که برش کاری انجام میدهیم باید سوراخهای مربوط الکتروموتور و ورودی و خروجی ها را در نظر بگیریم که کار به سرعت انجام شود. زمانی که یونیتهای هیدرولیک طراحی و ساخته میشوند، باید یک سری از ملاحظات را در رابطه با آنها در نظر گرفت تا از تعمیرات بیهوده جلوگیری شود.

 

مشاورین هیدرولیک ایسوا یکی از برترین مجموعه ها در زمینه تولید و ساخت یونیتهای هیدرولیک است. قیمت خرید اجزای مورد نیاز برای ساخت یونیت هیدرولیک فقط نقطه شروع کار است و نه تنها معیار تصمیم گیری. قیمت پاورپک بالابر برای انواع مدلها با نحوه قرار گیری موتور، مخزن و پمپ متفاوت است؟ علاوه بر آن مشاورین هیدرولیک ایسوا در هنگام تولید یونیتها، به خدمات پس از فروش نیز توجه ویژه ای داشته است. مشاورین هیدرولیک ایسوا با اجزایی همچون مخزن پمپ، کوپلینگ و همچنین انواع لوازم جانبی به صورت کامل آشنایی دارد و میداند برای تولید بهترین قطعات باید از چه مواد اولیه ای بهره برد. اجزا یا قطعات تشکیل دهنده پاورپک بالابر کدام هستند؟ پاورپک هیدرولیک از چه اجزایی تشکیل شده است؟ در طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک یا پاورپک می بایست تمامی تجهیزات تشکیل شده از جمله مخزن روغن، پمپ یونیت، چرخ دنده ها و لوازم جانبی آن را بشناسیم. علاوه بر این، درب فوقانی مخزن به راحتی قابل برداشتن بوده و دسترسی و سرویس داخل مخزن بسهولت امکان پذیر می گردد. علاوه بر این باید به خوبی از این سیستم نگهداری کنید. طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک برای تجهیزاتی همانند پرس حرارتی، پرس تولید کفش، ماشین ابزار و ماشینهای CNC، ماشین های بلوک زنی، پرس برک، پرس هیدرولیک سبک و سنگین، ماشین آلات سنگ بری و حکاکی سنگ، ماشین آلات رولینگ پیچ، ماشین آلات تولید قطعات خودرو، تجهیزات تست قطعات هیدرولیک، تجهیزات تست قطعات و مجموعه های خودرو، تجهیزات صنایع پتروشیمی، تجهیزات صنایع معادن مس، کمباین و تجهیزات کشاورزی، فیلترپرس، تجهیزات کارخانجات فولاد، تجهیزات تولید ورق گالوانیزه گرم، تجهیزات صنایع ریخته گری آلومنیوم، ماشین آلات چوب، ماشینهای سوراخکاری، سیستم ترمز پرس ضربه ای، تجهیزات خط تولید رادیاتورهای پنلی، ماشین های مخصوص و تجهیزات تحقیقاتی گوناگون بخش کوچکی از فعالیتهای شرکت در این زمینه است.

نکات مهم در ساخت یونیت هیدرولیک

در واقع مخزن یونیت هیدرولیک مکانی است که در آن لجن، آب و ذرات فلزی ته نشین شده و حباب های هوا اجازه دارند تا با فرار کردن به سمت سطح از روغن تفکیک شوند. هنگامی که سرعت روتور از سطح شکست پیشی می گیرد، گشتاور به شدت کاهش می یابد. یونیت هیدرولیک یا پاورپک هیدرولیک در کلیه سیستم ها و ماشین آلاتی که نیرو و انجام کار بوسیله سیال هیدرولیک صورت می گیرد، منبع تولید توانی می باشد، که به آن یونیت هیدرولیک ( پاورپک هیدرولیک) می گویند. شیرهای هیدرولیک تجهیزاتی می باشند که قادر به انجام عمل نظارت در یونیت هیدرولیک یا پاورپک هستند. برای مثال زمانیکه نتوان پمپ و موتور را بر روی در مخزن نصب کرد میبایست از کناره های جانبی جهت انجام این عمل کمک گرفت.قاعدتا با توجه به این وضعیت شرایط و تفکرات ویژه ای جهت آب بندی لحاظ می گردد. کلیه خطوط فرمدهی، شکلدهی و پرسها فلزات، وظیفه حرکتی با یونیت هیدرولیک انجام میشود. 

مایعاتی که تحت فشار هستند، برای اینکه به پمپ انتقال داده شوند، از خطوط فشار کمک گرفته میشود. خطوط فشار شکن این وظیفه را برعهده دارند تا جهت جریان مایعات را کنترل کرده و همچنین از افزایش فشار جلوگیری به عمل بیاورند. راهکارهای مختلفی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد نهایت مراقبت را از این سیستمها به عمل بیاورید و هزینه های تعمیر را کاهش دهید. یونیت هیدرولیک با توجه به درخواست و لوزم پروژه های گوناگون موجود در صنعت دارای فشار کاری از۱۰۰ تا ۳۵۰ بار طراحی و ساخته می شوند.اما باید گفت که در طراحی و ساخت مخصوص یونیت هیدرولیکی امکان افزایش دادن فشار تا حدود 1000 بار نیز وجود خواهد داشت. نکته مهم این است که در طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک مخصوص اگر محدودیتی به لحاظ ابعادی بوجود بیاید قطعا شکل و نحوه نصب کردن قطعه ها تغییر پیدا می کند. آنها یک واحد بای پس محوری هستند که دارای موتور، پمپ مخصوص به خود است. به طور بالقوه، ساخت یونیت هیدرولیک در محیط های سخت مانند معدن، صنایع سنگین، صنایع متالورژی یا حتی ممکن است به عنوان منبع تغذیه مرکزی برای چندین دستگاه ماهواره مستقل استفاده شوند. برای طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک کشتی یا محیط نمکی، ممکن است شما به گواهینامه های دریایی خاص یا پوشش های محیط زیستی ویژه نیاز داشته باشید.

مهمترین اجزای یونیت هیدرولیک

برای اینکه بتوان فرایند طراحی و ساخت را با بهترین کیفیت ممکن انجام داد، نیاز است تا اطلاعات کافی را در رابطه با اجزای تشکیل دهنده داشت. همچنین اجزای تشکیل دهنده این سیستم مستقل شامل موارد مختلفی بوده که هر کدام از این قابلیت برخوردار هستند تا وظایف گوناگونی را به انجام برسانند و باعث یک عملکرد فوق العاده شوند. پمپ های هیدرولیک شامل کارتریجی، دنده ای و پمپ پیستونی هستند. یونیت هیدرولیک (یا پاورپک هیدرولیک) یک سیستم مستقل است که به طور کلی شامل یک موتور، یک مخزن مایعات و یک پمپ می باشد. وجود بعضی از این قطعات جانبی برای یونیت لازم است و برخی از دیگر قطعات، طبق نیاز و سفارش طراح برای یونیت هیدرولیک انتخاب میشود. پس از دریافت سفارش ساخت از سوی مشتری، کار ساخت و مونتاژ آغاز می شود. یک موتور الکتریکی سه فاز معمولی توالی عملیاتی خود را با تبدیل روتور آغاز می کند. یک موتور الکتریکی سه فاز معمول توالی کار خود را با چرخاندن روتور آغاز می کند. هر یونیت هیدرولیک دارای سه قسمت می باشد. یونیت هیدرولیک همچـنین با عنـوان پاورپک، پاوریونیـت یا یونیت قدرت نیز نامیده میشود.عمدتا برای تامین قدرت از موتورهای تک فاز تا ۲.۲ کیلووات و سه فاز تا توان ۱۶۰ کیلووات استفاده میشود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن