کانکس مدیریتی

خرید کانکس مدیریتی یکی از مهمترین انواع کانکس ها چه کاربرد اداری صنعتی و تجاری دارد، کانکس مدیریتی است که ب

توسط NEWSATROPAT در 7 مرداد 1401

خرید کانکس مدیریتی

 کانکس مدیریتی

یکی از مهمترین انواع کانکس ها چه کاربرد اداری صنعتی و تجاری دارد، کانکس مدیریتی است که برای واحد مدیریت در یک پروژه ساخته می شود.

برای خرید کانکس مدیریتی، نیاز هست که درباره قطعات و متریالهای به کار رفته در کانکس نیز مواردی را بدانیم. یکی از این متریالها، که از قضا بسیار مهم هم هست، ساندویچ پانل نام دارد.

در این مقاله قصد داریم درباره ساندویچ پانل به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای هسته ساخت نصب و مونتاژ کانکس صحبت نموده و مواردی از قبیل مقایسه انواع آن را مطرح کنیم. با ما همراه باشید.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل محصولی است که از آن برای پوشش دیوارها و سقف ساختمان ها به ویژه سازه های موقت مانند انواع کانکس ها استفاده می شود. هر پانل شامل یک هسته از مواد عایق حرارت است که از دو طرف با ورق فلز پوشانده شده است. ساندویچ پانل ها مصالح ساختاری نیستند بلکه مصالح پوششی و محافظ به شمار می روند.

نیروهای بار سازه توسط اسکلت فولادی یا سایر قاب های نگهدارنده که پانل های ساندویچ به آن متصل شده اند، تحمل می شوند.

مواد مورد استفاده در ساندویچ پانل ها

برای خرید و ساخت یک کانکس مدیریتی خوب، بایستی درباره مواد مورد استفاده در ساندویچ پانل بدانید.

انواع ساندویچ پانل ها به طور کلی بر اساس مواد عایق حرارتی مورد استفاده در هسته گروه بندی می شوند. ساندویچ پانل با هسته های EPS (پلی استایرن منبسط شده)، پشم معدنی و پلی اورتان (PIR یا پلی ایزوسیانورات) همگی به راحتی در دسترس هستند.

مواد عمدتاً از نظر عملکرد عایق حرارتی، عملکرد عایق صدا، واکنش در برابر آتش هستند و وزن های متفاوتی دارند.

چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟

چرا باید ار ساندویچ پانل استفاده کرد؟

ساندویچ پانل یک نوع مصالح نسبتا جدیدی است که استفاده از آن ها دارای نقاط قوت زیادی می باشد.

ساندویچ پانل ها به دلیل مزایای بسیاری، عمدتاً مربوط به هزینه، مورد استفاده گسترده قرار می گیرند. یعنی استفاده از آن ها بسیار به صرفه و اقتصادی است. برای خرید کانکس مدیریتی به خصوص، باید این موارد را در نظر بگیرید.

مقایسه بین فناوری پارتیشن گل میخ یا ناودانی (قاب های پوشیده شده در پانل های ساندویچ) و فناوری های ساخت و ساز سنتی مبتنی بر دیوارهای بنایی، سبب می شود تا مزایای پانل های ساندویچ را در سه زمینه کلیدی در نظر بگیریم:

۱. هزینه های مستقیم

ساخت یک ساختمان در هر یک از این فناوری ها به میزان مشخصی از هزینه های سرمایه ای نیاز دارد.

این موارد شامل هزینه های مصالح ساختمانی، نیروی کار و حمل و نقل است.

۲. زمان ساخت

ساخت یک ساختمان مبتنی بر فرآیند سنگ تراشی سنتی می تواند ۶ الی ۷ ماه طول بکشد.

ساخت  یک ساختمان با همان حجم با استفاده از پارتیشن های گل میخ تنها یک ماه طول می کشد.

زمان ساخت و ساز برای تجارت و بیزینس ها بسیار مهم است. هر چه یک ساختمان یا انبار تولیدی زودتر به بهره برداری برسد، زودتر شاخص بازگشت سرمایه را می توان محقق کرد.

ساختمان های دیوار گل میخ به جای این که ساخته شوند، مونتاژ می شوند. قطعات ساختاری و اجزای روکش تمام شده به محل آورده می شوند، سپس مانند یک خانه آجری اسباب بازی مونتاژ می شوند. مزیت دیگر این است که نیازی به صبر کردن نیست تا پوشش ساختمان رطوبت اضافی را از دست بدهد.

۳. فرآیند ساخت و ساز

در برخی از بخش های صنعت، الزامات ساخت و ساز می تواند برای یک پروژه ساختمانی حیاتی باشد. ساخت پارتیشن های گل میخ یک "فرایند خشک" است، بدون نیاز به آب برای مصالح ساختمانی. یک فرآیند خشک فقط مستلزم مونتاژ ساختار و تثبیت روکش (در اینجا، پانل های ساندویچ) با پیچ است.

در ساخت سنگ تراشی سنتی از "فرآیندهای مرطوب" استفاده می شود که برای ساختن ملات برای سنگ تراشی، برای ریختن بتن یا برای ساختن گچ نیاز به مقدار قابل توجهی آب است.

بخش‌های خاصی از صنعت، مانند فرآوری چوب یا تولید دارو، به سطوح رطوبت نسبی ثابت و کنترل‌شده نیاز دارند که فرآیندهای ساخت‌وساز مرطوب را حذف می‌کند.

ساندویچ پانل روی دیوار یا سقف چگونه نصب می شود؟

ساندویچ پانل ها سریع و آسان نصب می شوند. طبق تجربه عملی، نصب ۶۰۰ متر مربع ساندویچ پانل، برای یک تیم ساخت و ساز حرفه ای حدود ۸ ساعت زمان می برد.

مراحل نصب ساندویچ پانل دیواری و سقفی به شرح زیر است:

۱. مصالح ساختمانی به محل تحویل می‌شود: تحویل شامل پانل‌های ساندویچ، اجزای فریم (اشکال سرد) و لوازم جانبی (شامل فلاشینگ، فیکسینگ، آب بند، واشر و غیره) است.

۲. مواد تحویلی توسط حامل با حمل کننده مصالح ساختمانی تخلیه می شود.

۳. ساب فریم ها با تیرها و پرلین ها مونتاژ و نصب می شوند.

۴. فیلم محافظ از ساندویچ پانل ها برداشته می شود.

۵. ساندویچ پانل ها با استفاده از بست های مناسب به عناصر ساختاری زیرفریم ثابت می شوند.

۶. درزهای بین ساندویچ پانل ها آب بندی شده و فلاشینگ نصب می شود.

برای تعمیر ساندویچ پانل به چند بست ​​نیاز داریم؟

برای تعمیر ساندویچ پانل به

این سوالی است که اغلب مشتریان در مرحله آماده سازی پروژه می پرسند. تخمین تقریبی 1.1 بست در هر متر مربع ساندویچ پانل است. تعداد، فاصله و ترتیب واقعی بنا بر تصمیم مهندس طراح پروژه و یا تامین کننده مصالح ساختمانی است.

 

در این مقاله در مورد ساندویچ پانل ها به عنوان یکی از اجزای مهم ساخت و مونتاژ کانکس ها اشاره کردیم، که برای کانکس ها با انواع مختلف کاربرد دارند. برای انجام خدمات طراحی نصب و مونتاژ و مشاوره درباره انواع کانکس ها به سایت conexe.ir مراجعه کرده و تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن