پرتال جامع اطلاعات انرژی کلید های حرارتی

حیاتی خاموش شدن یا این که تریپ دکمه حرارتی تیغه‌های کنتاکت کمکی هم دچار تغییر‌و تحول موقعیت می‌شوند. دارای اعت

توسط NEWSATROPAT در 11 دی 1401
حیاتی خاموش شدن یا این که تریپ دکمه حرارتی تیغه‌های کنتاکت کمکی هم دچار تغییر‌و تحول موقعیت می‌شوند. دارای اعتنا به کنتاکت‌های کمکی دکمه حرارتی در مدار فرمان آیتم به کارگیری قرار می‌گیرند. معمولا کنتاکت‌های کمکی کلید حرارتی اشنایدر را در مدار فرمان آیتم به کار گیری قرار می‌دهند و اساسی باز و بسته شدن کنتاکت‌های اصلی و دکمه کنتاکت‌های کمکی هم تغییر تحول حالت می‌دهند. برای تعیین دکمه حرارتی زیمنسمیتوانید از همین جدول به کار گیری کنید . به محض این که الکتریسیته رله آندر قطع بشود، سوییچ حرارتی نیز به محض انقطاع رله، قطع می گردد. امروزه در دنیای صنعت، موتورهای آسنکرون قفس سنجابی نقش دوچندان مهمی را ایفا می کنند و پر کاربرد هستند. همین موتورها نیاز به حفاظت هایی دارند، که کلیدهای حرارتی علاوه بر مزایایی که برای حفاظت از گونه های موتورها دارند، امکان تجمیع کلیدی اثاثیه جانبی متعددی را دارا‌هستند که باعث می شود در مجموع، بهترین گزینه به جهت حفاظت از همین مدل موتورها باشند. یکی از از مزیت های رقابتی الکتروشایلی در مقایسه دارای بقیه شرکت های تامین کننده ثبت پیشنهاد اینترنتی برای خرید تجهیزات الکتریسیته صنعتی ست. دسته‌بندی نشده رله به تیتر تجهیز حفاظتی و کلیدزنی اتوماتیک به شمار می رود که بضاعت و توان تشخیص حالت غیر عادی مدارهای الکتریکی می باشد. این تجهیزات زمان دریافت یک یا چندین سیگنال الکتریکی مثل ولتاژ و جریان، کنتاکت های توشه را باز و بسته می کنند. رله ها در مکان هایی که نیاز به کنترل مدار به وسیله یک سیگنال کوچک و یا در دست گرفتن چند مدار توسط یک سیگنال باشد به کار گیری می گردد. یک عدد دیگر از قطعات الکتریسیته صنعتی بی‌متال‌ها میباشند که به جهت حفاظت از موتور‌های الکتریکی در مقابل اضافه توشه مورد به کارگیری قرار می‌گیرند. عملکرد بی‌متال‌ها به همین شکل است، زمانی که جریان اضافه بار در حال عبور است، دو فاز گرم شده و طول آن ها ارتقاء پیدا می‌کند.

معایب به کارگیری از دکمه حرارتی

کد کلید حرارتی زیمنس اصلی پیشوند ۳RV2 ( تازه ترین تیپ ایجاد شده کلید حرارتی توسط زیمنس می باشد) شناخته می شود. انتخاب مناسب سوییچ حرارتی که به قدرت کاری موتور و سایز کنتاکتور وابسته است، دوچندان واجب ست. ما در اینجا برای امداد به شما جهت گزینش صحیح ،کاتالوگ راهنمای تعیین استاندارد که شرکت زیمنس آن را به مشتریان خود توصیه دیتا است را بصورت فایل PDF در اختیار شما قرار می دهیم. سوییچ حرارتی از سری تجهیزات حفاظت موتور های سه فاز میباشد که به طور تخصصی برای آنان طراحی شده. همین کلید قابلیت تنظیم تمامی پارامترهای حفاظتی را دارد.این کلید تشکیل شده از یک فیوزمینیاتوری و بیمتال و در حفاظت موتور های سه فاز کلام ابتدا را می زند اما تولید تا رنج ۱۲۵ آمپر آن تبدیل به یک نقص شده. همین سوییچ دارای بیمتال کارکرد متمایز دارااست به این رخ که دکمه حرارتی به طور مستقیم مدار را قطع می نماید ولی بیمتال نیاز به کنتاکتور دارد.
  • برخی از رله‌های اضافه توشه الکترونیکی دارای ترانسفورماتور جریان و سنسورهای اثر هال میباشند که مستقیماً جریان را ترازو می‌گیرند.
  • محافظت در برابر خطاهای الکتریکی مثل اتصال کوتاه و یا این که خطاهای خط به خط.
  • تابه فشار الکتریکی، اجاق برقی و تجهیزات الکتریکی شبیه کنترل دما و اثبات و غیره.
  • سعید جان سلام، در گویش پارسی من مرجع مهربانی را نمی شناسم که به شما کمک کند مطالب غالبا کپی و ناچیز محتوا میباشند اما چنانچه به زبان انگلیسی در اینترنت سرچ کنید مطالب خوبی پیدا می کنید.
  • با ارتقاء دما، فلز بی متال به یک سمت خم شده و باعث جدا اتصال کنتاکت سوئیچ می شود.
از آنجایی که عملی ترین آزمایش می بایست تحت ولتاژ انجام شود، به این معنی که هنگامی که جریان جدا نشده است، سفارش اکید می شود که به جهت حفظ از آن مهم یک برقکار فن ای تماس بگیرید . در صورتی که کلیه چیز برای شما معمولی به نظر می رسد، ممکن هست خلل از کلید حرارتی شما باشد. باید آن را تست کنید تا مطمئن گردید که مشکل واقعاً از آنجاست. کلید حرارتی زیمنس به جهت پرهیز از ورود گرد و غبار می اقتدار کلیدهای حرارتی را در باطن جعبه پلاستیکی منحصربه‌فرد قرار داد. بوسیله بستی که در نصیب پایینی دکمه حرارتی قرار گرفته شده می قدرت آن را بر روی ریل های فلزی DIN کارگزاری نمود. پیچ تهیه جریان این امکان را به کاربر می دهد تا جریان نامی کلید حرارتی را بدلخواه تنظیم نماید. در آمپراژ فراتر علاوه‌بر میزان جریان اضافه بار، کلاس سیستم حفاظتی و مقدار جریان ضربه هم قابل تهیه و تنظیم است. همین ویژگی‌ها سبب می گردد تا بتوانید از بریکر در راه‌اندازی الکتروموتورهای تبارک کلیدی زمان طولانی یا اصطلاحا Heavy-Duty استعمال کنید. در صورتی که آلرژی الکتروموتور آیتم لحاظ شما مضاعف بالا است سفارش میشود از بریکرهای مجهز به رله‌ی الکترونیک اساسی قابلیت‌های گسترده استفاده کنید. در صورتی که در تابلو الکتریسیته از باسداکت یا این که سیستم استاندارد باسبار به کار گیری کرده باشید، می‌توانید مهم آداپتورهای خاصی بریکر نگهدارنده الکتروموتور و کنتاکتور را به آسانی نصب کنید. در این کلیپ ویدیو اهمیت معنی دو تجهیز در رویه اندازی موتور آشنا می شویم. در موقعیت دو تجهیز از یک سوییچ حرارتی به عنوان حفاظت طولانی تر بار و اتصال کوتاه و از یک کنتاکتور به جهت پر‌نور و خاموش نمودن آن به کارگیری می شود.

نیدصنعت ارائه برگزیدگان برندهای سیم وکابل حیاتی بهترین قیمت

در اثر عبور جریان الکتریکی از بی‌متال هر دو فلز گرم‌شده و طول آن ها دوچندان می‌گردد البته از آنجایی که ضریب انبساط دو فلز متعدد است، بی‌متال به سمت فلزی که ضریب انبساط پایین‌تری دارااست خم می‌شود. همین جابجایی به وسیلهٔ اهرم یا به شکل مستقیم کنتاکت‌ها را جدا یا وصل می‌کند. در زمان فعالیت عادی، جریان عبوری از هر پل رله اضافه توشه به موتور در یک زمان معلوم اثبات می‌ماند. اگر هر كدام از فازها قطع شود، جریان دو فاز دیگر به 1٫73 برابر مقدار طبیعی می‌رسد. همان‌طور که می‌دانیم مواد متعدد ضریب انبساط حرارتی مختلفی دارند. بدین ترتیب اگر دو فلز متفاوت به نیز پیوسته گرم شوند، فلزی که ضریب انبساط حرارتی بیشتری در مقایسه با فلز دیگر دارد، منبسط‌تر می‌شود و همین باعث خم شدن نوار دو فلزی خواهد شد.

کلید حافظ جان اشنایدرA9R50225

برق محل ورود سه فاز به نصیب ورودی کلید حرارتی وصل شده و خروجی سه فاز از دکمه حرارتی به موتور وصل می شود. از دیگر تجهیزات اهمیت و اساس ای که در اکثر تابلو برق ها آیتم استفاده قرار می‌گیرد میتوان به دکمه های حرارتی و دکمه های حفظ کننده جان اشاره کرد که در بیشتر قریب به واقعه تابلو الکتریسیته ها گزینه استعمال قرار میگیرد. این تجهیزات به نوعی تجهیزات حفاظتی محسوب میشوند که در اشکال مختلف ، برندهای متنوع و رنج های بخش اعظمی طراحی و ایجاد شده اند و در الکتروشایلی قابل تهیه و تنظیم میباشند. این کلیدها، زمانی که در مدارهای حفاظتی موتور استفاده واقع می شوند، صرفا می توانند در برابر اتصال کوتاه محافظت کنند. (اضافه بار) و اتصال کوتاه مدار و دوری از دو فاز شدن برق و سوختن موتور ها به فعالیت می روند. کلید حافظ جان نام‌های دیگری هم دارد؛ به کلید نگهدارنده جان، سوییچ جریان تفاضلی، دکمه جریان باقی‌مانده و دکمه جریان دیفرانسیلی هم می‌گویند. امروزه لوازم و تجهیزات بسیار گوناگونی به جهت تامین رفاه و آسایش جوامع مختلف به وجود آمده است که کلیه آن ها حیاتی الکتریسیته فعالیت می کنند. همه لوازم و تجهیزات آیتم استعمال بشر از اسباب و اثاث و قطعات ریز و بزرگی تشکیل شده است که کلیه این قطعات دست به دست یک دیگر داده و عملکرد و ساز و عمل دستگاه یا وسیله آیتم حیث را به وجود می آورد. این قطعات ساخته شده از اتصال این دو فلز ضریب انبساطی متفاوتی دارند.

تماس اهمیت ما:

و دیگر اینکه آیا همین موتور به صورت مستقیم به برق متصل می شود یا این که همین عمل حساس درایو انجام می شود؟ در شکل نیاز اهمیت شماره تلفن موجود در بخش ارتباط اساسی ما یا این که فوتر وب سایت تماس بگیرید. اهمیت عرض درود و احترام ممنون از سایت مفیدتان جناب آقای مهندس کریمی دو دستگاه الکترو موتور 110 کیلو واتی داریم که در وضعیت یکسان از هر فازی نسبتاً 185 آمپر میگذرد و فاز به فاز هم نسبتاً 390 ولت میباشد. البته از سیم ارت یک عدد از الکترو موتورهاکه حساس آمپرمتر کلمپی میگیریم تقریبا 39 آمپر و از دیگری 5 آمپر میگذرد.یک جای کارمان بنظر ایراد دارد. لطفا در شکل امکان بفرمائید که همین تخلیه جریان مجاز هست یا نه و همینطور رویه فعالیت پیشنهادی را برایمان بفرمائید. یک الکترو موتور۳۷کیلووات داریم که پس از نیم ساعت عمل نمودن خویش به خویش خاموش میشود الکتروموتور راهم محاسبه کردم مشکلی نداره کنترل فاز نقص‌ داشت عوض کردم البته متاسفانه هنوز خلل داره ممنون میشم راهنمایی کنید. تا طول 1000 متر به ضریب تصحیح قدرت نیازی نمی باشد و اقتدار نامی موتور در محاسبات قابل استفاده می باشد. به محض شروع خراب شدن یاتاقان، همینطور یک تاثیر آبشاری ساخت می نماید که خراب شدن موتور را شتاب می دهد. 13% از خرابی های موتور بدلیل خرابی یاتاقانها ساخت می گردد. و بیش از 60% فساد های مکانیکی در تاسیسات بدلیل فرسودگی یاتاقانها است. و از اینرو یادگیری این‌که چگونه همین پتانسیل ایجاد مشکل را از بین بردن عیب نماییم حیاتی است. فقط یک سوال مجددازخدمتتون داشتم،امروزضمن کنترل روزمره ازموتورکولر!!! به عنوان نمونه برای یک موتور 2.2 کیلووات اهمیت جریان نامی 4.5 آمپر می توان از کلید حرارتی رنج 4 تا 6.3 آمپر استعمال نمود. اگر بخواهیم بر حسب توان هم ذکر کنیم، می بایست بگوییم کلید حرارتی 11 کیلوواتی. قیمت کلید حرارتی تک فاز از مزایای سوییچ حرارتی، قابل تهیه بودن رنج جریان آن است؛ به همین شکل هست که بر بر روی کلیدهای حرارتی یک زبانه ریز دوار قرار داراست که در یک مدت زمان معلوم جریانی قابلیت تغییر‌و تحول را دارد. زمانی که حرارت می شود، کنتاکت هایی که در سنسور حرارتی پکیج بوتان وجود دارا هستند در اثر خمیده شدن دو فلز مرتبط دارای آن ها در اثر انبساط، از نیز قطع می شوند. در نتیجه این حالت، جریان الکترون ها از ترموکوپل متصل به سوییچ حرارتی پکیج بوتان متوقف شده و در عاقبت این کار، جریان گاز محل ورود هم متوقف خواهد شد. همین پروسه تاثیر به سزایی بر روی ارتقا ایمنی پکیج خواهد داشت. پس از گزینش ولتاژ، ضروری است که جریان بر روی پلاک موتور را بررسی نماییم. توجه به این نکته حائز با می باشد که جریان کاری موتور ممکن هست کمتر از جریان نامی روی پلاک آن باشد، به خصوص درصورتیکه موتور به طور تام پایین توشه نباشد. دارای این‌حال، MPCB به خواسته اذن عبور جریان هجومی هنگام راه‌اندازی موتور، بایستی مدام براساس مقدار جریان نامی روی پلاک انتخاب شود.

راهنمای کارگزاری دکمه حفظ کننده جان

اتصالات و ظرفیت خازن را نیز محاسبه کنید درصورتیکه اینها نیز صحیح باشند احتمال خیلی بسیار سیم پیچ جراحت چشم است. چنانچه نوسان دارد دو احتمال مفروض هست مرجعی که از آن امر تغییرات شتاب صادر می شود اتصال شل دارااست و یا مبتلا مشکل شده می باشد و آیتم دیگر این‌که احتمال دارااست درایو زخم دیده باشد. مدار را کلیدی دو عدد فلز می بندیم مثلا اصلی آهن و مس آنگاه دوران کارایی بی متال را می سنجیم.

قطع کننده های مدار SIRIUS 3RV27 و 3RV28– حفاظت سوای فیوز به جهت سیستم ها و ترانسفورماتورها

به علت دارا بودن کلیه این آپشن ها اصطلاحاً آن‌ها را "کلید های کامپکت حفظ کننده موتور" هم می نامند. بسیار رایج می باشد که مدار کلیدهای حفظ کننده موتور را مهم یک کنتاکتور کامل شدن نمایید تا قابلیت در دست گرفتن اتومات خط مش اندازی و قطع شدن موتور هم مهیا گردد. همین سیستم همینطور ممکن هست شامل یک دستگاه حفاظت از کمتر ولتاژ نیز باشد که در صورتی که ولتاژ سیستم به میزان قابل توجهی کمتر از مقدار نامی کاهش یابد، موتور را قطع می کند. همان طوری که در معرفی کلید حرارتی اجمالا گفته شد، این سوییچ تجهیزی مناسب به جهت حفاظت موتور هستند. به این خاطر به همین دکمه ها MPCB می گویند؛ یعنی جدا کننده محافظ موتور . جدای از اینکه هزینه یک موتور به مراتب اکثر از یک دکمه حرارتی می باشد (شاید حدود 7-8 برابر) ریست نمودن کلید و در نهایت در صورت خرابی، ردوبدل کلید حرارتی خیلی آسان تر و سریعتر و اندک هزینه تر از تعمیر و ردوبدل موتور است. استفاده از کنتاکت هایی عمده برای تقویت دکمه از کارهایی هست که به طور عموم انجام می شود و استفاده ی بیشتر آن به جهت مدارهای بخش فرمان، مانیتور ها و … استعمال می شود . درحال حاضر تفسیر مختصری از چگونگی کاری که یک دکمه حرارتی اشنایدر انجام می دهند ، می دهیم . اصلی طولانی تر شدن کنتاکت عمده جهت تقویت در مانیتور پی ال سی و همچنین مانتیتور واضح و جهت عکس آن یعنی خاموشی موتورها به کار گیری می شود .در همین فعالیت یک‌سری کنتاکت بیش تر می شود و منزلت اتصال آن ها تغییر تحول می کند . در همین بخش از مقاله کلید حرارتی چیست به باز‌نگری کنتاکت کمکی می پردازیم. کلید حفظ کننده جان که گهگاه زمان ها RCCB نیز نامیده می‌شود، یک دسته دکمه هست که جریان سیم‌های رفت و رجوع را باهم مقایسه می‌نماید و در صورتی که این دو جریان اصلی یکدیگر اختلاف داشته باشند مدار را قطع می‌کند. در واقعیت به نوعی طراحی شده که حساس تشخیص عدم تعادل در مدار فعالیت خود را انجام می‌دهد، به طور خودکار کل الکتریسیته را قبل از آسیب یا برق‌گرفتگی قطع می‌کند. مجله جوان ایرانی دکمه حفظ کننده جان، حساس همین خصوصیت خود، از خطر آتش‌سوزی در ساختمان پرهیز می‌کند. کارگزاری دکمه حرارتی می تواند از موتور های الکتریکی در برابر خطاهای الکتریکی مانند اتصال کوتاه و همینطور بیشتر بار مراقبت کند. اساسی کلید های MPCB در بخش ایمنی الکتریکی بسیار بالاست چرا که موتور های الکتریکی در پروژه ها و نصیب های متفاوتی از زندگی روزمره استفاده می شوند.

چرا سوییچ حرارتی مهم است؟

زیرا در اکثر وقت ها موارد مصرف کننده های الکتریکی بخصوص موتورها هم در در مقابل اتصال کوتاه و نیز در برابر طولانی تر بار حفاظت می شوند. اکثر زمان ها موتورهای مورد استعمال در صنعت، موتورهای آسنکرون از نوع قفس سنجابی هستند. موتورهای الکتریکی تجهیزات گران قیمتی هستند براین اساس حفاظت از آن ها مضاعف دارای است. سوییچ حرارتی یا Motor protection circuit breaker) MPCB)، که کلیدی اسم سوییچ حفاظتِ موتوری نیز شناخته می‌شود، ترکیبی از سوییچ مینیاتوری و بی‌متال است. به کمک همین تجهیز می‌توانید به‌طور هم‌زمان، از موتور در برابر اتصال کوتاه و طولانی تر بار مراقبت کنید. در زمینه قطعات و ملزومات مغازه گونه های خازن، سیل مکانیکی، پروانه های برنجی، باکالیت، چدن و استیل. ست در اختیار گرفتن و قطعات جانبی، تعدادی راهی و رتبه و … را ارائه می دهد. یک گروه یک عدد یا چند تایی کنتاکتهایی که مدار در دست گرفتن را تغذیه نمایند می بندد یا باز می کند. ترموستات ها در دو گونه نرمال بسته و نرمال باز گزینه به کارگیری هستند اما هر ترموستات فقط می تواند یکی از از این حالات را داشته باشد. محافظهای حرارتی یا این که ترموستاتها از یک ضربه نگهانی ساخت شده توسط یک بی متال به کارگیری می کند همین مدل سوئیچ مهم رسیدن به دمای خاصی یک سوییچ بسته را به حالت باز گشوده یا یک دکمه باز را به موقعیت بسته تغییر تحول می دهد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن