چگونه زنان در حال شکل دهی مجدد Afrofuturism

پس از فیلم پلنگ سیاه شد فرهنگی نقطه عطفی در سال 2018 آن را به نظر می رسد به عنوان اگر, سیاه, شده اند جدایی ناپ

توسط NEWSATROPAT در 25 اردیبهشت 1399

پس از فیلم پلنگ سیاه شد فرهنگی نقطه عطفی در سال 2018 آن را به نظر می رسد به عنوان اگر, سیاه, شده اند جدایی ناپذیر و طبیعی با حضور در داستان های علمی تخیلی. که نه همیشه مورد بوده است. داستان های علمی تخیلی به عنوان یک نوع بوده است پس از سال 1920 زمانی که اسم این زمینه معتبر هوگو جوایز Hugo Gernsback ابداع مدت است. اما برای اولین بار به طور گسترده ای قابل توجه, سیاه, sci-fi شخصیت در ایالات متحده محبوب فرهنگ نمی خواهد به نظر می رسد تا سال 1966 با اولین پلنگ سیاه و سفید شخصیت ظاهر می شود در کمیک های مارول و سرهنگ Uhura به نظر می رسد بر روی پل کشتی فضایی شرکت در اولین فصل از ستاره بازحمت حرکت کردن.

سیاه و سفید شخصیت های داستان و حتی سازندگان در این ژانر تا به حال به مبارزه برای به دست آوردن جای پایی. هنگامی که محقق علامت Dery ابداع اصطلاح "Afrofuturism" در سال 1993 به نظر می رسید مانند یک فرصت برای سازندگان به رشد است. برخی اما مانند داستان های علمی تخیلی به عنوان یک کل Afrofuturism شد تا حد زیادی توسط مردان سیاه و سفید. آن را به نه دهه پس از, علمی تخیلی, ژانر ایجاد شد و حدود 25 سال بعد از این subgenre ابداع شد قبل از سیاه شروع به پیدا کردن محل خود را و صداها در این ژانر است.

در حال حاضر محبوب ترین نام در Afrofuturism زنان هستند و به نظر می رسد تغییر شکل تمام ژانر. Janelle Monae ژانر-فراتر موسیقی در صدر نمودار. نویسندگان N. K. Jemisin و Nnedi Okorafor و ممکن است به زودی با گرفتن صفحه نمایش سازگاری. حتی تلویزیون reimagining مدرن و کلاسیک طنز, نگهبانان, تا به حال یک طرح سیمانی در نژادی عدالت با رجینا کینگ تصویر مهار سری.

چه Afrofuturism?

Afrofuturism تعریف شده توسط محقق علامت Dery در سال 1993 مقاله "سیاه و سفید به آینده" را به عنوان "نظری داستانی که رفتار آمریکایی آفریقایی تم ها و آدرس های آفریقایی-آمریکایی نگرانی در این زمینه از قرن بیستم technoculture—و به طور کلی آمریکایی آفریقایی مذهبی که تخصیص می دهد تصاویر از تکنولوژی و prosthetically پیشرفته آینده است."

این subgenre از داستان های علمی تخیلی است که در آن سیاه و سفید هنرمندان می توانید داستان های خود را محدود گذشته در هم تنیده خود را پیچیده در حال حاضر برای دیدن آینده ای متفاوت. که در آینده بیشتر امیدوار و یا حداقل یک جایی ما وجود داشته باشد که بیش از junkies, اراذل و اوباش و یا کمک. این تصادفی نیست که کار با برچسب "Afrofuturist" شامل تم اتوپیسم و آزادی در توصیفاتی از آینده است. به عنوان مثل آن فراتر دسته از ادبیات گرفته تا موسیقی و فیلم و هنرهای تجسمی.

اصطلاح "Afrofuturism" بیشتر از عطف به ماسبق نامگذاری. زمانی که Dery اصطلاح, آن را در حال حاضر حدود 40 سال پس از خورشید Ra خیره جاز مخاطبان با bebop آهنگ های انجام شده به چراغ چشمک زن و لباس. موسیقی خود را ساخته شده است در نوسان دوران بزرگ-گروه سبک برای ایجاد یک صدا بود که سریعتر تجربی هارمونی و که تا حد زیادی undanceable اما هنوز هم یافت می شود مخاطبان گسترده ای که از آن لذت تم های مربوط به اینده و نوازنده نوازندگی. این بود که در زمان رالف الیسون نامرئی مرد در سال 1952 منتشر شد که شامل عناصر sci-fi در شکنجه یک مرد با استعداد است که هدف و سرخورده می شود با آپارتاید به کشور او آمده بود به اعتماد.

Dery و علمای Afrofuturism تا به حال به حفاری بازگشت به تاریخ و ادبیات و موسیقی و هنر برای پیدا کردن نمونه های دیگر—Octavia ساقی, Samuel R. زیر زنانه, جورج کلینتون مجلس-Funkadelic جمعی, Jean-Michel Basquiat و آثار ویلیام هندرسون "بیلی" گراهام, اول, Black, comic هنرمند که شناخته شده است برای کار بر روی Afrofuturist سری Luke Cage, قهرمان, برای استخدام به عنوان به خوبی به عنوان پلنگ سیاه. صرفه جویی برای ساقی شناخته شده ترین نام اولیه سازندگان عمدتا مردان است. زنان وارد این ژانر در طول سال اما ورودی خود را به نظر می رسید پس از مدت تاسیس شد و پس از فضای ایجاد شده و تلقی اتصالات از کار خود را.

برای زنان سیاه پوست بیشتر در خطر از مشارکت در subgenre. آن را بیش از در مورد گفتن داستان خود را—آن را در مورد ساخت این فضا که جای زن را تجربه می کنند.

در یکی از مصاحبه های خوانده شده را علامت Dery انجام شده برای سیاه و سفید "برای آینده" دانشگاه براون محقق Tricia رز گفت که زنان را تغییر دهید مردسالار نگاه یک سایبورگ اگر با توجه به فرصت است. "اگر ما تا به حال انبوهی و انبوهی از زنان بودند که پرداخت می شود به نشستن در اطراف و reimagine, علمی تخیلی, ژانر, آنها ممکن است درمان تکنولوژی متفاوت و قرار دادن آن در ارتباط های مختلف برای ارگانیسم و پس از آن چه خواهد سایبورگ مانند نگاه؟"

این یک سوال است که می تواند پاسخ داده شده است توسط هنرمند ضبط Janelle Monae در جریان موسیقی حماسه. او آغاز شده و با اولین آلبوم خود "به ArchAndroid" که در آن او به تصویب رسید alter ego از Cindi Mayweather آندروید است که به نظر می رسد نرم تر با خطوط نرم و صاف و منحنی از میبینند که sci-fi مخاطبان استفاده می شود. اما او فقط یک نمونه است.

در 2019 شیکاگو, طنز و سرگرمی, نمایشگاه Eisner-برنده جایزه کمیک هنرمند و تصویرگر Afua ریچاردسون گفت: در مصاحبه ای که Afrofuturism اجازه می دهد نوشتن و ایجاد آنچه او می خواهد بدون نیاز به اجازه و یا داشتن پارامترهای.

"در حال حاضر [من] یک موقعیت که در آن من می توانم [هر چیزی] و من لازم نیست که صبر کنید در کسی" ریچاردسون گفت. "مردم را گوش دهید. آنها مراقبت خواهد شد چرا که من مشغول به کار در محبوب [علم داستان] داستان. بنابراین در حال حاضر من به نوشتن. من از نوشتن بنابراین من می گویند من می توانم شکایت در تمام طول روز, اما آنچه که من را به انجام آن را تغییر دهید?'" برای Richardson, Afrofuturist ایجاد شده است همچنین در مورد استفاده از هنر برای تغییر چیزی بیش از سرگرم کننده از طریق داستان های علمی تخیلی.

Afrofuturism و زنانه موج.

در اوایل 2000s لیست Afrofuturist نام بیشتر زنانه است. تیغه محبوب سیاه نر sci-fi, طنز, فیلم و شخصیت را در '90s اما او به سرعت جایگزین در حمایت توسط طوفان از X-Men سری فیلم است. نویسندگان استیون بارنز و اسماعیل و نی و Octavia ساقی برگزار درب باز برای Nalo Hopkinson, Nnedi Okorafor کارن پروردگار و N. K. Jemisin که در سال 2016 شد اولین بار, سیاه, زن نویسنده و برنده "بهترین رمان" جایزه هوگو و سپس در ادامه آن را به نفع خود دوباره در سال 2017 و 2018 اولین بار هر نویسنده تا به حال برنده آن سه سال در یک ردیف.

کمیک طولانی بوده و عمده هنری خروجی برای Afrofuturism. نویسندگان مانند جیم Owsley (که بعدها تغییر نام خود را به Christopher Priest) را از طریق شکست در 1980s و '90s به تنفس زندگی را به سیاه و سفید کلاسیک شخصیت های مانند لوک کیج و پلنگ سیاه. در ضمن نقطه عطف رسانه های شکست زمین جدید با آیکون های منتشر شده توسط DC Comics در سال 1993 بود که یک داستان در مورد یک بیگانه به زمین فرستاده شده و مطرح شده در طول دوره برده داری در جنوب آمریکا در پوشش یک مرد سیاه و سفید.

این مردسالار داستان برگزار درب برای حوا سارکوم های اخیر کار در مارول سری Ironheart داستان Riri یک نابغه سیاه که دون آهن مرد کت و شلوار او پس از بازنشسته و برای Nnedi Okorafor در سال 2018 به انتخاب کنید تا داستان شوری سیاه پلنگ, خواهر, در mentality mag برای همیشه لطفا برای. حتی Octavia ساقی بود و پس از مرگ اولین بار در کمیک با معاصر اقتباس از سال 1979 رمان قوم و خویشی.

در موسیقی خورشید Ra و جورج کلینتون باعث چند عمل شروع در 1950s که شنود گذاشته به Afrofuturist زیبایی که در ادامه امروز (پس از مرگ در مورد خورشید Ra Arkestra). چند زنان مانند گریس جونز و جانت جکسون همچنین کاوش Afrofuturist تم ایستاده در کنار نر گروه Wu-Tang Clan. در زنان بیشتر هنرمندان آمد به تسلط Afrofuturist موسیقی مانند میسی الیوت Erykah Badu, Nicki Minaj مفت و Janelle Monae حتی به عنوان برخی از نر هنرمندان مانند Outkast و RZA در ادامه به کشف subgenre.

یک نگاه دقیق تر در این زمان از طریق چشم از Afrofuturist سازندگان نشان می دهد که این تغییر لزوما یک انقلاب است. در عوض به نظر می رسد یک ماده از فرصت ملاقات با امکان.

اشلی, جنگل, هنرمند است که نشان دهنده Afrofuturist سری کمیک Niobe (نوشته شده توسط بازیگر Amandla Stenberg and Sebastian A. Jones)گفت که او در اوایل تأثیرات آمد از داستان های علمی تخیلی به نام Xena: Warrior Princess, هرکول و داستان از اساطیر یونانی که دوران کودکی خود را مورد علاقه های شما است که منجر به کار امروز است. "من فقط رسم بر, فیلم و انیمیشن, فقط همه چیز را که من به رشد" او گفت:.

استفانی بانک حرفه ای cosplayer در کنوانسیون گفت که Afrofuturism در تلویزیون چیزی بود که با الهام از او و کار امروز است. "من همیشه دوست داشتم به بازی لباس تا آنجایی که من بچه بودم" بانک ها گفت. "این فقط به عنوان بزرگتر شدم که شروع کردم به یادگیری بیشتر در مورد منفی [طنز کنوانسیون] و دیدن که وجود دارد مردم وجود دارد مثل من که لباس در تجربه است. بنابراین من در بر داشت من, شیار, من مردم."

بانک گفت که مردان تحت سلطه زمینه cosplayers در اوایل سال اما دولت امروز و زنان قطعا در حال رشد در تعداد در کنوانسیون است.

جدید سازندگان به معنی داستان های جدید.

با زنان مصرف بیشتر برجسته حضور در subgenre داستان را به می آیند از یک چشم انداز است که نه کاوش شده است. 2018 فیلم سریع رنگ برجسته سه نسل از زنان (با بازی Gugu Mbatha-Raw, Lorraine Toussaint و Saniyya سیدنی) و که پنهان قدرت فوق العاده. علاوه بر تنش های در حال اجرا از سوی دولت در این فیلم به بررسی فقر مادری و بقا در زمانی که زندگی در ایالات متحده در جامعه به عنوان یک زن سیاه و سفید با قدرت به اندازه کافی قوی برای تغییر آب و هوا و ترکیبی آرایش مهم است.

بازیگر Laz Alonso, از آمازون نخست پسران و فیلم آواتار معتقد است که نقش پیشرو زنان در حال حاضر بازی در Afrofuturism نوع است منجر به تولید مقدار زیادی از ایده های جدید و جهت.

"من دوست دارم این واقعیت است که Afrofuturism است که در حال حاضر سطح بعدی از داستان سرایی که در آن ما خودمان را در زمینه های مختلف" آلونسو گفت. "که در آن ما می تواند منجر به صرفه جویی در جهان—که آیا آن را در این جهان یا جهان دیگر که در آن زنان قدرت هستند و آنها ایجاد شده تحت پوشش از مردسالاری. بنابراین آنها نمی fetishized یا محدود تحت برخی از انسان در نظر است."

از این داستان ما مصنوعی مانند Cindi Mayweather یا قهرمانان Nalo Hopkinson را در سال 1998 کتاب Brown Girl in the Ring, dystopian رمان که deconstructs به "شهری" تجربه یک داستان در مورد صفحه اصلی, بدن, و, واقعی, سیاه, دختر سحر و جادو.

یک نگاه تازه و Sci-fi جهان.

این نگاه تازه کلیدی است گفت: Darrell ممکن است یک مدیر هنری و هنرمند برای غریبه کمیک ناشر Niobe. "من عاشق لوک اسکای واکر" می گفت. "من لازم نیست که برای دیدن دوباره. من نیاز به دیدن یک زن جوان بازی یک نیمه الف, سیاه, زن مانند Niobe."

او گفت که Afrofuturism داستان ایجاد شده توسط سیاه و سفید زنان پس از در خواست شد که آنها در حال گفتن داستان در یک راه جدید است.

ریتا جنگل نویسنده های اخیر Afrofuturist رمان یاد معتقد است که این شیوه جدید می آید از عقب و بازنویسی آن تاریخ است. "آنچه من فکر می کنم زمانی که من فکر می کنم فانتزی ؟ من در واقع آن را به عنوان یک بازسازی از خود ما تاریخ" جنگل گفت. "و در بسیاری از زمینه ها, تاریخ ما شده است شرکت تصمیم گرفتند. و هنگامی که من می شنوم Afrofuturism چه می آید به ذهن من این است که ما گرفته ایم [تاریخچه] بازگشت و ما در حال بازنویسی آن است. نه تنها ما نوشتن ما گذشته اما همچنین بسیاری از این داستان ها که غرق در سنت ما ما داستان سرایی سنت ما اسطوره ها و خدایان ما دین ما." "ما شخصیت" او می افزاید. "ما ستاره ها از خود ما نشان می دهد نه کشته خاموش قبل از پایان."

هر تاخت و تاز کردن به ایجاد یک جهان جدید بدون توجه به آنچه میان شاید—قلم و کاغذ, موسیقی, هنر, فیلم, و یا طراحی شخصی است تلاش برای نویسنده. این یک سفر درون. کسانی که زندگی درونی و تجارب زنان هنوز هم تا حد زیادی ناشناخته برای سرگرمی ، به این دلیل محبوبیت Afrofuturist آثار زنان در نظر گرفته جدید و تازه داستان.

برای زنان سیاه پوست در مخاطبان آن را یک فرصت برای در نهایت دیده می شود و نشان داده شده در رسانه راه ما احساس می کنید در داخل. برای دیگران آن را یک دیدگاه جدید در برخی از كشور قصه که دیر شده است. آن را محدود به از طریق شکستن اینکه پلنگ سیاه اتفاق افتاده است یا نه. زنان در حال شکل دهی مجدد این نوع اما این همه برای بهترین.

این مقاله برای اولین بار در بله! مجلهبا اضافی عکس و سرب مختلف تصویر.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن