ما باید از قانون از شرکت های تجاری در همه گیر – قبل از اینکه خیلی دیر

به عنوان در هر بحران وجود خواهد داشت و برندگان و بازندگان از این جهانی و همه گیر. کسانی که به پرداخت قیمت برای

توسط NEWSATROPAT در 30 اردیبهشت 1399

به عنوان در هر بحران وجود خواهد داشت و برندگان و بازندگان از این جهانی و همه گیر.

کسانی که به پرداخت قیمت برای COVID-19 در حال تبدیل شدن به بیشتر قابل مشاهده در هر روز – از پرستاران خطر زندگی خود را برای نجات دیگران به پرداخت ضعیف کارگران زحمتکش اضافه کاری به تولید مواد غذایی و تحویل کالاهای ضروری. در سطح جهانی ما نیز شروع به دیدن این تاثیر در کشورهای فقیر که مجبور شده اند برای مقابله با بی سابقه سلامت و بحران اقتصادی است.

برخی از برندگان نیز در حال تبدیل شدن روشن – جف بزوس, دارویی, شرکت های بزرگ, شرکت فنی – شرکت هایی که در حال پررونق در حالی که کسب و کارهای کوچک سقوط. اما آنها فقط نوک کوه یخ است. پشت صحنه بسیاری از شرکت های بین المللی و شرکت های حقوقی در حال وزن کردن گزینه های قانونی که ممکن است آنها را قادر به بهره مندی از این بحران است. خود را به نقطه ورود است نه پول آنها امید را از این بحران, اما و نه پول آنها را ندارد با توجه به اورژانس اقدامات انجام شده توسط دولت.

ظرفیت سرمایه گذاران خارجی به شکایت متحده فعال شده است با تشکر از جهانی وب از سرمایه گذاری حفاظت از موافقت نامه های امضا شده تا حد زیادی بیش از سه دهه گذشته. بیش از 2600 معاهدات در نیروی در سراسر جهان اجازه می دهد تا سرمایه گذاران خارجی به شکایت متحده در دادگاه داوری بین المللی برای اقدامات دولت که بر سود شرکت از جمله کسانی است که حفاظت از محیط زیست و بهداشت عمومی; گسترش دسترسی مقرون به صرفه به انرژی; آب تمیز و یا تصویب شرایط کار بهتر است. وجود دارد بیش از 1000 نمونه های شناخته شده از سرمایه گذاران تحت پیگرد متحده در سراسر جهان است. آنها سر به فلک کشید در دهه گذشته و بنابراین مقدار پول درگیر است.

'آغاز رونق'

بیش از چند هفته گذشته قانون شرکت متخصص در داوری ارائه کرده اند آشکار بحران جهانی به عنوان "فرصتی برای انقلابی داوری و افزایش و تقویت فضائل آن" و "آغاز یک بوم". وکلا و سرمایه گذاران به خوبی آگاه است که بحران های گذشته مانند آرژانتین سقوط اقتصادی از سال 2001 بهار عربی در سال 2011 و یا سقوط مالی جهانی سال 2008 – ارائه فرصت به شکایت متحده و در نتیجه پیش بینی می کند که "تقریبا قطعی است که چنین بی ثباتی و عدم اطمینان منجر به رشد در تعداد و انواع اختلافات".

در گزارش جدید 'تجاری در pandemic: چگونه وکلا در حال آماده سازی به شکایت متحده بیش از COVID-19 پاسخ اقدامات ما شناسایی بیش از بیست شرکت حقوقی بین المللی که مورد بحث چنین مواردی است. نمونه شامل یک شرکت که در نظر گرفته شده است و در این مورد سرمایه گذار-دعاوی علیه دولت اقدام به ارائه آب تمیز برای شستن دست (به عنوان در السالوادور که در آن خانواده ها را تحت تاثیر COVID-19 نمی خواهد که به پرداخت قبوض آب برای چند ماه و بولیوی که به حالت تعلیق در آب سرویس قطع به علت عدم پرداخت در طول بحران). دیگر شرکت های برجسته بالقوه برای ادعا در برابر اقدامات برای سرپا نگه داشتن سبب شیوع بهداشت عمومی سیستم ها (به عنوان در اسپانیا که در آن بیمارستان های خصوصی گرفته شده تحت مدیریت عمومی و یا در ایالات متحده که در آن جنرال موتورز سفارش داده شده به تولید هواکش). کلاه قیمت در تجهیزات پزشکی نیز شناخته شده به عنوان یک هدف از ادعاهای توسط سرمایه گذاران خارجی آنها به عنوان "ممکن است به طرز چشمگیری کاهش درآمد فروش حتی برای محصولات در تقاضا".

اقتصادی اقدامات امداد برای کسانی که نیاز مانند تعلیق قبوض آب و برق و یا اجباری اجاره کاهش نیز می تواند به چالش کشیده است. "در حالی که کمک به بدهکاران این اقدامات خواهد به ناچار تاثیر طلبکاران باعث از دست دادن درآمد" یک شرکت هشدار داد در اخیر مشتری توجیهی در COVID-19 و سرمایه گذاری بین المللی حمایت می کند.

دولت به احتمال زیاد از خود دفاع کرد و اعلام کرد که اقدامات انجام شده برای حفاظت از بهداشت عمومی و معیشت در میان بحران کنونی شد و مشروع و لازم است تحت شرایط شدید ('force majeure'). وکلا هشدار داده اند "و تقاضای نیروی majeure بسیار سخت و ایالت ها به ندرت موفق بوده است که با استناد به آن". این خط دفاع ثابت شده است کافی در گذشته برای جلوگیری از گران پرونده های حقوقی. برای مثال در یازده از چهارده موارد که در آن آرژانتین با استفاده از دولت از ضرورت دفاع در موارد مربوط به سال 2001 و بحران داوری دادگاه را رد کرده و استدلال. سرمایه گذاری وکلا در حال حاضر سوال "که آیا تا چه حد از اقدامات اعمال شده است که توجیه, و یا اینکه آیا این اقدامات متناسب با آسیب اقتصادی که به آنها تحمیل می توانید".

تخلیه عمومی بودجه

این پتانسیل پرونده های حقوقی و مالی جبران درگیر خواهد شد و تنها اضافه کردن به در حال حاضر سنگین خارجی بار بدهی کشورهای جهان جنوب است. تا پایان 2018, متحده در سراسر جهان شده بود دستور یا موافقت به پرداخت سرمایه گذاران در فاش مورد داوری متناوب US$88 میلیارد دلار است. این است که پول مالیات دهندگان است که منحرف و دور از بودجه عمومی سلامت دسترسی به مواد غذایی و ایجاد اشتغال است.

فقط به عنوان این بیماری همه گیر است آشکار عمیق اجتماعی و بهداشتی و بی عدالتی آن است که همچنین نشان دادن خطرات ناشی از تجارت و موافقت نامه های سرمایه گذاری است که می تواند به محدود کردن دولت و حاکمیت تخلیه محدود بودجه عمومی.

دولت باید به سرعت عمل برای جلوگیری از افزایش داوری سرمایه گذار دولتی است که به زودی ممکن است در افق. کارشناسان به نام برای دائمی محدودیت در چالش های قانونی به اقدامات دولت با هدف قرار دادن سلامت اقتصادی و اجتماعی اثرات COVID-19 همه گیر و به صورت فوری یک مهلت قانونی برای سرمایه گذار-دولت داوری به طور کلی. در حال حاضر وجود دارد یک پیش نویس پیشنهادی برای توافق به حالت تعلیق ISDS ادعا می کند برای COVID-19 امور مرتبط.

اما در نهایت تنها راه حل واقعی است به فسخ موافقت نامه های سرمایه گذاری که در حال ایجاد این خطرات.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن