قانون اساسی است که ساخت شهروند قدرت و شادی

لعاب چشم احتمالا شایع ترین پاسخ اگر شما ذکر نیاز برای اصلاح قانون اساسی' در بریتانیا است. برای دیگران این مورد

توسط NEWSATROPAT در 31 اردیبهشت 1399

لعاب چشم احتمالا شایع ترین پاسخ اگر شما ذکر نیاز برای اصلاح قانون اساسی' در بریتانیا است. برای دیگران این مورد مهم است اما خاص و مستقل مسائل مانند اسکاتلند روابط عمومی و یا مجلس اعیان.

در واقع ما در قانون اساسی منظور اساسی است که ما چگونه فکر می کنیم و احساس می کنید و آنچه که ما احساس می کنید قادر به انجام.

به عنوان در این سری مقالات کاوش را از دیدگاه های گوناگون, اگر ما می خواهیم به حرکت فراتر از نئولیبرالیسم ما باید بپرسید که چگونه سیاست های عمومی و حکومت می تواند به تولید نوعی از آگاهی است که چنین تغییر نیاز خواهد بود. در اینجا به نظر من این سوال از قانون اساسی چشم انداز.

چهل سال نئولیبرالی موسسات و حکومت کار کرده و برای مهار شهروند قدرت و خلاقیت از طریق محدود کردن شکل از تعامل است که ممکن است در جامعه و تضعیف همه اما بسیار شخصی حالت تفکر و اقدام است. این "آگاهی تورم منفی' به عنوان خوانده شده را علامت فیشر به نام آن که عمیقا تضعیف توانایی ما برای غلبه بر چالش های وجودی ما. (در واقع, آن است که تنها به دلیل متحده خود را حفظ حافظه است که آنها می توانید انجام گسترده و قاطع اقدام جمعی است که ما قادر به بیرون آمدن از coronavirus بحران در همه.)

در حال ظهور از بحران کنونی چه نوع از دولت می تواند پیش بینی است که می تواند در مقابل این آگاهی کاهش قیمت ها را قادر می سازد و تشویق یک قدرت شهروندان و بهره برداری عمومی هوش و خلاقیت و نبوغ خود را به صورت مشترک خوب است ؟

من پیشنهاد می کنم ما به نوبه خود به سنت فلسفی که ناشی از باروخ اسپینوزا به این سوال پاسخ دهد. که در آن نئولیبرالی حکومت است که بر اساس یک عکس از مردم در زمانی که مجبور به رقابت اسپینوزا رسمیت شناخته شده و ذاتا در ارتباط تنگاتنگ با طبیعت از مردم و توانایی خود را به عمل و اثر تغییر در جهان است.

برای اسپینوزا ما ظرفیت – آنچه که او به نام " ماpotentia' – یک محصول از ما تجارب گذشته از تولیدی با همکاری افراد دیگر و چیزهای دیگر و مداوم ما شرایط مادی که چنین مثبت همکاری های بیشتر و یا کمتر دشوار است. از طریق برخوردهای مثبت با دیگران ما افزایش ظرفیت به عمل – آژانس ما – و آن این است که این نوع توانمندی است که در پشت همه احساس لذت یا شادی.

یک Spinozan دولت خواهد بود طراحی شده به منظور تسهیل و تشویق چنین تولیدی برخوردهای بین مردم و مردم و همه چیز نهادهای دولتی و فرآیندهای خواهد بود ساختار به منظور تشویق شهروندان به آزادانه همکاری و کنترل در نتیجه ساختمان ظرفیت های خود را, آژانس و جامعه potentia.

چه ممکن است این نگاه در عمل ؟

خوب, در واقع, در بخش هایی از آمریکای لاتین این است که بسیار زیادی مانند آنچه که دولت ها تلاش کرده اند به انجام.

یک قانون اساسی جدید مدل

بین اواخر 1990s و اواسط 2000s جدید دولت در بولیوی و اکوادور و ونزوئلا سوار بر سه منحصر به فرد مشارکتی مشترک و فراگیر فرآیندهای اساسی تغییر و تحول است. این پروسه و قانون اساسی آنها تولید شده اند مورد ستایش قرار داد به عنوان مقدار به یک قانون اساسی جدید حالت – 'جدید آمریکای لاتین مشروطه' – که مبتنی بر اساسا متفاوت درک ارتباط بین مردم عادی و دولت است.

به مورالس کوریا و دولت چاوز به قدرت رسید با گشت و گذار موجی از حرکات برای تغییر قانون اساسی. مبارزات انتخاباتی امیدوار به 'Re-یافت در دولت" اسیر محبوب معنا که نهادهای دولتی و ساختارهای شد منسوخ شده غیر دموکراتیک و مسئول بسیاری از جامعه مشکلات.

پس از قدرت گرفتن همه پرسی برگزار شد بر ایجاد 'ملی تشکیل مجامع': فوق العاده بدن که قدرت به طور کامل بازسازی دولت ایجاد و انحلال نهادهای دولتی و قوانین بنیادی. تأثر از هر کشور به نوبه خود رای دادند و در حمایت از این پیشنهاد چشمگیر و طولانی مشارکتی فرایندهای دموکراتیک به دنبال. انتخاب نمایندگان (برگرفته از جامعه مدنی و جنبش های اجتماعی و همچنین از احزاب سیاسی) تهدیدی طرح های پیشنهادی برای قانون اساسی جدید از و موازی با جلسات و مذاکرات صورت گرفت در سراسر جامعه مدنی که در آن بومی جنبش های اجتماعی در محله های گروه و سایر بازیگران در ملاقات به عمدی و توسعه طرح. نهایی قانون اساسی متون ارائه شده برای تصویب از طریق همه پرسی ملی و تصویب شد با اکثریت قابل توجهی (64 درصد در بولیوی 69 درصد در اکوادور و 72% در ونزوئلا).

ویژگی های مشترک از سه قانون اساسی شامل یک تعهد برای تبدیل شرایط مادی جامعه افزایش دخالت دولت در اقتصاد افزایش یافته و تاکید بر, اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی, حقوق و مسلما بی سابقه دفاع از حقوق محیط زیست و فلسفه. هر دو بولیوی و اکوادور اعلام کرد خود را 'plurinational متحده' به رسمیت شناختن بومی سازمان ملل که تا قبل از استعمار. توصیف افتتاح بولیوی مجلس مؤسسان در سال 2006 نانسی Postero قطاری چیزی از سیاسی و اجتماعی اهمیت این تغییرات: "[آن را] با حضور هیئت های نمایندگی از تمام کشور بومی گروه ها و جنبش های اجتماعی. بسیاری انجام شده علائم خواندن '¡Nunca Más گناه Nosotros!' (هرگز دوباره بدون ما!). . . . من وجود دارد و می تواند گواهی دادن به این احساس باور نکردنی از انقلاب اجتماعی در هوا."

قانون اساسی که تشخیص و ساخت 'تشکیل دهنده قدرت'

مهم اما از دیدگاه قانون اساسی است که تاکید خود را بر روی 'تشکیل دهنده قدرت'. مفهوم 'تشکیل دهنده قدرت' معروف ساخته شده بود در طول انقلاب فرانسه توسط Emmanuel Sieyes که برجسته بین تشکیل قدرت (دولت; دفاتر و موسسات و روش) و تشکیل دهنده قدرت ('مردم'; نیروی است که در اصل ایجاد دولت). Sieyes استدلال کرد که آن را 'مردم' که با اقتدار بیش از دولت; و حق آن را تغییر دهید. نظریه شد تعریف اسطوره از انقلاب و ارائه مبانی نظری برای 1789 ملی مؤسسان و اولین نوشته شده فرانسوی اساسی است.

تشکیل دهنده قدرت باقی می ماند یک مفهوم مهم در سنتی (لیبرال) قانون اساسی تئوری. مفهوم اصلی 'موسس لحظه' که 'مردم' ایجاد دولت در خدمت به عنوان مداوم منبع مشروعیت برای مدرن روز دولت. اما عملا سخن به این مفهوم است که بدون دندان است. وجود دارد موارد که در آن یک جدید تشکیل دهنده قدرت ممکن است به رسمیت شناخته شده به عنوان مشروع قدرت را بر موجود در قانون اساسی رژیم است.

در واقع هدف اصلی از سنتی قانون اساسی برای محدود کردن فرصت های که در آن جمعی از شهروندان ممکن است کنترل.

جدید آمریکای لاتین مشروطه طول می کشد یک رویکرد کاملا متفاوت. در اینجا هدف این است که به عمد حمایت ظهور و بیان 'تشکیل دهنده قدرت در درون ساختار دولت است. تا حدودی متناقض تنظیم این قانون اساسی عمدا ایجاد فضاهای که در آن بذر نابودی خود ممکن است رشد می کنند. محبوب بسیج دیده می شود به عنوان یک بخش حیاتی از نظم مبتنی بر قانون اساسی از این رو Illan rua دیوار خاطره انگیز توضیحات از این به عنوان "قانون اساسی آشوب".

در عمل این کار انجام شود اولا از طریق قانون اساسی برای راه اندازی یک جدید مؤسسان روند (از طریق دادخواست و همه پرسی) باید در آینده شهروندان بدانند این لازم است. و در مرحله دوم از طریق institutionalising طیف متنوعی از مشارکتی و مستقیم مکانیسم های دموکراتیک و ابتکارات. نمونه باید از محدوده شهری سطح تشکیل دهنده مجموعه های مشارکتی بودجه به شوراهای محلات شهری و کمیته های زمین که پشتیبانی از ساکنان محلی برای حل مشکلات جامعه. این فرم های متنوع – trialled در مکان های مختلف و زمان – تجربه با نحوه تسهیل جمعی مشارکتی حکومت خود و باز متنوع و گاه دگرگون تجارب جمعی آژانس برای مردم درگیر است.

اساسا این است که در مورد اینکه آیا به اعتقاد ما مردم عادی باید مسئول نظم مبتنی بر قانون اساسی و راهبری سیستم های درون آن زندگی می کنند: و این که آیا آنها قادر به انجام این کار است. انگلستان زمان (نانوشته) قانون اساسی محدودیت فرصت برای شهروند قدرت در نظم است که نظم موجود حفظ شود در برابر احساسات و هوی و هوس های سرکش غیر منطقی و توده ها. جدید آمریکای لاتین مشروطه مبتنی بر یک در مجموع مثبت و خوش بینانه عکس از مردم توانایی همکاری موثر برای مدیریت دولت و حکومت خود را دارند.

آیا این نوع از تغییر قانون اساسی مردم چگونه فکر و احساس و عمل می کنند ؟

محققان علاقه مند در چگونه ساختارهای دولتی و فرآیندهای شکل آگاهی عمومی باید تمایل به تمرکز بر روی نئولیبرالی متحده است. آنچه ما درک می کنیم به مراتب کمتر است که چگونه دولت ممکن است با تجربه به عنوان liberatory تحول و توانمند سازی است. البته بسیار کمتر مواد را به منظور جلب. اما داستان ها و حکایات از کسانی که شرکت کرده اند در این اخیر قانون اساسی آزمایش در آمریکای لاتین نشان می دهد که دولت می تواند گاهی اوقات با تجربه در این راه است. به عبارت دیگر که مثبت شکل governmentality که با آن به جای نئولیبرالیسم ممکن است حداقل ممکن است.

به عنوان یک خارجی ساکن در کشور بولیوی در 2010/11, (چند سال پس از مورالس به قدرت رسید و Plurinational state تاسیس شد) من به یاد داشته باشید که زده disorientating ناآشنا فضای درون جامعه مدنی فضاهای. از یک گرد و خاکی سالن عمومی یا کلاس درس رهبران جنبش و دیگر کنشگران جامعه مدنی خواهد عمدی جزئیات مهم جهانی در تحولات مورد نیاز برای مقابله با بحران آب و هوا و این که چگونه این امر می تواند به دست آورد. بحث جدی شد و ایده ها و سوالات unsayable در انگلستان بافت در آن زمان (مگر اینکه پیچیده در اطمینان بخش طنز برای روشن شدن: 'البته من پیشنهاد نمی کنم این در واقع می تواند اتفاق می افتد!') در بولیوی وجود دارد احشایی حس آژانس و امکان من به طور کامل استفاده نشده است. مردم زمان خود را به طور جدی به عنوان عوامل درون گسترده تر ملی و حتی جهانی دست به گريبان است.

توصیف اکوادور مؤسسان کاترین والش برجسته چگونه این نوع از "پایین به بالا" قانون اساسی نوشتن فرایند را می – وقتی که درست انجام شود و وسایل نقلیه به منظور بالا بردن و تبدیل آگاهی عمومی:

"در آن سازمان و عمل اکوادور قانون اساسی مجلس مشغول به کار pedagogically به بوجود امدن فعال و این فشار 'تفکر' ['در طول تاریخ اسیر رد و نفی']. این منتخب مردم مونتاژ زنان و مردان را نشان نمی احزاب سیاسی بلکه اجتماعی و سیاسی و جنبش های متنوع اجتماعی در بخشها و مناطق کشور است. اکثر آنها جدید به عرصه سیاسی بودند از نسل جوان و وجود دارد برای کمک به یادگیری تفکر و بحث شامل در شکل گیری و قانون اساسی است. سازمان از طریق موضوعی مسس که تلاش برای بررسی مسائل مربوط با خوانش بحث و مناظره و دعوت سخنرانیها. تنها با اجماع و درک عمیق این مسس سپس پیشنهاد به مجمع عمومی مقالات برای در نظر گرفتن. به عنوان یکی از مدعوین و به عنوان یک جریان غیر رسمی مشاور به یک آفریقایی-اکوادور زنان مجلس, من می توانم به سیاسی, epistemic و آموزشی اهمیت این عمل و فرایند است."

این 'processual دولت': یک برنامه به طور بالقوه liberatory فرایند جمعی نامزدی'

اما این نه فقط در مورد روند که این قانون اساسی توسعه داده شد اما قانون اساسی جدید که سفارشات تولید شد. نائومی شیلر استخدام مفهوم 'processual دولت برای توصیف ونزوئلا گروه جامعه" رویکرد به دولت به عنوان یک "برنامه به طور بالقوه liberatory فرایند جمعی تعامل". نقشه کشی در پژوهش قوم نگاری با جامعه رسانه کنندگان در کاراکاس او توضیح می دهد که چگونه آنها "تجربه ایجاد شده و به تصویر کشیده شده دولت در درجه اول به عنوان یک کار در حال پیشرفت است, مجموعه ای از موسسات که در آن شرکت می کنند و یک liberatory تلاش". به مطمئن شوید این نیست خنثیسازی تجارب گذشته دولت به عنوان یک دستگاه از خشونت اجبار و در آن زمان آن را هنوز هم به عنوان "یک خصمانه منسجم نیروی". اما آنچه جدید است این است که صریح و روشن و آگاهانه در رویکرد به دولت به عنوان یک "اتفاق می افتند پروژه" یک "مداوم و ناهموار روند از شور و مشورت" و "چیزی است که می تواند توسط شهروندان عادی را به چالش نابرابری".

دستاوردهای این دولت نباید romanticised. لیندا روپیه توصیف مورالس دولت به عنوان ریاست بیش از یک "فرصت حیف و میل'. باور نکردنی اجتماعی با وجود دستاوردهای دولت در نهایت موفق به حرکت به دور از یک extractivist مدل توسعه به شدت وابسته به شرکت های چند ملیتی. این رهبری به دولت را نقض بسیاری از جدید حقوق اساسی و مترقی بیگانگی از بخش بومی و campesino حرکات آورده که آنها را به قدرت در وهله اول. کوریا دولت به دنبال حتی بیشتر ناامید کننده دوره (پس از همین چشمگیر دستاوردهای اجتماعی). و پس از سقوط قیمت جهانی نفت در ونزوئلا را ناامید وضعیت اقتصادی است که تهدید آینده وجود بولیواری پروژه.

اما هیچ یک از این احتمالی کاهش این دولتها به ترتيب مربوط به آزمایش های خود را در حال باز متخلخل مشارکتی متحده است. اگر ما علاقه مند هستند در دنیای واقعی تلاش برای بازسازی رابطه بین دولت و مردم عادی ایجاد و اساسا نوع مختلف از دولت به صراحت در نظر گرفته شده برای ساخت قدرت و ظرفیت مردم عادی و پرورش خود حکومت: پس از آن این است که ما باید شروع به دنبال.

ساختمان 'بالقوه' از طریق محلی و شهری و جامعه مدنی فضاهای

قدردانی از چه فرم و جهت گیری دولت مربوط به بافت زندگی روزمره ما, delimiting ما افکار و خواسته ها و رفتارها می افزاید: به این صورت ساخته شده توسط آنتونی بارنت دن عقبی آدم رمزی و استوارت سفید, در میان دیگران برای دوباره فکر کردن سازه ها از دولت است.

در این لحظه از پارگی با زندگی عادی در برگزاری و سوالات در مورد چه نوع از سیستم ما می خواهیم به بازسازی روی میز ما باید فکر می کنم در مورد چه زمینه ای قانون اساسی تشکیل نهادهای ما اشکال چه احساس ممکن است.

اما ما نیاز نیست – و نه ما باید این زمان را به صبر برای عمده فروشی تحول اساسی از طریق مجلس موسسان یا قانون اساسی کنوانسیون.

دولت نه تنها منسجم چیز اما مجموعه ای از بسیاری از های مختلف و گاهی متناقض نهادهای فرآیندهای مقامات و نمایندگی های عامل در ملی شهری و محلی سطح. به عنوان بسیاری از استدلال کرده اند به تازگی مهم ترین سیاست های ملی و طرح های در انگلستان اغلب آغاز شده در سطح محلی است. (بیمه خدمات درمانی به عنوان بهترین مثال بر اساس یک ویلز ایجاد کرد جمعی بیمه برنامه).

نئو لیبرالی حکومت شیوه می تواند به سرعت در سراسر جهان به دلیل آنها مشترک مشترک DNA; یک هدف و جهت گیری بر اساس یک داستان از آنچه در آن مانند به نظر می رسد به شکوفا. در حال حاضر ترقی خواهان باید همان را انجام دهید. اما به جای contriving شرایط را برای رقابت بین افراد در هر نوبت هدف باید به پرورش مثبت potentia در شهروندان. سیاست فرآیندها و نهادهای درون محلی و فضاهای شهری و در سراسر جامعه مدنی باید توسعه یافته و یا تبدیل با این مشترک جهت ایجاد فضاهای که فعال کردن و تشویق گروه های گوناگون شهروندان در زمینه های متنوع به همکاری را به کنترل تجمع خود را منحصر به فرد بینش و پتانسیل خلاق برای حل مشکلات مشترک. ابتکاری جدید نهادی اشکال مانند به تازگی در مدل توسعه به صورت عمومی و مشترک مشارکت و طرح های جامعه مانند مرگت میلیون ها' آزمایش در محلی مشورتی دموکراسی نشان می دهد آغاز آنچه این نگاه ممکن است در عمل.

چهل سال از نئولیبرالیسم به ایجاد جوامع از خسته کردن مردم با محدود عاطفی و روانی منابع برای حل بحران پیچیده مواجه هستیم – یا به مقاومت در برابر راست افراطی. استدلال و آمار – در مورد نیاز به کاهش تولید گازهای گلخانه ای در اثر مبارزه با تروریسم در اروپا بر اقتصاد و پس از رسیدگی نیست و این مشکل است. ساختارهای نهادی که تغییر عاطفی پویایی در جامعه ساختمان شهروندان فردی و جمعی روانی از طریق منابع مختلف و تجربیات جمعی آژانس می توانید شروع به انجام این کار.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن