هدیه: بازسازی جامعه پس از coronavirus

COVID-19 یک بحران اصلی در پزشکی به معنی واقعی کلمه برای 'بحران' به معنی یک نقطه عطف در بیماری: یا همه چیز بدتر

توسط NEWSATROPAT در 26 خرداد 1399

COVID-19 یک بحران اصلی در پزشکی به معنی واقعی کلمه برای 'بحران' به معنی یک نقطه عطف در بیماری: یا همه چیز بدتر و بیمار می میرد - با جامعه رو به وخامت بیشتر نسبت استبدادی نئولیبرالیسم - و یا دریافت آنها بهتر و 'بیمار' زندگی با تجمع در اطراف یک تجدید همبستگی اجتماعی است.

برخی از کشورها مانند ایالات متحده به نظر می رسد در سابق راه به عنوان آشکار قربانی از چین حملات علیه مهاجران و پناهندگان گسترش اورژانس قدرت' زبان است که بر یک 'جنگ' در برابر 'نامرئی دشمن و عصبانی جمعیت برخی از مسلح و خواستار آن است که اقتصاد دوباره باز کرد.

دیگران مانند نیوزیلند و آلمان در حال حرکت در یک بیشتر امیدوار جهت از طریق بسیج توده از قدرت و منابع در جهت منافع مشترک. بسیاری از کارفرمایان همچنان به پرداخت کارکنان بانک ها در دادن وام مسکن به تعطیلات و قبوض آب و برق اجاره و اخراج شده اند حداقل تا حدی به حالت تعلیق درآمد.

چنین پاسخ نشان دادن مجموعه ای از اصول که مجموعه ای از یک قرن پیش در Marcel Mauss کلاسیک مقاله در هدیه ایکه نوشته شده بود که بلافاصله پس از جنگ جهانی اول و آنفلوآنزای اسپانیایی بیماری همه گیر. ایده های خود را به ما ارائه یک مسیر-نقشه برای یک پست-همه گیر جهانی است که فقط مربوط به امروز است.

Mauss تعریف "هدیه ارز' به عنوان یک anthropologically-universal اجتماعی-یکپارچه سازی کلی اقتصاد مادی و اخلاقی که روابط متقابل واجب و افزایشی. از طریق هدیه-ارز ما به یک دیگر چه مائوری تماس 'hau' - روح دهنده در هدیه و یک نیروی اتصال گیرنده و دهنده. در این بورس همه ما به دست آوردن مشروعیت و افتخار و یا آنچه به آنها تماس بگیرید 'مانا' انرژی معنوی و قدرت خوب است که متحرک است.

از طریق این اصول ما تشخیص و تکثیر مشترک ما ثروت است که نامحسوس اما واقعی و نا معلوم ارزش. هدیه ارز تبدیل به یک دور باطل رو به پایین فزاینده رقابتی فردگرایی به سمت خشونت به یک چرخه صعودی-فزاینده تعاونی همبستگی اجتماعی است. به عنوان او آن را قرار داده Mauss کشف "یک انسان bedrocks که بر اساس آن جوامع ساخته شده است" و تبادل هدیه شد پایه و اساس از بعد از جنگ جهانی دوم برای بازسازی اروپا است.

انگلستان خدمات بهداشت ملی (NHS) برای مثال تاسیس شد در بوریج گزارشیک هسته اجتماعی در چارچوب سیاست های تولید شده در سال 1942 در اوج جنگ در یک لحظه از بحران, وقتی که آینده تمدن مدرن بود و در تعادل است. بوریج درک چگونه ضروری از آن بود که هدیه ای از فداکاری وظیفه و تعهد از میلیون ها نفر از مردم عادی باید به طور کامل به رسمیت شناخته شده و سخاوتمندانه متقابلا.

به عنوان یک جایگزین برای یک آینده فاشیستی یا کمونیستی توتالیتاریسم بریتانیا را "معامله جدید" (مثل FDR جدید معامله در ایالات متحده و امروز آینده نگر "سبز معامله جدید') بود و بر اساس اصول هدیه ارز. "در حال حاضر زمانی که جنگ است لغو نشانه های از هر نوع فرصت" را به عنوان بوریج نوشت در گزارش خود "انقلابی لحظه ای در تاریخ جهان است در یک زمان برای انقلاب نه برای وصله."

به عنوان نای بیوان یک بار گفت: انگلستان وزیر بهداشت که تاسیس بیمه خدمات درمانی:

"جامعه می شود بیشتر سالم و بی خطر تر و بی سر و صدا و معنوی سالم اگر آن را می داند که شهروندان خود را در پشت خود آگاهی دانش است که نه تنها خود بلکه همه همنوعان خود, دسترسی, زمانی که بیمار به پزشکی که مهارت ارائه می کنند...هیچ جامعه ای می تواند مشروع تماس خود را متمدن اگر یک فرد بیمار است را تکذیب کرد کمک های پزشکی به دلیل کمبود به این معنی است."

در حال حاضر یک قرن بعد coronavirus بحران نشان داده است که چگونه به رغم چند دهه سودگرایی در بین و نئولیبرالیسم را ادعا می کنند که "هیچ چیز مانند وجود دارد به عنوان جامعه' جامعه است هر دو انعطاف پذیر و بسیار زنده است. برخی نیز به اطلاع عموم استثنا وجود اکثریت قریب به اتفاق مردم آزادانه و با میل و رغبت و سخاوتمندانه دادن وقت خود توجه و محبت.

آنها را به خود اعتماد به نفس و اعتماد به کارشناسان پزشکی و رهبران خوب; آنها را به رضایت خود را محدود به قوانین و اقدامات آنها را تا آزادی خود و آزادی شخصی همراه با لذت از جامعه پذیری و خانواده و دوستی; و آنها را به کار خود و معیشت همه به نفع دیگران که عمدتا به آنها ناشناخته است. آنها در حال حاضر به فداکاری های شخصی در جهت منافع مشترک.

این عمیق منبع gifting که ایالت نیویورک فرماندار اندرو کومو است به شنود گذاشته باشند در اخبار روزانه همایش با یادآوری نیویورکی (و بقیه از ما) که "آبی و قرمز متحده کمک مالی به هر یک از دیگر" و "نیویورک شماره یک دهنده" فدرال "گلدان."

"اما در حال حاضر زمان را به یک چوب خط حساب کردن از حساب به دلار و سنت است. چه چیزی واقعا باعث امریکا بزرگ و زیبا و خوب است که مردم در حال کار با هم و به اشتراک گذاری و ارسال هواکش در سراسر کشور مفید و 60,000 مردم داوطلبانه و آنها در حال نشان دادن عشق و آنها در حال نشان دادن وحدت است."

مردم خیرخواهی و خوب رفتار در زمان بحران را نمی توان توضیح داد به طور انحصاری در شرایط مطیع انطباق و نه صرفا به عنوان یک فرد خود را علاقه مند به حساب آنچه که برای خود خوب است' زیرا هنگامی که از آنها خواسته بسیاری می گویند که آنچه آنها در حال انجام است 'حق' و 'اخلاقی' 'یک وظیفه مدنی' و 'خوب برای همه ما است.'

اگر این مورد است که ما به طور کامل در چنگال مادی فایده گرایی و فردگرایی - که ما یا باید تبدیل خودخواه ابزار-به حداکثر رساندن منطقی-انتخاب-ماشین آلات محاسبه و سپس یک پیرو عقیده توماس مالتوس و یا اجتماعی داروینی منطق خواهد تسلط بر هر دو لفاظی های سیاسی و اقدام جمعی است.

چنین منطق در حال حاضر البته در انگلستان پیشنهاد 'گله ایمنی" در پاسخ به COVID-19 مثلا و این پیشنهاد که "افراد مسن باید حاضر به قربانی کردن خود برای نجات اقتصاد آمریکا است." اما این حرف در می یابد محدود رزونانس در جامعه بزرگ و گسترده خرید در قلب و ذهن. به جای زیر سطحی دیوانگی چه coronavirus بحران به ارمغان آورده است به سطح است که انسان شناسی پی که Mauss توصیف - مبانی اخلاقی هر دو اقتصاد و جامعه است.

زیر بنای 'مالی' و 'واقعی' اقتصاد است, باستان عمیق و جهانی 'هدیه اقتصاد" جایی که مردم ارز چیزی بسیار بیشتر از مواد محصولات کار خود را محاسبه و در نظر پول. در عوض آنها را به چیزی از خود – خود را در زمان و مراقبت و بخشی از روح خود را. در عوض برای این نامحسوس اما بسیار معنی دار هدیه آنها انتظار می رود به رسمیت شناخته شده و مورد احترام و پاداش.

قرار گرفتن در معرض این زمینه هدیه اقتصاد با این بیماری همه گیر است که ارائه یک فرصت برای تصویب بتن سیاست های است که می تواند تغییر اقتصاد ما و جوامع دور از مخرب و hypercompetitive سرمایه داری و در جهت تاکید بیشتر بر هدیه ارز به عنوان یک ارزش تر و پایدار جایگزین.

برای مثال سلامت-بخش اصلاحات به پاداش پرستاران و مراقبین به اندازه کافی برای این کار ضروری را انجام دهد در حال حاضر در جریان است. پیشنهادات زیر سبز جدید برای مقابله با قبول درد کوتاه مدت به خاطر نسل های آینده و سیاره در حال به دست آوردن کشش - مانند بسته شدن آلاینده صنایع و تغییر بالا-مصرف سبک زندگی - به عنوان سیاست برای کاهش نابرابری و فعال کردن بیشتر کارگر مالکیت و نظارت از شرکت های. برخی از دولت ها در حال حرکت به جای یک متری از رشد تولید ناخالص داخلی با جامع تر اقدامات اجتماعی عدالت و رفاه. این همه و بیشتر در حال تبدیل شدن به یک واقعیت است.

Re-ساختمان جهان پس از COVID-19 را معنی دوباره تصور و دوباره اختراع سنت است که Mauss عنوان مبانی اخلاقی هر تمدن شایسته به نام. به عنوان او آن را در مقاله "به جای خودپرستی از معاصران ما و فردگرایی از قوانین ما...ما نیاز به یک جدید اخلاق' تاسیس متقابل و احترام متقابل سخاوت."

آیا جامعه زندگی می کند و یا می میرد و به عنوان یک نتیجه از coronavirus بحران بستگی به رسمیت شناختن گسترده است که تنها با دادن است که ما دریافت خواهید کرد.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب