هند Covid-19 مستند شکست خورده است برای محافظت از مردم و سیاره

در 8ساعت در 24 مارس سال 2020 نخست وزیر هند نارندرا مودی اعلام 'تعداد مستند' برای کل جمعیت 1.3 میلیارد نفر است.

توسط NEWSATROPAT در 17 اردیبهشت 1399

در 8ساعت در 24 مارس سال 2020 نخست وزیر هند نارندرا مودی اعلام 'تعداد مستند' برای کل جمعیت 1.3 میلیارد نفر است. در یک سخنرانی ماندگار در کمتر از 30 دقیقه او خواست سرخپوستان به ماندن در خانه به سرعت گسترش ویروس اما موفق به طرح هر گونه اقدامات مشخص برای کمک به کارگران است. جای تعجب نیست هرج و مرج در گرفت.

در این هفته که به دنبال عکس های پدید آمده از هزاران روزانه دستمزد حقوق بگیران و کارگران مهاجر که تا به حال شروع به راه رفتن به خانه خود را در شهرها و روستاها. در هندوستان بیش از 90 درصد از جمعیت شاغل در بخش غیررسمی و بیش از 100 میلیون مردم روستایی به عنوان کار روزانه دستمزد حقوق بگیران گاه به گاه کارگران قراردادی و کارگران و ارائه دهندگان خدمات در شهرستانها متفاوت است. جلسه نیازهای روزانه خود وابسته است در گرفتن کار روزانه بنابراین معرفی این اقدامات شدید و بدون حمایت های بتنی تنها تقویت نابرابری اجتماعی – القای ترس و عدم اطمینان.

در همان یک تعداد از پروژه های بحث برانگیز شده اند اعطا محیط زیست تصویب در حالی که این بیماری همه گیر اسیر ویژه باعث پریشانی و ترس و خشم در جوامع تحت تاثیر قرار. یکی از این پروژه Hubballi-انکلا خط راه آهن پروژه در ایالت کارناتاکا در جنوب هند است. دهانه آن 168 متر ارتباط شهر Hosapete در مرکزی کارناتاکا با پورت در Belikeri و Tadadi در coastal district از Uttara کانادا. پروژه عبور از طریق کالی رزرو ببر و دیگر مناطق حفاظت شده و شامل قطع حدود 200000 درختان و نابودی تنوع زیستی غنی.

این پروژه برای اولین بار تحریم در سال 1998 برای حمل و نقل سنگ آهن اما پس از آن بوده است را رد کرد و چندین بار به علت مهم آسیب های زیست محیطی آن می شود. در سال 2004 جنگل کمیته مشورتی به این نتیجه رسیدند که این پروژه نمی تواند توجیه پس از آن را "به سادگی یک فاجعه در روز نخست جنگل ها و...باید برگشت ناپذیر در اثر شکننده اکوسیستم از Ghats غربی".

در 2015, دادگاه عالی هند شد توصیه می شود به در نظر گرفتن پروژه برای تصویب به علت انحراف از غنی زمین جنگل. در سال 2018 سه عضو کمیته تخصصی متشکل از وزارت محیط زیست و جنگل (MOEF) و موسسه حیات وحش هند انجام یک ارزیابی دقیق و توصیه می شود "کامل جلو گیری" از این پروژه با توجه به "خود گسترده تر زیست محیطی انشعابات". هر یک از این تصمیم گیری شد و مورد استقبال مردمی از فعالان و سازمان های جامعه مدنی تلاش برای حفظ تنوع زیستی از Ghats غربی.

با این وجود این پروژه داده شد نور سبز در 20 مارس سال 2020 تنها چند روز قبل از رسمی مستند آغاز شده و در میان کلی ترس و عدم قطعیت در ارتباط با این بیماری همه گیر.

به طور مشابه در شمال شرقی ایالت آروناچال پرادش یکی دیگر از پروژه بحث برانگیز مربوط آبی تولید برق مورد بحث قرار گرفت توسط MOEFs جنگل کمیته مشورتی در 23 آوریل است. یک شرکت به نام Etalin Hydro Electric Power Company Limited درخواست اجازه برای کاهش حداقل 270,000 درختان برای آن 3,097 مگا وات برق آبی پروژه که باعث تخریب بزرگ به جنگل های بکر حاوی غنی از گیاهان و جانوران. دانشمندان و کارشناسان ما پس از نوشته به MOEF هشدار در مورد عواقب آن است که این پروژه را در تنوع زیستی و همچنین به جوامع بومی ساکن در این منطقه است.

در 21 مارس دیوان عالی کشور آغاز شد و در این جلسه به راه اندازی مجدد استخراج معدن سنگ آهن در هند کوچکترین ایالت گوا توسط این معدن غول پیکر ودانتا Ltd. ودانتا شده است تمرکز بسیاری از, عدالت زیست محیطی حرکات در هند و خارج از کشور از جمله 2018 اعتراض توده در Tamil Nadu در مقابل آن ذوب مس در گیاه که منجر به مرگ 13 نفر در زمانی که پلیس باز اخراج شد. در سال 2018 دیوان عالی کشور ممنوع معدن و حمل و نقل سنگ آهن در کشور با توجه به غیر قانونی استخراج و آلودگی با لغو تمام معدن اجاره است که اعطا شده بود.

موارد مشابه از محیط زیست بی عدالتی نیز گزارش شده در سراسر جهان در هر روز است. در فیلیپین جوامع محلی در استان Nueva Vizcaya مسدود شده بود ورود تانکر سوخت و سایر خدمات وسایل نقلیه در Didipio طلا و مس معدن. در عین حال در 6 آوریل میان coronavirus مستند سه تانکر حمل حدود 60,000 لیتر سوخت تحویل داده شد به سایت پس از رهبران جامعه بودند به زور برداشته شود. در ایالات متحده آمریکا و دولت در حال برنامه ریزی برای تضعیف قوانین فدرال به نفع سوخت های فسیلی در صنایع.

این برنده جایزه نوبل اقتصاد آمارتیا سن توصیه می کند "دقت گوش دادن به جای انعطاف ناپذیر تصمیمات مناسب و بدون مشاوره" و اشاره می کند که تهدید مخالفان با اقدامات تنبیهی بدون گوش دادن به مشکلات توده ها خواهد بود counteractive به حل بحران در دست است.

این واقعیت است که محیط زیست آسیب رساندن پروژه های در حال تحت فشار قرار دادند از طریق در حالی که جهان با آن مواجه است یک بیماری همه گیر و مردم قادر به سازماندهی تظاهرات غیر قابل قبول است و به درستی مورد انتقاد قرار گرفته است با مردمی سازمان ها و فعالان محیط زیست در سراسر جهان است.

پس از همه گیر خواهد شد و در یکی از پریشانی مالی. توسعه-محیط زیست بحث را با ظهور دوباره با قدرت بیشتر; ما در حال حاضر شاهد آن را به عنوان بیشتر و بیشتر در بحث پروژه های در حال چراغ سبز به نام 'توسعه صنعتی' در حالی که بومی مناطق هستند که تجاوز بر حفاظت از محیط زیست و قوانین و مقررات در حال رقیق شده.

اشاره کرد رمان نویس همچون آرونداتی روی نام این بیماری همه گیر یک پورتال است که ما نیاز به عبور – و ما می تواند تصمیم بگیرد که آیا مایل به ادامه با ساختاری نابرابری و بی عدالتی و یا تصور کنید یک راه جدید رو به جلو بر اساس ایده های همبستگی و برابری و عدالت و دموکراسی واقعی.

این می تواند تنها ممکن است مردم و سیاره قرار دارد قبل از سود.

نویسنده می خواهم برای تشکر از Amitangshu Acharya و Gouri Ramkumar خود را دقیق نظرات به نسخه های قبلی این مقاله است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب