هنری Dundas, امپراتوری و نسل کشی

تا همین اواخر چند اسکاتلندی که ایستاده بود زیر سایه طولانی ادینبورگ را ملویل بنای تاریخی راه می رفت پایین آن D

توسط NEWSATROPAT در 9 مرداد 1399

تا همین اواخر چند اسکاتلندی که ایستاده بود زیر سایه طولانی ادینبورگ را ملویل بنای تاریخی راه می رفت پایین آن Dundas Street یا sauntered همراه خود ملویل درایو; یا کانادایی ها که راه می رفت پایین تورنتو Dundas Street و جمع آوری شده در Dundas Square یا ساکنان Dundas, انتاریو می دانستند و یا مراقبت که هنری Dundas (1742-1811) اولین وایکانت ملویل شد و کار از سال 1791 به 1794 وزیر جنگ و مستعمرات از سال 1794 به سال 1801 و پروردگار دریایی از سال 1804 به 1805.

بیش از چند ماه گذشته هر چند Dundas شده است سیاسی که در هر دو طرف اقیانوس اطلس. به عنوان معترضان در سراسر جهان اصرار دارند که بریتانیا به بررسی مجدد آن تاریخ استعماری این سایه شکل که نام نوشته شده است در سراسر شهرهای ما تبدیل شده است تمرکز برای بحث است.

یکی از Dundas' فرزندان تهدید به اقدام قانونی علیه این شهر ادینبورگ شورای اگر آن پیش می رود با برنامه ریزی پلاک در ملویل بنای تاریخی نخوری خود قابل توجه جد.

شد Dundas فاسد رذل که سزاوار هر دو استیضاح در سال 1806 و نام مستعار او, 'بزرگ مستبد" و "Uncrowned پادشاه اسکاتلند'? او مسئول طلبانه تاخیر در لغو برده داری? یا او یک طرفدار الغای برده داری عملی که مداخله در یکی از مهم ترین بحث در مجلس در تاریخ نجات, لغو برخی از شکست?

برای یک مورخ از برده داری و لغو در کارائیب این سوالات نسبتا آسان برای پاسخ به. در نوبه خود از قرن هجدهم و نوزدهم در مواجهه با عصر-تعریف انتخاب یا چین و بریتانیا با آزادی یا بردگی نخست وزیر ویلیام پیت جوانتر و وزرای خود را به صراحت برده داری را انتخاب کرد. خود را به عنوان وزیر امور خارجه برای جنگ و مستعمرات Dundas همگانی تصرف فرانسه کارائیب slaveholding امپراتوری "با این دیدگاه از بزرگ شدن ما ثروت ملی و امنیت". به دست آوردن کنترل از مستعمره Saint Domingue, بیشترین سود slaveholding مستعمره از سن او بود مرکزی هدف. بین سال 1793 و در سال 1798 در سراسر کارائیب 40,000 سربازان انگلیسی بسیاری از آنها وجود دارد فرستاده شده توسط Dundas درگذشت بودند و یا ناتوان در یک مبارزه خونین برای گسترش مرزهای بریتانیا برده داری. چه متوقف پیت و دولت او در Saint Domingue نمی شد خود به خود سوء ظن یا اطناب در مجلس و یا فرانسوی و یا انگلیسی عمومی... اما به بردگی گرفته شده از شورشیان در Saint Domingue امپراتوری بریتانیا در ویتنام.

Dundas تا به حال هیچ چیزی برای انجام با موفقیت نهایی از لغو تجارت برده. بریتانیا slunk از Saint Domingue در شکست به عنوان ناپلئون به قدرت در 1798-99. ناپلئون reimposed برده داری در سراسر امپراتوری در سال 1802 اما او هم قادر به شکست دادن شورشیان. در سال 1804 Saint Domingue مستقل شد از فرانسه به هائیتی دوم دولت مستقل در آمریکا است. با فرانسه در مالی ویران شده توسط جنگ ناپلئون فروخته لوئیزیانا خاک به ما. هائیتی استقلال (که انگلستان نمی دانیم) در لوئیزیانا خرید و پایان پیت عصر در مجلس در حال افت به قانون برای لغو تجارت برده که گذشت در سال 1807.

Dundas را نسل کشی

fedon.jpg
یک پرتره از جولیان Fédon

در 1795 نمایندگان مجلس متهم Dundas اجازه می دهد نیروهای انگلیسی به ارتکاب جنایات علیه جامائیکا Maroons از Trelawney شهر یک رابطه جامعه با آنها بریتانیا امضا کرده بود یک معاهده در سال 1740. مجلس منتقدان ارائه شواهدی وجود دارد که انگلیسی ها تا به حال استفاده از سگ برای شکار Maroons پایین. در پاسخ به انتقادات در مجلس و ادعا می کند که Maroons به حال بر خلاف ادعای جامائیکا برده صاحبان نقض شرایط پیمان Dundas در دفاع از این اقدامات بیان کرد که "Maroons شده بود تحت درمان با انسانیت و توجه است."

در ضمن در گرانادا, Dundas نیروهای وحشیانه سرکوب یک طرفدار الغای برده داری قیام که به مدت هجده ماه از 1795-96 رهبری بردگی مردم و سفید رنگ به نام جولین Fédon. نه دور دراز سنت وینسنت اصلی جزیره در مدرن روز چند حالت جزیره سنت وینسنت و گرنادین. این جزیره میهن (yurumei) از Garifuna آفریقایی مردم بومی از تبار آفریقایی فراری از اسارت و بومی مردم برای آنها منطقه کارائیب شد misnamed. انگلیسی مراجعه کننده به آنها pejoratively به عنوان " سیاه Caribs,' یادآوری میکند که آنها واقعا مردم بومی بود چرا که آنها قابل مشاهده و نسب آفریقایی. بریتانیا بود کشف و ضبط سنت وینسنت از فرانسه در سال 1763 بخشی از امپراتوری توسعه چشم انداز برای برده داری و تولید شکر – اما Garifuna کنترل حدود نیمی از این جزیره است.

در سال 1795 پس از چند دهه از تلاش برای دریافت Garifuna به فروش زمین های خود و دامن زدن به جنگ به عنوان یک بهانه برای ارسال نیروهای نظامی به آنها درایو را خاموش امپریالیستی دولت تغذیه شد. Dundas انداخت ممکن است از بریتانیا نیروهای نظامی در برابر یک ترکیب فرانسه و Garifuna زور برای کنترل این جزیره است. در سال 1796 فرانسه تسلیم شد. نیروهای انگلیسی شکار بومی Vincentians در سراسر جزیره قتل عام تمام روستاها و از بین بردن Garifuna استقلال. دولت استعماری دستور انتقال هزاران نفر از بومی Vincentians به نزدیکی Balliceaux جزیره که در آن نیروهای انگلیسی برگزار شد 4,476 Garifunas زندانیان برای ماه می باشد. نیمی از زندانیان کشته و بازماندگان بودند و سپس تبعید به آمریکای مرکزی. کلمه "نسل کشی" در دسترس بود در قرن هجدهم اما Dundas سیاست در سنت وینسنت بین 1795 و 1797 بود و تکان دهنده و حتی با پایین بودن استانداردهای اخلاقی عمل گرایی سیاسی کاملا غیر ضروری, موج خشونت و نفرت نژادی.

دادگاه اسکاتلند

مدافعان برای Dundas اشاره به نقش خود به عنوان یک مدافع به نمایندگی از یک آفریقایی-جامائیکا مرد, یوسف, شوالیه در آزادی کت و شلوار در اسکاتلند در 1770s به عنوان شواهدی از Dundas' مخالفت با بردگی. مورد منجر به 1778 حکم شبیه به این معروف تر تصمیم در 1772 مورد بردگی مرد James Somersett که در آن یک قاضی حکم داد که هیچ مثبت قانون در انگلستان است که می تواند به توانمند سازی برده صاحب به زور به بردگی کشانده فرد به slaveholding حوزه قضایی است.

از آنجا که 1750s به بردگی گرفته شده از مردم در بریتانیا مانند شوالیه و Somersett و همچنین سیاه و سفید اطناب حال به چالش کشیده slaveholding در شهری در انگلستان بود.

اما شوالیه تصمیم تا به حال هیچ تاثیر مستقیم بر روی اقیانوس اطلس تجارت برده و یا برده داری در هر حقوقی قضایی علاوه بر اسکاتلند. آن را کاملا ممکن است به مخالفت با نگه داشتن مردم در برده داری در بریتانیا در حالی که حمایت از هر دو برده قاچاق و برده داری در جای دیگر در امپراتوری. سپس به عنوان در حال حاضر وکلای استدلال دادگاه را نمی توان به سادگی گرفته شده به عنوان شواهدی از باورهای شخصی خود را دارند.

'تدریجی لغو'

بسیاری از بحث در مورد Dundas است دقت متمرکز در سال 1792 پارلمانی تجارت برده لغو مناظره زمانی که او وارد شده کلمه "تدریجی" را ویلیام ویلبرفورس را لغو لایحه که به تصویب در مجلس عوام. کاملا قابل پیش بینی این لایحه درگذشت در مجلس اعیان. برخی از مدافعان باید اشاره کرد که در طول سال 1792 بحث او همچنین توصیه در مورد چگونه به منظور بهبود شرایط برای بردگی مردم است. این اساسا تکرار اهداف 1788 تثبیت برده, قانون تصویب شده توسط slaveowner-کنترل جامائیکا خانه مجمع که به منظور حفظ برده داری نه لغو آن.

او پیشنهاد یک تاریخ برای لغو هشت سال آینده – ابدیت در سیاست و حتی در قرن هجدهم – که اصلاح شد توسط دیگر نمایندگان مجلس به 1796. در سال 1796 او گفت در مقابل لغو فوری به لحاظ سیاسی ناخوشایند در زمینه جنگ بریتانیا در برابر رهایی نژادی و برابری و دموکراسی در فرانسه و کارائیب است. اطناب قطعا نمی بینم Dundas به عنوان یکی از آنها در سال 1806 طرفدار الغای برده داری چارلز جیمز فاکس توضیح داده شده Dundas به عنوان مرد "که در زمان رهبری را در به طور مداوم مخالف تلاش ما در مجموع و لغو فوری" حتی اگر او می دانست تجارت "به جانبی به سیاست و انسانیت و عدالت است."

به دور از کمک به تجارت برده را لغو Dundas را 'تدریجی لغو' منجر به یک اقدام فوری و ویرانگر و بی سابقه ای تشدید اطلس قاچاق انسان است. این دوره از 1793-1807 پس از مجلس توافق کردند که به 'تدریجی' لغو', شاهد بیشترین همواره حجم بالایی از آفریقایی ها و حمل و نقل به انگلیسی کارائیب در کل تاریخ تجارت برده (574,370 و یا به طور متوسط 38,391 در هر سال). 295,017 از این افراد منتقل شدند که Dundas شد استعماری وزیر از 1794-1801.

صدا و تجزیه و تحلیل تاریخی نمی تواند فقط به چهره های تاریخی در کلمه خود را. یک فرد ارتباط تاریخی نیز در مورد اقدامات خود و قابل پیش بینی عواقب ناشی از این اقدامات است. قرار نیت از یک شخصیت تاریخی مانند Dundas مرده برای بیش از 200 سال به ندرت چیزی از این واقعیت است. آن است که غیر مسئولانه رویزیونیسم برای برخی از مورخان ادعا بر اساس شواهدی صدا که آن را به حال شده است برای تاسف کسب و کار از جنگ با فرانسه, Dundas را پشتیبانی لغو. ما هرگز می توانید بدانید که آیا یا نه که ممکن است درست شده است; به دنبال counterfactualism به عنوان حقیقت این است که وارد عرصه "جایگزین حقایق".

این نوع از استدلال سطحی نشان می دهد خواندن گزینشی از مجموعه تاریخی مواد. چنین ادعا می کند زمانی که آنها ظاهر می شود در روزنامه ها پشتیبانی نشده توسط شواهد واقعی انجام زیانی به هوش عمومی و بهره برداری از فرض جهل مردم عادی بسیاری از آنها آموزش داده نمی شود این تاریخچه و نمی خواهد خود را همیشه بر اساس واقعیت چنین مشکل تجزیه و تحلیل. حتی بدتر, اما, این واقعیت است که مدرن استدلال به نفع ضرورت پیت تلاش برای گسترش بریتانیا slaveholding امپراتوری به منظور تضعیف فرانسه اکو بیانیه اخیر سناتور تام پنبه که توصیف برده داری در کشور خود به عنوان یک "شر لازم".

آن را بسیار روشن است که هر یک از Dundas' مداخلات به لغو مناظره و سیاست های خود به عنوان وزیر جنگ و مستعمرات خدمت بلافاصله به حفاظت از نفوذ صاحبان برده و برده معامله گران و متعهد بریتانیا حتی عمیق تر به برده داری. اخیرا در یک رویداد عمومی, دیانا Paton, ویلیام رابرتسون استاد تاریخ در دانشگاه ادینبورگ با دقت خلاصه بحث جدی در میان دانشمندان از تجارت برده در مورد اینکه آیا یا نه Dundas یک طرفدار الغای برده داری با بیان یقین دارد که چنین بحث است. هیچ محقق است که واقعا متعهد به این موضوع فکر می کند Dundas یک طرفدار الغای برده داری. وزن شواهد که Dundas یک مرد اختصاص داده شده به یک چشم انداز از امپراتوری ساخته شده بر روی توده اسارت از مردم سیاه و کشتار جمعی از بومی آمریکایی ها – قریب به اتفاق است.

به سیاه و سفید و یا بومی در آمریکای شمالی و اروپا است که برای زندگی در محیط زیست ساخته شده از سفید برتری فیزیکی تجسم آخرالزمان از استعمار و برده داری. هر روز ما حرکت را از طریق streetscapes عبور زیر سایه بناهای یاد بگیرند که در ساختمان زندگی می کنند و در شهرها به نام برای معماران ساختاری اشکال خشونت است که در ادامه به شکل سیاه و سفید و بومی زندگی محدود کردن انتخاب های ما از بین بردن سلامت ما و کشتن فرزندان ما. این مردان بودند که جشن نیست با وجود این واقعیت است که آنها سفید supremacists و در برخی موارد جرم قاتلان... اما به دلیل آن است.

آن را خنثیسازی گذشته از بومی قتل عام و اسارت اگر مقامات شهرستان در تورنتو و ادینبورگ علنا اذعان Dundas نقش به عنوان یکی از برده قاچاقچیان' قوی ترین حامیان? پاسخ بدیهی است هیچ است. اما من می خواهم بگویم به کسانی که فکر می کنم که آنچه در 'مسائل' بسیار ساده است که من برای اولین بار جد در این نیمکره احتمالا آمد در برگزاری یک کشتی به احتمال زیاد به باربادوس, جایی که من در آن متولد شد. من یک مورخ حرفه ای. من صرف ساعت های بی شماری در آرشیو امپراتوری بریتانیا. حتی با تمام آموزشی من, من می تواند از طریق محموله لیست از یک هزار کشتی برده و دیدن نام خود من اولین جد در آمریکا... و من هرگز می دانم که من تا به حال آن را بخوانید. من هرگز نمی توانید پیدا کنید که نام آن را از دست داده است و به تاریخچه آن را از دست داده است به من. من مردان مانند Dundas که تشکر می کنم.

آیا نام یک خیابان مهم است ؟ آیا نام Dundas مهم است ؟ پاسخ من ساده است: تغییر به شروع در جایی و معنی نام همه چیز.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن