ایاصوفیه, مسجد, طرح تساوی ترکی-آلمانی انتقاد

توسط: | به روز شده: ژوئیه 13 سال 2020 2:00:28 pm رئیس یکی از آلمان مهمترین ترکی گروه های اجتماعی در ر

توسط NEWSATROPAT در 23 تیر 1399
توسط: | به روز شده: ژوئیه 13 سال 2020 2:00:28 pm
Haghia Sophia mosque plan draws Turkish-German criticism رئیس یکی از آلمان مهمترین ترکی گروه های اجتماعی در روز یکشنبه انجام می دهد و برنامه ریزی شده تبدیل به موزه ایاصوفیه به عنوان یک "تصمیم اشتباه است." (رویترز)

رئیس یکی از آلمان مهمترین ترکی گروه های اجتماعی در روز یکشنبه انجام می دهد و برنامه ریزی شده تبدیل به موزه ایاصوفیه به عنوان یک "تصمیم اشتباه است."

Gökay Sofuoglu از جامعه ترکیه در آلمان — یکی از این گروه به نمایندگی از جامعه ترکیه در آلمان — گفت: این تصمیم به نوبه خود ساختمان است که به طور گسترده ای به عنوان نمادی از بردباری مذهبی و سکولاریسم به مسجد را منعکس ضعیف در ترکیه است.

"این ایاصوفیه, میراث جهانی یونسکو است و نماد همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان" گفت: Sofuoglu. "این کاملا اشتباه و تصمیم به تبدیل آن به یک مسجد," او گفت: خروجی اخبار RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND).

"ترکیه در حال حاضر خواهد شد را محکوم کرد به عنوان کشوری که نمی تواند مقابله با چنین ارث," او اضافه شده است.

ترکیه رئیس جمهور رجب طیب اردوغان که منتقدان می گویند تضعیف اکثریت مسلمان ترکیه سکولار ستون روز جمعه اعلام کرد که نماز آغاز خواهد شد در میراث جهانی یونسکو در ژوئن 24.

یک دادگاه ترکیه روز جمعه حکم داد 1934 تبدیل ایاصوفیه به موزه غیرقانونی باشد.

این خبر موجب موجی از انتقاد با چندین رهبران مسیحی صحبت کردن در برابر این تصمیم است.

در واتیکان اولین واکنش به تصمیم ترکیه, فرانسیس روز یکشنبه پیوست کر از محکومیت.

"من فکر می کنم از ایاصوفیه و من بسیار متاثر" پاپ فرانسیس گفت: در طول ظهر خطبه در سنت پیتر مربع اضافه کردن کمی بیشتر استادانه درست شده.

یک توریست آهنربا برای استانبول ایاصوفیه برای اولین بار ساخته شده از 1500 سال پیش به عنوان یک کلیسای مسیحی امپراتوری بیزانس. آن استفاده می شود توسط بیزانس به تاج و تخت خود را گذرانده است.

این ساختمان تبدیل به یک مسجد پس از دولت عثمانی و فتح قسطنطنیه در حال حاضر استانبول در سال 1453 و تبدیل به یک موزه در سال 1935.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب