چرا آمریکای لاتین جنبش های اجتماعی دولت ها شکست ؟

هر حزب سیاسی چپ که امیدوار است برای تبدیل شدن به دولت در برابر یک مشکل کلیدی: چگونه برای شکل دادن به یک تغذیه

توسط NEWSATROPAT در 31 اردیبهشت 1399

هر حزب سیاسی چپ که امیدوار است برای تبدیل شدن به دولت در برابر یک مشکل کلیدی: چگونه برای شکل دادن به یک تغذیه ارتباط با جامعه مدنی و تعامل با مردمی فعالیت سیاسی از موضع قدرت است. احساس بسیار نزدیک و سپاسگزار کسانی که فعالیت و مشغول به کار سخت برای به دست آوردن آنها را به قدرت رهبران حزب را وعده به حفظ و تشویق اجتماعی بسیج و برای تبدیل شدن به فروتن خدمتگزاران مردم و شهروندان انتظار برگزار می شود به حساب آنها. با این وجود جمعی از ابتکارات و ایده ها و خواسته که یک بار مرکزی به مبارزات سیاسی باید رک و بی پرده رمزگشایی می شود به نهادی زبان قانون و سیاست برای هر دولت – سمت چپ یا راست – نیاز به حفظ نظم و ثبات است. من این مشکل از ترجمه.

مشکل از ترجمه است فیزیکی متصل به بازنمودی سیاست و دموکراسی است. نمایندگی لازم است به دلیل جدایی سیاسی و اجتماعی/اقتصادی حوزه که characterises سرمایه داری جوامع است. این جدایی اشکال ما شهروندان و سیاسی ما زندگی می کند. آن را به ارمغان می آورد مورد نیاز برای 'سیاسی' نمایندگی در حالی که هر تغییر رخ می دهد که در عرصه جامعه مدنی است و دارای برچسب 'اجتماعی' و یا 'اقتصادی' به طور پیش فرض. چنین جدایی را قادر می سازد دولت به نظر می رسد به عنوان یک بازی deus ex machinaاست که به عنوان بالا به ما. اما این جدایی نیز مجوز ایده "آزادی" در دو راه است که مرکزی برای سرمایه داری. از یک طرف ما 'رایگان' شهروندان آزادانه فروش کار ما قدرت در بازار کار. از سوی دیگر سرمایه داران هستند آزاد از ضرورت و اجبار کارگران به کار; واگذاری این اجبار به دولت است. دولت به نظر می رسد در بالا ما را به عنوان قلمرو آزادی و نظم است.

چرا من این را به عنوان یک مشکل برای سمت چپ ؟ این جدایی بین سیاسی و اقتصادی را تجربه کرده است توسط شهروندان به عنوان یک تناقض روزانه: تناقض بودن هر دو بخشی از محرومان – بهره برداری – پرولتاریا (بدون در نظر گرفتن چقدر پول ما کسب) و یک شبه رایگان شهروند در قلمرو سیاسی (با حقوق تضمین شده توسط قانون و یا سفارشی). بنابراین سوالات مانند "اگر من یک شهروند بریتانیا هستم من خواب خشن ؟' نمی تواند پاسخ صریح اما نیاز به توضیح یک پاسخ برای توجیه این واقعیت منحرف از شبه دموکراتیک زندگی: 'شما یک شهروند این کشور اما زندگی سیاسی است که به واسطه انتزاعی مانند اقتصاد و سیاست و ایدئولوژی و فرهنگ و اینها جلوگیری از شما را از داشتن یک سقف بالای سر خود را'. این زمانی است که سیاست را به بازی می آید.

به چالش کشیدن این جدایی چیزی است که باعث می شود مستقل جنبش' اقدام جمعی سیاسی. و نقش چپ در قدرت است به این جدایی به عنوان کوچک که ممکن است. رقابت بین کسانی که بر این باورند که چپ باید تصرف مواضع قدرت دولتی و کسانی که به نفع یک prefigurative استراتژی برای جنبش مردمی رسیده cul-de-sac. این اتفاق به دلایل خوب است: انتزاعی تمایز که مربوط نیست به واقعیت روزمره مردمی سیاست و/یا نهادی سیاست است.

من ترجمه به عنوان یک فرایند مبارزه بر شکل سیاسی ذهنیت. منظورم این است که اشکال از آژانس های که در دسترس هستند در عرض خاص اجتماعی و اقتصادی و سیاسی زمینه: چگونه ما تعریف هویت ما, ما اشکال از سازمان ما و مبارزات سیاسی. این خود نتیجه گذشته فرآیندهای contestation و مبارزه در برابر دولت و سرمايه و قانون است.

روند ترجمه از شیوه های مردمی به قانون و سیاست مستلزم یک مبارزه بیش از معنای چنین شیوه. اما چنین مبارزه بر معنای تغییر رادیکال است هرگز مستقیم اما گستراند به عنوان مبارزات بیش از میانجی ها: موسسات, قانون, سیاست تامین رفاه مشارکتی دموکراسی ،



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن