Zakir Naik: هند به دنبال استرداد اسلامی واعظ در مالزی

توسط: | منتشر شده در تاریخ: 18 ژوئن 2020 11:27:23 am Naik, یک فراری در حال حاضر در مالزی را تکذیب ک

توسط NEWSATROPAT در 29 خرداد 1399
توسط: | منتشر شده در تاریخ: 18 ژوئن 2020 11:27:23 am
Zakir Naik, Zakir Naik extradition, India extraditing Zakir Naik, Zakir Naik Delhi riots, Delhi riots Zakir Naik, World news, Indian Express Naik, یک فراری در حال حاضر در مالزی را تکذیب کرد دانستن و یا پس از ملاقات Saifi با توجه به پنجم.

بحث هند اسلامی واعظ Zakir Naik آخرین مظنون معرفی شده توسط مقامات هندی در تحقیقات خود به ماه فوریه در دهلی نو, شورش, اخبار هند, خروجی پنجم گزارش روز چهارشنبه.

در نرم افزار ثبت شده توسط پلیس دهلی در ژوئن 15, پلیس ادعا کرد که یکی از متهمان شورش خالد Saifi, ملاقات واعظ در خارج از کشور و در پی حمایت خود را از "گسترش در دستور کار خود دارد." Naik, یک فراری در حال حاضر در مالزی را تکذیب کرد دانستن و یا پس از ملاقات Saifi با توجه به پنجم.

این حادثه تمدید سیاسی و مذهبی و بحث در اطراف آن بحث واعظ. در مه 14, هند درخواست استرداد Naik. بنیادگرا واعظ زندگی در تبعید مالزی برای بیش از سه سال و اقامت دائم در آسیای جنوب شرقی کشور است.

Naik اتهامات عنوان شده علیه نفرت سخنرانی در هند و همچنین به عنوان پول شویی. او متهم است که دستیابی به $28m (25 میلیون یورو) ارزش دارایی های جنایی به خرید ملک در هند و امور مالی, حوادث, جایی که او ساخته شده است "سخنان تحریک آمیز" یک ادعای او را انکار می کند. او بارها و بارها رد اتهام که او باعث خشونت های مذهبی و می گوید: رسانه "با توسل به doctored کلیپ های ویدئویی و یک میزبان از نادرست طرح" به او را متهم به تروریسم است.

کارشناسان گفته اند که پیچیده سیاسی طبیعت اطراف Naik مورد – همراه با رشد تنش های مذهبی در منطقه می تواند استرداد حتی سخت تر است.

که Zakir Naik?

طرفدار تندرو سلفی مکتب فکری اهل سنت اسلام Naik ترویج شکل رادیکال از اسلام در کانال صلح تلویزیون. این شبکه های تلویزیونی ماهواره ای ممنوع شده است در هند است اما حدود 200 میلیون بیننده در سراسر جهان است. مستقر در دبی, Peace TV is owned by the Islamic Research Foundation (IRF) یک گروه به رهبری Naik.

واعظ همچنین دارای مدرک پزشکی و هجوم سنتی لباس یک روحانی مسلمان – او است که معمولا دیده می شود با پوشیدن یک دست کت و شلوار با علی (عرقچین).

این بود تا جولای 2016 زمانی که او واقعا به توجه بین المللی, پس از یک حمله مرگبار در Holey صنعتگر کافه در داکا, بنگلادش. Naik متهم شد که الهام بخش یکی از افراد مسلح خود را از طریق سخنرانی اتهام او به شدت رد می کند و متهم بنگلادش رسانه های احساسی.

در نوامبر سال 2016 هند در مبارزه با تروریسم آژانس ثبت یک شکایت رسمی علیه Naik, او را متهم به ترویج نفرت مذهبی و فعالیت های غیر قانونی. سال بعد Naik به دنبال پناهندگی و انتقال به کشور مالزی است.

سیاسی طعمه

پس از مهاجرت به مالزی Naik به اتهام دریافت کمک های مالی برای IRF از قطر, ترکیه و پاکستان است. گزارش پدید آمده در طول زمان هنگامی که ترکیه و پاکستان و مالزی ramped تا انتقاد خود را از هند و درمان آن اقلیت مسلمان جمعیت.

"مالزی و ترکیه و پاکستان تا حدودی مدرن ایالات اسلامی که در حال تلاش برای آشتی دادن اسلام با کسب و کار, علم و اقتصاد است. آنها نمی خواهد در برابر یک واعظ مانند Zakir Naik که در نهایت ترویج اسلام" گفت: Atul سینگ بنیانگذار عادلانه ناظر ایالات متحده غیر انتفاعی سازمان رسانه ای. "او در خدمت منافع خود را به نفوذ فرهنگی در میان مسلمانان هند."

دیگر کارشناسان Naik به عنوان بخشی از مالزی و ترکیه و پاکستان گسترده تر جاه طلبی به دنبال یک داد.

"ترکیه و پاکستان در حال تلاش برای تبدیل شدن به قدرت نرم برای مقابله با اسلام هراسی است. در پایان روز و ترکیه و پاکستان و مالزی هستند که پیوند می خورند اسلامی نماد" گفت: Hajira مریم یک محقق با ترکیه بین المللی پخش, TRT World.

'الهام بخش' است و القاعده

هند همچنان مبارزه خود را در سپردن حمایت بین المللی برای استرداد Naik. اینترپل در حال حاضر حاضر به صدور یک اطلاعیه برای Naik در سه نوبت.

"هند می خواهد به استرداد Naik او را به عنوان سوء استفاده از قدرت خود را برای ترویج یک تصویر منفی از هند است. دهلی نو نیز در مورد تاثیر Naik در جوانان مسلمان در کشور است. وجود دارد چند جای خواب است که سلول ها در هند شده اند که انگیزه او گفت: Sreeram Chaulia یک دین در دانشکده کسب و کار بین الملل در سونیپات.

در گذشته بازداشت شده القاعده پیروان گزارش گفته مقامات که Naik بود که تأثیر قابل توجهی بر روی آنها. او نیز انتقاد در هند برای نظرات خود را در مورد موضوعات از جمله جهاد هندو و حقوق زنان.

سینگ گفت که در حالی که "هند است که در درجه اول به دنبال استرداد Naik زیرا او انتقاد کرده است مودی و صحبت در مورد اسلامی برتری" "ما نمی توانیم تخفیف این واقعیت است که Zakir Naik یک دیکتاتوری بنیادگرای." با توجه به سینگ Naik "معتقد است انسان ها به ضرب و شتم همسران خود را 'به آرامی و که مسلمانان حق دارند به داشتن رابطه جنسی با بردگان زن.'" وی افزود: "در برخی از نقطه شما باید به ایستادن برای حقوق فردی در برابر حقوق مذهبی. Zakir Naik سزاوار زندان نه یک پلت فرم."

شک و تردید در اطراف Naik را استرداد

برخی از منتقدان استدلال می کنند که دهلی نو خواستار Naik را استرداد بخشی از آن هندو-ملی دستور کار است.

در ژانویه 2018 عدالت مانموهان سینگ از دادگاه استیناف برای پیشگیری از پول شویی با اشاره به این که اجرای مدیریت (ED) هند جرائم مالی دیده بان سرعت عمل در تلاش برای گرفتن بیش از Naik خواص در هند بود اما در اقدام علیه قدرتمند هندو ارقام با پرونده های جنایی در برابر آنها.

"افراط گرایان هندو در هند استفاده از برخی اظهارات Naik برای توجیه حرکت خود را برای استرداد او است. Naik یک بار خواسته شده بود در مورد اسامه بن لادن ایدئولوژی جهاد. او به شدت مخالف روش بن لادن مورد استفاده قرار گیرد اما مردم ضامندار بر روی تفسیر او از جهاد. اگر یک فرد سوء تعبیر Naik آموزش و مرتکب جرم آن را ناعادلانه به پین آن را در Naik" گفت: نعیم بلوچ یک محقق در پاکستان, اخبار جغرافیایی و استاد مدعو در دانشگاه مرکزی پنجاب در لاهور.

"Zakir Naik هیچ نگرانی با سیاست و نه او علاقه مند به شرکت در هر نوع جنبش سیاسی," او اضافه شده است.

مالزی ممکن است به من بدهید تا Naik

مالزی هنوز اظهار نظر در Naik را استرداد. تحلیلگران می گویند که مالزی تصمیم گیری در مورد اینکه آیا برای استرداد Naik بستگی به هر دو مذهبی و عوامل سیاسی.

"رژیم کنونی مالزی است که بیشتر اسلامی از یکی از قبلی است با توجه به تاثیر پان مالزی باره گفت:" Chaulia, ساخت اشاره به رهبری نخست وزیر مالزی Muhyiddin یاسین که به قدرت در ماه مارس در یک اتحاد سیاسی با Perikatan Nasional.

"Naik دیده می شود به عنوان مهم مذهبی واعظ به محافظه کار مالایی رای دهندگان – که شامل بخش بزرگی از زمان Perikatan Nasional ائتلاف رای-پایگاه. موافقت با استرداد Naik خطرات فرسایش که پایگاه" توضیح Chye شو ون یک تحلیلگر در لندن سیاسی مشاوره کنترل خطرات.

نقاط ضعف در معاهده استرداد همچنین ممکن است اجازه می دهد مقامات مالزی به انکار استرداد. دهلی نو-بر اساس وکیل Saurabh چودری گفت که مالزی می تواند در نهایت حاضر به استرداد Naik بر روی زمین است که او ممکن است دریافت یک محاکمه عادلانه در هند.

"مالزی ممکن است ادعا می کنند که کسانی که برگرفته ضد اقلیت احساسات در هند به ندرت تحت پیگرد قانونی قرار با شدت با آن Naik است که دنبال" او گفت:.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب