Covid-19 و گرمایش جهانی: دو دلیل خوب برای خوردن کمتر حیوانات

سال گذشته جهان شاهد هشدار دهنده جانشینی از فجایع زیست محیطی. میلیون ها هکتار از جنگل ها شده اند سوزانده در آما

توسط NEWSATROPAT در 6 خرداد 1399

سال گذشته جهان شاهد هشدار دهنده جانشینی از فجایع زیست محیطی. میلیون ها هکتار از جنگل ها شده اند سوزانده در آمازون و استرالیا است. سیل زیر آب فرو رفته اند تمام شهرستانها مانند ونیز و تاریخی و میراث فرهنگی است. تعداد فزاینده ای از cetaceans و لاک پشت ها و پرندگان در حال مرگ هستند در عذاب با توجه به مصرف پلاستیکی. و اخیرا جهانی Covid-19 همه گیر به ما یادآوری می کند که messing با سیاره ما می تواند عواقب که کشنده هستند.

60 سال گذشته شده اند مشخص به طور فزاینده مکرر ظهور جدید " زئونوزها,' است که بیماری های عفونی منتقله از حیوانات به انسان - به عنوان به احتمال زیاد به مورد بوده است با کوروناویروس. اکثریت این زئونوزها (بیش از 150) منتقل گرديد و توسط حیوانات وحشی از جمله ابولا (1976 در غرب آفریقا) HIV (شناسایی در سال 1981 در ایالات متحده آمریکا) سارس (سال 2003 در چین) و اخیرا Covid-19.

این تا حدودی ممکن است به علت تغییر آب و هوا که باعث تغییر دما و بارندگی الگوهای در راه است که به نفع بیماری های حامل مانند پشه. ذوب یخچالهای طبیعی نیز ممکن است انتشار ویروس ها که به خاک سپرده شده است برای هزاران سال. اما افزایش جدید زئونوزها در درجه اول ناشی از راه های که در آن ما در حال هل دادن و استخراج منابع از معدود باقی مانده بکر اکوسیستم سمت چپ بر روی این سیاره است.

زمانی که آمازون جنگل سوخته است برای به دست آوردن زمین ارزان برای دام دامداری و یا آفریقایی سرزمین پاک به عصاره چوب و مواد معدنی مانند coltan برای دستگاه های الکترونیکی و یا ناشناخته مناظر در حال نفوذ به شکار حیوانات عجیب و غریب و فروش گوشت پوست و عاج و قطعات بدنه فرض و دارویی استفاده می کند انسان را در تماس با آمد که قبلا جدا جمعیت حیوانات وحشی که میزبان صدها نفر از هزاران نفر از ویروس ها و باکتری ها است که ما هرگز در معرض.

این میکروارگانیسم ها جدید نیستند - ویروس ها شده اند در سیاره زمین به بیش از سه میلیارد سال - اما تعاملات ما با آنها بسیار اخیر. این توضیح می دهد که چرا اکثریت عفونی شیوع مرتبط با جنگل زدایی که ایجاد رمان مناظر روستایی که در آن حیوانات وحشی و انسان درآمیزند و نیز تسهیل ورود غیر قانونی شکارچیان به اکوسیستم بکر.

گونه های خاصی از خفاش و جوندگان رستگار در این تغییر مناظر و با توجه به تعداد زیاد و تحمل سیستم ایمنی بدن این حیوانات به عنوان 'مخزن' گونه که میزبان ویروس asymptomatically. هنگامی که این ویروس وارد بدن آنها می تواند کشنده باشد. بسیاری از ویروس ها و همچنین استفاده از یک 'متوسط بردار' که از طریق آنها می توانید تکامل و حمل و نقل از مخزن گونه به انسان است.

برای مثال اندازه کافی پخته شده گوشت از حیوانات وحشی یکی از ابولا اصلی بردار که در آن حیوانات درگیر شد و احتمالا آلوده با خوردن میوه بودند که تا حدودی مصرف توسط خفاش ها که میزبان این ویروس. این Nipah بیماری همه گیر در مالزی در سال 1998 آغاز شد که زیادی فشرده خوک مزرعه تاسیس شد همراه با باغ های میوه در لبه جنگل با این ویروس منتقل می شود برای اولین بار از خفاش خوک از طریق میوه آلوده به بت در بزاق و ادرار و پس از آن از خوک به انسان از طریق تماس مستقیم با بیمار خوک و یا بافت آلوده.

بنابراین تا زمانی که ما در حفظ و تجاوز به آخرین غيرآلوده اکوسیستم زمین برای استخراج منابع جدید بیماری های عفونی ادامه خواهد داد به ظهور. همانطور که توسط Alanna قرائت ترتیل یک کارشناس در جهانی بهداشت حتی اگر هر کشور در جهان قادر به توسعه پروتکل های موثر برای مهار شیوع بیماری جدید شناسایی ویروس های جدید را به عنوان به زودی به عنوان آنها ظاهر بلافاصله درمان افراد آلوده و به اشتراک گذاری تمام اطلاعات لازم را به طوری که کشورهای دیگر تهیه می شود, جدید بیماری ویروسی شیوع بیماری اجتناب ناپذیر می شود تا زمانی که ما همچنان به سوء استفاده از سیاره ما است.

به اشتراک گذاری از بیماری های بین انسان و حیوانات ما را به یاد چیزی اساسی: ما حیوانات بیش از حد و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از طبیعت است. تنها راه برای کاهش فجایع زیست محیطی است برای یادگیری به پذیرش و احترام به این حقیقت اساسی.

علل اختلال در اکوسیستم چند, اما همه آنها مربوط به overconsumption از منابع طبیعی است. یک فرم از مصرف خاص نهفته در ریشه هر دو با افزایش خطر ابتلا انسان و دام بیماری های همه گیر و گرمایش جهانی: مصرف حیوانات‑منابع غذایی. به عنوان شناخته شده است, تغییر آب و هوا ناشی از گازهای گلخانه ای به خصوص از برق و تولید گرما (که حساب برای 25 ٪ از کل); زدایی کشت محصول و دام دامداری (24 درصد); تولید صنعتی (21 درصد) و حمل و نقل (14%).

به منظور محدود کردن تولید گازهای گلخانه ای و کاهش تغییرات آب و هوایی دولت تمایل به تمرکز بر روی انرژی و حمل و نقل بخش اما دوم از این مناطق - جهانی مواد غذایی سیستم نیز کلید به خصوص تولید دام. کشاورزی طیور و خوک و گاو و بز و دام است که مسئول بین 72 و 78 درصد از محصولات کشاورزی مواد غذایی مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای. این است که با توجه به این واقعیت است که دام است جهان بزرگترین کاربری زمین و منابع آب و همچنین به گاو و روده تخمیر (که به تولید متان) و کود دامی مربوط به انتشار گاز.

با آن الزامات مورد نیاز برای زمین و آب و خوراک دام تولید نیز یکی از علل اصلی تخریب زیستگاه است که به ارمغان می آورد و انسان را به افزایش تماس با حیوانات وحشی. پس از گسترش دام و خوراک تولید رخ می دهد عمدتا در کشورهای گرمسیری, خطر جدید زئونوزها نیز متمرکز در جنگل های استوایی که مشخصه بالا, پستاندار, تنوع گونه, و, که تحت زمین تبدیل به محصول و تولید دام. علاوه بر این به دلیل تراکم بالا و پایین, تنوع ژنتیکی, فشرده مزارع دام نیز می تواند عمل به عنوان تقویت کننده برای انتقال جدید پاتوژن.

وجود اجماع رو به رشد در میان جامعه علمی است که انتشار گازهای گلخانه ای نمی تواند به اندازه کافی کاهش بدون کاهش رادیکال در مصرف غذاهاي حيواني. این مارتین آکسفورد برنامه در آینده از غذا و گزارش های ویژه بر تغییرات آب و هوایی و زمین از سازمان ملل پنل بین دولتی تغییر آب و هوا (IPCC) هر دو ادعا که هدف از نگه داشتن گرم شدن کره زمین و زیر 2°C نمی تواند بدون تشدید کشاورزی پایدار و کاهش مواد غذایی از دست دادن و اتلاف و اتخاذ رژیم های غذایی کم حیوانات-منابع پروتئین است.

یک اصطلاح 'finding vegan" یا "سیاره سلامت" رژیم غذایی شامل مقدار زیادی از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات و میوه ها و حبوبات wholegrains و آجیل و دانه ها همراه با مقدار متوسطی از حیوانات-بر اساس مواد غذایی مانند ماهی و مرغ و تخم مرغ و محصولات لبنی و بسیار کم مقدار گوشت قرمز (به عنوان مثال گوشت گاو و گوسفند). یک تغییر جهانی به یک finding vegan رژیم غذایی دارای پتانسیل برای کاهش مواد غذایی مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای توسط 56 درصد و خوراک بیش از نه میلیارد نفر تا سال 2050 در یک محیط زیست-به شیوه ای پایدار.

از خوردن لانست کمیسیون مواد غذایی سیاره بهداشت در سال 2019 رسیده همان نتیجه گیری است. علاوه بر این کمیسیون برجسته چگونه یک رژیم غذایی گیاهی غنی از میوه ها و سبزیجات و آجیل و حبوبات و wholegrains و همراه با برش محصولات ناسالم مانند گوشت قرمز و قند اضافه شده و بسیار غذاهای فرآوری شده می تواند به جلوگیری از حدود 11 میلیون مرگ در هر سال (یا 19 - 24 درصد از کل مرگ و میر بزرگسالان). سطوح بالایی از مصرف قرمز و گوشت فرآوری شده مرتبط به بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماریهای قلبی و برخی از سرطان ها.

بنابراین به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و خطر جدید شیوع آن بسیار مهم است که هر یک از ما شروع به تغییر به یک finding vegan, رژیم غذایی به عنوان به زودی به عنوان امکان پذیر است و همچنین به عنوان خرید بیشتر پایدار-تولید مواد غذایی (مانند محصولات ارگانیک) و از بین بردن زباله های مواد غذایی از خانواده ما.

این Covid-19 همه گیر نشان می دهد که هر یک از ما آسیب پذیر است به عواقب ناشی از تخریب محیط زیست. بنابراین همه ما موظف به عمل به منظور جلوگیری از زمین و آلودگی آب سیل و خشکسالی و قحطی و شیوع از تبدیل شدن به طور فزاینده ای شایع است.

در سیر تکاملی از نظر وجه تمایز انسان از دیگر گونه های جانوری است که به عنوان بسیاری از گمان ظرفیت به احساس احساسات یا بیان خود از طریق تکنولوژی و هنر است. دیگر گونه های جانوری به اشتراک گذاری ظرفیت ما به احساس ترس و شادی و درد و انتظار و به منظور توسعه دانش و انتقال آن به فرزندان خود را.

بلکه آنچه که ما را متمایز از دیگر گونه های جانوری است که مغز ما ظرفیت به تصور چیزی که هنوز وجود ندارد و ارتباط آن را به بقیه جامعه ما در کلمات و تصاویر به طوری که ما می تواند به نوبه خود ایده های انتزاعی به عمل بتن می باشد. اما برای انجام این کار مستلزم آن است که ما با فعال کردن این ظرفیت است.

ما در حال حاضر احساس پیامدهای ما انفعال. فرزندان و نوه های ما و کسانی که در جوامع بشری و غیر انسانی حیوانات که فاقد امتیاز از انتخاب در دسترس است که برای بسیاری از ما در جوامع ثروتمند خواهد شد که آن را بسیار بدتر اگر ما کاری انجام ندادن.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب