برخورد capitalisms?

این مقاله بخشی از ourEconomy را 'Decolonising اقتصاد" سری.دولت سرمایه داری است. حداقل این چیزی است که ما می گف

توسط NEWSATROPAT در 27 تیر 1399

این مقاله بخشی از ourEconomy را 'Decolonising اقتصاد" سری.

دولت سرمایه داری است. حداقل این چیزی است که ما می گفت. بهمن از کتاب ها و مقالات به تازگی استدلال کرد که بیشتر قابل رویت نقش دولت در سراسر جهان سرمایه داری, اقتصاد, سیگنال تجدید حیات سرمایهداری دولتی. در نظر گرفتن جرم کمک مالی پس از سال 2008 بحران مالی و Covid-2019 همه گیر گسترش شرکت های دولتی و ثروت بودجه ملی و منطقه ای توسعه بانک های تجدید سیاست صنعتی و اشکال مختلف ناسیونالیسم اقتصادی در سرمایه داری پیشرفته اقتصاد و تحکیم دولت-چراغ توسعه در چین و جاهای دیگر. برای بسیاری از ناظران و سیاستگذاران این تحولات نشان می دهد که دولت سرمایه داری است که یک بار دیگر گرفتن در مرکز صحنه در اقتصاد سیاسی جهانی.

این روایات از سودای دولت سرمایه داری به دور از گناه. در نظر بگیرید در مقابل پوشش 2012 گزارش ویژه اکونومیست بدانند یک عکس از لنین کشیدن یک سیگار. در یکی دیگر از موضوع های منتشر شده در دو سال قبل از آن و اختصاص داده شده به دولت مورد حمایت چینی تصاحب جلد ویژه یک عکس از مائو توزیع بیش از یک نمد از اسکناس (نگاه کنید به شکل. 1).

Economist covers.jpg
شکل 1: دو جبهه-را پوشش می دهد از اکونومیست (ژانویه 21, 2012 و 11 نوامبر 2010)

این تصورات و تضمینی شامل هزاران ارزش مملو از نمادها که بسیج آشنا به تاریخ و روایات. مثلا پس زمینه قرمز رنگ و همچنین تصاویری از دو کاریزماتیک رهبران استخراج تاریخ از "سوسیالیسم واقعا موجود" در شوروی سابق اتحادیه چین و جاهای دیگر بلکه از جنگ سرد. کسانی که نمایندگی لینک معاصر "بازگشت" از دولت گذشته توسط فعال خاطرات زنده از جنگ سرد و کمونیسم در حالی که به تصویر می کشد تصورات که اکو با سوء ظن و دورویی. پوشش می دهد نشان می دهد که در دولت سرمایه داری آنچه نهفته در پشت حجاب از سرمایه داری پول و بازار – نماد دلار هر دو در لنین سیگار و مائو اسکناس – این است که تمرکز قدرت اقتصادی در دست قوی illiberal متحده است. وجود دارد چیزی شوم اگر نه تهدید در مورد این واقعیت است که پول اختصاص داده شده توسط دست نامرئی بازار اما بسیار قابل دست از مائو.

کسانی که تصورات نیست محدود به کسب و کار مطبوعات است. در یکی از بسیاری از مطالب ذکر شده در مورد این موضوع پس از آن تبدیل به یک کتاب پرفروش سیاسی دانشمند و رئیس گروه اوراسیا Ian Bremmer استدلال می کند که ظهور سرمایهداری در جهان در حال توسعه است و متضاد غربی لیبرال سرمایه داری و به طور جدی به خطر لطمه به عملکرد بازار آزاد است. در یکی دیگر از نفوذ کتاب, شورای روابط خارجی همکار جاشوا Kurlantzick استدلال می کند که بازگشت سرمایهداری دولتی " ارائه یک پتانسیل واقعی جایگزین رایگان-بازار مدل و به عنوان یک جایگزین ارائه آن را تهدید جدی برای ثبات سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان. برای اقتصاددان دانشگاه هاروارد و موسسه Cato محقق جفری Miron, '[چین] است دولت سرمایه داری درست نیست سرمایهداری'.

ما می بینیم اخیر تجدید حیات از این روایت و گفتمان به عنوان تصادفی نیست. برای ما باید آن را در نظر گرفته شده در برابر پس زمینه از یک سری از مرتبط ژئوپولیتیک و ژئو-تحولات اقتصادی از جمله تغییر در مرکز ثقل اقتصاد جهانی از شمال اقیانوس اطلس به اقیانوس آرام لبه پراکندگی قدرت در اقتصاد جهانی به دور از سنتی غربی مراکز قدرت و ضرب اشکال reassertion از قدرت دولت در اقتصاد و جامعه است.

تا حدی که در نتیجه این تحولات برخی از دال استفاده می شود برای ایجاد حس از سیاست جهانی مانند جغرافیای سیاسی تقسیم جهان به 'سوم', 'دوم' و 'اولین', جهانی یا بین شمال و جنوب جهان, اما همچنین برخی از پس از جنگ سرد روایت قاب در چارچوب "جهانی شدن" و "پایان تاریخ" را از دست کشش و اعتبار. این است مرکب بسیار ناکارآمد پاسخ به Covid-19 بحران توسط تعدادی از سرمایه داری پیشرفته متحده است.

ما می پذیریم که ظهور مجدد و تعریف از گفتمان دولت سرمایه داری شرکت در جستجو برای جدید گفتمانی فریم و ژئوپولیتیک خطوط استدلال استراتژیک تحلیلگران سیاسی رهبران و سیاست خارجی حرفه ای, شرکت صاحب نظران و دانشگاهیان به منظور ارائه فهم این کثیف دورهای تحولات. قرار دادن متفاوت دولت سرمایه داری است که به سرعت در حال ظهور به عنوان 'جدید جهانی, درام,' است که ساده و آسان grand ژئوپولیتیک روایت است که عمل به عنوان یک چارچوب مرجع برای گفتمان سیاسی و عمل است. به ما اجازه دهید یک نگاهی از نزدیک در چگونه آن را عمل می کند.

اولین تصورات سرمایهداری دولتی کاهش پیچیدگی و تنوع فعلی سیاسی و اقتصادی تحولات قبلا ذکر شد به روشنی-دودویی مخالفت بین بازار آزاد سرمایه داری در مقابل دولت سرمایه داری. دولت سرمایه داری روایت یک داستان آشنا از قهرمانان و خائنانی که از طریق گفتمان رقابت خصومت و گسترش نفوذ سازه حس 'ایدئولوژیک صراحت'. دو شخصیت های اصلی هستند و به راحتی قابل شناسایی دو کاملا متفاوت و ناسازگار مدل سرمایهداری است.

دوم, ژئو-دسته ایجاد این حس سادگی و صراحت و آشنایی با فعال تر grand ژئوپلیتیک روایات مانند آنهایی که مرکزی به مجموعه ای از جنگ سرد ژئوپولیتیک (cf. پوشش بالا) بلکه racialized حرف از امپراتوری. در واقع این تصورات نشان می دهد که دولت سرمایه داری قرار گرفته است در فضاهای خارج از غربی هسته ای از اقتصاد جهانی و به طور همزمان ساخت اختلال و alterity سرمایهداری دولتی در اشاره به یک اصل جهانی در قالب سرمایهداری سازمان های سیاسی است که غالب در غرب است. این آشکار است در Bremmer حساب که به صراحت از چاله های دولت سرمایه داری در برابر (غربی تحت سلطه) دموکراتیک لیبرال و بازار آزاد سرمایه داری و در Miron را تعيين چینی دولت سرمایه داری به عنوان نوعی از ناخالص شکل از سرمایه داری.

ساخت غیر غرب به عنوان مشخص شده توسط ناخالصی و انحراف (clientelism فساد ناکارآمد سیاسی دخالت) نمونه ای از racialized امپریالیستی گفتمان و اجازه می دهد که انکار آن ویژگی بالقوه جنبه های سرمايه داری غربی بیش از حد است که به طور همزمان به عنوان نماینده اساسا دموکراتیک منطقی و کارآمد خالص نسخه سرمایهداری است. از اين رو سرمايه داری غربی تشکیل شده است نه تنها به لحاظ اخلاقی برتر بلکه به عنوان ایده آل هنجار شده است.

در حال حاضر مورد نقد این روایات ارزش است که زیر بنای آنها و زمینه های تولید خود را بدون صرف ورزش فکری. آنها واقعی, مواد, اثرات و دخیل در جریان اجتماعی بازتولید قدرت سیاسی و اقتصاد". تصورات سرمایهداری دولتی شرکت در گفتمانی در ساخت و ساز از یک تهدید هویت (غربی دولت و کسب و کار بازیگران) و یک تهدید شی (چینی دولت سرمایه داری) است که باید کنترل شود. مثلا به عنوان دسته دولت سرمایه داری است که به سرعت در حال ورود به اصلی سیاسی واژگان بسیار پیچیده سیاسی مسائل متمرکز به عنوان یک سوال ساده از رقابت با یک سرکش و توسعه دولت سرمایه داری است که نیاز به یک سیاست مناسب پاسخ. تصویر نابکار دولت سرمایه داری رقیب استفاده می شود به معنی سیاسی توجیه و تجمع برای حمایت از به طور فزاینده ای سیاست های حمایتی در تجارت, تکنولوژی و سرمایه گذاری قوانین و مقررات در ایالات متحده و دیگر اقتصادهای سرمایهداری پیشرفته.

در نظر بگیرید برای مثال ما 2018 ملی, استراتژی دفاع, و در سال 2017 استراتژی امنیت ملی. این تصویر از چین به عنوان یک دولت سرمایه داری قدرت با جاه طلبی های جهانی در چارچوب یک جنگ سرد جدید اجازه می دهد تا ارائه توجیهی برای زمان سفت آمریکا در دیپلماسی و سیاست خارجی است. چنین تندرو سیاست هيدروليکي ارائه شده به عنوان به خوبی در نظر گرفته شده و منطقی واکنش به جهانی ایدئولوژیک تهدید و نه به عنوان تلاشی از کاهش هژمون شامل افزایش به طور فزاینده ای قادر به رقیب.

یکی دیگر از مثال گفتن این است که از آلمان صنعتی ملی استراتژی تا سال 2030 به عنوان به خوبی به عنوان آن به تازگی اعلام کرد طرح اقتصادی برای یک پست-coronavirus جهان است. این برنامه از ویژگی های بی سابقه تماس برای دولت یارانه مستقیم دولت و مشارکت در شرکت ها و اصلاحات در اتحادیه اروپا, سیاست رقابت, همه توجیه نگرانی هایی است که شرکت های مضطرب و تحت ارزش دارایی های استراتژیک در آلمان و اروپا ممکن است هدفمند توسط "درنده" دولت سرمایه داری سرمایه گذاران از فراتر از اروپا است.

طنز از این روایات نمی خواهد فرار خواننده: تصور تهدید "دولت سرمایه داری' در شرق موجب زایش سرمایهداری در غرب است. مصاحبه شک در مشروعیت دولت سرمایه داری رقبا یعنی چین توجیه دخالت دولت و حمایت از تولیدات داخلی در خانه. به ما پیشنهاد کرده اند در جای دیگر ممکن است ما به خوبی تمام شود و دولت سرمایه داران در حال حاضر.

این مقاله بر اساس یک مقاله پژوهشی که به تازگی منتشر شده در جغرافیای سیاسی آزادانه در دسترس در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن