چهار دشمنان نامرئی در همه گیر از "datafied جامعه"

COVID-19 اول جهانی و همه گیر به ظهور در چنین مقیاس گسترده و به چنین قبر اثر در پیشرفته فاز به اصطلاح "datafied

توسط NEWSATROPAT در 19 خرداد 1399

COVID-19 اول جهانی و همه گیر به ظهور در چنین مقیاس گسترده و به چنین قبر اثر در پیشرفته فاز به اصطلاح "datafied جامعه". ما خودمان را پیدا کنید در یک نقطه عطف در درک ما از آنچه در آن به معنی برای زندگی در عصر توسط داده های دیجیتال و انتقال تقریبا در هر زمینه از فعالیت های انسانی. یک وضعیت به عنوان شدید به عنوان یکی از ما در حال تجربه در این هفته از متغیر های سخت مستند به ناچار در معرض این تفاوت های ظریف از این پدیده از آن بیشتر به نفع خود به طور بالقوه نگران کننده ترین جنبه های.

برای پیدا کردن یک مقایسه لحظه – از جمله همه جانبه استرس-آزمون مفروضات فرهنگی و مبانی جامعه به عنوان یک کل -- یکی برای بازگشت به 9/11 حملات. اما از سال 2001 تا سال 2020 باید کمی در زمینه فن آوری اکوسیستم های دیجیتال و زیرساخت; در نتیجه اجتماعی و سیاسی اثرات به همان اندازه متفاوت.

در هسته یک datafied جامعه تولید داده ها و استفاده از آنها برای ایجاد ارزش افزوده از مدیریت ترافیک برای بهبود وضعیت خروجی از تبلیغات هدفمند بر روی سیستم عامل های دیجیتال به تماس با ردیابی برنامه های طراحی شده برای مبارزه با COVID-19. حتی در شرایط عادی ما تولید بسیاری از این اطلاعات خودمان را از طریق گوشی های هوشمند تعاملات ما در رسانه های اجتماعی بانکداری آنلاین و خرید. این مقیاس کسب درآمد از اطلاعات مربوط به ترجیحات ما و رفتار تقویت انحصار شرکت های بزرگ مانند گوگل و آمازون خود را تجزیه و تحلیل و پیش بینی.

اما به عنوان شهروندان ما همچنین تولید اطلاعات با دسترسی به سیستم بهداشت و درمان و یا به سادگی قدم زدن از طریق شهرهای ما که در حال حاضر میزبان هزاران دوربین های مدار بسته و سیستم های تشخیص. بسیاری از این داده ها به پایان می رسد تا در دست بخش خصوصی حتی اگر و هنگامی که داده ها به نظر می رسد تحت کنترل نهادهای دولتی: ادارات دولتی' سرورهای مدیریت شده توسط شرکت های خصوصی مانند شرکت Accenture, IBM یا مایکروسافت.

این ترکیب از لحاظ جغرافیایی متنوع داده های مختلف زیرساخت و خصوصی و نهادهای عمومی یک برنامه به طور بالقوه معجون انفجاری در درجه اول به دلیل محدود شفافیت vis-à-vis کاربران و خطرات فردی و جمعی حریم خصوصی. Datafied جامعه است و در واقع مهد آنچه که ما اقتصاددان Shoshana Zuboff تماس 'نظارت سرمایه داری" که موتور کالایی از اطلاعات شخصی در هزینه کاهش ظرفیت ما به عمل به طور مستقل و آزادی انتخاب داشته باشد. به عبارت دیگر وجود ما به عنوان شهروندان در حال تغییر است و نه لزوما بهتر است.

وجود دارد حداقل چهار حوزه است که در آن COVID-19 همه گیر است و عملکرد به عنوان یک شتاب دهنده به طور بالقوه خطرناک پویایی است که تا به حال شده است به سختی قابل مشاهده است. این مقاله با تمرکز در مورد ایتالیا که شده است به خصوص تحت تاثیر این نوسانات جزئی با تشکر از فقیر سواد دیجیتالی در میان شهروندان است. مشابه پویایی هستند که در بازی در بسیاری از کشورها به شدت تحت تاثیر این بیماری همه گیر از جمله کم درآمد متحده ما استدلال می کنند.

فراتر از هر نوع تکنولوژی و یا اپیدمیولوژیک علت و معلول چهار گرایش متمایز پدید آمده اند. آنها "محقق اثباتگرایی", "اطلاعات اختلال", "digital vigilantism" و "normalisation نظارت". این چهار دشمنان در حال ارائه مصنوعی نامرئی توسط انسان درام pandemic, اما آنها باعث می شود تقریبا به اندازه جمعی آسیبی به عنوان ویروس خود را. و به حداقل می گویند آنها به مقصد به پیامدهای بلند مدت. بیایید از طریق این ،

محقق اثباتگرایی

اولین نامرئی دشمن همراه است که معمولا استفاده می شود و فعل "به تعداد"; یک عمل است که در این زمان است که به درستی به عنوان یک مفید متحد. "اجازه دهید اعداد صحبت" است که اغلب شنیده می شود. شمارش و حتی بیشتر از آن شمارش خودمان است و برای هر جامعه یک کلید حالت انعکاس. کافی است به فکر می کنم از نقش بسیار مهم سرشماری در تعریف دولت-ملت است. علاوه بر شمارش مرکزی برای مدیریت همه گیر با مرکزیت اعداد به گسترش آن و مبارزه با آن است. به طور معمول وجود دارد تمایل به این باور آمار بیش از کلمات که ما ارتباط آنها را با یک مرتبه بالاتر از حقیقت پدیده ای نامیده می شوند 'dataism' توسط محقق جثه ون Dijck.

ایمان در شماره های دارای ریشه های تاریخی و قدمت آن به روز از قرن نوزدهم اثباتگرایی که ترویج اعتقاد به علم و پیشرفت علمی و تکنولوژیکی. در آگوست کنت فیلسوف را یک نمای کلی از اثباتگرایی(1844)او توضیح داد که اثباتگرایی به ارمغان می آورد "واقعی به عنوان مخالف به chimerical" به خط مقدم. تلاش برای "کنتراست دقیق با مبهم" او ارائه شده واقعیت علمی به عنوان "مخالف منفی" به جای طرح ریزی یک نگرش مثبت و اعتماد به نفس در آینده است. قطعا آوردن بتن حقایق به مرکز روایت از ویروس و جستجو برای راه حل می تواند یک چیز خوب پس اخیر تلخ دوره برای علم که شاهد ظهور ضد واکسیناسیون حرکات. متاسفانه به ایمان در اعداد است که اغلب نابجا و عنوان شده است در هفته های اخیر: آمار رسمی تمایل خود را برای نشان دادن محدود و اغلب گمراه کننده بخشی از این بیماری همه گیر را به واقعیت است.

این اعداد و داده ها در هسته اصلی این ویروس روایت است. اما, آن است که یک روایت که بسیار دقیق است اغلب decontextualized و از همه بیشتر احساس وحشت و نگرانی آور برای آن است. نتیجه این است که یک محقق اثباتگرایی که تمایل به نادیده گرفتن زمینه و توضیح نمی دهد که چرا و یا چگونه آن را باید در برخورد با. تصمیم گیری که شامل کل کشور گرفته شده و توجیه بر اساس آمار و ارقام بر اساس داده هایی که لزوما دقیق نیست.

همه گیر اطلاعات اختلال

بین المللی در زمینه همه گیر شده و طبقه بندی شده به عنوان یک 'infodemic' بیان اعمال بالاتر از همه این که به شرایطی که در آن وجود دارد بیش از حد بودن اطلاعات دقیق یا نه – که باعث می شود آن را بسیار دشوار است برای افرادی که به تشخیص منابع قابل اعتماد از غیر قابل اعتماد هستند. این بیماری همه گیر است به خصوص منجر به انتشار اطلاعات اختلال در اشکال مختلف از دروغ و اطلاعات غلط.

رویترز موسسه برای مطالعه روزنامه نگاری (RISJ) در دانشگاه آکسفورد منتشر کرده است یکی از اولین مطالعات انجام شده بر روی اطلاعات اختلال فنی در این بیماری همه گیر. آن را متمرکز بر روی یک نمونه از زبان انگلیسی اخبار ارزيابی واقعیت-بررسی طرح های مانند اولین پیش نویس است. این تحقیقات نشان داد که منابع دروغ در همه گیر می شود "بالا به پایین" (زمانی که آنها در حال ترویج شده توسط سیاستمداران و یا با دیگر شخصیت) و همچنین از پایین به بالا' زمانی که آنها مشتق از کاربران عادی.

اگر چه اولین نوع نشان دهنده تنها 20 درصد از نمونه مورد تجزیه و تحلیل توسط RISJ آن را نیز نشان داد که از بالا به پایین دروغ تمایل به تولید بیشتر از رسانه های اجتماعی وزوز در مقایسه با آنچه که پدیدار از زیر. این RISJ بیشتر ادعا میکند که بزرگترین بخش از اطلاعات غلط است که پدید آمده در این هفته تشکیل شده است 'پیکربندی مجدد' محتوای اصلاح شده تنها در بخش است. تنها یک اقلیت (حدود 38 درصد) شامل به طور کامل اختراع محتوا. توماس خلاص شدن از شر یکی از کارشناسان برجسته جهان در اطلاعات غلط مبارزات در این منطقه از امنیت ملی (موضوع خود را مشتاقانه پیش بینی, کتاب اقدامات فعال) است استدلال در نیویورک تایمز که همه گیر می تواند به خصوص بارور زمین برای 'جنگ اطلاعات' با هدف ایجاد سردرگمی و تنش در افکار عمومی کشورهای درگیر شبیه به آن دیده می شود در ایالات متحده آمریکا در طول مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016. اطلاعات غلط از یک نژادپرست خم با بیگانه انگیزه نمی تواند فراموش شود مانند اخبار نادرست منتشر شده در مکان های مختلف این ادعا که آفریقایی ها شد, سیستم ایمنی بدن به ویروس. در ایتالیا و تلویزیون و رسانه های جریان اصلی شده است به خصوص مهم کانال برای انتشار اطلاعات تایید نشده و توطئه گر در COVID-19. مثلا ادعای غلط در مورد ویروس های مصنوعی ایجاد شده در یک آزمایشگاه شده اند اغلب گزارش شده بر روی صفحه نمایش و توسط روزنامه ها, کمک به گردش اطلاعات گمراه کننده در مورد این بیماری همه گیر.

دیجیتال vigilantism

از اوایل روز همه گیر مردم در حال اجرا در کشورهای مختلف گزارش شده است مورد آزار و اذیت و در برخی موارد از لحاظ جسمی حمله توسط دیگر شهروندان تحریک پتانسیل خطر برای بهداشت عمومی ناشی از خارج آن. مردم را در راه خود را به کار گزارش داده اند که موضوع را به انواع مختلف سوء استفاده نیست "در خانه ماندن". تعداد قابل ملاحظه ای از فیلم آپلود شده به رسانه های اجتماعی با هدف محکوم کردن مردم ظاهرا و با توجه به مستند. جرم شناسی تحقیقات طبقه بندی این پدیده به عنوان "vigilantism".

Vigilantism رخ می دهد که خصوصی شهروندان به طور داوطلبانه را نقش هستند که مسئولیت خود را مانند کنترل رفتار دیگران و شکایت در مورد خود تصور كرده است ، از طریق اقدامات خود را در دفاع از هنجارهای اجتماعی اوباش سعی کنید برای ارائه یک احساس امنیت برای خود و دیگران. ظهور رسانه های اجتماعی و فن آوری تلفن همراه را فعال کرده انتشار دیجیتال vigilantism است که هدف از حمله بشود و کسانی که نقض قوانین توسط افشای آنها را به تمسخر. این نوع از مجازات اغلب دارای ماندگاری و تهاجمی تاثیر بر حریم خصوصی متهم و همچنین تحریک پرخاشگری و میل به انتقام.

این پدیده معمولی است از لحظات تاریخی است که در آن تشکیل سفارش در معرض خطر است و یا به عنوان چنین به طوری که ظاهر و انتشار vigilantism در Coronavirus اورژانس به نظر می رسد اجتناب ناپذیر است. دیجیتال vigilantism از Covid-19 است اما به خصوص خطرناک است. اولین و مهمترین این نیاز به نفرت هر کس ترک خانه است و انحصاری و کمک به ایجاد انگ اجتماعی. آن اهداف افراد بر اساس منحصرا قابل مشاهده معیارها است که کافی برای تشخیص و تمیز بین کسانی که در حال شکستن قوانین و کسانی که دلیل قانونی برای انجام این کار (به عنوان مثال کسانی که در راه خود را به و یا از کار). این آفرینش از "دشمنان عمومی" منجر به آسیب های روانی از احساس از خود بیگانگی به تمایل برای اقدامات تلافی جویانه است که می تواند فراتر از این مدت از تاج بحران است. آن را می تواند توجیه کند به طور مشابه رفتار متجاوزانه بر اساس این منطق که "اگر هر کس دیگری آن را انجام می دهند من می توانید آن را بیش از حد". ثانیا دیجیتال vigilantism منجر به تقسیم جامعه با جدی و پایدار عواقب نظر اجتماعی تقسیم بین قرار است آدم های خوب و بد بين مستحق و سزاوار. آن را تضعیف می کند این پیام به شدت ایالات جامعه قادر به مقابله با شرایط اضطراری در یک راه منطقی دقیقا در لحظه ای آن است حیاتی برای قبول است که فردی فداکاری های بسیار مهم برای تلاش جمعی است.

حفظ حریم خصوصی و normalisation نظارت

همه گیر نیز پرسیده بحث در مورد نقش حریم خصوصی در datafied جامعه است. گرفتن الهام از نمونه – یا فرض مدل ارائه شده توسط تعداد کمی بیشتر یا کمتر در کشورهای دموکراتیک مانند چین و سنگاپور و کره جنوبی دولت ها درخواست کرد که انواع مختلف راه حل های تکنولوژیکی متضمن نظارت و نظارت دیجیتال شهروندان انجام شود به منظور کاهش انتشار ویروس. در اروپا چند دولت ها باید شروع به کار بر روی راه حل های فنی. به طور کلی بحث شده است نسبت به توسعه "تماس با ردیابی" برنامه های تلفن همراه است که می تواند استفاده از انواع گوشی های هوشمند به عنوان یک اساس برای پیگیری گسترش ویروس. این نظارت بر ارتباطات اجتماعی از افراد آلوده و یا کسانی که به طور بالقوه در معرض سایت های سرایت.

از ویژگی های مشترک از این راه حل های خود را پیچیده و خطرناک پیامدهای نظر حقوق حریم خصوصی و امنیتی – مسائل بیش از حد به راحتی تحت فشار قرار دادند به یک طرف اگر تکنولوژی ها در بیش از حد قطعی و یا نتیجه-متمرکز و یا از طریق محقق اثباتگرایی ذکر شده در بالا. در حالی که فرانسه اولین کشوری بود که به طور رسمی از گوگل و آمازون برای نرم کردن سیاست حفظ حریم خصوصی به منظور تسهیل در توسعه یک تماس-ردیابی برنامه در ایتالیا دولتی و گروه ضربت انتخاب برنامه "Immuni" که طول می کشد یک رویکرد غیر متمرکز مبتنی بر بلوتوث است. این "Immuni" راه اندازی بسیار کمتر تهاجمی و بیشتر حریم خصوصی احترام نسبت به برنامه های دیگر و تصویب آن خواهد بود نه اجباری. وجود دارد بسیاری از شک و تردید با توجه به اثربخشی تماس با ردیابی نرم افزار. اول از همه آن محاسبه شده است که به منظور عملکرد در راه معنی دار "Immuni" را به توان با حداقل 60 درصد از جمعیت یک پنجم رای دادن که حتی برنامه های محبوب مانند Facebook یا واتساپ در تلاش برای رسیدن به. بنابراین بیش از حد قطعی چشم انداز ظرفیت این راه حل های فنی می تواند منجر به دست بالا گرفتن اثر خود را.

های مختلف علوم اجتماعی و روزنامه نگاری مطالعات در نظارت نشان می دهد که در حال تبدیل شدن به نرمال به عنوان یک مکرر موضوع بحث های عمومی. چیزی مشابه مشاهده شده در سراسر اروپا در طول همه گیر: کارشناس نگرانی های (فنی و یا حقوقی آنهایی که) اغلب زودتر از موعد را رد کرد و در بحث های عمومی به عنوان مشکلات از اهمیت کمتری با ارتقاء یک دوگانگی کاذب بین حریم خصوصی و دفاع از بهداشت عمومی به عنوان اگر سابق غیر قابل عبور است چالش به دومی. در واقع به عنوان یووال نوح حریری در فایننشال تایمز نوشته است نما دو معیار به عنوان تضاد نادرست است پس شهروندان نباید مجبور به انتخاب بین دو ناسازگار حقوق اساسی است. این سوال را باید پرسید که چگونه بسیاری از و که حقوق ما مایل به چشم پوشی حتی اگر تنها در بخش – و برای کدام اهداف ؟ بیش از حد اغلب بحث در اطراف حریم خصوصی تمایل به تبدیل شدن به تضعیف در یک متقلب مد با مقایسه بیشتر رفتارهای بیهوده و بیمعنی از کاربران با سیاست دولت نظارت بر بهداشت عمومی. حفظ حریم خصوصی است که مرده است و وجود آن که در بخشی فرسوده با مشکل بهره برداری تجاری از اطلاعات این بحث را نمی توان کاهش می یابد با توجه به حفظ حریم خصوصی به عنوان یک حق فردی در سمت چپ تنها به شهروندان در تصمیم گیری است. حریم خصوصی همیشه توابع جمعی در یک بعد.

دیگر باز سوال این است که چه بر احتمالی بازگشت به حالت عادی. هنگامی که شرایط اضطراری است باید شهروندان تضمین شده است که این فن آوری از "تماس با ردیابی" و زیرساخت های کنترل توسعه یافته برای دوره بحران به طور موثر از میان بردند (و داده های خود را لغو شده)? در این مرحله کمیسیون اروپا گرفته شده واضح و روشن موضع چاپ و نشر چندین توصیه ها و جعبه ابزار و استدلال برای یک پان-اروپایی رویکرد در دفاع از حریم خصوصی و حفاظت از داده ها و همچنین استفاده مشترک و متمرکز تکنیک ها و استانداردهای.

این موضوع در بسیاری از موارد از جمله ایتالیایی است عدم وجود یک مجلس بحث در مورد موضوعات به عنوان ظریف به عنوان این یکی. در زمان نوشتن هلند میزبانی یک مجلس مناظره ای که از بالاترین اهمیت برای اطمینان حاصل شود که کنترل دموکراتیک پاسخگویی و احترام به هنجارها و پایه ارزش های دموکراتیک مرکزی در ساخت این تصمیمات.

آنتی بادی

چگونه می توانید این چهار نامرئی دشمنان بود combatted? متاسفانه راه حل است و نه ساده و نه فوری. یک واکسن قادر به طرزی جادویی immunising شهروندان در برابر محقق اثباتگرایی اطلاعات اختلال دیجیتال vigilantism و normalisation از نظارت وجود ندارد (و نه آن را تا به حال وجود داشته باشد).

ما می توانیم با این حال کار بر روی برخی از آنتی بادی ها و گسترش آنها را به عنوان به طور گسترده ای به عنوان ممکن است در جوامع ما. Datafied جامعه نیازهای مهم و به اطلاع کاربران که می دانید که چگونه به استفاده از و contextualise دیجیتال و آماری ابزار است که می تواند درک ناچار خطرات همراه است اما در همان زمان امکان استفاده از مزایای آن است. و این نیز می تواند کمک به کمتر فن آوری صالح قطعات از جمعیت حرکت خود را در دنیای دیجیتال.

داده های سواد آموزی مرکزی است به این فرایند است. این نوع از سواد نیاز به در نظر گرفتن سوال از شهروندی در عصر بزرگ داده ها و هوش مصنوعی است. آن را به توسعه شهروندان ظرفیت برای انتخاب آگاهانه در مورد محدودیت های فردی و جمعی فعالیت های آنلاین از جمله مجتمع ملاحظات مربوط به حفاظت از اطلاعات شخصی. این به ما کمک می کند تا تمایز بین منابع اطلاعاتی و برای باز کردن شخصی از محتوای الگوریتم است که باطل ظرفیت ما به راحتي در استفاده از اینترنت است. چالش باز است اما به ویژه فوری با توجه به اینکه ایتالیا یک straggler از لحاظ سواد دیجیتالی در پایان پایین تر از 34 OEDC کشور (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) رتبه بندی. اخیر ODEC تحقیقات نشان داد که تنها 36 درصد از ایتالیایی ها قادر به "پیچیده و متنوع استفاده از اینترنت" که ایجاد یک زمین حاصلخیز برای چهار دشمنان است که ما را شناسایی کرده اند بالاتر است.

جهان از آموزش و پرورش قطعا نقش اساسی و ترکیب احیا شهروند آموزش و پرورش در مورد اینترنت با غفلت مدنی در آموزش و پرورش است. این نیاز جدی معلم آموزش برنامه همراه با بودجه کافی.

با این حال یک رسانه به پروژه طولانی مدت است که می تواند دشوار است برای انجام در طول اضطراری است. اما "پس از Coronavirus" جهان ساخته شده است که در حال حاضر در گردباد از این بیماری همه گیر. انتخاب های انجام شده امروز را اجتناب ناپذیر تاثیر در آینده نتایج datafied جوامع است. بیشتر از همیشه فراگیر و شفاف و صادقانه روش این است که نیاز به راهنمای این انتخاب به منظور جلوگیری از پیدا کردن خودمان را در آینده تحت سلطه توسط مبهم تبعیض آمیز و به طور بالقوه ضد دموکراتیک و فن آوری "جعبه سیاه".

یک نسخه اولیه از این مقاله به نظر می رسد در ایتالیایی در روزانه Il Manifesto در آوریل 24 سال 2020 است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب