روش ساخت انواع تسبیح سنگی

قبل از این‌که به ایجاد تسبیح بپردازیم، لازمه به شما بگوییم چنانچه ابزار لازم جهت اینکار رو نداشتین و زمان

توسط NEWSATROPAT در 25 تیر 1400

قبل از این‌که به ایجاد تسبیح بپردازیم، لازمه به شما بگوییم چنانچه ابزار لازم جهت اینکار رو نداشتین و زمانه و حوصله‌ش رو نداشتین میتونین به جهت خرید تسبیح به تارنما جواهری عتیق مراجعه کنین.

آناتومی تسبیح

این راهبرد ها به شما امداد می نماید تا با به کار گیری از یک عدد از نحوه های سنتی اتصالات رینگ سیم معمولی ، یک تسبیح پنج ساله ایجاد کنید. این نوع رینگ در رینگ اتصال مهره ها گهگاه تایم ها به عنوان یک زنجیره تسبیح نامیده می شود. نحوه های دیگر به جهت تولید تسبیح ، اتصال حرفه های مهره و سیم حلقه ای پیچیده شده است. آنچه متمایز می نماید تسبیح ، روشی نمیباشد که برای ساخت آن استعمال می شود ، بلکه الگوی دانه های زنجیره ای هست که برای نشان دادن دعاهای خوانده شده به کار گیری می شود.

مواد تسبیح

برای ساخت تسبیح ، مواد پایین آیتم نیاز است: برای دهه های گوناگون 53 مهره شش تا هشت میلی متری 6 مهره قطع کننده بزرگتر 14 قطعه زنجیره کوتاه به جهت اتصال دانه های ده سال ، دانه های قطع کننده و اجزای تسبیح سیم یا این که هدپین مدال اتصال تسبیح صلیب یا صلیب 4 حلقه پرش گشوده انواع سیم و ابزار به جهت ایجاد تسبیح

ابزار تسبیح

برای ساخت تسبیح ، ابزارهای اصلی ساخت جواهرات سیم تحت ضروری است: سیم چین انبردست تخت بینی انبردست گرد یا این که انبردست ایجاد سطح ای با یک بشکه کوچک انبر ساختن ضامن نوعی پنس دماغی گرد اساسی یک یا این که دو فک است که ارتفاع آنان به اندازه قطر یکسان است. پنس استپ اصلی چندین بشکه گرد با میزان های مختلف در هر طرف فک پنس است. همین مدل انبرها ایجاد رینگ های اهمیت میزان اثبات را زیاد آسان می کنند. برای ایجاد رینگ های میزان ثابت دارای انبردست گرد ، محلی را به جهت پیچیدن سیم بر روی آرواره انبر اهمیت مارک نوک تیز مشخص کنید.

اتصالات و صلیب های مدالیون تسبیح

مورد دیگری که مشخصه تسبیح در کنار الگوی مهره ها است ، اتصال مدال و یا صلیب است. اینها در طیف گسترده ای از ترازو ها ، سبک ها و الگوها موجود است. مرکز تسبیح یک اتصال سه طرفه هست و ممکن می باشد یک سنت یا این که تصویر قابل توجه دیگری بر روی آن باشد. صلیب یا این که صلیب از نقطه اتصال آویزان می شود. یک مدالیون و صلیب متناسب اصلی سبک و میزان مهره ها گزینش کنید.

مونتاژ زنجیره تسبیح

ساختار سنتی مهره های تسبیح پنج تیم 10 مهره (دهه) می باشد که توسط یک مهره مازاد قطع شده است. به جهت هر قطعه مهره ای ، یک قطعه سیم را به اندازه برش بدهید ، یک رینگ را از یک سر آن بچرخانید تا یک سنجاق چشم تولید نمایید ، مهره را اضافه نمایید و سپس یک حلقه را روی سر دیگر قرار دهید. در تمام 53 توشه همین فعالیت را تکرار کنید. به جهت شروع تولید تسبیح ، می توانید به جای سیم برش به جهت هر لینک تسبیح ، از سنجاق چشم به کارگیری کنید. حساس نمی باشد که از سیم یا این که هدپین به کار گیری می شود ، با میباشد که معین شود هر سیم یا این که هدپینس می بایست چه مدت ارتفاع داشته باشد تا پیوندها و حلقه ها سازگار باشند. هنگامی میزان را دانستید ، می توانید تمام سیم ها را برش دهید ، بعد از آن کل حلقه ها را در پایان بچرخانید تا سرپیچ تولید شود. به جهت ایجاد رینگ ها ، برای ایجاد یک رینگ سیم معمولی این دستورالعمل ها را دنبال کنید. به جهت ساخت رینگ های سازگار ، استعمال از انبردست مرحله ای آسان خیس از انبردست رتبه ای مدرن است. زمانی که کلیه اجزا را ساختید ، حساس چرخاندن حلقه به طرف حیاتی به کارگیری از انبر بینی زنجیره ای (یا صاف) ، آن ها را بهم متصل کنید. حلقه بعدی را در جای خود بلغزانید و حلقه را ببندید. مهره ها را به پنج مجموعه روستا تایی و یک زنجیره کوچک سه دانه ای بپیوندید. 

افزودن Spacers Chain and Bead

مهره های انقطاع کننده مقداری بزرگتر از مهره های با هستند و آن‌ها حساس یک قطعه زنجیره به بخشهای مهره ده سال متصل می شوند. به طور سنتی ، حدود سه حلقه از زنجیره استفاده می شود ، ولی ممکن میباشد بسته به اندازه و نوع زنجیر آیتم استفاده متعدد باشد. شش قطعه سیم برای اتصالات و 14 بخش زنجیره برش بدهید تا اتصالات و قطعات تسبیح طولانی تر شود. در هر طرف یک رینگ تولید کنید ، یک مهره اتصال دهنده بیشتر کنید و یک حلقه دوم بیش تر نمایید تا هر یک از اجزای مهره اتصال دهنده ساخت شود. رینگ را باز کنید تا یک بخش زنجیره ای در هر طرف مهره اتصال بیش تر کنید. همین بخشها به جهت پیوستن به بخشهای مهره دهه ای که در آخرین سطح تولید کرده اید ، به کارگیری می شوند. دو قطعه زنجیره اضافی وجود خواهد داشت. همین ها به جهت اتصال رشته های ده سال به مدالیون تسبیح به کار گیری می شوند. ایجاد تسبیح حساس سیم چین و سیم و بافت

پیوستن به مهره های تسبیح

برای اتصال رشته های مهره ده سال ، با به کارگیری از انبردست بینی زنجیری ، حلقه را در یک طرف رشته آبادی مهره دهانه باز کنید. با لغزاندن قسمت زنجیره ای بر روی حلقه و بستن رینگ ، مهره اتصال را طولانی تر کنید. همین عمل را تکرار کنید تا هر پنج بخش مهره به نیز متصل شوند. اهمیت به کار گیری از این روش ، یک قطعه زنجیره به هر انتهای حرفه حالا طولانی اضافه کنید. یک رینگ پرش را باز کنید و زنجیر را در هر طرف به بالای مدال تسبیح وصل کنید.

کامل شدن تسبیح

فن کوتاهتر روی تسبیح بوسیله اتصال تسبیح به رشته دارای متصل می شود. این فن از یک مهره اتصال دهنده ، سه ده سال مهره ، یک مهره اتصال دهنده و آن‌گاه یک صلیب یا صلیب تشکیل شده است. مهره های رابط ، مثل مدالیون تسبیح و ضربدر ، اهمیت یک بخش از زنجیر به مهره های دهه متصل می شوند. به جهت اتصال قطعات ، از حلقه پریدن به جهت اتصال قطعات تسبیح به زنجیر به کارگیری نمایید و رینگ ها را روی مهره های دهه باز نمایید ، زنجیر را روی مهره های اتصال طولانی تر نمایید و حلقه ها را ببندید تا محکم شود.

پوشیدن دانه های تسبیح

در سنت شرعی ، تسبیح به معنای زینت یا این که علامت های ظاهری ایمان نمی باشد ، بلکه به تیتر کمک در انجام فداکاری به جهت خواندن نماز است. دارای همین هم اکنون ، جواهرات به سبک تسبیح به طور گسترده ای در دسترس است. بسیاری از طرح های مختلف گردنبند شبیه تسبیح سنتی است — از به کار گیری از اتصالات سیم حلقه ای بی آلایش بین مهره ها ، پیکربندی مهره پنج تکرار قریه مهره با جداکننده ، یا رخ Y گردنبند حیاتی یک قطره مهره حاوی آویز . برخی از طرح ها برای تقویت نمادگرایی مذهبی در نظر گرفته شده اند ، در حالی که بعضا دیگر از گونه ها تماماً خالص و حساس اصلی مذهبی ناچیز هستند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن