مقایسه موبوگرام و تلگرام

موبوگرام و تلگرام دو پیام‌رسان قدرتمند هستند که از آن‌ها برای ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران اس

توسط مدیر سایت در 29 خرداد 1402

موبوگرام و تلگرام دو پیام‌رسان قدرتمند هستند که از آن‌ها برای ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران استفاده می‌شود. این دو پیام‌رسان در اصل به یک شرکت تعلق دارند، اما تفاوت‌های زیادی در این دو وجود دارد. در این مقاله به مقایسه موبوگرام و تلگرام اصلی خواهیم پرداخت. می توانید به دانلود موبوگرام با لینک مستقیم بپردازید.

  1. رابط کاربری

رابط کاربری موبوگرام نسبت به تلگرام اصلی تغییراتی دارد. طرح رنگی متفاوتی که در موبوگرام به‌کار رفته است، نسبت به تلگرام اصلی تفاوت‌هایی را به وجود آورده است. همچنین در موبوگرام، علاوه بر تنظیمات پیش‌فرض، گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی رابط کاربری موجود است.

  1. امکانات

چندین امکان جذاب در موبوگرام نسبت به تلگرام وجود دارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به قابلیت خرید آنلاین، قابلیت ارسال پست‌های فتوگرافی، ارسال پست‌های ویدئویی با کیفیت بالا و قابلیت همگام‌سازی با سرویس‌های ابری اشاره کرد.

  1. امنیت

در تلاش برای حفظ حریم خصوصی کاربران، موبوگرام از الگوریتم رمزنگاری MTProto برای ارتباط با سرور استفاده می‌کند، در حالی که تلگرام اصلی از الگوریتم رمزنگاری MTProto استفاده می‌کند. علاوه بر این، موبوگرام به کاربران خود امکاناتی را برای محافظت از حریم خصوصی خود ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند به جای شماره تلفن خود، شناسه کاربری اختصاصی داشته باشند و در این صورت تنها افرادی که شناسه کاربری آن‌ها را دارند، می‌توانند با آن‌ها تماس بگیرند.

  1. قابلیت‌های پیشرفته

علاوه بر ویژگی‌های پایه، موبوگرام دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای نیز است. به عنوان مثال، این پیام‌رسان امکاناتی را برای خرید کالاهای آنلاین از فروشگاه‌های مختلف فراهم می‌کند، همچنین از جمله قابلیت‌های دیگر این پیام‌رسان می‌توان به ارسال پست‌های ویدئویی، شبیه سازی کامل گفتگو با ربات‌ها، ایجاد کانال‌های تبلیغاتی و ... اشاره کرد.

  1. قابلیت همگام‌سازی

یکی از امکانات جالب موبوگرام در قابلیت همگام‌سازی است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید درخواست‌های دوستان و آخرین وضعیت‌های آن‌ها را به‌طور خودکار همگام‌سازی کنید، بدون این که نیاز به برقراری ارتباط بصورت دستی با آن‌ها داشته باشید.

  1. پشتیبانی از چندین حساب کاربری

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب موبوگرام، پشتیبانی از چندین حساب کاربری است. این امکان به‌ویژه برای کسانی که باید حساب کاربری جداگانه برای ارتباط با خانواده و کاربران دیگر داشته باشند، بسیار مفید است.

  1. نسخه‌های غیررسمی

باید توجه داشت که در مورد موبوگرام، نسخه‌های غیررسمی که توسط شخص ثالث تولید شده‌اند، وجود دارند. در صورت استفاده از این نسخه‌ها، ممکن است شما با مشکلاتی در کاربری مواجه شوید و همچنین دسترسی به امکانات جدید موبوگرام را نداشته باشید.

  1. قابلیت‌های تلگرام اصلی

باید توجه داشت که تلگرام اصلی همچنان یکی از پیام‌رسان‌های بسیار محبوب و کاربردی است و به کاربران امکانات خوبی را فراهم می‌کند.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن