ایران ذخیره اورانیوم غنی شده در حدود 8 برابر حد مجاز

توسط: | منتشر شده در تاریخ: 6 ژوئن 2020 2:42:02 pm ایران انباشته اورانیوم غنی شده در نزدیک به هشت ب

توسط NEWSATROPAT در 17 خرداد 1399
توسط: | منتشر شده در تاریخ: 6 ژوئن 2020 2:42:02 pm
Iran stockpiled enriched uranium at nearly 8 times the limit ایران انباشته اورانیوم غنی شده در نزدیک به هشت برابر حد مجاز تعیین شده در 2015 ایران در سازمان ملل دیده بان هسته ای روز جمعه اعلام کرد. (دویچه وله)

ایران انباشته اورانیوم غنی شده در نزدیک به هشت برابر حد مجاز تعیین شده در 2015 ایران در سازمان ملل دیده بان هسته ای روز جمعه اعلام کرد.

وین-بر اساس آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) گفت که از 20 مه در ایران در مجموع ذخایر اورانیوم غنی شده به میزان 1,571.6 کیلوگرم (1.73 تن) از 1,020.9 کیلوگرم (1.1 تن) در فوریه 19.

آژانس بینالمللی انرژی اتمی اشاره کرد: "با نگرانی جدی است که برای بیش از چهار ماه ایران را رد کرده است دسترسی به آژانس... به دو مکان است."

بر اساس این گزارش آژانس بینالمللی انرژی اتمی به سوالات به عنوان ممکن است "استفاده و یا ذخیره سازی مواد هسته ای" در این دو سایت که یکی از آنها "ممکن است مورد استفاده برای فرآوری و تبدیل سنگ معدن اورانیوم از جمله fluorination در سال 2003 است."

Denuclearization توافق

آژانس بینالمللی انرژی اتمی اشاره کرد که ایران نیز در ادامه به غنی سازی اورانیوم تا خلوص تا 4.5 درصد بالاتر از 3.67% مجاز تحت توافق هسته ای. علاوه بر این ایران نیز تنها مجاز به حفظ ذخایر 202.8 کیلو گرم (447 پوند).

ایران امضا طرح جامع اقدام مشترک (JCPOA) در ماه جولای 2015 با آمریکا, آلمان, فرانسه, روسیه, چین و اتحادیه اروپا در ازای مشوق های اقتصادی.

ایران موافقت کرد که "تحت هیچ شرایطی ایران همیشه به دنبال توسعه و یا به دست آوردن هر گونه سلاح های هسته ای." تهران نیز مجاز نظارت رژیم بازرسان بین المللی اجازه می دهد برای به دست آوردن دسترسی به سایت های مشکوک سلاح های هسته ای-فعالیت های مرتبط.

بر اساس این توافق اما ایران ممکن است تجاری برنامه هسته ای "به طور انحصاری برای مقاصد صلح آمیز."

مغلوب ساختن پیشی جستن انتقاد قرارداد

داشتن نام آن را "بدترین معامله تا کنون" رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن کشیده ما را از این قرارداد به طور یک جانبه در سال 2018 و تحمیل تازه تحریم ها بر ایران بیشتر فلج کننده اقتصاد ایران.

پس از خروج آمریکا در ایران به گزارش انبار به اندازه کافی اورانیوم برای تولید یک سلاح. تهران حفظ آن چنین نیت و این که برنامه اتمی آن فقط برای تولید انرژی است.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن