دادگاه ترکیه قوانین اجازه دهید به استانبول یاد ایاصوفیه بازگشت به مسجد

توسط: AP | آنکارا | به روز شده: ژوئیه 10 سال 2020 8:12:09 pm یک نمای هوایی از بیزانس-عصر ایاصوفیه یکی

توسط NEWSATROPAT در 20 تیر 1399
توسط: AP | آنکارا | به روز شده: ژوئیه 10 سال 2020 8:12:09 pm
Hagia Sophia, Hagia Sophia museum, mosque, cathedral, Istanbul Hagia sophia, Turkey, Hagia Sophia controversy, indian express یک نمای هوایی از بیزانس-عصر ایاصوفیه یکی از اصلی استانبول جاذبه های گردشگری تاریخی Sultanahmet منطقه از استانبول, چهار شنبه, مارس 25 سال 2020 است. 6-ساختمان قرن است که در حال حاضر در مرکز بحث های داغ بین گروه های محافظه کار که می خواهید آن را به reconverted به مسجد و کسانی که بر این باورند که میراث جهانی یونسکو باید یک موزه است. (عکس از آسوشیتدپرس)

ترکیه بالاترین دادگاه اداری صادر حاکم جمعه که هموار راه را برای دولت تبدیل استانبول یاد ایاصوفیه – سابق کلیسای جامع-تبدیل-مسجد است که در حال حاضر به عنوان یک موزه – بازگشت به یک مسلمان باشد.

شورای دولت انداخت و وزن خود را در پشت یک دادخواست آورده توسط یک گروه مذهبی و لغو یک سال 1934 تصمیم دولت که تغییر قرن 6 ساختمان را به یک موزه شده است. حاکم به دولت اجازه می دهد برای بازگرداندن ایاصوفیه قبلی وضعیت به عنوان یک مسجد.

Changes to Istanbul's Hagia Sophia could trigger heritage review – UNESCO فایل عکس: نفر بازدید این ایاصوفیه یا Ayasofya, یک سایت میراث جهانی یونسکو است که بیزانس کلیسای جامع قبل از آن را تبدیل به یک مسجد و در حال حاضر یک موزه در شهر استانبول ترکیه به تاریخ 2 ژوئیه سال 2020 است. REUTERS/Murad Sezer/فایل عکس

این تصمیم را در خط با رئیس جمهور ترکیه خواستار به نوبه خود بسیار نمادین میراث جهانی یونسکو به یک مسجد با وجود گسترده انتقادات بین المللی از جمله از سوی ایالات متحده و رهبران مسیحی ارتدوکس.

این تصمیم می تواند به تعمیق تنش ها با همسایه یونان که همچنین به نام ترکیه برای حفظ ساختار وضعیت به عنوان یک موزه است.

این گروه مذهبی بود در اعتراض به قانونی بودن 1934 تصمیم, مدرن, جمهوری ترکیه سکولار وزرای دولت و استدلال کرد که این ساختمان از اموال شخصی از عثمانی سلطان محمد دوم که فتح استانبول در سال 1453.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن