محدود کردن رشد: آزادسازی degrowth

Degrowth در مورد دموکراتیک و بی سر و صدا گذار نسبت به مدل های جدید از جامعه ای که در آن رشد نامحدود در محدود س

توسط NEWSATROPAT در 29 اردیبهشت 1399

Degrowth در مورد دموکراتیک و بی سر و صدا گذار نسبت به مدل های جدید از جامعه ای که در آن رشد نامحدود در محدود سیاره شناخته شده است که نه ممکن است و نه مطلوب. این degrowth جنبش طرفداران محدود کننده رشد و رهایی بخش degrowth. در اینجا کیفیت زندگی — و نه اقتصادی کمیت — مرکزی باشد برای همه ما gaols و ارزیابی.

Degrowth طرفداران معتقدند که رکود اقتصادی فعلی ناشی از یک ویروس ساده است فقط یک پیش اخطار از آنچه ما را اگر ما بحث در مورد چگونه برای مدیریت زندگی انسان در سیاره ای محدودیت. انتخاب ما بین جشنی degrowth و یا مجبور رکود اقتصادی اجتماعی حتی سقوط. این COVID-19 سلول پر است از آموخته های — باز کردن فضا برای درک بهتر degrowth و دیدن degrowth به عنوان یک گزینه مطلوب.

در اینجا تأمل در این بحران ما افزایش چند نکته از آن توسعه یافته در آینده ما کتاب کاوش Degrowth: A Critical Guide.

آموخته برای degrowth

در حالی که غالب سرود است که قوانین بازار و سمت چپ باید به عنوان رایگان که ممکن است از دخالت دولت امروز دولت در حال تنظیم جنبه های اقتصاد است. به عنوان همه گیر را تهدید به پایمال بارها نادیده گرفته شده سلامت بخش متحده عمل کرده است. کارخانه بسته شد و شرکت های بازار و سود محدود به نفع حفاظت از زندگی است. در حال حاضر می تواند باز کردن دموکراتیک بحث در مورد آنچه که ما نیاز به تولید و چگونه تولید کنیم. ما می توانیم تصمیم گیری در مورد نحوه کار ما و آن طوری زندگی کاری ما باید کیفیت بیشتر و با کاهش نیاز ما می تواند کار کمتر ساعت.

تغییر آب و هوا از دست رفتن تنوع زیستی, اوج نفت — 'اوج همه چیز' — بالقوه بیماری های همه گیر و افزایش نابرابری فزاینده ای ما را تهدید می کند خوب بودن باعث رادیکال تجدید نظر از اقتصاد ما. به عنوان نئولیبرالی دستور کار سیاسی مبارزه می کند به عقب بر گردیم در مسیر degrowth ما را دعوت به تصور یک جهان امن تر با محلی خود تأمین ساخت ما مستقل از داد و ستد کالا.

مجبور سلول اجازه داده است ما را به ارزیابی مجدد آنچه واقعا مهم — روابط انسانی و ارتباطات و مراقبت و همبستگی و conviviality همه در قلب degrowth اصول است. ما تا به حال به تصمیم می گیرید که ما نیازهای ضروری و خدمات از مواد غذایی به کارهای خانه از مهد کودک به سلامت. و ما را تجربه کرده اند خطرات ناشی از فقط در زمان عرضه زنجیره ای با تعداد زیادی از لینک های ضعیف اما به خصوص در مسافت های طولانی تجارت و حمل و نقل در سراسر مرز.

ما مگا ماشین به نظر می رسد بسیار قوی که همه چیز به خوبی کار می کند اما فوق العاده شکننده در مواجهه با مشکلات جزئی. علاوه بر این, بسیاری از ما تجربه کرده اند مزایای کندتر بیشتر عمدی در شیوه زندگی و زمین شده است رها از آلودگی بیش از حد هوا و آب و زمین — به طور بالقوه decolonising ما productivist و مصرف تصورات — آزادی ما را به ببینید که زمانی که ما در عمل در دسترس نباشد دیگر ترجیح انجمن امکان پذیر است.

تحریک رشد خطرناک است بی فایده و پوچ

در حال حاضر ما این فرصت را به توقف اجتماعی نامطلوب و سازگار با محیط زیست فعالیت های خطرناک است. به جای پول ما استفاده می شود برای صرفه جویی سمی بخش هایی مانند شرکت های هواپیمایی و گردشگری انبوه. منابع مالی مورد استفاده دولت برای سرپا نگه داشتن صنایع است که برای محیط زیست خطرناک است که جمع آوری به عنوان بدهی های عمومی است. ما در معرض خطر درد و رنج ریاضت بیش از سال آینده فقط به پرداخت آن بدهی. در همان زمان آسیب های زیست محیطی است نه متوقف شده و حتی تشدید تحریک اقتصاد. به جای degrowth ما را دعوت به ابداع مدل های جدید بر اساس شرایط اجتماعی و زیست محیطی عدالت است.

اخیر شورش مانند فرانسه زرد جلیقه جنبش نشان می دهد که نابرابری در حال حاضر غیر قابل تحمل قبل از همه گیر رسید. این دوره به ما ارائه می دهد یک فرصت برای جلوگیری از مگا ماشین تصمیم گیری مناسب و فقط تولید و به اشتراک گذاری آنچه که ما تولید کند. اگر ما را نمی, کنترل اقتصادی و اثرات زیست محیطی و اجتماعی از بحران همه گیر را تهدید به گسترده تر از هر تجربه در عمر نسل فعلی.

مسیرهای به degrowth

بسیاری از مردم گزارش داد و گفت که آنها هرگز تصور تجربه چنین محدودیت های همه گیر و مرگ و میر. هنگامی که ما کور, در حال حاضر می تواند ما را ببینید ؟ پس از تامین کاغذ توالت زد بعدی کالاها در کوتاه عرضه شد و دانه های گیاهی! بله, ما در حال رشد را مواد غذایی خود relocalisation تنظیم برای صرفه جویی در زندگی ما گسترش خدمات عمومی و همسایگی همبستگی است که اتفاق می افتد به دلیل اینکه اکثر مردم درک کنند ما به آنها نیاز دارید و آنها مطلوب است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن