نپال حرکت اصلاح لایحه برای تغییر نقشه علامت در مجلس

نوشته شده توسط Yubaraj Ghimire | کاتماندو | منتشر شده در تاریخ: 31 مه سال 2020 12:23:24 pm روز چهار

توسط NEWSATROPAT در 11 خرداد 1399
نوشته شده توسط Yubaraj Ghimire | کاتماندو | منتشر شده در تاریخ: 31 مه سال 2020 12:23:24 pm
روز چهارشنبه دولت از نخست وزیر K P Sharma Oli شکست خورده بود به جدول برنامه ریزی لایحه

نپال دولت یکشنبه منتقل متمم قانون اساسی لایحه که به دنبال ایجاد تغییر در این کشور را ملی نشان و نقشه سیاسی که شامل اضافی 370 کیلومتر مربع است که همچنین ویژگی های در نقشه.

قانون وزیر Shivamaya Tumbahamphe مطرح اصلاح لایحه خواهد شد که تصویب سیاسی اخیر نقشه منتشر شده توسط دولت در ترکیب های اضافی و 370 کیلومتر مربع مساحت در سه تقاطع نپال و هند و چین (تبت).

نپال شده است تصریح می کند که Kalapani, Limpiyadhura و Lipulek که دیده می شود در نقشه ها در واقع متعلق به نپال.

دولت نقل مکان کرد و این لایحه پس از آن مطمئن بود از دو سوم اکثریت در مجلس نمایندگان پس از تصمیم اصلی مخالفت کنگره نپال از آن پشتیبانی می کند.

روز چهارشنبه دولت از نخست وزیر K P Sharma Oli موفق به جدول برنامه ریزی لایحه در نپال مجلس با توجه به اختلافات در درون حزب حاکم و بیشتر در زمان حال به دنبال اپوزیسیون اصلی.

سرمقاله | جنگ از نقشه ها و کلمات نقاط به وخامت هند-نپال رابطه است. دهلی نو نیاز به رسیدن به خروج ترمیم روابط.

هند جدید جاده از Dharchula به Lipulekh به عنوان بخشی از Mansarovar Yatra مسیر خشم Oli دولت است که با یک نقشه جدید به آن اضافه کردن به مساحت 370 متر مربع در سه تقاطع نپال و هند و چین (تبت) که هند ادعا می کند که قلمرو آن است.

کاتماندو را به بیرون آمدن با یک نقشه جدید منجر به ناآرامی در دهلی نو. در مه 20, Anurag Srivastava سخنگوی وزارت امور خارجی گفت: "دولت نپال منتشر کرده است یک تجدید نظر در نقشه رسمی نپال امروز که شامل بخش هایی از سرزمین های هندی. این یک جانبه عمل است نه بر اساس حقایق تاریخی و شواهد است. آن است که بر خلاف درک دو جانبه برای حل و فصل برجسته مسائل مرزی از طریق دیپلماتیک و گفت و گو است. مصنوعی مانند بزرگ شدن ادعاهای ارضی پذیرفته نمی شود توسط هند است."

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن