در انفجار بمب در شرق افغانستان در شهر, کشته شدن پنج, 14 مجروح

توسط: رویترز | کابل | منتشر شده در تاریخ: مارس 14 سال 2020 12:34:02 pm هیچ فوری ادعای مسئولیت این ان

توسط NEWSATROPAT در 25 اردیبهشت 1399
توسط: رویترز | کابل | منتشر شده در تاریخ: مارس 14 سال 2020 12:34:02 pm
Truck bomb in eastern Afghan city kills five, 14 injured هیچ فوری ادعای مسئولیت این انفجار. رویترز/Omar سبحانی (بازنمودی)

یک کامیون بسته بندی شده با مواد منفجره را منفجر کرد در نزدیکی یک دادگاه در شرق افغانستان در شهر گردیز در روز پنج شنبه کشته شدن حداقل پنج نفر دو روز پس از حمله افراد مسلح به یک بخش زنان و زایمان در کابل به قتل زنان و نوزادان.

"یک خودرو بمب, انفجار صورت گرفت نزدیک به یک دادگاه نظامی در گردیز شهر که یک منطقه پر جمعیت. ده ها تن از غیر نظامیان هستند و می ترسید به کشته و زخمی گفت:" طارق آرین یک سخنگوی وزارت کشور.

Emal Khan Momand, یک سخنگوی نظامی در ولایت پکتیا که در آن گردیز واقع شده است گفت: این حمله انجام شد توسط یک کامیون بسته بندی شده با مواد منفجره. پنج نفر کشته و 14 زخمی شدند, او گفت:.

هیچ فوری ادعای مسئولیت این انفجار. آرین سرزنش شبه نظامی طالبان و شبکه حقانی است که روابط به شورشیان طالبان و پاکستان مبتنی بر Lashkar-e-Taiba گروه های شبه نظامی. این گروه به ندرت علنی مسئولیت حمله.

این انفجار پس از یک خشونت آمیز هفته است که در آن افراد مسلح با حمله به یک بیمارستان زایمان در کابل به قتل 24 نفر از جمله جدید مادران و نوزادان در روز سه شنبه. یک حمله انتحاری ادعا توسط دولت اسلامی در یک مراسم تشییع جنازه در شرق Nangahar در همان روز کشته شدن 32.

رئیس جمهور اشرف غنی حملات را محکوم کرد و گفت که او دستور نظامی برای سوئیچ به حالت تهاجمی و نه دفاعی موضع را اتخاذ کرده بود که ایالات متحده خروج نیروهای نظامی و تلاش می کند به واسطه مذاکرات با طالبان.

طالبان را رد کرده است هر گونه دخالت در حملات اما دولت را متهم به پرورش یک محیط که در آن رشد تروریسم و یا کار با دیگر گروه های شبه نظامی که می توانست درگیر زور زدن تلاش های ایالات متحده برای آوردن طالبان و دولت افغانستان با هم.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن