به مالکیت عمومی واقعا دموکراتیک ما نیاز به تبدیل دولت است.

این مقاله بخشی از ourEconomy را"مالکیت عمومی در زمان coronavirus' سری با TNI.امروز بحران های متعدد از همه گیر

توسط NEWSATROPAT در 24 اردیبهشت 1399

این مقاله بخشی از ourEconomy را"مالکیت عمومی در زمان coronavirus' سری با TNI.

امروز بحران های متعدد از همه گیر به آب و هوا می تواند به وضوح تنها به حل و فصل از طریق سیستماتیک عمومی راه حل ها و ظرفیت. مردم در بریتانیا متوجه این هنوز پیدا کنید که پس از چند دهه از ریاضت و کاهش اکثریت مردم چپ آسیب پذیر است. بهداشت عمومی و جمعی امنیت مالی و پزشکی و نابود شده است. حتی محافظه کاران در حال تبدیل شدن به بخش عمومی برای حل مشکلات عمومی نیاز است. اما تجربه ما در انگلستان نشان می دهد که بخش دولتی به خودی خود نیاز به تبدیل می شود. فقط به خاطر شرکت در آن برای عموم موفق' به این معنا نیست که آنها حداکثر رساندن سود برای مردم است. بسیاری از شرکت های دولتی اداره می شود در یک سلسله مراتبی و بی راه بدون شفافیت و پاسخگویی است.

ما نیاز به ذهن مجسم دموکراتیک تر و فراگیر اشکال مالکیت عمومی است. اما چگونه ؟ و چه فرصت ها و چالش های این شامل? مهم درس های از انگلستان تجربه با پست - 1945 ملی از یک طرف و تجارب مثبت از اشکال جدید مدیریت دموکراتیک در سطح بین المللی از سوی دیگر ممکن است ما را نزدیک به یک جواب.

غیر دموکراتیک دولت

در انگلستان میراث فرمان و کنترل سلسله مراتب پست-1945 دولت غالبا درگیر باریک و نخبگان درک درستی از آنچه مدیریت عمومی مستلزم. بدون ساز و کارهای مناسب برای کنترل دموکراتیک آن را تبدیل به یک مدل مدیریت که به پایان رسید تا در خدمت منافع نخبگان حاکم. به جای باز کردن بحث های عمومی در مورد آنچه که معمولا متعلق به " به معنای در عمل nationalisations بودند به عنوان یک راه موثر برای بازسازی اقتصاد بریتانیا پس از جنگ. آنها به طور کلی به صورت تجاری اجرا تا حدودی به ارائه ارزان زیرساخت ها برای بخش خصوصی است. با تخصصی حرفه ای داشتن عملیاتی مسئولیت پاسخگو تنها به طور غیر مستقیم به وزرای آنها در مواجه با کمی موشکافی های عمومی.

در بسیاری از این مات نخبگان رژیم ملى صنایع نباید تعجب با توجه به طبیعت از دولت است. حزب کارگر به ارث برده و به طور کلی غیرانتقادی دولت ساخته شده و به تصویب رسید برای مدیریت یک امپراتوری به توانمند سازی شهروندان – در واقع این مردم بودند و هنوز هم هستند از نظر قانونی 'افراد' شهروندان نیست. در اینجا ما لمس بر شرط اول برای تحول مالکیت عمومی آن نیاز به یک دولت دموکراتیک است.

شرایط جدید برای مالکیت عمومی

سیاست تفکر در حزب کارگر شروع به تغییر در سال های اخیر با رادیکال رهبری جرمی Corbyn و جان مکدانل. "ما باید سعی کنید برای از نو خلق کردن ملى صنایع از گذشته [...] ما نمی توانیم در حسرت یک مدل مدیریت که اغلب چندان دور بیش از حد بوروکراتیک.' در یک کنفرانس حزب کارگر در ماه فوریه 2018 جان مکدانل پس از آن حزب کارگر بریتانیا سایه صدراعظم از خزانه داری هشدار داد در برابر خطرات ناشی از اتخاذ یک مالکیت عمومی, مدل, بدون صریح با اهداف اجتماعی و بدون دموکراسی از آن به معنی از دولت.

به بحث در مورد ساختارهای دموکراتیک از دولت در رابطه با مالکیت عمومی به معنی بحث در مورد دموکراتیک قانون اساسی و اهداف آن است. این مسائل به عنوان وجود دارد یک تفاوت بزرگ بین یک قانون اساسی که هدف این است که برای محافظت از حقوق جمعی و تقویت بخش دولتی و یکی که در آن شرکت های دولتی دیده می شود به طور عمده به عنوان یک راه مناسب برای افزایش خارجه درآمد. در سابق عمومی شرکت مرکزی به معنی مداخله در بازار و استراتژی های سرمایه گذاری و اشتغال و سیاست های مورد استفاده برای پیشبرد اهداف اجتماعی.

یک مثال خوب می تواند در اروگوئه. اینجا چشم انداز یک جامعه دموکراتیک است که به صراحت بخشی از قانون اساسی با اهداف اجتماعی نوشته شده به ماموریت های شرکت های عمومی است که قابل درک توسط سیاست گذاران و مردم به بخشی جدایی ناپذیر از اروگوئه دموکراسی است.

ارزش نهادن به شهروند دانش و ظرفیت

تاسیس pro-عمومی و اصول دموکراتیک اروگوئه قانون اساسی تقویت شد پس از موفقیت مبارزه با یک کارگردانی. آن را ایجاد یک اساسی چارچوب دموکراتیک مالکیت عمومی است. با استفاده از این به عنوان پایه ما در حال حاضر به نوبه خود چگونه اصول دموکراتیک ترجمه شده مدیریتی مدل از شرکت های عمومی است. وجود دارد آزمایش های متعدد در ایجاد حکومت دموکراتیک در شرکت های دولتی به عنوان مثال کارگران در هیئت مدیره' می تواند یک گام رو به جلو است. این کارگر نمایندگی به تنهایی است و نه به طور کلی کافی برای تغییر توازن قدرت بین مدیریت و کارگران. یک تغییر واقعی در روابط تولید در نتیجه محدود باقی مانده است.

فراتر رفتن از هیئت نمایندگی حزب کارگر به دنبال پیشرفت دموکراتیک جدید شکل از مدیریت است که ارزش عملی دانش و مهارت شهروندان و کارگران مربوط به هر دو جبهه خط کارگران و کاربران خدمات در روز به بعد تصمیم گیری است. این نیاز عمیق فرهنگی و تغییر در نگرش و استراتژی های بخش دولتی و در آگاهی و اعتماد به نفس از کار مردم است. کسانی که در تولید دانش باید در هسته از طراحی و بهره برداری از خدمات مکدانل استدلال 'هیچ کس بهتر می داند که چگونه برای اجرای صنایع نسبت به کسانی که زندگی خود را صرف با آنها". این اساسا democratising رویکرد Corbyn رهبری حزب کارگر بسیار محبوب بود و به هر دلیل وجود دارد که چرا رهبری جدید حزب باید همچنان به نگه داشتن آنها را در این برنامه برای دولت است.

همکاری از زیر: تجربه جامعه ثروت ساختمان

پس از دموکراتیک مالکیت عمومی برای قرن 21st شامل همکاری بین نهادهای عمومی شهروندان و کارگران ما می توانند یاد بگیرند که بسیاری از تجربه جامعه ثروت ساختمان' – دموکراتیک شکل جامعه توسعه اقتصادی با ریشه در ایالات متحده است. در بریتانیا, جامعه, ثروت رویکرد است که در حال حاضر بخشی از به اصطلاح " پرستون مدل توسعه یافته توسط شهر پرستون پس از مقامات محلی بودند اجازه پایین توسط یک شریک زندگی خصوصی در عمده پروژه بازسازی در سال 2008. پرستون در حال حاضر همکاری با دیگر مقامات دولتی در این منطقه به حمایت محلی unionised و دموکراتیک شرکت. مدل ستایش شده است توسط هر دو ملی و رسانه های بین المللی و ارائه می دهد یک بلوک ساختمان مهم برای بیشتر سیستمیک تغییر دهید.

همه در همه این تجارب نشان می دهد که democratising مالکیت عمومی نیاز به بیش از نهادی مهندسی. به تغییر موازنه قدرت به سمت خط مقدم کارگران و جوامع آسیب دیده ما نیز باید تقویت نقش کارگر و شهروند سازمانها در شکل گیری این تحول است. این را نمی توان صرف 'شرکت کنندگان' – دموکراتیک پویا تنها می تواند متوجه است که اگر آگاهانه جنبش صنعتی و خدمات تحول آینده از کارگران و جوامع خود را.

یک نسخه دیگر از این مقاله به نظر می رسد در TNI کتاب آینده است که می توان دریافت رایگان اینجاو شامل 15 تمام طول داستان می باشد که توسط remunicipalists و د privatisers در سراسر جهان است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن