نپال مجلس را مجلس تصویب لایحه ترسیم نقشه سیاسی که شامل هند مناطق

توسط: اکسپرس میز وب | دهلی نو | به روز شده: 13 ژوئن 2020 7:22:49 pm نخست وزیر K P Sharma Oli در اوای

توسط NEWSATROPAT در 24 خرداد 1399
توسط: اکسپرس میز وب | دهلی نو | به روز شده: 13 ژوئن 2020 7:22:49 pm
india nepal map, india nepal border, nepal political map, nepal new map, Lipulekh, Kalapani, Limpiyadhura, nepal parliament session, indian express نخست وزیر K P Sharma Oli در اوایل این ماه گفت که دولت او به دنبال یک راه حل برای Kalapani موضوع از طریق تلاش های دیپلماتیک و گفت و گو بر اساس حقایق تاریخی و اسناد و مدارک. (عکس)

افزایش ردیف آن با هند بیش از ادعای ارضی به Lipulekh-Kalapani-Limpiyadhura منطقه پایین نپال مجلس در روز سه شنبه به اتفاق آرا رای به اصلاح قانون اساسی به دنبال ایجاد تغییرات اضافه شده به این کشور در نقشه سیاسی و ملی آرم.

کنگره نپال (NC) Rastriya Janata Party-نپال (RJP-N) و Rastriya Prajatantra حزب (RPP) در میان عمده احزاب مخالف که رای به نفع دولت لایحه ای را برای اصلاح برنامه 3 قانون اساسی خبرگزاری PTI گزارش شده است.

در 275 عضو مجلس نمایندگان یا مجلس دو سوم اکثریت لازم بود به تصویب این لایحه است. در حال حاضر این لایحه خواهد شد به شورای ملی که در آن آن را تحت یک روند مشابه است. حاکم نپال و حزب کمونیست دستورات دو سوم اکثریت در مجلس ملی است. NA خواهد شد که به قانونگذاران 72 ساعت به حرکت اصلاحات در برابر این لایحه مقررات ،

پس از شورای ملی می گذرد این لایحه خواهد شد به رئیس جمهور برای احراز هویت و پس از آن این لایحه خواهد بود گنجانیده شده در قانون اساسی است.

توضیح داد: فیلم جدید هندی جاده به Lipu Lekh نپال تظاهرات و منطقه اهمیت استراتژیک

روابط بین هند و نپال تحت فشار پس از دفاع وزیر Rajnath Singh افتتاح 80 کیلومتر-طولانی استراتژیک بسیار مهم جاده اتصال Lipulekh عبور با Dharchula در Uttarakhand در 8 مه. هند کنترل Lipulekh, Kalapani, Limpiyadhura و نقشه های آن نشان می دهد این منطقه به عنوان بخشی از قلمرو آن — این است که رقابت نپال.

در حالی که نپال در واکنش به شدت به افتتاح جاده این ادعا که آن را از طریق خاک خود هند با رد این ادعا تصریح می کند که جاده را به طور کامل در داخل خاک خود است.

ماه گذشته نپال منتشر شده بود تجدید نظر سیاسی و اداری نقشه کشور تخمگذار ادعا استراتژیک مناطق کلیدی در هند نقشه. در پاسخ به حرکت هند گفت: جمله "مصنوعی بزرگ شدن" از ادعاهای ارضی قابل قبول نخواهد بود و خواسته نپال به خودداری از جمله "غیر قابل توجیه وابسته به نقشه کشی ادعای".

بخوانید | پس از لایحه در نقشه جدید نپال و هند می گوید: اجازه دهید خارجی Secys بحث حتی اگر جلسه مجازی

سخنگوی هند وزارت امور خارجی نیز خواسته نپال احترام به هند حاکمیت و تمامیت ارضی و امیدوار است که نپال رهبری را در ایجاد یک فضای مثبت دیپلماتیک برای گفت و گو برای حل و فصل فوق العاده مرزی موضوع است.

در ژوئن 9, مجلس به اتفاق آرا تایید یک پیشنهاد در نظر گرفتن متمم قانون اساسی لایحه به هموار کردن راه برای حمایت جدید در نقشه سیاسی میان مرز ردیف با هند است. یک روز بعد دولت با تشکیل یک عضو تیم از کارشناسان به جمع آوری حقایق تاریخی و شواهد مربوط به این منطقه است. دیپلمات ها و کارشناسان مورد سوال حرکت دولت چرا درخواست نیروی کار تشکیل شد که نقشه در حال حاضر منتشر شده و تایید شده توسط کابینه.

در اوایل این ماه, نخست وزیر K P Sharma Oli گفته بود که دولت او به دنبال یک راه حل برای Kalapani موضوع از طریق تلاش های دیپلماتیک و گفت و گو بر اساس حقایق تاریخی و اسناد و مدارک. "ما به عقب بر گردیم به زمین اشغال شده توسط هند از طریق برگزاری یک گفت و گو" Oli گفت: در حالی که در پاسخ به سوالات در مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه.

با PTI ورودی

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن