Degrowth: جدید ریشه برای اقتصاد

Coronavirus بیماری همه گیر در حال حاضر گرفته شده بی شماری زندگی می کند و آن نامشخص است که چگونه از آن خواهد شد

توسط NEWSATROPAT در 24 اردیبهشت 1399

Coronavirus بیماری همه گیر در حال حاضر گرفته شده بی شماری زندگی می کند و آن نامشخص است که چگونه از آن خواهد شد در آینده. در حالی که مردم در خط مقدم بهداشت و درمان و اساسی تأمین اجتماعی در حال مبارزه با گسترش ویروس مراقبت از بیمار و نگهداری ضروری عملیات در حال اجرا و بخش بزرگی از اقتصاد به وقفه. این وضعیت بیحس کننده و دردناک برای بسیاری ایجاد ترس و اضطراب در مورد کسانی که ما و جوامع ما بخشی از, اما آن را نیز یک لحظه به جمعی آوردن ایده های جدید رو به جلو است.

این بحران باعث Coronavirus در حال حاضر در معرض بسیاری از نقاط ضعف ما رشد-وسواس اقتصاد سرمایه داری – نا امنی برای بسیاری از سیستم بهداشت و درمان فلج سال ریاضت و undervaluation برخی از ضروری ترین مشاغل است. این سیستم ریشه در بهره برداری از مردم و طبیعت است که به شدت در معرض ابتلا به بحران شد و با این وجود طبیعی در نظر گرفته شده. اگر چه اقتصاد جهان تولید بیش از همیشه قبل از آن نتواند به مراقبت از انسان و سیاره به جای ثروت است احتکار و سیاره ویران. میلیون ها نفر از کودکان می میرند هر سال از قابل پیشگیری و علل و 820 میلیون نفر دچار سوء تغذیه هستند, تنوع زیستی و اکوسیستم در حال تخریب و گازهای گلخانه ای همچنان افزایش یابد و منجر به خشونت انسانی تغییر آب و هوا: افزایش سطح دریا مخرب طوفان و خشکسالی و آتش سوزی که بلعیدن تمام مناطق.

برای دهه غالب استراتژی در برابر این مشکلات بودند به ترک اقتصادی توزیع تا حد زیادی به نیروهای بازار و کاهش تخریب زیست محیطی از طریق افتراق و رشد سبز. این کار نکرده است. ما در حال حاضر یک فرصت برای ساخت در تجارب تاج بحران: از اشکال جدید همکاری و همبستگی است که در حال شکوفایی گسترده قدردانی از پایه خدمات اجتماعی مانند بهداشت و مراقبت کار تأمین مواد غذایی و حذف مواد زائد. همه گیر نیز منجر به اقدامات دولت بی سابقه ای مدرن در زمان صلح و نشان دادن آنچه ممکن است هنگامی که وجود دارد را به عمل: بلامنازع reshuffling بودجه بسیج و توزیع مجدد پول گسترش سریع اجتماعی سیستم های امنیتی و مسکن برای بی خانمان ها.

در همان زمان ما نیاز به آگاهی از مشکل استبدادی گرایش به افزایش توده نظارت و تهاجمی technologies مرز تعطیلی محدودیت در حق مونتاژ و بهره برداری از بحران فاجعه سرمایه داری. ما باید بصورتی پایدار و محکم در برابر چنین پویایی اما متوقف نمی وجود دارد. شروع به انتقال به سمت اساسا نوع مختلف جامعه به جای اینکه به شدت در تلاش برای به دست آوردن مخرب رشد دستگاه در حال اجرا دوباره ما نشان می دهد برای ساخت در گذشته درس و فراوانی اجتماعی و همبستگی ابتکارات که جوانه زده اند در سراسر جهان این ماه گذشته است. بر خلاف پس از بحران مالی 2008 و ما باید نجات مردم و سیاره به جای قید وثیقه از شرکت های بزرگ و خروج از این بحران با اقدامات کفایت به جای ریاضت.

ما امضا کنندگان این نامه رو ارائه پنج اصل برای بهبود اقتصاد ما و اساس ایجاد یک جامعه عادلانه. به منظور توسعه جدید ریشه در اقتصاد است که با این نسخهها کار برای همه ما نیاز داریم به:

1) قرار دادن زندگی در مرکز سیستم های اقتصادی

به جای رشد اقتصادی و بی فایده تولید ما باید زندگی و رفاه در مرکز تلاش های ما. در حالی که برخی از بخش های اقتصاد مانند سوخت های فسیلی تولید نظامی و تبلیغات باید از رده خارج به عنوان سریع به عنوان امکان پذیر است ما نیاز به پرورش مانند بهداشت و درمان, آموزش و پرورش, انرژی های تجدید پذیر و زیست محیطی کشاورزی است.

2) اساسا داد چقدر و چه کار های لازم برای یک زندگی خوب برای همه

ما نیاز به قرار دادن تاکید بیشتری بر مراقبت از کار و به اندازه کافی ارزش های حرفه ای است که ثابت کرده اند ضروری در طول بحران. کارگران و مخرب را از صنایع نیاز به دسترسی به آموزش برای نوع جدیدی از کار است که احیا کننده و تمیز کننده تضمین فقط انتقال. به طور کلی ما باید برای کاهش زمان کار و معرفی طرح برای کار های.

3) سازماندهی جامعه در اطراف تامین کالاهای اساسی و خدمات

در حالی که ما نیاز به کاهش مصرف بی فایده و سفر نیازهای اساسی بشر مانند حق غذا و مسکن و آموزش و پرورش باید امن برای همه از طریق جهانی خدمات اولیه یا اساسی جهانی درآمد طرح. بیشتر از یک حداقل و حداکثر درآمد باید دموکراتیک تعریف شده و معرفی شده است.

4) دموکراتیزه جامعه

این به این معنی فعال کردن همه مردم را به شرکت در تصمیم گیری است که تحت تاثیر قرار زندگی خود را. در آن به معنی مشارکت بیشتر برای گروه های به حاشیه رانده شده از جامعه و از جمله اصول فمینیستی به سیاست و سیستم اقتصادی است. قدرت های جهانی شرکت و بخش مالی را به شدت کاهش می یابد از طریق دموکراتیک مالکیت و نظارت. بخش های مربوط به نیازهای اساسی مانند انرژی و غذا و مسکن و بهداشت و آموزش و پرورش نیاز به decommodified و definancialised. فعالیت های اقتصادی مبتنی بر همکاری برای مثال کارگر تعاونی ها به پرورش.

5) پایه سیستم سیاسی و اقتصادی بر اصل همبستگی

توزیع مجدد و عدالت – فراملی, intersectional و بین نسلی – باید پایه ای برای آشتی بین زمان و نسل های آینده گروه های اجتماعی در داخل کشور و همچنین در بین کشورهای جهان جنوب و شمال جهان. جهانی در شمال خاص باید پایان زمان اشکال استثمار و غرامت برای آنهایی که گذشته. آب و هوا و عدالت را باید اصل هدایت سریع اجتماعی-زیست محیطی تغییر و تحول است.

تا زمانی که ما یک سیستم اقتصادی است که وابسته به رشد و رکود اقتصادی خواهد شد و ویرانگر است. آنچه جهان نیاز دارد به جای Degrowth – برنامه ریزی شده و در عین حال تطبیقی پایدار و عادلانه downscaling اقتصاد منجر به آینده ای که در آن ما زندگی می کنند بهتر است با کمتر. بحران کنونی شده است, وحشیانه, برای بسیاری از ضربه آسیب پذیر ترین سخت ترین اما آن را نیز به ما می دهد این فرصت را به تأمل و تجدید نظر. این میتواند ما را به درک آنچه که واقعا مهم است و نشان از پتانسیل های بی شماری برای ساخت بنا. Degrowth به عنوان یک جنبش و یک مفهوم شده است تأمل در این مسائل برای بیش از یک دهه ارائه می دهد و مطابق چارچوب برای تجدید نظر در جامعه بر اساس ارزش های دیگر مانند پایداری همبستگی سهام conviviality دموکراسی مستقیم و لذت بردن از زندگی است.

پیوستن به ما در این بحث و به اشتراک گذاشتن ایده های خود را در Degrowth وین 2020 و جهانی Degrowth روز به ساخت عمدی و خونین خروج ما از رشد اعتیاد با هم!

در همبستگی

Jason Hickel جورج Monbiot, Carola Rackete در میان طبقات متوسط Kallis, Ashish Kothari, جولیا Steinberger و بیش از 1100 دیگر امضا کنندگان.

این نامه ای است که در نتیجه یک فرایند مشارکتی در degrowth شبکه بین المللی. آن امضا شده است توسط بیش از 1100 کارشناسان و بیش از 70 سازمان از بیش از 60 کشور جهان است. دیدن لیست کامل امضا کنندگان اینجا.



is.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب