ما باید به درک که چگونه تئوری های توطئه کار

تئوری های توطئه در حال اجرا شایع برای قرن ها. و در عین حال از شيوع آنها دید و اثرات بالقوه بر ما رفاه را افزای

توسط NEWSATROPAT در 30 اردیبهشت 1399

تئوری های توطئه در حال اجرا شایع برای قرن ها. و در عین حال از شيوع آنها دید و اثرات بالقوه بر ما رفاه را افزایش داده اند با ظهور مداوم Covid-19 گیر مؤثر در تقریبا همه کشورها در سراسر جهان و آوردن زندگی در شهرستانها به توقف کامل در یک مقیاس بی سابقه است.

گمانه زنی در اطراف ریشه گردش اند نه در حاشیه از رسانه های اجتماعی یافت اما پشتیبانی حتی در بالای دولت. بسیاری از ما شنیده اند این سوال بیش از یک بار: تا به حال همه گیر شده است ناشی از "برنامه ریزی شده 5G تکنولوژی" و یا آن را به سادگی یک "bioweapon" برای حکومت بر جهان از طریق medico-اداری اقدامات? شد همه گیر شدن استفاده می شود به عنوان "یک اسب تروجان قدرتمند نخبگان برای از بین بردن فرآیندهای دموکراتیک و نظارت" در هزینه از توده ها ؟ یا "وجود داشت همیشه یک 'بحران' را شروع كنم؟" اتحاد "اختراع یک بیماری همه گیر" به عنوان Giorgio Agamben این باورند در ماه فوریه شده است با موفقیت مورد استفاده توسط "رسانه ها و مقامات [...] به گسترش دولت از وحشت" و به تحریک "معتبر نظامی" از زندگی روزمره ما ؟ اگر آن را واقعی چگونه ما را به پاسخ ؟ به طور گسترده ای-تحریم اجتماعی فاصله اقدامات صرفا یک medico-علمی ضروری و یا کاهش آنها در واقع یک "بهانه... [عادی] محدودیت آزادی" از جنبش و یا مونتاژ همانطور که همه ما شاهد امروز ؟ همه این شده است از لحاظ سیاسی یا اقتصادی با انگیزه ؟

در میان سر و صدا پر سر و صدا, محققان خواسته اند که ما را به توسعه استراتژی های معرفت شناختی به افتراق بهتر است از جعلی یا پایبند تنها و گاهی به صورت انتخابی به اطلاعات ارائه شده توسط مقامات نوار مغلوب ساختن پیشی جستن. و در عین حال با توجه به رشد بی اعتمادی نسبت به موسسات در سراسر جهان به نحوی در ارتباط با ظهور چهره های پوپولیستی که وعده به تشریح فاسد نخبگان و موسسات—چگونه احتمال آن می رود که گروه های گوناگون اجتماعی را "باور" در اطلاعات منتشر شده توسط این "فاسد" موسسات ؟ چه هستند که ما – علاوه بر این – با رقابت روایات است که ظاهرا همان توضیح پدیده از زوایای مختلف که به نظر می رسد متقابلا منحصر به فرد و ناسازگار?

بسیاری از مفسران ارائه شده توضیحات خود را در مورد شيوع و نحوه مقابله با آنها. در عین حال بسیاری از این حساب به نظر می رسد و نه مشتاق به طرد آنها را به دامنه آسیبهای روانی و تلاش برای درمان آنها اجتماعی و سیاسی اثر از طریق "اصلاحی" مداخله به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض به حقیقت است.

به این دلیل واقعیت-چک کردن سیستم عامل پدید آمده اند تقریبا به طور همزمان در سراسر جهان به عنوان یک پاسخ البته فایده ای نداشت. بهره وری خود را است آشکارا محدود به عنوان کسانی که در گردش تئوری های توطئه به نظر می رسد در حال حاضر در بندر بی اعتمادی نسبت به این فشار معمولی طرح. زمانی که بسیاری از راست سازمان در آلمان محکوم کردن رسانه های جریان اصلی به عنوان Lügenpresse [دروغ مطبوعات] ("جنایت و تجاوز توسط مهاجران بودند سکوت لیبرال-چپ روزنامه نگاران") مثلا چرا آنها در حال حاضر انتظار می رود به این باور rebuttals از واقعیت-بررسی طرح های طراحی شده توسط همان سازمان ؟ با توجه به محدود اثربخشی طرح است که در ادامه به حمایت مفرد حقیقت آن است که ضروری است به درک روزمره پویایی تئوری های توطئه و گردش خون در سراسر گروه های اجتماعی اگر ما می خواهیم به معکوس خود را گاهی اوقات فاجعه بار ضربه. چگونه با وجود همه این تلاش ها دوباره ادعا برتری علمی-اخلاقی حقیقت فراموش تئوری های توطئه در ادامه به نفوذ ما سیاسی-اجتماعی کشورهای عضو اکو سیستم ؟

حقیقت

تئوری های توطئه که حساب هستند که ادعا می کنند به فاش کردن راز ماشینی فراتر از آن (به آسانی) قابل مشاهده فرم ها با هدف تحقق بدگویی اهداف است. به دلیل پیگیری "آنچه انجام شده است در راز" آنها به ندرت بستگی شواهد و, در واقع, در حال تقویت آن نبود. ضد سامی مثلا مدت طولانی است که معتقدم با وجود یک توطئه یهودی (با نام مستعار. پروتکل بزرگان صهیون) چرا که آنها نمی تواند آن را پیدا کنید. تحقیق در مورد مردان که گردش تئوری های توطئه رد هر یک ممکن است بیشتر در ارائه entrenches موضع خود را.

که مشخصه اصلی از تئوری های توطئه نیز نشان می دهد نقص در راه ما استفاده کرده اند به مقابله با آنها. ما—از جمله نه تنها محققان بلکه هر عضو عمومی که فاصله خود را از تئوری های توطئه—تقریبا به اتفاق آرا فرض کنیم که "وحی" از حقیقت را به تئوری های توطئه زوال است. به عنوان ما را دیده اند دوباره و دوباره در مداوم و پر رونق توطئه در دنیای اینترنت این فرض متاسفانه شده confuted.

تئوری های توطئه در حال گردش در میان افراد به ارائه میانبر پاسخ به نه طولانی و پیچیده پدیده های اجتماعی. در مورد رکود اقتصادی و نوسانات ارز در ترکیه پس از 2015 برای مثال آن بوده است و نه مفید و به نحوی موثر—استراتژی دولت برای تکیه بر تئوری های توطئه به تصویر کشیدن این تجارب تلخ به عنوان "شوم دستکاری" از "قدرت های خارجی" تلاش برای تضعیف "ترکیه ممکن است." از طریق واگذاری مشکل به اقدامات تعدادی از بازیگران خارجی ساختاری دلایل ایجاد چنین مشکلات اقتصادی شد و به راحتی overridden نه شفاف توضیح. با توجه به گسترده واکنش در برابر پناهندگان در مجارستان در سال 2016 آن را به طور مشابه آسان تر به سرزنش نیکوکار-میلیاردر G. سوروس به جای توجه به اجتماعی و سیاسی پس زمینه (و تحمل مسئولیت اخلاقی) از مردم در حال فرار از جنگ و محرومیت و تبعیض است.

علاوه بر این تئوری های توطئه از طریق کفالیه بخش و موقعیت خود به عنوان یک "خوش خیم ما" در چهره "شوم آنها". مجارستانی برتر فرمول پناهندگان را به عنوان "یک مسلمان تهاجم منبع" دعوت شنوندگان به پیوستن به مبارزه در کنار "اروپا". این که آیا آن مورد از روایات در اطراف "قریب الوقوع حمله به جزایر یونانی با اردوغان در ترکیه" یا اردوغان "آیات راز ماشینی با قدرت های خارجی برای تضعیف ascendance ترکیه" این حساب تولید پی در پی باینری بین راوی گروه اجتماعی و "مخرب دیگران است."

عملکرد

پژوهش من بر این واقعیت است که گردش تئوری های توطئه است دخیل در این نسل از حس قدرت خود را از طریق جنبه های نمایشی. توطئه اجازه می دهد کسانی که در گردش آنها را به فرض موضع یک "دانستن موضوع'– به طور کلی یک مرد که می داند. از طریق تعیین "دقیق آزمایشگاهی در ووهان که در آن آخرین coronavirus شد 'مصنوعی برداشت" یا از طریق "آشکار سوروس-تأمین براندازی" تئوری های توطئه باز کردن فضاهای روزمره بازیگران دوباره ادعا موقعیت اجتماعی از طریق تقلید از دانستن مانند متحده انجام دهد.

از نزدیک متصل به نفوذ ناپذیری خود را به اثبات کلیدی ستون از درخواست تجدید نظر از تئوری های توطئه است و دقیقا این عملکرد اجتماعی که از طریق آن آنها تقریبی موقعیت, قدرت, دانش و موقعیت اجتماعی است. به عنوان حقیقت با کیفیت از روایت باقی مانده است ثانویه به عملکرد "عبور" هر معرفت شناختی مداخله خود را به اثبات صحت و کذب (از طریق ارائه مدرکی رد و یا نشان دادن تناقض منطقی) می افتد کوتاه از موثر بودن.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن