"این ایده های قدیمی در حال فروپاشی": مصاحبه با گار Alperovitz

"اگر شما را دوست ندارند دولت سوسیالیسم و شما نمی مانند شرکت های بزرگ سرمایه داری چیست, پاسخ به نظری مشکل بعدی

توسط NEWSATROPAT در 16 خرداد 1399

"اگر شما را دوست ندارند دولت سوسیالیسم و شما نمی مانند شرکت های بزرگ سرمایه داری چیست, پاسخ به نظری مشکل بعدی سیستم؟" این سوال می گوید: ما سیاسی اقتصاددان گر Alperovitz "که من رانده و پس از دهه 1960 است."

به تازگی اگر به بحث در مورد این سوال حمایت خود را برای اشکال جایگزین جامعه-کارگر مالکیت و آنچه در آن طول خواهد کشید — سیاسی — آنها را به یک واقعیت.

اگر تفکر در این مسائل ثابت شده است با نفوذ در سال های اخیر دفاع و پشتیبانی از طریق سازمان او co-تاسیس دموکراسی مشارکتی و trialled در سطح محلی در شهرستانها از کلیولند اوهایو به Preston, Lancashire. جنبه های جایگزین مالکیت مدل هم وارد سیاست سیستم عامل از برنی ساندرز' مبارزات انتخاباتی در آمریکا و Corbyn از حزب کارگر در انگلستان است.

این جریان اصلی انتخاباتی پروژه های در حال حاضر شده است شکست خورده است. اما در میان Covid-19 همه گیر و بلندی بحران آب و چپ باید سریعا جایگزین مدل های اقتصادی جدید و بیشتر استراتژی های موثر برای به دنبال آنها.

با بیش از 50 سال از theorising و مبارزه در پشت او را کشش از جنگ فقر و جنبش حقوق مدنی در آمریکا از طریق به جمعی Ujamaa روستاها در تانزانیا و جامعه را اور از کارخانه های تولید فولاد در غرب میانه آمریکا—اگر تا به ثروت از بینش به اشتراک بگذارید.

بعدی سیستم و سیاست گذار

صحبت ما با شروع Gar ترسیم درک خود را از یک بعدی سیستم "طراحی" و "تحول سیستمیک" و یا انتقال که شامل "دو کاملا جداگانه سوال است."

در طراحی سوال او صرفا ارزش مالکیت جامعه ساختارهایی است که یک مدل است که آغاز می شود با جغرافیا. ارزش این ساختار است که در خود فراگیر, ترکیب همه در یک مکان داده شده. "تنها در حدود 55 تا 60 درصد از کسانی که زندگی در یک جامعه در حال کارگران در پرداخت حقوق و دستمزد و یا دستمزد حس" به این معنی که با تمرکز بر کارگران به تنهایی برگ در غیر برپا مراقبت های جوان و افراد مسن و معلولین به بیمار است.

آنچه در جامعه شکل سازه باید فرض کنیم که "یک سوال است که رزا لوکزامبورگ مطرح", Gar یادداشت ها. "شما پیدا کردن آن را در کیبوتص های اسرائیل حرکت شما پیدا کردن آن را در برخی از نظریه ها از کمون-ism به جای کمونیسم. مارکس علاقه مند بود در پاسخ به سوال روسی میر بود که اصلی دهقانی تدوین است که جمعی ساختار جامعه. کمون پاریس [یک مثال دیگر است]."

اخیر نمونه های عملی از جامعه سازه های شامل, به عنوان اگر در جای دیگر می نویسد:, "تعاونی های محله شرکت های بزرگ, زمین, تراست, municipally متعلق به انرژی و پهنای باند سیستم های هیبرید اشکال از جامعه و کارگر مالکیت و بسیاری دیگر." او می افزاید: در مکالمه است که به مدیریت شرکت های بزرگ و صنایع, شما همچنین باید ساخت تا ملی و منطقه ای در سطح عمومی سازه اما برای اطمینان از پاسخگویی دموکراتیک وجود دارد نیاز به "یک زیر ساختار است که می توانید کنترل کنید که".

یک مدل جامعه کند "مشکلات"; می توان آن را "سرکوبگر". با این وجود باقی مانده گار استدلال "یکی از عناصر بنیادی" جدید دموکراتیک تر و برابری طلب در سیستم اقتصادی.

جامعه مالکیت سازه نیز حاوی درون آنها بخشی از پاسخ به Gar دوم سوال چگونه ما رسیدن به مطلوب سیستمیک تحول? اتحادیه های کارگری به عنوان "نهادی پایه دموکراسی اجتماعی آن را به عنوان ساخته شده در قرن 20". در حال حاضر هر چند آنها "به معنای واقعی کلمه از هم پاشیده" همراه با سوسیال دموکرات سیاست آنها قبلا تایید کرد. "اتحادیه کارگران عضویت در بخش خصوصی در آمریکا", Gar, یادداشت ها "در حال حاضر تنها 6 درصد از استخدام کارگران." در میان این کاهش در نیروی کار هر چند او معتقد است که ساختارهای جامعه ممکن است "تبدیل به یک پایگاه قدرت برای آینده سیاست" بعدی سیستم اقتصادی.

اتحادیه سازماندهی جامعه و ساختار مالکیت نیست البته متقابلا منحصر به فرد. در واقع برخی از طرفداران سرسخت احیای جنبش کارگری قاطعانه هستند که رادیکال دموکراتیک کارگری باید ریشه در جامعه گسترده تر و فراتر از محل کار.

اگر با این وجود معتقد است که ما نمی توانیم تکیه بر اتحادیه های کارگری به تنهایی نه می تواند ما را نادیده می گیرند اغلب نادیده گرفته شده سوال مالکیت. در ایالات متحده آمریکا, سیاه و سفید, سفید و جوامع اسپانیایی زبان "همه رو تخریب". ما باید ساخت سمت راست وجود دارد در آن دسته از جوامع محلی مالکیت و ساختار است که می تواند در خدمت به عنوان "قدرت پایگاه برای, چه می شود, آینده نظام"است.

از تئوری تا عمل

اگر به درک درستی از مالکیت جامعه است که ریشه در تجربه عملی ارائه می دهد که آن بینش خود را به چه کار می کنند و چگونه.

تعامل خود را آغاز کرد در حالی که خدمت به عنوان یک دستیار برای یک سناتور لیبرال در اواخر 1960s. در این زمان بود که او به ایجاد جامعه خود مختاری, عمل, قطعه ای از قوانین است که باید با ارائه بودجه به صورت محلی کنترل جامعه توسعه شرکت های کم درآمد شهری و مناطق روستایی است. ایده این بود که این شرکت خواهد سرمایه گذاری در کسب و کار محلی ساکنان محلی را خرید سهام و اعتبار خواهد آمد, از یک شبکه, جامعه, بانک های توسعه.

این قانون با حمایت و توسط کنگره برابری نژادی (هسته ای) جذب بعید است ائتلاف حامیان. "من مشغول به کار بود با یک قرن 17 محافظه کار جمهوری خواه کارکنان مرد که معتقد بودند در ورمونت روستاهای" گر به یاد می آورد و اضافه میکند: "به او جلب شده بود یک جنبه خاصی از جامعه ایده و بسیار پیچیده اقتصادی است." دو کارکنان از پایان مقابل این طیف سیاسی پیش نویس این قانون و پس از آن "پیچیده 34 سناتور در اطراف آن نیمی از دموکرات ها و نیمی از جمهوری خواهان."

یکی از دلایلی که چرا عمل آورد با این حمایت دو حزبی بود چرا که در آن زمان این ایده از مالکیت جامعه بود "در هوا." "پیش از تاریخ" از این قانون رفت و برگشت به جامعه توسعه شرکت از اواخر دهه 1950 بود که "جالب است زیرا آن متعلق به کسب و کار و صنعت به عنوان یک ساختار جامعه." "آزمایش در توسعه جامعه" در این دوره افزایش داد به "اتفاقی نوآوری" است که پس از آن گنجانیده شده Johnson دوران جنگ با فقر است.

موجب در بخش جانسون دولت وعده بودجه فدرال در بخشی از یک موج جدید فعال سازماندهی جامعه مالکیت مدل بود با اواخر دهه 1960 گسترش در سراسر ایالات متحده است. نمونه در بازه زمانی از جامعه جدید شرکت در نیوجرسی به شرق لس آنجلس جامعه اتحادیه که پدید آمده از Chicano جنبش و دریافت بسیار مهم در اوایل حمایت از ایالات Autoworkers اتحادیه.

گار و همکارش در ضمن کار کرده و از نزدیک با هسته و همچنین با دیگر سیاه حقوق مدنی سازمان. در این معنا, عمل منعکس تاکید رو به رشد در درون جنبش حقوق مدنی در مالکیت جامعه. "من فقط شروع کار با مارتین لوتر کینگ جونیور و کارکنان خود را به منظور توسعه این مفاهیم به عنوان یک قطعه از چیزی که او بود شروع به اکتشاف به صورت جدی فعالیت" Gar یادداشت ها. "این واقعا غم انگیز است چرا که ما به یک محل که در آن این می توانست بخشی از پروژه های عمرانی" اما "آن را کوتاه قطع شد و با ترور او."

MLK مرگ یکی از چندین آسیب رساندن ضربات به مالکیت جامعه در دستور کار. یکی دیگر انتخابات از ریچارد نیکسون بود که آغاز یک جهت گیری مجدد در سیاست آمریکا است. در میان دیگر تلفات از تغییر جزر و مد جامعه خود مختاری عمل شد "گرفته شده و نابود شود".

تانزانیا و سوسیالیسم

گر نقل از سنا در سال 1968 در نظر گرفتن طیف وسیعی از موقعیت های تحصیلی برای اولین بار در دانشگاه هاروارد و بعد از آن در دانشگاه مریلند است. او پس از از دست دادن خود را عملی تمرکز. او به زودی راه اندازی مرکز ملی اقتصادی و امنیت جایگزین آن شد "وسیله ای برای آزمایش در درجه اول در مالکیت جامعه." آن را بعدها تبدیل به دموکراسی مشارکتی که در آن بیشتر بعد.

در حالی که در حال توسعه جدید خود را به سازمان گر در ادامه به بازیگران در اطراف برای مثال در دنیای واقعی از مالکیت جامعه به منظور جلب در. این جستجو رهبری او را فراتر از آمریکا از جمله در اواسط دهه 1970 در سفر به تانزانیا. "یکی از دلایل من رفت به تانزانیا" او توضیح میدهد: "به دلیل این Ujamaa ایده [رئیس جمهور وقت] Nyerere مفهوم از جایی که او فکر دموکراتیک و یا آفریقایی سوسیالیسم ممکن است." این علاقه نیز تکرار آنچه پس از یک مطلب کلی قدردانی آمریکایی به سمت چپ برای سیاست های تازه استقلال کشورهای آفریقایی به خصوص تانزانیا.

اگر تمرکز شد با این وجود تا حدودی مشخص تر. منجر به سفر او به کاوش در "تغییرات در طراحی" و به خصوص نحوه مقیاس کوچکتر از تعاونی سازه به "ساختار بزرگتر" است که چقدر به او علاقه مند شد و در Ujamaa و آن ظاهرا فراگیر ایجاد سازه های. Nyerere نظریه Ujamaa محور در "جغرافیایی واحد" و "مفهوم بود ذاتا همه می شمارد."

گر بود با این وجود ناامید از آنچه او را دیدم در تانزانیا. او به همراه یک مهندس آب باید در یک تور از روستاها که بسیاری از آنها در ظاهر به مبارزه اقتصادی فاقد لازم است تجهیزات و اساسا غیر قابل تحمل. او در سمت چپ تانزانیا تفکر که Ujamaa در عمل بود "آرمانی در نه حس خوب از اصطلاح" اما حتی پس از "نظریه هنوز ارزش پیگیری در اشکال مختلف."

Deindustrialisation و جایگزین آن

در ایالات متحده, او به زودی کشیده شده به یک مبارزه جدید مبارزه با تعطیلی کارخانه در سراسر غرب میانه آمریکا امروز زنگ کمربند. در سال 1977 او به نام به Youngstown Ohio, به توصیه مشترک جامعه-کارگر ساختار مالکیت به تازگی توقیف و به زودی به کارخانه های تولید فولاد. "کارگران و جامعه مشغول به کار بودند با هم" گر صرفا "و عجیب کلیساها بودند بیش از حد به آنها سیاسی را پوشش میدهد."

این تعطیلی در یونگستاون از یک دهه طولانی سقوط در ایالات متحده در صنعت فولاد است. در حالی که جراحی مدیران شکایت از رقابت خارجی, مردم در یونگستاون مقابله که مشکل اصلی عمدی بود اتلاف سرمایه; به جای نوسازی امکانات موجود شرکت شد سرمایه گذاری خارج از صنعت فولاد—به ویژه در روغن—به حداکثر رساندن سود سهامداران.

پیشنهادی را بیش از این آسیاب از طریق یک جامعه گسترده شرکت متعلق به هزار نفر از جامعه سهامداران — یک راه برای هر دو اولویت بندی سرمایه گذاری های جدید در حالی که همچنین تامین آینده حامی. و به عنوان اگر بر این تلاش بود در مورد حامی جامعه در وسیع ترین حس. جمعیت شهرستان را شامل "فولاد کارگران در این مورد بیشتر مردان" بلکه از "خود را به خانواده و همسران خود را و فرزندان و خانواده خود و بسیاری دیگر در جامعه". همه بسیج شدند به طوری که "در این جامعه به عنوان یک کل [می تواند] شکوفا. این بود که فقط به کارگران و مبارزه برای حقوق خود و شرایط و حقوق بازنشستگی و همچنین مدارس و کلیساها و مسکن..."

این تمرکز جامعه نیز به حامی تقاضای آن "پای سیب" با کیفیت. "آن را در لباس رادیکال زبان" Gar تنش "این یک نوع رایج از ایده است." "گروه ما مشغول به کار بودند با سازماندهی ایالت اوهایو به طوری که حتی خواه فرماندار مجبور شد برای حمایت از این طرح است." تلویزیون ملی نیز "من بسیار هیجان زده" در مورد ایده و دولت کارتر متعهد حمایت خود را تامین مالی پیچیده "مطالعه از چگونه برای قرار دادن با هم یک کارخانه فولاد" و امیدوار کننده 200 میلیون دلار در کمک های مالی و وام تضمین می کند. بخشی از دلیل این حمایت بود که "کارتر مورد نیاز است که بخشی از اوهایو به نفع خود [1980] انتخابات ریاست جمهوری."

نه برای اولین بار هر چند vagaries از سیاست های ملی در نهایت تضعیف جامعه تلاش کنند. دولت کارتر تحت فشار از شرکت های فولاد و احتمال دارد برخی از سطح بالاتر اتحادیه سازه در تقابل با خود را فعال اعضای اتحادیه در یونگستاون. دولت "در پایان حمایت کردن" که اگر استدلال "یک اشتباه در بخشی خود را از لحاظ سیاسی" را به عنوان آنها در ادامه به از دست دادن اوهایو و انتخابات به رونالد ریگان.

شروع دوباره از کلیولند به پرستون

صدایی خوش بینانه تر توجه داشته باشید اگر شاهد "که حامی آزمایش تولید کل راش از آزمایش در سراسر ایالت اوهایو به دلیل آن بسیار مورد توجه است. پس وجود دارد بسیاری از کارگر مالکیت و توسعه جامعه در بخش های مختلف دولت است."

گار و دموکراسی مشارکتی نیز ادامه داد: برای طراحی مدل از مالکیت جامعه جستجو در سراسر ایالات متحده برای مردم به تحقق بخشیدن به آنها. دستیابی به موفقیت در آمد و در اواسط 2000s نه چندان دور از حامی, در کلیولند اوهایو است.

نزدیکی این دو شهر بود بدون تصادف. "کلیولند رخ داده است می ایستد و بر روی شانه ها از چه ساخته شده بود از حامی و فرهنگ اوهایو" اگر صرفا. منابع او برای مثال جان Khanderia استاد در نزدیکی دانشگاه ایالتی کنت که کار کرده بود پس از سال 1980 در حال توسعه کارمند مالکیت استراتژی برای جلوگیری از عملی شرکت تعطیل.

اگر روایت "ما اتفاق افتاد پس از یک وضعیت که در آن وجود دارد یک گروه از مردم از جمله کلیولند بنیاد—قدیمی ترین جامعه بنیاد در جهان—و کلینیک کلیولند—بسیار بزرگ سلامت سازمان—در این میان بسیار فقیر سیاه پوست در محله ای که می خواستم برای انجام کاری."

از این تلاقی مردم و علاقه آمد "کلیولند مدل". این مدل ترکیبی از یک جامعه و ساختار مالکيت با یک عنصر جدید استراتژیک تغییر مسیر از تامین بودجه از نهادهای محلی اصولا درمانگاه شهرداری و دولت های محلی و دانشگاه و بیمارستان دانشگاه.

در سال 2008 با اضافی استارت سرمایه از کلیولند بنیاد کلیولند همیشه سبز تعاونی به وجود آمد. با استفاده از یک جامعه-کارگر ساختار مالکیت همیشه سبز ایجاد کسب و کار محلی برای ایجاد زندگی-دستمزد مشاغل کم درآمد محلات. اولین کسب و کار لباس های شسته شده که در خدمت یک بیمارستان محلی و شبکه تعاونی های رشد کرده از وجود دارد.

در سال 2011 کلیولند مدل سفر به انگلستان هنگامی که دموکراسی مشارکتی از بنیانگذاران و کلید کلیولند سازمان تد هوارد بازدید پرستون و مورد توجه چپ متمایل محلی عضو شورا Matthew Brown. از سال 2013 منچستر مبتنی بر مرکز محلی اقتصادی, استراتژی های یک همکار با دموکراسی مشارکتی همکاری با پرستون شورای شهر شروع به ساخت چه چیزی تبدیل شده است "پرستون مدل." که به نوبه خود الهام بخش دیگر مقامات محلی در سراسر انگلستان به کار با محلی "لنگر" موسسات سازمانها با تهیه بودجه برای حمایت از سرمایه گذاری محلی, تعاونی گسترش دستمزد زندگی می کنند, اشتغال, ایجاد, جامعه, بانک ها و مانند آن.

آن را وسوسه انگیز است برای دیدن یک عنصر سرندیپیتی در کلیولند و شاید در پرستون بیش از حد; "آن را کاملا مناسب و بازیکنان در زمان مناسب در جای مناسب." اما اگر اصرار دارد, چه این خوبی آشکار ثروت پنهان است "بسیار جدی و عمدی در کار" که پشت سر گذاردن آن ثابت "به دنبال یک فرصت... بود آن را در کنگره و یا حامی یا در جای دیگر." و ایده های تولید شده در این مکان در حال گسترش این سوال که تا چه خواهد از آنها بروید ؟

"شما نیاز به پرتاب 30 سال در جدول"

حتی به عنوان او صرفا "وعده" از کلیولند و پرستون گر نه خیال بافی. او به خصوص سریع به یاد داشته باشید که در حالی که این دو آزمایش پیشنهاد درس مهم آنها نیز باید نقاط ضعف خود را. دو مشکل عمده به خصوص در کلیولند هستند "عدم مشارکت سیاسی" و "اساسا از بالا به پایین ساختار است."

به درایو تغییر ساختاری هر چند "شما نیاز به ایجاد یک جنبش اجتماعی است که محتوا و ایده ها و چشم انداز", نوع جنبش در حال حاضر در حقوق مدنی سازماندهی دهه 1960 و در میانه شهرکهای صنعتی از 1970s و 1980s.

هیچ میانبر وجود دارد در Gar را مشاهده انتخاباتی و یا در غیر این صورت. انتخابات سوال برگشتم به تمرکز به تازگی با ساندرز کمپین و Corbyn از حزب کارگر که قرار "مدل جایگزین مالکیت" در قلب آن دستور کار سیاسی است. داده های قبلی انتخابات وارونه از جانسون به نیکسون و کارتر به ریگان به نظر می رسد بسیار مهم برای حفظ نمایندگان که حداقل متمایل به مالکیت جامعه ایده ها.

اما این نمایندگان هستند "steppingstones," گر می گوید. "من نه مخالف آن, اما آن را بسیار عمیق تر... اگر شما نیز ساخت از پایین به بالا شما ندارم هر چیزی است."

تأمل در آنچه فرصت بحران کنونی ممکن است ارائه گر اشاره می کند که "این یک تجربه یادگیری" اضافه کردن "پول می آید از فواره در همه جا. بانک ها ایجاد کنید و شما می توانید فقط آن را انجام دهد."

اما دوباره او هشدار "مگر در مواردی که شما ساخته شده است نهادی پایه در سطح توده مردم و جنبش سیاسی آنها برنده شوید. آنها را بیش از همه این instrumentalities."

در این نقطه در گفتگو گر آغاز می شود و در کلمات خود "موعظه".

"من بسیار علاقه مند به این سوال که ما چگونه در طول زمان بازسازی قدرت پایه در اطراف موسسات که شامل ساختار جامعه. من فکر می کنم که ممکن است. من فکر می کنم که primitively وجود دارد در یونگستاون. آن می تواند بخشی از کلیولند. من فکر می کنم وجود دارد مقدار زیادی از چشم انداز در جامعه اسپانیایی زبان در اینجا. سفید طبقه کارگر نیز هست; که چه حامی بود. سوال این است که آیا ما می توانیم ایجاد یک سیاست جدید با یک نهادی جدید پایه که با این جامعه مالکیت سازه های...

"که 30 سال از سوال است. همین حالا این بازی اگر شما مایل به پرتاب 30 سال بر روی میز است. کسانی هستند که تراشه های. 30 سال حداقل. و است که واقعا مانند ساختمان اتحادیه های کارگری در اصل به اجازه می دهد برای ایجاد برخی از نوع سوسیال دموکراسی."

این ممکن است به نظر می رسد مثل یک بازی شانس و سی سال مثل یک مدت زمان طولانی به خصوص با توجه به ضرورت بحران آب و هوا. اما به عنوان اگر نظرات حداقل "در ایده های حوزه ایده های قدیمی در حال فروپاشی است, بنابراین ما در حال شروع به استفاده از ارائه یک چشم انداز جدید."

"ایده مهم نیست در تاریخ بسیار" او می افزاید:"به جز گاهی اوقات." آن است که یک ماده از ادامه "بسیار جدی و عمدی در کار" ساختمان به تدریج از پایین به بالا به دنبال فرصت ها و بالاتر از همه "چسبیده با 30 سال پیاده روی."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب