جاسوسی و سرکوب در این میانه حسن نیت ارائه میدهد از غرب

رژیم کارگردانی نظارت گرفته و اشکال جدید در خاورمیانه به عنوان دولت مجبور به انطباق با فن آوری جدید و محیط های

توسط NEWSATROPAT در 26 اردیبهشت 1399

رژیم کارگردانی نظارت گرفته و اشکال جدید در خاورمیانه به عنوان دولت مجبور به انطباق با فن آوری جدید و محیط های اجتماعی. در حالی که دولت نظارت خود شهروندان است نه جدید به منطقه, این اقتدارگرا ضربه است نونما شده است در تلاش برای براندازی مخالفان و نظارت بر مخالفت در میان استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی و دسترسی به گوشی های هوشمند در منطقه است.

اشکال جدیدی از هدفمند hackings و جاسوسی بنابراین تبدیل به امری عادی در سراسر منطقه و اغلب گسترش در سراسر مرزها به عرصه های بین المللی. شرکت های غربی دولت ها و افراد ارائه کمک های گسترده به نظارت تلاش این دولتها اغلب با عرضه آنها را با تکنولوژی لازم و تخصص مورد نیاز برای انجام چنین عملیات گسترده. اما کشورهای منطقه به ویژه اسرائیل به طور فزاینده ساخته شده و صادر شده خود را بومی عملیات و سیستم عامل های طراحی شده برای نظارت خود مردم. انجام شده در مقیاس انبوه و تقویت شده توسط غرب پشتیبانی فنی این جدید و اشکال پیچیده از نظارت عرضه شده اند این دولت با ابزار لازم را در حالت تهاجمی در برابر همه کسانی که به دنبال به چالش کشیدن وضع موجود.

حالت های جدید از نظارت

این اشکال جدید از توده نظارت باید در درجه اول آشکار خود را در سه گسترده و به هم پیوسته استراتژی های: (1) دستکاری و هک های مختلف تلفن همراه, پیام تصویری و ایمیل و غیره. برنامه های کاربردی که کمک های مالی این حمله را به هدف دسترسی به اطلاعات گوشی های هوشمند; (2) گسترده فیشینگ و حملات مخرب طراحی شده برای فریب اهداف به ارائه اطلاعات شخصی و یا برای باز کردن فایل ها و یا پیام است که پس از آلوده کردن دستگاه کاربر; و (3) نظارت گسترده ای از حساب های رسانه های اجتماعی به مسیر مخالفت و دنبال کند.

ابتدا با استراتژی های مختلف برنامه های کاربردی تلفن همراه را تبدیل به مرکزی برای نظارت استراتژی از این رژیم. برای مثال این اماراتی نرم افزار پیام ToTok. در دسامبر 2019 در نیویورک تایمز نشان داد که این برنامه – که دریافت میلیون ها بار از گوگل و اپل فروشگاه برنامه توسط کاربران در سراسر جهان استفاده می شود توسط دولت امارات متحده عربی به "آهنگ هر مکالمه, جنبش, روابط, انتصاب در صدا و تصویر از کسانی که با نصب آن بر روی تلفن های خود را." اگر چه اکثر کاربران آن مستقر در امارات آن را به طور فزاینده ای محبوب در سراسر ایالات متحده در سال 2019. بر اساس این گزارش ToTok آهنگ های کاربران' محل های ارائه موضعی آب و هوا پیش بینی است و قادر به دسترسی کاربران میکروفون, دوربین, تقویم و دیگر اطلاعات گوشی.

به همین ترتیب در مصر دولت هدفمند روزنامه نگاران و دانشگاهیان و وکلا و سیاستمداران مخالف و فعالان حقوق بشر از طریق یک سری از حملات سایبری پیچیده. هکرها ترسیم به دولت مصر باید نرم افزار های نصب شده بر روی اهداف های تلفن همراه است که به آنها اجازه خواندن فایل ها و ایمیل ها ردیابی مکان خود را و دسترسی به مخاطبین است. آنها را با استفاده از برنامه های دانلود مانند ایمیل امن (app for Gmail که فریب کاربران به افشای رمزهای عبور خود را), iLoud200% (وعده داده شده به دو سطح حجم تلفن های همراه) و IndexY (ادعا می شود یک برنامه رایگان برای شناسایی تماس گیرنده ورودی). این حملات سایبری کمک در سریع دستگیری از افراد هدف قرار زیر فوران اعتراضات در مصر در ماه سپتامبر سال 2019 از جمله حسن Nafaa (یک دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه قاهره) و خالد داوود (یک روزنامه نگار سابق و رهبر سکولار قانون اساسی ،

لبنان نیز شاهد چنین اشکال نظارت از طریق دستکاری های مختلف تلفن همراه برنامه های کاربردی. یک 2018 گزارش تولید شده توسط Electronic Frontier Foundation (EFF) کشف عمده نظارت عملیات به نام "تیره کرکل" وابسته به دولت اداره امنیت عمومی. تیره کرکل عمل با ارسال لینک کلیک کنید برای Facebook و WhatsApp به کاربران باعث آنها را به دانلود برنامه های کاربردی که به طور مخفیانه با نرم افزارهای مخرب آلوده.

به گزارش خانه آزادی در این برنامه بودند "نسخه های تقلبی از WhatsApp, Threema, سیگنال, سایفون, Tor و دیگر پیام های امن و دور زدن برنامه های کاربردی و نرم افزارهای مخرب توانایی "استخراج پیام ها و تماس های تلفنی, دانلود برنامه نظارت بر تماس ها و فایل نزد دستگاه های آندروید است." هدفمند افراد شامل پرسنل نظامی مقامات دولتی و فعالان و روزنامه نگاران و وکلا در 21 کشور مختلف در سراسر شمال امریکا و اروپا و خاورمیانه و آسیا است.

استراتژی دوم – استفاده گسترده فیشینگ و حملات مخرب – نیز افزایش یافته است به طور چشمگیری در سال های اخیر است. در 2016-2017 یک کمپین به عنوان "نیل Phish" راه اندازی شد توسط دولت مصر در برابر برخی از مصر برجسته ترین گروه های حقوق بشر از جمله قاهره موسسه مطالعات حقوق بشر مصر کمیسیون حقوق و آزادی ها و Nazra برای مطالعات فمینیستی. افراد نیز هدفمند از جمله وکلا و روزنامه نگاران و فعالان سیاسی.

حملات طراحی شده برای فریب اهداف به ارائه اطلاعات شخصی مانند رمز عبور حساب کاربری. برای مثال ایمیل شما فرستاده خواهد شد به اهداف ظاهر می شود از خود خاص ارائه دهنده ایمیل هشدار از "مشکوک برای ورود تلاش" و باعث کاربر برای اطلاعات حساب خود را. شبیه موج از حملات فیشینگ کشف شد در مصر ابتدا در ژانویه 2019 که هدفمند چند صد برجسته مصری مدافعان حقوق بشر, رسانه, سازمان, و کارکنان مختلف سازمان های جامعه مدنی. این تازه ترین رشته از حملات در واقع باعث شد گوگل به هشدار چند تن از کسانی که هدفمند است که "دولت-حمایت مهاجمان در حال تلاش برای سرقت رمز عبور خود را."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن