کروناویروس و بحران جهانی شدن: خطرات و پاسخ

مقاله زیر عصاره از گزارش جدیدخطرات پیش رو: Covid-19, استبداد و دموکراسیمنتشر شده توسط مدرسه اقتصاد لندن درگیری

توسط NEWSATROPAT در 4 تیر 1399

مقاله زیر عصاره از گزارش جدیدخطرات پیش رو: Covid-19, استبداد و دموکراسیمنتشر شده توسط مدرسه اقتصاد لندن درگیری و جامعه مدنی واحد پژوهشي است. این گزارش می تواند جزئیات کامل در اینجا.

Coronavirus بحران انبوه تشدید موجود سیستمیک خطرات رو به نظم بین المللی. قبل از بحران قدرتمند جهانی گرایش به سمت استبدادی حکومت در حال حاضر وجود داشته است. سیاسی ناسیونالیسم ثابت کرده است که بسیار متمایل به شرایط اقتصادی ایجاد شده پس از بحران مالی 2008. در سطح سیاست داخلی ناسیونالیسم را فراهم می کند یک فرهنگ لغت از ترس و انحراف کارگردانی نارضایتی نسبت به "بیگانگان" و دیگر اقلیت ها در حکومت و افزایش خصومت نسبت به تصور 'خارجی' دشمنان در خارج از آن.

در سطح بین المللی آن باعث ایجاد تنش بین کشورها است که در جهان معاصر و عمدتا نگرانی اقتصاد است. اما هنوز هم وجود دارد یک میزبان از نمونه هایی از اختلافات ارضی, انیمیشن سنتی ارضی ناسیونالیسم. نمونه اخیر شامل روسیه در الحاق کریمه به ما پیشنهاد اسرائیل رسمی الحاق بسیاری از فلسطینی اداره کرانه چینی ادعاهای ارضی بیش از تایوان و محرومیت از حق تعیین سرنوشت برای مردم کشمیر.

بحران ایجاد شده توسط virus است که واقعا جهانی و جهانی. راه حل آن نیاز به همکاری های بین المللی. متاسفانه دلایل خوبی وجود دارد که به این باور است که روند موجود نسبت به دولت استبدادی خود ادامه خواهد داد در پست-ویروس جهان است. در یک جهان در حال حاضر با احاطه خطرناک افزایش ناسیونالیسم Coronavirus بحران خطرات اضافه کردن سوخت به آتش.

خاموش کردن اقتصاد جهانی ایجاد کرده است و جدی ترین زمان صلح و بحران اقتصادی جهان تا به حال دیده می شود. حتی با بی سابقه مداخلات دولت برای حمایت از اشتغال و جلوگیری از ورشکستگی و بیکاری خونتان به سرعت در حال. بهداشت عمومی عنصر از بحران نیز ترکیبات نابرابری در سراسر جهان است. بریتانیا و ایالات متحده در راس یک دسته از کشورهای ثروتمند که در آن دولت ظرفیت تضعیف شده است با دهه marketisation افشای جمعیت و به خصوص غیر سفید و جوامع دیگر به حاشیه رانده گروه های اجتماعی به سطوح بسیار بالاتر از خطر. کشورهای فقیر و بدون همان سطح از ظرفیت های اقتصادی مواجه هستند بحران در پاک کردن نقطه ضعف با توجه کمتر به بد سیاسی انتخاب از ساختاری نابرابری. جهانی شدن به خصوص شرایط متصل به دسترسی به اعتبار و سرمایه گذاری در سیستم مالی بین المللی, افشای کشورهای فقیر به مراتب بیشتر از خطرات در یک وضعیت همه گیر.

در سطح سیاسی در پاسخ به بحران به شمار پرسش های بزرگ برای حقوق بشر و رانش نسبت به نظارت جوامع است. ارتباطات فن آوری استفاده می شود و یا آماده برای نظارت و مهار گسترش این ویروس به طور بالقوه جدی حریم خصوصی و نظارت مفاهیم.

چین و آمریکا

به عنوان 'صفر' به صورت همه گیر در چین است که در مرکز بحران است. آن قدرت اقتصادی همراه با عدم وجود خود را از دموکراسی نیز به شمار پرسش های بزرگ برای آینده نظام جهانی. کشور و خارج از غرفه در سطح جهان به عنوان یکی از تعداد انگشت شماری باقی مانده حزب کمونیست متحده یک میراث از پروژه شکست خورده از قرن بیستم اجتماعی انقلاب است. بر خلاف بسیاری از 'جدید' authoritarians یعنی کشورهای در مراحل مختلف از رانش نسبت به حکومت استبدادی را آشکارا مخالف لیبرال دموکراتیک حقوق و آزادی.

در هنگ کنگ چین که درگیر در حال خشونت آمیز در تضاد با دموکراسی تظاهرات و در حال حاضر به طور یک جانبه اعمال امنیت ملی قانون است که به طور چشمگیری curtails این سیاست را آزادی تحت "یک کشور و دو سیستم' توافق. در آن به طور مشابه ناآرام سین کیانگ استان از آن استفاده کرده است هان چینی ناسیونالیسم قومی به طور سیستماتیک سرکوب این اویغور جمعیت یک میلیون نفر در بازداشت 're-آموزش و پرورش' اردوگاه های طراحی شده به اعمال تغییرات در سیستم باور فرهنگی و هویت دینی و سیاست است.

از سوی دیگر در حالی که کشورهای غربی باید floundered در پاسخ به بحران چین مقابل کشیده شده بر روی آن سطح فوق العاده ای از دولت ظرفیت را چشمگیر در مقیاس بزرگ مداخلات به موفقیت شامل گسترش آن. در حالی که آن را در ابتدا سعی در سرپوش گذاشتن بر شیوع یک بار آن را تغییر دوره نتایج چشمگیر بود. برای مثال هنگامی که موارد جدید دوباره در ووهان زیر کاهش مستند مقامات در مورد تست همه 11m ساکنان ظرف ده روز (آنها نمی دیدار با هدف, اما هنوز موفق بیش از 6 متر). این قابل توجه است لجستیکی دستاورد است که بر ظرفیت دولت برای بسیج و اعمال اجتماعی منابع است. هیچ کشور غربی که تطبیق چنین قابلیت های.

بررسی فشارهای عظیم که Covid-19 است ذخیره سازی برای جهان پس از بحران بالقوه برای چینی 'قدرت نرم' مداخلات به وضوح افزایش داده چشمگیر آن پاسخ به بحران است. در واقع به دنبال به آینده جهانی استبدادی چالش است که شاید محصور شده توسط آمار و ارقام از شی جینگ پینگ رئیس جمهور چین و دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن در ایالات متحده است.

تحت یازدهم دولت چین نقل مکان کرد در یک خودکامه جهت. او را کشت یک کیش شخصیت است که خلاصه تا totemically با 'شی جین پینگ فکر' نوشته شده به حزب کمونیست قانون اساسی در سال 2019. افزایش چین تبدیل به یک موی دماغ برای مغلوب ساختن پیشی جستن که به طور منظم درگیر در ضد چینی فصاحت و بلاغت است. با توجه به این که چین به چالش کشیدن جهان سیستم قبلا توسط ایالات متحده این است که شاید تعجب آور است. اما دو کشور نیز عمده شرکای تجاری و یک سطح بسیار بالایی از وابستگی متقابل اقتصادی. چین تامین مالی آمریکا بدهی های عمومی در ازای اجرای زیادی مازاد تجاری در چین-آمریکا تجارت است. مغلوب ساختن پیشی جستن با شعار "امریکا و اولین' راه اندازی شده در حال انجام تجارت, جنگ, معرفی تعرفه های واردات با ارزش $360 میلیارد دلار است. او تهدید کرده است که بیشتر هنوز هم استفاده می شود و نیز دیپلماسی را امتحان کنید برای قفل کردن شرکت چینی Huawei از جهانی 5G موبایل rollout.

مغلوب ساختن پیشی جستن نماد جهانی فروپاشی دموکراسی و شناسایی آن خونین ایده آل است. چین در مقابل متعهد به آن آشکار رد لیبرال دموکراتیک حکومت.

تضاد بین تهمت و یازدهم آشکار است در آنچه در آن به ما می گوید در مورد وضعیت جهانی استبدادی تهدید. مغلوب ساختن پیشی جستن یک شخصیت اقتدارگرا حاکم بر یک نظام دموکراتیک لیبرال البته یکی از معایب. Xi سهام برخی از مغلوب ساختن پیشی جستن تنظیمات برای قومی ملی گفتمان بیشتر مشهود در استان سین کیانگ اما در یک کاملا متفاوت نهادی چارچوب یک حزب حکومت.

در صحنه جهانی, اما رویکرد خود را نمی تواند متفاوت تر. تحت یازدهم چینی سیاست خارجی ترویج پشتیبانی برای ادامه وجود یک چند جانبه جهانی جهت است که اجتناب از سقوط در تجارت جهانی است. چینی ناسیونالیسم به شدت ادعا میکند منافع خود را در رابطه با آنچه در آن در نظر شرق آسیا در حوزه نفوذ اما تصویب یک تن بیشتر از متوسط دیگر. چین تبدیل شده است و آن قدرت اقتصادی به 'قدرت نرم' ویژه خود با کمربند و جاده' سرمایه گذاری زیرساخت های طرح. در حالی که انگیزه های آنها به وضوح متفاوت برای 'افزایش قدرت چین است و نه به دنبال "امریکا و اولین' style سیاست. آن را بیشتر سازگار است در آن محاسبات استراتژیک از دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن; و CCP سیاست به نظر می رسد بسیار کمتر مخل و بیشتر تمایل به وضع موجود.

اما در این راه بسیار متفاوت آنها هر دو در محفظهای قرار دادن 'استبدادی وسوسه' به صورت جهانی نخبگان. چین و آمریکا به صورت دو چهره از حاکمیت-ist قوی دولت ناسیونالیسم قومی که خطر تبدیل شدن به یک جدید جهانی هنجار.

جهان دو قدرتمند متحده پیوست و در غیاب دیگران دچار رانش به سمت استبداد. ولادیمیر پوتین در حال حاضر در قدرت به مدت دو دهه در روسیه را نشان می دهد و هیچ نشانه ای از رها; نارندرا مودی در هند به دنبال یک مهاجم قومی و ملی در دستور کار این قاره; Jair Bolsonaro در برزیل مذاکرات مثبت در مورد این کشور تاریخی دیکتاتوری; و در اروپا سمت راست نیز قابل توجه سود حاکم autocratically در مجارستان و لهستان و افزایش در حمایت انتخاباتی در یک میزبان از کشورهای دیگر. بریتانیا تصمیم به ترک اتحادیه اروپا نیز با انگیزه, در بخش, توسط پرچم تکان دادن jingoism.

در قبل از Covid-19 همه گیر بسیاری از کشورهای قدرتمند در حال حرکت بودند در این جهت. در حالی که وجود دارد قابل توجه است و امید و حتی انتظار می رود که Coronavirus را در مورد یک سیستم جدید جهانی و استبداد نیز می تواند انطباق با این تغییر زمینه.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن