فقر یک انتخاب سیاسی

سازمان ملل متحد گزارشگر در فقر شدید و حقوق بشر, فیلیپ Alston, به تازگی منتشر شده و گزارش نهایی خود را یک پژمرد

توسط NEWSATROPAT در 19 تیر 1399

سازمان ملل متحد گزارشگر در فقر شدید و حقوق بشر, فیلیپ Alston, به تازگی منتشر شده و گزارش نهایی خود را یک پژمرده نقد از تلاش های بین المللی برای از بین بردن فقر که او را توصیف به عنوان نتیجه "دیرینه غفلت" توسط "بسیاری از دولتها و اقتصاددانان و مدافعان حقوق بشر."

مرکزی برای گزارش خود هستند نهادی نقایص بانک جهانی در گرفتن به مقابله با مقیاس جهانی فقر که آن را مصرانه underplays با استفاده از ناقص ابزار اندازه گیری بین المللی خط فقر و یا IPL. IPL استدلال Alston, مجموعه فقر معیار در راه بیش از حد پایین یک سطح به حمایت از یک زندگی عزت سازگار با حقوق اساسی بشر.

بر اساس به طور متوسط ملی فقر خطوط اتخاذ شده توسط برخی از فقیرترین کشورهای جهان است و محاسبه شده با استفاده از "برابری قدرت خرید" (یا PPP) خط فقر مسخره کم مقدار مثلا برای تنها $1.90 یک روز در ایالات متحده و €1.41 در پرتغال. اما حتی با استفاده از این "staggeringly استاندارد پایین زندگی" به عنوان شاخص فقر, گزارش شناسایی 700 میلیون نفر زندگی می کنند در زیر $1.90 یک روز.

همانطورکه یک "فریب آمیزی تصویر مثبت" است که بیمه یک "دهه نابجا triumphalism," Alston پیشنهاد ترک IPL برای "پهن داشبورد چند بعدی شاخص" که ارائه متنوع تر و دقیق عکس از فقر در سطح ملی و بین المللی است.

چین عملکرد.

این گزارش می پذیرد که "پیشرفت های بزرگ ساخته شده در بهبود زندگی میلیاردها دلار بیش از دو قرن گذشته" اما سوال بانک جهانی, بنر, تیتر که فقر شدید کاهش یافته و از 1.895 میلیارد نفر در سال 1990 به 736 میلیارد دلار در سال 2015 است. این آمار و ارقام ماسک عملکرد استثنایی از چین که برداشته بیش از 750 میلیون بالاتر از بانک خط فقر در آن دوره است.

وجه تمایز چین از بسیاری از کشورهای دیگر در جهان جنوب استدلال اقتصاددان Jason Hickel است که آن را در معرض "شوک درمانی" از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول های تعدیل ساختاری (SAP). تضعیف شد نئولیبرالی "اصلاحات" اغلب متصل به عنوان شرایط وام صندوق بین المللی پول به کشورهای فقیر از جمله از بین بردن تعرفه واردات اولویت بندی تولید برای صادرات privatising خدمات و آب و برق و حذف کنترل قیمت. "به جای اینکه مجبور به اتخاذ یک one-size-fits-all طرح به صورت رایگان در بازار سرمایه داری" نشان می دهد Hickel "چین تکیه دولت-رهبری سیاست های توسعه و به تدریج liberalised آن اقتصاد خود را در آن شرایط است."

پایداری چین قابل توجه عملکرد اقتصادی همواره مورد سؤال بوده است چرا که از آن رانده شده توسط یک کم دستمزد اقتصاد و منابع فشرده بخش تولید است که آن را بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای. چین نابرابری درآمد باقی مانده است نسبتا بالا با 373 میلیون چینی زیر خط فوقانی-میانی-درآمد خط فقر US$5.50 در روز است. این است که حقوق مبتنی بر جایگزینی برای صندوق بین المللی پول را می بینند اما با این وجود چین رویکرد برداشته شده صدها میلیون نفر از فقر.

در واقع Alston استدلال می کند که بدون چین "outsized سهم" به توسعه فقر جهانی یافته خواهد "به سختی تغییر کرده است" سوال در نتیجه "تعطیلات به حساب" از دستاوردهای بانک جهانی و دیگران. Hickel بیش از حد نشان می دهد که "آن است که ریاکارانه...برای ساخت یک نابرابری کاهش روایت است که مبتنی بر سود از چین و گچ آن را به عنوان یک پیروزی برای واشنگتن رویکرد به بازار آزاد جهانی شدن." او استدلال می کند که تضعیف طراحی شده بودند به تحریک رشد و تسهیل بازپرداخت بدهی اما به جای آن را تضعیف کرده اند و دست دولت از نظر اقتصادی نظارت و تعمیق بار بدهی کشورهای فقیر.

امروز 64 کشور در جنوب جهانی صرف بیشتر در بازپرداخت بدهی نسبت به بهداشت و درمان چیزی است که تضعیف ظرفیت خود را برای مبارزه با بیماری همه گیر کوروناویروس. این مشکل این است که با این واقعیت است که اهداف توسعه پایدار (SDGs) - سازمان ملل متحد ابتکار با هیاهو در سال 2015 به "پایان فقر در همه اشکال آن در همه جا" - نیز ارسال سیگنال پریشانی.

این SDGs: "رنگارنگ پوستر و مطلوب گزارش شده است."

گزارشگر ویژه گزارش می گوید از SDGs که "سازمان ملل متحد و کشورهای عضو آن در حال راه رفتن در خواب به سمت شکست...پنج سال پس از تصویب آن زمان اذعان کرد که SDGs به سادگی نمی خواهید به ملاقات کرد."

Alston سوال چگونه هدف 8 (که خواستار افزایش تولید ناخالص داخلی در کشورهای کم درآمد از هفت درصد تا سال 2030) است که متناسب با هدف 13 که خواستار "اقدام فوری برای مبارزه با تغییر آب و هوا و اثرات آن." در اهداف به نظر می رسد به همدستی با همان نئولیبرالی رشد در دستور کار است که رسوب بحران وجودی از تغییر آب و هوا که موجب تضعیف IPCC هدف محدود کردن گرمایش جهانی به 1.5°C قبل از صنعتی به طور متوسط.

دیگر انتقادات وارد و در اهداف عبارتند از: وابستگی خود را به بخش خصوصی کمک های مالی و بشردوستانه برای رسیدن به اهداف خود - و نه به طور فعال به دنبال یک تجدید ساختاری اقتصاد جهانی به سمت عادلانه مالیات و توزیع مجدد - و این واقعیت است که SDGs مانند اهداف توسعه هزاره قبل از آنها استفاده بین المللی خط فقر به عنوان یک بارومتر. این به این معنی است که حتی اگر اهداف خود را برآورده میلیاردها نفر از مردم هنوز هم به صورت جدی محرومیت. این تعبیری از فقر در این گزارش استدلال نتواند به قاب ریشه کنی فقر در زمینه حقوق اساسی بشر که "اغلب نامرئی در کلی SDG زمینه."

به عنوان اگر به تایید گزارشگر ویژه یافته است, سازمان ملل متحد, دبیر کل آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ اذعان کرده است که پیشرفت به سمت اهداف توسعه پایدار است "به طور جدی off-track." با توجه به Alston گزارش مشکل اساسی این است که "رشد اقتصادی است که در هسته SDGs موتور با اتکا به نجات مردم از فقر" و اولویت "یک فعال محیط کسب و کار بیش از توانمند سازی مردم است."

او متوقف می شود کوتاه از تلفن برای اهداف به حال خود رها شوند اما معتقد است که آنها نیاز به recalibrated و revitalised با دقیق تر مکانیسم های معرفی شده برای نظارت و ارزیابی است. در یک داغدار ارزیابی Alston آمده است که:

"به جای ترویج توانمندسازی بودجه و مشارکت و مسئولیت پذیری بیش از حد از انرژی های اطراف SDG فرایند رفته به تولید پورتال داشبورد تعامل ذینفعان طرح مطلوب گزارش و پوستر های رنگارنگ. رسمی ارزیابی به ندرت بحرانی و یا متمرکز شده و آنها اغلب پنهان در پشت اصطلاحات مخصوص یک صنف."

اما آیا کسانی که مسئول این اهداف باید چابکی و انعطاف پذیری و حل و فصل خود را به تغییر روش اواسط جریان به ویژه هنگامی که بسیاری از آنها چند جانبه همکاران و حامیان مالی هستند wedded به بالا رشد ضروری است که پایه اصلی مفاهیم 'توسعه'? حتی بیشتر به چالش کشیدن می تواند آنها را در میان یک بیماری همه گیر بهداشت و آب و هوا اورژانس ؟

COVID-19.

گزارشگر ویژه گزارش تساوی در یافته از سوی بانک جهانی نشان می دهد که COVID-19 را فشار 176 میلیون نفر به فقر در بالاتر از خط فقر از $3.20 و در عین حال "بسیاری از دولت ها دیده می شود COVID-19 به عنوان عبور از چالش به تحمل کرده است."

با صندوق بین المللی پول پیش بینی بدترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ و تجمعی از دست دادن به تولید ناخالص داخلی جهانی از $9 تریلیون وجود نگرانی قابل فهم در میان کارگران در پایین پرداخت می شود مشاغلی است که معیشت خود را در معرض خطر هستند. این ترس به نظر می رسد به خوبی تاسیس با توجه به این که 20 میلیون نفر از کارگران شغل خود را از دست در ایالات متحده در ماه آوریل و بیکاری پرورشی به حدود 15 درصد است.

برای کسانی که در خط مقدم از این بیماری همه گیر ضروری کارگران بسیاری از آنها ضعیف هستند بدهند و در متزلزل مشاغل - نگرانی این است که دولت ها را دو به پایین در نئولیبرالی پاسخ به COVID-19 به عنوان آنها به نقد در پی بحران مالی 2008 و با اجرای ریاضت بیشتر اقدامات دستمزد انجماد خدمات عمومی کاهش و بررسی قرار گرفته است. این است که به احتمال زیاد به تعمیق نژادی و طبقاتی تقسیم است که در حال حاضر شده است در معرض توسط همه گیر در حالی که نادیده گرفتن "ضرورت مقیاس بزرگ اقتصادی و اجتماعی بازسازی" به عنوان Alston آن قرار می دهد.

آکسفام گزارش داد که در 2019, 2,153 مردم متعلق به ثروت بین آنها بیش از 4.6 میلیارد نفر است. آنها همچنین محاسبه سالانه ارزش پولی پرداخت نشده مراقبت از کار انجام شده در سطح جهان توسط زنان سن 15 و بیش به $10.8 تریلیون. با توجه به نئولیبرالیسم را متریک انتخاب - تولید ناخالص داخلی - این کار دارای هیچ ارزش و در عین حال آن را بی بها است به بیمار معلول و سالمند که وابسته به حمایت. این متضاد آمار بازتابی از آنچه آکسفام توصیف به عنوان "ناقص و جنسیتی سیستم اقتصادی" که در آن "برابری اقتصادی خارج از کنترل است."

Alston استدلال می کند که هر گونه فقر استراتژی حذف نیاز به آوردن عادلانه مالیات و توزیع مجدد در جلو و مرکز به عنوان یک "نماد همبستگی و بار-به اشتراک گذاری" و این پیشنهادات در گزارش خود را برای توسعه تدریجی مانیفست. آنها عبارتند از بسته شدن پناهگاه های مالیاتی و وادار کردن شرکت های چند ملیتی به پرداخت خود را راه انداختن بین المللی خط فقر و اتخاذ یک حقوق مبتنی بر اندازه گیری فقر در آن به جای از بین بردن بدهی های فلج کننده بار از کشورهای فقیر; کاهش وابستگی به منابع خصوصی برای تامین مالی عمومی اهداف توسعه و تصدیق "عمیق کسری از انگیزه های سیاسی" زمینه ای ضعف از SDGs.

"فقر سیاسی انتخاب," او می گوید و از بین بردن نیاز به آن است که عدالت اجتماعی و حقوق بشر مرکزی به راه که در آن ما پیاده سازی و اندازه گیری توسعه انسانی. گزارش خود هر دو وجابجا کیفرخواست از زمان توسعه سیاست و عمل و درخواست برای قانع کننده و اقدام فوری.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن