اگر ما به ایجاد یک جامعه فقط پس از Covid-19 ما نیاز به بحث در مورد حقوق مالکیت

در حقوق بشر از نظر Covid-19 می تواند یک بازی را تغییر. دولت در همه جا باید بسیج منابع و تنظیم بازار برای افزای

توسط NEWSATROPAT در 23 اردیبهشت 1399

در حقوق بشر از نظر Covid-19 می تواند یک بازی را تغییر. دولت در همه جا باید بسیج منابع و تنظیم بازار برای افزایش دسترسی به بهداشت و درمان و مسکن و مواد غذایی در واقعا بی سابقه در راه است. دولت اقدامات در حال پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی (ESC) حقوق که در آن دهه از مبارزات انتخاباتی تلاش کرده اند برای ایجاد یک دندانه.

به عنوان نویسنده و فعال همچون آرونداتی روی فصاحت آن همه گیر است که یک پورتال است. این مستند باعث می شود قابل مشاهده است پنهان ارائه یک نگاه اجمالی از آنچه می تواند انجام شود زمانی که برابر درمان – و اجتماعی و اقتصادی و حفاظت از سلامت تمام می شود نگرانی همگان است.

این اقدامات اضطراری گرفته شده اند نفس – ممنوعیت اخراج رهن و اجاره تعطیلات, جهانی, بهداشت, مراقبت های بهداشتی تضمین حداقل درآمد – باید همه قرار گرفته و با سرعت و اطمینان است که کاهش حق در سراسر همه "ناممکن هاست" از گذشته بوده است. آن را نشان می دهد جدید و بالقوه از ما چگونه ممکن است زندگی می کنند.

در رابطه با حق مسکن در کشورهای مختلف افراد بی خانمان هستند که به سرعت قرار دارد. در پیگیری حق سلامت اداره موقت داده شده به دولت برای مدیریت مراقبت های بهداشتی خصوصی امکانات در ایرلند و اسپانیا و ایران. این پیشرفت نباید منحرف کردن اذهان از نقایص دولت در حفاظت از حقوق و فاجعه بار شکست در رابطه به افراد سالمند و کسانی که در مراقبت از خانه.

همچنین باید اشاره کرد که پیشرفت کرده اند رخ داده است در تمام ESC حقوق به همان اندازه. دولت مداخلات در سمت راست به مواد غذایی شده اند مبهم و متنوع در بعضی از نقاط. در انگلستان, پاسخ دولت شده است به توزیع پول برای اطمینان از یک جریان ثابت ارز از طریق سوپر مارکت ها. هر دو کوتاه مدت و میان مدت پاسخ به بحران نیاز به بیش از پرداخت نقدی به مصرف کنندگان و به طور غیر مستقیم سوپر مارکت ها. برای مثال دولت اسکاتلند در حال حاضر راه اندازی یک مواد غذایی بسته ارائه خدمات برای کسانی که 'محافظ'. مداخلات نیز خواهد شد مورد نیاز برای ساخت بلند مدت انعطاف پذیری به ترجمه شده زنجیره تامین و شبکه های.

سوال این است که آیا یا نه این اقدامات اضطراری برای کاهش اثرات جانبی از نابرابری خواهد بود حفظ و تقویت به عنوان هنجارهای جدید. این نیاز به یک سوال عمیق تر از ساختار دولت به دنبال حمایت و از عدم تقارن از حقوق مالکیت در برابر ESC حقوق. این عدم تقارن به این معنی است که حق مالکیت داده شده است بیشتر حمایت دولت از حق مسکن ، (این می تواند به همان اندازه در رابطه با حق به مواد غذایی, بهداشت و آموزش و پرورش.)

این نقش در افتضاح اطراف حزب کارگر جدید اجاره سیاست که پیشنهاد می کند که مستاجر باید پرداخت هر گونه عقب افتادگی در عرض دو سال. این دفاع بر این اساس است که هر waiving اجاره معنی خواهد بود که دولت را مجبور به جبران صاحبخانه ، تحت کنوانسیون اروپایی حقوق بشر و دولت می تواند تداخل با حق مالکیت اما دولت باید جبران و به طور کلی ارزش بازار است. اخیر فقه (Khizanishvili و Kandelaki v. گرجستان 2019) نشان می دهد که ارزش بازار است نه روش محاسبه حاصل جوایز باید منصفانه و کافی و در راستای انتظارات معقول از صاحبان اموال.

اگر اقدامات اضطراری برای طبیعی جدید برای حقوق بشر و حمایت از آن ممکن است نیاز به تجدید نظر دولت را موظف به جبران ثروتمندترین و به طور کلی تجدید نظر از حدی که قانون محافظت از حقوق مالکیت قبل از همه چیز از جمله بهداشت ،

این بحران یک لحظه منحصر به فرد در تاریخ است. این ارائه می دهد یکی دیگر از شات در اصل موسس بین المللی حقوق بشر, جنبش جهانی. ساخت جهانشمولی یک واقعیت نیاز به یک پیکر بندی دوباره از حقوق مالکیت و یا به عنوان اقتصاددان Thomas Piketty نشان می دهد شدت مترقی مالیات بر غلظت زیادی از اموال به ایجاد یک جامعه عادلانه. این نیاز به بلند مدت تغییر نسبت به برابری بیشتر و نه موقت تنظیمات.

حل و فصل بحران در یک راه عادلانه هم راستا با خواسته های رو به رشد برای یک دموکراسی از حقوق مالکیت است. پارلمان اسکاتلند اخیرا به تصویب اصلاحات ارضی قانون که تصریح می کند که در خط با هر دو در اروپا و قوانین بین المللی پیگیری شهروندان اجتماعی و اقتصادی حقوق مشروع توجیه برای دخالت در حقوق مالکیت است. مرکزی به این بحث شده است که تحقق حقوق وجود داشته باشد در یک تعادل خوب با منابع; در نظم اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و حقوق به رشد خود را تقارن با حقوق مالکیت باید rebalanced – در قانون سیاست و عمل است.

در سال 2007 کتاب "دکترین شوک' نویسنده و فعال نائومی کلاین معتقد است که سرمایه داری در محل طیف وسیعی از استراتژی برای استفاده – و در برخی موارد به ایجاد شوک به جامعه است. در این طبیعی یا مهندسی بحران لحظات شهروندان در حال پریشان و نمی توانید شرکت یا توسعه یک پاسخ مناسب. دولت در حال دستکاری به فشار pro-سرمایه سیاست در این شرایط.

برای مثال نهادی و دولت پاسخ به صفحه اصلی وام بحران پس از بحران مالی جهانی در سال 2008 به کارگردانی نسبت به حفاظت از سیستم مالی و موسسات مالی به جای حفاظت از حقوق شهروندان است. در این زمان باید آن متفاوت است. ما می توانید بشر و حقوق مسکن به نهادی و دولتی پاسخ به این بحران است.

چالش در حال حاضر این است که رادیکال دولت مداخلات و راه حل های کوتاه مدت چوب را در دراز مدت. همه گیر انداخته است به نظر ساختاری و سیستماتیک شکست روبرو شده و بسیاری در افزایش خطر مرگ ناشی از Covid-19. آن را نیز به ما یادآوری از ما اتصال و در نتیجه همدستی در بحران در جاهای دیگر.

دیدگاه منتقل کرده اند. وجود دارد 'عادی' به بازگشت به.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن