هند از قدرت های معامله بین افغانستان رقیب رهبران غنی و عبدالله

توسط: اکسپرس میز وب | دهلی نو | به روز شده: 17 مه سال 2020 10:36:20 pm کابل (وخت): رئیس جمهور اشرف غ

توسط NEWSATROPAT در 28 اردیبهشت 1399
توسط: اکسپرس میز وب | دهلی نو | به روز شده: 17 مه سال 2020 10:36:20 pm
کابل (وخت): رئیس جمهور اشرف غنی و رقیب سیاسی عبدالله عبدالله نشانه قدرت های توافق در کاخ ریاست جمهوری در کابل, افغانستان, سهشنبه, مارس 17 سال 2020 است. (AP)

هند روز شنبه با استقبال از قدرت های توافق بین رهبران رقیب رئیس جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله و مطمئن باشید که آن را به طور مداوم پشتیبانی فراگیر, حکومت وحدت ملی, قوی, موسسات, قانون اساسی در نظم حقوق همه بخش های جامعه و تمامیت ارضی افغانستان.

پس از ماه ها مناقشه تلخ بیش از نتایج سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی خواهد ماند به عنوان رئیس جمهور با توجه به توافق در حالی که عبدالله خواهد راس شورای عالی آشتی ملی (HCNR) با قدرت اجرایی و تیم او خواهد شد که 50 درصد سهم در کابینه.

وزارت امور خارجی در بیانیه ای گفت: "هند نگران است بیش از ادامه خشونت ها و حملات تروریستی در افغانستان و برقراری فوری آتش بس و همچنین کمک به مردم وضعیتی وخیم تحت coronavirus بیماری همه گیر."

آن اضافه شده است که هند "امیدوار است این توافق سیاسی و ایجاد شورای عالی آشتی ملی خواهد شد در نتیجه تلاش های تازه برای برقراری صلح پایدار و ثبات و پایان دادن به خارجی حمایت تروریسم و خشونت است."

قدرت های توافق بین اشرف غنی و عبدالله در آمد و بیش از دو و نیم ماه پس از ما امضا قرارداد صلح با طالبان ارائه برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و به طور موثر طراحی پرده به واشنگتن 18-سال جنگ در این کشور است.

این HCNR شده است موظف به سرب آینده مذاکرات صلح از جمله با طالبان. عبدالله عبدالله به عنوان رئیس اجرایی در دولت قبلی به رهبری غنی. پس از انتخابات ریاست جمهوری, اشرف غنی برنده اعلام شد توسط افغانستان کمیسیون انتخابات در ماه سپتامبر سال گذشته خود را رقیب عبدالله حاضر به پذیرش نتایج و اعلام پیروزی برای خود.

هند بوده است ذینفعان کلیدی در روند صلح و آشتی در افغانستان است. شده است حمایت از ملی به پروسه صلح و آشتی است که افغانستان به رهبری و مالکیت افغانها و افغانستان کنترل می شود.

هند نیز حفظ کرده است که باید مراقبت شود تا اطمینان حاصل شود که هر گونه روند منجر نمی شود به هر "ungoverned فضاهای" که در آن تروریست ها و پراکسی می تواند نقل مکان.

روز قبل از نوشتن با مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان هند منتقل به مغلوب ساختن پیشی جستن دولت که فشار بر پاکستان برای سرکوب شبکه های تروریستی فعال در خاک آن باید نگه داشته شود.

(با ورودی از PTI)

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب