دوربین مدار‌بسته بدون برق

  دوربین مدار‌بسته بدون برق همانطور که می‌دانید وجود دوربین مداربسته یکی از موارد مورد نیا

توسط NEWSATROPAT در 10 اردیبهشت 1401

 

دوربین مدار‌بسته بدون برق

دوربین مدار_بسته بدون برق

همانطور که می‌دانید وجود دوربین مداربسته یکی از موارد مورد نیاز برای کنترل و مراقبت ساختمان‌های مسکونی، مغازه‌ها و در کل تمامی محیط‌ها می‌باشد. از این رو کار کردن این دوربین در تمامی شرایط حتی در صورت نبود برق از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه می‌خواهیم کارکرد دوربین‌های مدار‌بسته را در زمان قطعی برق بررسی کنیم. از این رو اگر شما هم در فکر خرید دوربین برای نگهبانی و محافظت از اموال و دارایی‌های خود هستید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

انواع دوربین مدار‌بسته بدون برق

همواره دوربین‌های مدار‌بسته همانند تمامی وسایل الکتریکی احتیاج به یک منبع انرژی دارند که از دو نوع کابل نیز بهره‌مند هستند.

استفاده از دوربین‌های باتری‌خور، استفاده از باتری پشتیبان یو پی اس، استفاده از ژنراتور برق و استفاده از پنل‌های خورشیدی از جمله مواردی هستند که شما می‌توانید در نبود برق از آن استفاده کنید که در ادامه به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

دوربین‌های مدار‌بسته‌ای که با باتری کار می‌کنند

یکی از بهترین دوربین‌های مداربسته که بدون  برق نیز کار می کند، دوربین‌های بیسیم و تحت کنترل شبکه‌‌ای بوده که منبع انرژی آن‌ها باتری می‌باشد.

نحوه کارکرد این دوربین‌ها بدین صورت بوده که در هنگامی که برق برود دوربین مداربسته تحت شبکه خود شروع به کار کرده و تا زمانی که باتری آن خالی نشود و نیاز به شارژ مجدد نداشته باشد  می‌تواند به کار خود ادامه دهد. در واقع شما با خرید این دوربین هیچ احتیاجی به اتصال به رسیور و منبع انرژی نخواهید داشت. علاوه بر این باتری‌های پشتیبانی که در این دوربین به کار برده می‌شود از نوع لیتیوم یون بوده که همیشه در خود مقداری زیادی انرژی به صورت ذخیره نگهداری می‌کند.

مدت زمان تصاویر ضبط شده بر روی این دوربین‌ها نیز کاملا بستگی به ظرفیت باتری و میزان حجم حافظه ذخیره‌سازی آن دارد.

نکته جالب توجه در مورد دوربین‌های باتری‌خور این است که این دوربین‌ها می‌توانند تا مدت‌ها بدون نیاز به تعویض و یا شارژ باتری  به کار خود ادامه دهند. به گونه‌ای که برخی از آن‌ها حتی تا ۱۸۰ روز می‌توانند در حالت استندبای قرار بگیرند.

باتری پشتیبان یو پی اس

باتری پشتیبان یو پی اس

باتری‌های پشتیبان ups سیستم‌های تغذیه الکترونیکی هستند که از اجزای مختلفی تشکیل شده و وظیفه آن‌ها تامین بدون وقفه توان مورد نیاز دستگاه‌ها می‌باشد.

این سیستم در بین برق شبکه و مصرف کننده قرار گرفته و در کنار تنظیم و تثبیت ولتاژ شبکه از نفوذ اختلالات و نوسانات شبکه به تجهیزات حساس جلوگیری می‌کند.

در مورد این سیستم می‌توان اینگونه گفت که فرقی نمی‌کند که سیستم مداربسته شما از نوع آنالوگ و تحت شبکه باشد. چرا که در هر صورت به واسطه باتری‌های پشتیبان یو پی اس قادر خواهید بود که در هنگام  قطع برق، برق اضطراری را به دوربین‌های مداربسته خود انتقال داده تا تمامی تصاویر را ضبط نماید.

در استفاده از این سیستم باید توجه داشته باشید اگر قصد استفاده از این باتری‌های پشتیبان برای مجموعه‌ای از سیستم‌های امنیتی را دارید، می‌بایست از یو پی اس های چند کابله استفاده کنید. چرا که این امر باعث می‌شود مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی در وقت و زمان کابل‌های طولانی صورت گیرد.

استفاده از ژنراتور برق

یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای داشتن دوربین مداربسته‌ای که در نبود برق نیز به کار خود ادامه دهد، استفاده از ژنراتور برق برای راه‌اندازی آن می‌باشد.

نکته‌ای که باید در استفاده از آن در نظر داشته باشید این است که این که ژنراتور می‌بایست به صورت هوشمند در مدار برق قرار گیرد تا در زمان قطع برق به صورت اتوماتیک روشن شده و بتواند برق دوربین مداربسته را تامین نماید.

استفاده از پنل‌های خورشیدی

استفاده از پنل_های خورشیدی

یکی از تکنولوژی‌های مدرنی که برای راه اندازی دوربین‌های مدار‌بسته در نبود برق به کار می‌رود، استفاده از پنل‌های خورشیدی است. اگر چه استفاده از انرژی خورشیدی برای راه اندازی دوربین‌های مداربسته روز به روز در حال افزایش است، ولی تنها نکته منفی در استفاده از این پنل‌ها هزینه بالای راه‌اندازی این نوع سیستم می‌باشد.

دوربین‌هایی که انرژی خود را از پنل‌های خورشیدی دریافت می‌کنند، احتیاج به یک باتری جهت ذخیره‌سازی انرژی و یک پنل خورشیدی به منظور شارژ نمودن باتری دارند که برای راه اندازی دوربین مدار بسته در نبود برق، می‌بایست آنها را تهیه نمایید.

از جمله امکانات دوربین مداربسته خورشیدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·        ذخیره ابری

·        باتری داخلی ۴ سلولی

·        امکان تشخیص حرکت با سنسور ‏pir سخت افزاری

·        نصب آسان دوربین مداربسته بدون نیاز به برق

·        امکان انتقال تصاویر به ۲۰ تلفن همراه همزمان در دوربین خورشیدی

سخن پایانی

به طور کلی با توجه به موارد گفته شده در بالا می‌توان به این نتیجه دست یافت که برای حفاظت از هر مکان شما احتیاج به دوربین مداربسته دارید که در شرایط نبوده برق نیز به کار خود ادامه دهد. از این رو برای تهیه دوربین‌های دایناتک شما می‌توانید سری به پرند سیستم زده و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

 منبع: پرند سیستم

آخرین مطالب