نپال دولت یو پی اس حول و حوش جداول لایحه برای تغییر نقشه و علامت

نوشته شده توسط Yubaraj Ghimire | کاتماندو | منتشر شده در تاریخ: 1 ژوئن 2020 4:31:39 am برای نخست وز

توسط NEWSATROPAT در 11 خرداد 1399
نوشته شده توسط Yubaraj Ghimire | کاتماندو | منتشر شده در تاریخ: 1 ژوئن 2020 4:31:39 am
Nepal map, Nepal new map, new Nepal map, Nepal government, Nepal map Bill, World news, Indian Express برای نخست وزیر Oli که به نظر می رسد موقعیت بسیار لرزان تا ماه گذشته این ارضی ردیف با هند یک شات در بازو.

پوسته پوسته شدن ردیف آن با هند بیش از ادعای ارضی به Lipulekh-Kalapani-Limpiyadhura منطقه نپال دولت مطرح قانون اساسی متمم لایحه در مجلس نمایندگان روز یکشنبه و به دنبال ایجاد تغییرات اضافه شده به این کشور در نقشه سیاسی و ملی آرم.

قانون وزیر شیوا مایا Tumbahamphe مطرح این لایحه به دنبال قانونی حرمت به نقشه جدید پس از دولت نخست وزیر K P Sharma Oli مطمئن بود که پشتیبانی از دو سوم در خانه پس از تصمیم کنگره نپال اصلی ترین حزب مخالف به این قانون است.

اگر چه نپال یک فرایند طولانی برای تصویب یک قانون اساسی متمم لایحه نشانه های وجود دارد که ممکن است خانه تصویب اولیه آن احتمالا طی دو هفته آینده.

مخالفت کنگره نپال تصمیم به بازگشت این لایحه اما سایتهای نخست وزیر Oli را "حساس" اظهارات را هدف قرار هند.

در جلسه کنگره نپال اجرایی ملی شنبه شب, عضو ارشد Gopal مرد Shrestha گفت: در حالی که نپال باید اصلاح خاک خود را از طریق گفت و گو با هند نخست وزیر Oli اظهارات در مورد ملی هند نشان نمی شد در همراهی با دفتر او نگه می دارد و یا روح از روابط است که اتصال نپال و هند با هم.

با اشاره به Satyameva Jayate, Oli گفت: مجلس در هفته گذشته که او از هند خود دوستان آیا حقیقت یا نیروی غالب در آن معاملات با نپال.

نقشه جدید منتشر شده توسط Oli دولت هند پس از افتتاح جاده جدید از طریق Lipulekh در Mansarovar Yatra دنباله شامل استراتژیک منطقه در حدود 370 کیلومتر مربع در trijunction نپال و هند و چین (تبت).

هند کنترل Lipulekh, Kalapani, Limpiyadhura و نقشه های آن نشان می دهد این منطقه به عنوان بخشی از قلمرو آن — این است که رقابت نپال.

هیچ واکنش فوری از هند در نپال دولت حرکت به معرفی این لایحه است. یک روز زودتر هند وزیر دفاع Rajnath Singh, پاسخ به یک پرس و جو در ردیف با نپال گفت: Aaj Tak: "نپال است مثل خانواده هند و نپال هستند مانند برادران. آن است که همه چیز تحت کنترل است. در صورت وجود هر گونه مشکل ما با هم نشستن و بحث در مورد آن."

پیش از این هند وزارت امور خارجی گفته بود: در نپال است "به خوبی آگاه از هند سازگار موقعیت در این زمینه و ما مصرانه از دولت نپال برای خودداری از چنین ناموجه وابسته به نقشه کشی و ادعای احترام به هند حاکمیت و تمامیت ارضی".

برای نخست وزیر Oli که به نظر می رسد موقعیت بسیار لرزان تا ماه گذشته این ارضی ردیف با هند یک شات در بازو.

خیلی شدید شده است این واکنش در نپال است که آن را قرار داده در backburner مسائل roiling کشور – اتهام فساد بی منطق اداره Covid-19 وضعیت شکست دولت به اعلام بسته امداد و یا خانه پرواز نپال شهروندان در خارج از کشور در حال غرق شدن گردشگری و دولت از اقتصاد است.

نپال معتقد است آن را به اندازه کافی برای بازگشت آن ادعا می کنند به Lipulekh-Kalapani-Limpiyadhura منطقه است. آن را به اسناد تاریخی عمدتا متن 1816 پیمان Sugauli که تحت نپال توافق برای کاهش قلمرو غرب کالی رودخانه پس از آن شکست به کمپانی هند شرقی اثبات زمین درآمد مجموعه و نپال سرشماری پوشش این مناطق تا اوایل 1960s.

نود و سه سال Bishwabandhu تاپا که شده است شاهد هر تحول در نپال از روز Ranas می گوید: پادشاه Mahendra دست استراتژیک-مهم زمین در trijunction در "موقت" پس از درخواست از جواهر لعل نهرو به زودی پس از سال 1962 چین و هند جنگ. آن را به عنوان کشف یک اختلاف بسیار, بعد, برای اولین بار در 1990s.

در جولای سال 2000 دو نخست وزیر G P Koirala و اتل بیهاری واجپایی توافق به حل و فصل آن را از طریق کانال های دیپلماتیک با خارجی دبیر نظارت بر آن – بدون پیشرفت ساخته شده است.

در مارس 2015 موضوع پیچیده تر شد با هند و چین با امضای یک توافقنامه برای ساخت یک جاده از طریق Lipulekh — بدون دخالت و یا مشاوره نپال که تسلیم اعتراض خود اما بدون دریافت پاسخ از دو کشور. و این ممکن است 8 هند افتتاح جاده باعث Oli دولت را به آن حرکت می کند.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن