شورای امنیت سازمان ملل تصویب اولین Covid19 مربوط به قطعنامه خواستار قطع فوری جنگ

توسط: PTI | سازمان ملل متحد | به روز شده: ژوئیه 1 سال 2020 10:46:20 pm کلید چسبیده نقطه بین آمریکا و

توسط NEWSATROPAT در 11 تیر 1399
توسط: PTI | سازمان ملل متحد | به روز شده: ژوئیه 1 سال 2020 10:46:20 pm
Covid-19 resolution, United nations, Coronavirus news, UN Security Council, کلید چسبیده نقطه بین آمریکا و چین بر حل شد مرجع مرتبط با سازمان جهانی بهداشت.

پس از نزدیک به سه ماه از تفاوت ها و مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به اتفاق آرا به تصویب رسید اولین COVID-19-مربوط به قطعنامه خواستار کلی و قطع فوری جنگ در سراسر جهان است.

فرانسه و تونس پیش نویس قطعنامه "خواسته های کلی و قطع فوری جنگ در همه شرایط در دستور کار خود و پشتیبانی از تلاش های انجام شده توسط دبیر کل و نایب خاص و ویژه نمایندگان در آن احترام بگذارند."

آن را بر تمام احزاب به درگیری های مسلحانه به شرکت بلافاصله در دوام بس موقت حداقل به مدت 90 روز متوالی به منظور فعال کردن امن و بدون مانع و پایدار تحویل کمک های بشر دوستانه و مقررات مربوط به خدمات بی طرف انسان دوستانه بازیگران در مطابق با اصول بشردوستانه بشریت بی طرفی بی طرفی و استقلال و تخلیه پزشکی.

این شورا شده است به شدت انتقاد برای آن انفعال و فقدان رهبری در برخورد با COVID-19 همه گیر و شکست خود را به اتخاذ حتی یک قطعنامه در بهداشت جهانی و بحران انسانی ناشی از وقوع است که غرق ویرانی در سراسر جهان از اوایل سال 2020 است.

این قطعنامه پس از ماه از مذاکرات به عنوان اختلافات میان شورا دو دائم و حق وتو-دارای حق اعمال اعضا – آمریکا و چین مانع از تلاش برای اتخاذ یک قطعنامه. کلید چسبیده نقطه بین آمریکا و چین بر حل شد مرجع مرتبط با سازمان جهانی بهداشت. واشنگتن به شدت مورد انتقاد قرار گرفت که برای خود تحویل گیر با رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن توقف کمک های مالی برای سلامت بدن است.

این قطعنامه تأکید می کند که این به طور کلی و قطع فوری جنگ و بس موقت را نمی شود به عملیات نظامی علیه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش, همچنین شناخته شده به عنوان دا'esh), القاعده و آل "جبهه النصره" (ANF) و دیگر افراد ، گروه ها و تعهدات و نهادهای مرتبط با القاعده یا داعش و دیگر گروه های تروریستی شده اند که تعیین شده توسط شورای امنیت ،

سفیر آلمان در سازمان ملل متحد Christoph Heusgen رئیس این شورا در ماه ژوئیه با استقبال از تصویب این قطعنامه گفت: آلمان آغاز می شود و ریاست آن با یک سیگنال برای امید. "شورای امنیت امروز تایید دبیر تماس برای جهانی آتش بس در COVID-19 با وضوح. این نشانه ای است برای امید برای همه مردم در حال حاضر در مناطق جنگی در سراسر جهان است. آن است که در حال حاضر تعهد شورا و همه طرف های درگیری های مسلحانه برای اجرای این قطعنامه در کار ما در این ماه و فراتر از آن, او گفت:.

"مذاکرات شد اما این قطعنامه نشان می دهد که تفاوت در واقع می تواند به غلبه بر به خصوص در مواجهه با این بیماری همه گیر. اراده برای رسیدن به راه حل های مشترک برای بحران جهانی از طریق کار تیمی و multilateralism باید غالب هدف از این شورا. حتی در زمان های دشوار است به خصوص در شرایط دشوار شورای امنیت باید عمل کنند."

دبیر کل درخواست تجدید نظر برای جهانی آتش بس شده است تایید شده توسط نزدیک به 180 کشور بیش از 20 گروه های مسلح و همچنین رهبران مذهبی و میلیون ها نفر از اعضای جامعه مدنی.

این قطعنامه درخواست دبیر برای کمک به اطمینان حاصل شود که تمام قطعات مربوط به ملل از جمله سازمان ملل متحد کشور تیم های, مطابق با مربوطه اجباری, سرعت بخشیدن به پاسخ خود به COVID-19 pandemic با تاکید خاص بر کشورهای در نیاز از جمله کسانی که در شرایط درگیری های مسلحانه و یا تحت تاثیر بحران انسانی.

با اذعان به نقش مهمی که زنان در حال بازی در COVID-19 پاسخ به تلاش و همچنین نامتناسب تاثیر منفی این بیماری همه گیر به ویژه اجتماعی و اقتصادی بر زنان و دختران و کودکان و پناهندگان قطعنامه خواستار اقدامات مشخص برای به حداقل رساندن این تاثیر و اطمینان کامل برابر و معنی دار مشارکت زنان و جوانان در توسعه و اجرای مناسب و پایدار پاسخ به همه گیر.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب