"درک آنچه اتفاق می افتد بین 5,000-8,000 mts را برآورد چگونه یخچالهای پاسخ به آینده گرم شدن'

نوشته شده توسط Abhimanyu Chakravorty | دهلی نو | به روز شده: ژوئیه 16 سال 2020 6:16:31 pm تیم اعزامی

توسط NEWSATROPAT در 26 تیر 1399
نوشته شده توسط Abhimanyu Chakravorty | دهلی نو | به روز شده: ژوئیه 16 سال 2020 6:16:31 pm
تیم اعزامی به اورست راه اندازی یک ایستگاه آب و هوا در کوه اورست. (منبع: نشنال جئوگرافیک)

تقریبا تمام یخ در هیمالیا که منابع آب را به صدها میلیون نفر پایین دست یافت بين 5000 و 8000 متر و در عین حال ما می دانیم که تقریبا هیچ چیزی در مورد آنچه که آب و هوای فعلی است مانند وجود دارد می گوید آب و هوا دانشمند و National Geographic explorer تام متیوز.

برای بهتر درک ما از تغییر آب و هوا Mathews همراه با یک تیم از شرپاها و دانشمندان آب و هوا بیکر پری, Mariusz Potocki, تنزینگ Chogyal شرپا و Tracie Seimon سوار در سفر به نام "اکسپدیشن اورست" در سال 2019 به نصب یک شبکه ای از ایستگاه های آب و هوا در کوه اورست از جمله بالاترین ایستگاه آب و هوا بر روی زمین در 27,600 فوت بالاتر از سطح دریا.

هدف از این پروژه به انجام دقیق علمی ارزیابی قله اورست از طریق ایجاد این ایستگاه های آب و هوا و مهمتر از طریق آن نظارت بر آب و هوا متغیر در ارتفاعات مهم منطقه ای منابع آب و نحوه یخچالهای طبیعی را در پاسخ به آینده گرم شدن.

این تیم در گفتگو با indianexpress.com در مبارزه خود را با آب و ترافیک راه عزیمت و جسمی کار در ارتفاعات بالاتر از 8000 متر در میان دیگران.

Q. چه هستند برخی از مشاهدات خاص تیم خود را ساخته شده در طول سفر?

تام Mathews: وجود شواهد روشن از یخچال عقب نشینی در منطقه – اگر شما می دانید که به کجا نگاه. مانند آب بالا علامت در سمت چپ در یک وان حمام شما می توانید ببینید در دامنه کوه که در آن یخچال های طبیعی سطح استفاده می شود به نشستن. در طول سفر ما مدارک و شواهد را دیدم که Khumbu یخچال های طبیعی در حال حاضر نشسته ده ها (و یا حتی صدها نفر) از متر در زیر این علامت است.

ما نیز شاهد شواهد جالب و کاملا در مورد پدیده. ما مشاهده گسترده ذوب رفتن در طول صعود ما – meltwater رودخانه به پرش را بیش از در اردوگاه دوم (حدود 6,500 متر بالاتر از سطح دریا) ، درجه حرارت هرگز بالاتر رفته انجماد وجود دارد که در طول زمان از سال پس از آن تعجب کنید خیلی ذوب. ایستگاه آب و هوا داده اند پس به ما کمک کرد درک این بهتر از آن است که شدید آفتاب که گرم برف/یخ سطح تا کمی گرم تر از هوا است. این یک نگرانی است زیرا اگر آن را در حال حاضر ذوب بالا وجود دارد به این معنی که این منطقه یخچال های طبیعی و حتی ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به گرم شدن آب و هوا از آنچه قبلا تصور.

Q. چه منطق پشت تحصیل تغییر آب و هوا در اورست بين 5000-8,800 متر است ؟

در حالی که ما در کوه شایع عفونت های فوقانی تنفسی و سرفه های خشک (Khumbu سرفه) نهفته تقریبا هر کس در تیم ما و به طور قابل توجهی به تاخیر افتاد و آهسته ما صعود. علاوه بر این ترافیک جلوگیری کرد تیم ما از صعود به عنوان بالا که ما در نظر گرفته شده گفت: بیکر پری. (منبع: نشنال جئوگرافیک)

تام Mathews: تقریبا تمام یخ در هیمالیا – در نهایت تامین آب به صدها میلیون نفر پایین دست – یافت بين 5000 و 8000 متر و در عین حال ما می دانیم که تقریبا هیچ چیزی در مورد آنچه که آب و هوای فعلی است مانند وجود دارد, چگونه آن را در دراز مدت گذشته و چه معاصر تغییر آب و هوا در حال پخش است. این جزئیات توجه به فوریت اگر ما به درک چگونه به یخچال های طبیعی (آب و منابع) را در پاسخ به آینده گرم شدن. آن طول می کشد چند رشته تلاش برای پاسخ به این سوال – از هسته های یخ و زمین شناسی سرنخ در مورد گذشته یخچال تغییرات به زمان واقعی اندازه گیری از ایستگاه های آب و هوا.

از ایستگاه آب و هوا طرف وجود دارد انگیزه قوی برای انجام یک نصب و راه اندازی بالاتر از 8000 متر – به عنوان نزدیک به قله به عنوان امکان پذیر است. بالاتر ما می تواند بیشتر احتمال دارد آن است که ما می تواند به طور مستقیم اندازه گیری فوقانی جو بادها – که محاصره زمین و رانندگی تاثیرگذار آب و نوسانات دور و گسترده. بد آب و هوا نیز منجر به حدود 25 درصد از مرگ و میر در اورست و کوهنوردان به خصوص در معرض در بالای دامنه. ما مشاهدات مستقیم از ارتفاع بالا ایستگاه های ذخیره کردن پایه برای بهبود پیش بینی خطرناک آب و هوا – به طور بالقوه صرفه جویی در زندگی.

Q. آیا می توانید توضیح دهید که تاثیر تغییر آب و هوا در اورست در جوامعی که زندگی می کنند پایین دست و زیستگاه های طبیعی که آن را پشتیبانی می کند ؟

Expedition everest, National geographic expedition everest ایده این است برای ایجاد نظارت بر آب و هوا متغیر در ارتفاعات مهم منطقه ای منابع آب نظارت که در آن اطلاعات مهم حفره وجود داشته است گفت: آب و هوا دانشمند بیکر پری از اکسپدیشن اورست تیم. (منبع: نشنال جئوگرافیک)

Tracie سیمون: آنچه که ما بر روی کوه اورست در اوج هندو کش کوه هیمالیا سیستم به نظر می رسد برای مطابقت با observationally با آنچه ما مشاهده کردیم که در جهان دیگر بالا-رشته کوه آند در آمریکای جنوبی. در بالاترین می رسد زیست کره زمین زندگی منطقه — کوهستانی اکوسیستم در حال گسترش است به اشغال زمین در معرض بودن به سرعت در حال کاهش پوشش یخ به عنوان کوه و یخچالهای طبیعی ذوب دور. در مناطق گرمسیری آند تیم تحقیقات ما را مستند کرده است این روند بیش از بازدیدکننده داشته است مکرر به سایت های مشابه بیش از چندین دهه برای ایجاد نرخ گسترش است. در کوه اورست ما شروع با یک عکس اولیه از داده ها فقط از یک سال و ما باید در پر کردن شکاف دانش با اطلاعات اضافی از طریق بازدیدکننده داشته است مکرر و با استفاده از عکس ها از گذشته اعزامی و تصاویر از ماهواره است که کمک به ما محل مشاهدات ما را در دراز مدت زمینه.

ما نیز ثبت بسیاری از اشکال زندگی در کوه اورست در آنچه به نظر می رسد نسبتا بی ثمر منطقه بین درخت-خط و snowfields دراز کشیده بالا. در واقع وجود دارد به مراتب بیشتر زندگی شکل موجود وجود دارد از اتحاد تا کنون ثبت شده است در مقایسه با ارتفاعات در سراسر جهان است.

پرسش: چه شد که چالش های عمده ای ایجاد یک ایستگاه آب و هوا در کوه اورست?

بیکر Perry: یکی از اولین چیزهایی که ما تا به حال به در نظر گرفتن این بود که چگونه به مهندس ایستگاه های آب و هوا. آنها نیاز به یک) بود نور به اندازه کافی انجام شده اما به اندازه کافی قوی برای زنده ماندن بادهای شدید ب) توان راه اندازی بسیار سریع خواهد شد حداقل نیاز به مهارت و چابکی انگشت, c) دارای افزونگی در کلید سنسور در مورد یک شکست خورده با توجه به شرایط و d) قادر به حفظ قدرت هنگامی که ولتاژ باتری کاهش یافته و به زیر بحرانی آستانه. آمادگی جسمانی برای سفر مورد نیاز 15-20 ساعت آموزش (تناسب اندام و قدرت) هر هفته آماده می شود به صعود بالاتر از 8000 متر و کار در ارتفاع.

در حالی که ما در کوه شایع عفونت های فوقانی تنفسی و سرفه های خشک (Khumbu سرفه) نهفته تقریبا هر کس در تیم ما و به طور قابل توجهی به تاخیر افتاد و آهسته ما صعود. علاوه بر این ترافیک جلوگیری کرد تیم ما از صعود به عنوان بالا که ما در نظر گرفته شده. هنگامی که ما رفت و به نصب بالاترین ایستگاه دماهای پایین (-25 C) در بالکن ارائه مته باتری غیر قابل جراحی و ما مجبور شدند به گرم باتری داخل پایین مناسب برای ~ 1 hr. این منطقه در بالکن که در آن ما مشغول به کار بودند بسیار کوچک بود و ما تا به حال برای کار با خطرناک قرار گرفتن در معرض در همه طرف و ناپایدار کتیبه. ما چالش نهایی بود که مانت برای ایستگاه باد سنسور سمت چپ بود در گردنه جنوبی (اردوگاه IV) بنابراین ما تا به حال به بداهه نوازی با قطعات از ما بیل رسیدگی است.

س: چه چیزی شما را برای رسیدن به از طریق ایستگاه های آب و هوا در کوه اورست?

اکسپدیشن اورست تیم راه اندازی یک ایستگاه آب و هوا. (منبع: نشنال جئوگرافیک)

بیکر Perry: ایده این است برای ایجاد نظارت بر آب و هوا متغیر در ارتفاعات مهم منطقه ای منابع آب نظارت که در آن اطلاعات مهم حفره وجود داشته است. ایستگاه اجازه می دهد تا ما را به ارائه نظارت مستمر از جریان جت بادها که در سطح جهانی قابل توجهی گردش از ویژگی های است که ممکن است تغییر در قدرت و موقعیت به عنوان آب و هوا گرم. این نظارت به ما اجازه خواهد داد به منظور بهبود پیش بینی آب و هوا در بالا رفتن نجومی و کمک به بهبود و بالا رفتن ایمنی. بیشتر داده ها از ایستگاه های را ارائه هواشناسی زمینه را برای تفسیر جهان بالاترین یخ هسته.

س: شما (تنزینگ Chogyal Sherpa) از Namche بازار در دامنه اورست. شواهدی وجود دارد که تغییر آب و هوا است که در حال حاضر موثر بر جوامع است که زندگی می کنند پایین. چه هستند برخی از این تغییرات شما در حال حاضر شاهد در جامعه خود را با توجه به تغییر آب و هوا در اورست?

تنزینگ Chogyal Sherpa: یکی از مهمترین تلفظ اثرات تغییر آب و هوا در Khumbu منطقه سریع ذوب شدن یخچالهای طبیعی است. یخچال های طبیعی در این منطقه در حال حاضر از 13 درصد از کل منطقه در سه دهه گذشته. آنچه بیشتر نگران کننده است این نرخ ذوب که شتاب در سال های اخیر است.

سریع ذوب این یخچال های طبیعی به ارمغان می آورد در مورد متعدد مرتبط خطرات برای مردم و محیط زیست در منطقه برجسته ترین در حال شکل گیری دریاچه یخبندان. تشکیل دریاچه یخبندان به شمار خطرات بزرگ به پایین دست جوامع با توجه به توانایی های بالقوه خود را به علت فوران سیل. وجود دارد در حال حاضر بیش از 340 دریاچه یخبندان در منطقه با دو نفر از آنها در نظر گرفته به طور بالقوه خطرناک دریاچه یخبندان. منطقه در حال حاضر با آن مواجه متعدد یخبندان دریاچه فوران سیل (GLOFs) که در میان حفاری Tsho GLOF از سال 1985 بود به خصوص مخرب است. علاوه بر از بین بردن شهرک پایین دستی این رویداد نیز منجر به نابودی کامل یک تازه ساخته شده مینی ایستگاه برق آبی و یکی از مهم ترین وقایع زمان.

مفهوم دیگر از تغییر آب و هوا برای منطقه شده است از نظر در دسترس بودن آب. مقدار زیادی از آب آشامیدنی در روستاهای Namche, Khumjung و Khunde که بزرگترین روستاهای منطقه می آید از یک یخچال 10 کیلومتری شمال نام Gyajo یخچال. این یخچال های طبیعی بوده و به سرعت در حال از دست دادن جرم و همچنان به عقب رفتن در نرخ هشدار دهنده.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.

© IE آنلاین Media Services Pvt Ltd



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن