انتخابات در کرواسی: محافظه کاران حفظ اکثریت مجلس

کمتر به شدت از صربستان و کرواسی با این وجود دولت اعلام سراسر کشور مستند در اواسط ماه مارس. اما در جولای 5, 202

توسط NEWSATROPAT در 17 تیر 1399

کمتر به شدت از صربستان و کرواسی با این وجود دولت اعلام سراسر کشور مستند در اواسط ماه مارس. اما در جولای 5, 2020, کرواسی شد پست دوم-یوگسلاوی کشور پس از صربستان به برگزاری انتخابات آن مجلس ملی (Sabor). در اطراف 46.62 درصد از ثبت نام رای دهندگان معلوم رای خود را. بر خلاف پیش بینی ها از چند نظر سنجی برای مسابقه (مرکز-راست محافظه کار) کرواتی اتحادیه دموکرات/HDZ موفق به کسب یک پیروزی قاطع و انتخاب 66 نمایندگان مجلس به Sabor (به عنوان در مقایسه با 61 کرسی در سال 2016).

چه مسائل داغ دکمه تحت سلطه قبل از انتخابات مبارزات سیاسی احزاب ؟ آنچه باید انتظار داشت ؟

قانون اساسی و قانون انتخابات

پس از یک رشته اصلاحات قانون اساسی بین سال های 2000 و 2001 یک مقننه تنظیم تاسیس شد در Sabor. اگر چه دفتر ریاست جمهوری حفظ مناطق خاصی از قدرت سیاسی و همچنین vetoing شایستگی تحت نظارت آن (به عنوان مثال اعلام وضعیت اضطراری و فرماندهی عالی نیروهای مسلح) در قانون اساسی جلیقه بخش عمده ای از قانون گذاری و اجرایی توابع در مجلس. با این وجود پیروزی سابق PM Zoran Milanović (تایید شده توسط مرکز-چپ حزب سوسیال دموکرات/SDP) در انتخابات ریاست جمهوری ژانویه 2019, بسنده تحمیل اولیه ضربه سابق شرکت غلبه HDZ بیش از این سیاسی کشور چشم انداز است.

انتخاباتی بود که به روش انجام شده در 12 ولسوالی اعمال متناسب d'Hondt سیستم با یک آستانه از 5 درصد است. مندرج در قانون اساسی در مورد حقوق اقلیتهای ملی/CLRNM (2002), 8 صندلی این سایت متعلق به نمایندگی از اقلیت های ملی (منطقه 12) متناسب و مطابق به اندازه (3 کرسی برای اقلیت صرب; 1 صندلی برای قومی مجارستان ایتالیایی جامعه و گروه های قومی کوچکتر مانند چک اسلواک و آلبانی).

به علاوه اضافی 'ویژه' منطقه (منطقه 11) راه اندازی شده است برای رای کرواتی شهروندان که ساکن خارج از کشور است. این مقررات از اهمیت ویژه ای در نور از: (a) مکرر به حضور نمایندگان مستقل و حزب دموکرات/SDSS به عنوان یک شریک در چندین حاکم ائتلاف پس از سال 2003; (ب) تکیه از HDZ در حمایت از رای دهندگان که مقیم خارج از کرواسی (کسانی که نشات گرفته از 'سنگر' غربی هرزگوین خاص).

مسائل داغ دکمه

فوری اولویت را به مبارزه با گسترش Covid-19 تحت سلطه سیستم عامل از کرواسی احزاب سیاسی – البته در مد مختلف در مقایسه با صربستان قرار گرفته. اولیه مورد توجه قرار گرفته قریب الوقوع پیامدهای این بیماری همه گیر در صنعت گردشگری به ویژه در این مناطق (به عنوان مثال Istria and coastal Dalmatia) است که برای تولید بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی ناشی از گردشگری است. در این راستا در حال حاضر راکد دولت از صنعت گردشگری در مجاورت مونته نگرو یک کشور بسیار کمی تحت تاثیر coronavirus تولید شده و نه بدبین انتظارات در این تابستان.

با این وجود تاثیر Covid-19 بحران در کرواسی صنعت گردشگری و اقتصاد به عنوان یک کل باید همیشه در ارتباط با برخی از آسیبهای اجتماعی و اقتصادی است که باید همچنان ادامه داشت و برای بیش از یک دهه است. تمام احزاب سیاسی هر یک از زاویه خود را نیز به دنبال بررسی تاثیر بالقوه این بیماری همه گیر در: (الف) افزایش در بیکاری جوانان و مغز-تخلیه; (ب) تشدید نابرابری های منطقه ای بین بیشتر (به عنوان مثال بیشتر زاگرب زاگریه و Istria) و کمتر توسعه یافته (به عنوان مثال چند منطقه در شرق Slavonia و دالماسی مناطق داخلی کشور) نقاط کشور; (c) خراب شدن استانداردهای زندگی به خصوص برای لایه های اجتماعی است که بیشتر به شدت متاثر از شش سال رکود اقتصادی (2009-2015) و متعاقب آن معرفی اقدامات ریاضت.

در میان مداوم اتهامات بیش از بدرفتاری از پناهندگان و مهاجران همراه کرواتی-بوسنی مرزی توسط مقامات پلیس مهاجرت مسائل تشکیل ثانویه منطقه مورد علاقه. HDZ را "جناح راست جناح' و همچنین به عنوان (ملی محافظه کار) میهن جنبش به رهبری میروسلاو Škoro/DPMŠ, تلاش برای پیوند آزادی حرکت به پتانسیل گسترش coronavirus ثبت و ارجاع به Covid-19 را زودتر خواستار استقرار 'سخت' مرزها.

در انتهای دیگر این طیف از راه اندازی مجدد " ائتلاف (ساخته شده در اطراف SDP) و (سبز/چپ) Možemo/'ما می توانیم!' ابتکار در کنار خواستار بیشتر بشردوستانه مدیریت بحران مهاجرت – صرف نظر از این بیماری همه گیر و تکامل آن.

در نهایت اقلیت مسائل نیز تشکیل بخشی از بحث های عمومی در این انتخابات اما به میزان کمتر از در گذشته است. این بحث شامل تجدید تلاش توسط ناسیونالیست بازیگران (به عنوان مثال DPMŠ) به تماس برای تجدید نظر از CLRNM (به طور عمده در نمایندگی تناسبی از نمایندگان اقلیت) و تلاش های SDSS به مقاومت در برابر آن است.

احزاب و اجرای

بر خلاف نظر سنجی های مختلف و نشانه هایی از نارضایتی عمومی بیش اخیر افزایش Covid-19 موارد در کرواسی HDZ برنده 66 کرسی در Sabor. همانطور که در آخرین پیروزی صربی مترقی حزب/SNS در صربستان این موفقیت صحبت می کند از HDZ بهره وری در بسیج یک شبکه گسترده ای از حامیان در بخش عمومی و دولتی موسسات که به شدت وابسته به این حزب در امتداد خطوط سیاسی clientelism.

HDZ پایدار گرفتن در قدرت نیز نکات در حزب ظرفیت بسیج هدف آن گروه در میان بیشتر به لحاظ اجتماعی محافظه کار لایه ها به خصوص در چنین بخش هایی از این کشور به عنوان دالماتیا و Slavonia و همچنین به عنوان خارج از کشور رای دهندگان (HDZ موفق به کسب 3 کرسی در منطقه 11). به این اضافه کردن خارجی حمایت از حزب رئیس Andrej Plenković توسط چهره های برجسته در EPP گروه در پارلمان اروپا (از همه مهمتر, رئيس جمهور از کمیسیون اروپا, Ursula von der Leyen). در دراز مدت مجموع از ترکیب این عوامل را فعال کرده HDZ برای تبدیل اتهامات بیش از معیوب دست زدن به coronavirus اضطراری به یک داستان موفقیت " در حزب پسند رسانه ها.

با وجود این اولیه تشویق در نظر سنجی و همچنین Zoran Milanović پیروزی در 2019, SDP و آن "راه اندازی مجدد" ائتلاف اشغال نقطه دوم با 41 کرسی است. راه اندازی مجدد "ثابت کرد و نه کارآمد در بسیج SDP هدف-گروه خود را "سنتی" پایگاه (به عنوان مثال بیشتر زاگرب زاگریه و Istria). سابق SDP-رئیس Davor Bernardić و همکاران نزدیک خود را ترویج انتخاباتي پلت فرم تثبیت در برنامهای با تعهد به: (الف) ارزش های اتحادیه اروپا و این پروژه از پیوستن به اتحادیه اروپا; (ب) مبارزه با فساد دیجیتالی و شفافیت در سیستم مدیریت دولتی; (c) احترام به حقوق جمعی قومی و اقلیت های جنسی و همچنین مهاجران و پناهندگان است.

با این وجود و در میان چالش های جدید مطرح شده به کرواسی با واقعیت های اجتماعی و اقتصادی توسط Covid-19 بحران رفاه اجتماعی جزء در ائتلاف انتخاباتی مانیفست به نظر نمی رسد به اندازه کافی توسعه یافته – همچنین با توجه به مشارکت با شرکای بیشتر میانه/لیبرال به جای سوسیال دموکرات مشخصات در راه اندازی مجدد " (به عنوان مثال کرواتی دهقانان پارتی/HSS و Istrian دموکراتیک مونتاژ/IDS).

این, به نوبه خود اعطا تازه واردان از Možemo یک فرصت است که محقق به 7 کرسی در Sabor. در ابتدا شکل دادن خود به عنوان یک grass-roots ائتلاف بزرگ از سمت چپ (در امتداد خطوط از اوایل پودموس در اسپانیا) این طرح به زودی به ثبت سبز جزء به پلت فرم خود را با استرس در محیط زیست تم. با اشاره به ناکافی پیچیدگی مسائل اجتماعی و اقتصادی توسط 'راه اندازی مجدد', انتخابات برنامه Možemo ارائه شده ضد ریاضت هسته ای که بی درنگ اشاره در تقاطع بین Covid-19 بحران و از قبل موجود آسیبهای اجتماعی و اقتصادی و همچنین پیامدهای منفی در بیشتر محروم بخش از جامعه است.

بعلاوه Možemo نمی کند رقابت جدی صورت کوچکتر از بازیگران با ضد ریاضت مشخصات. سابق به طور فزاینده ای محبوب از Živi Zid/سپر انسانی دچار کاهش مداوم در آن درخواست تجدید نظر پس از یکی از اعضای موسس جدا و راه اندازی حزب از ایوان شده در جولای 2019. در مقابل, به Živi دیوار's صوتی و تقریبا شدت گرفتن تنش Euroscepticism, Možemo counter-پیشنهاد refashioning پیوستن به اتحادیه اروپا با تاکید بیشتر بر انسجام اجتماعی و برابری. در دراز مدت این استراتژی تسهیل حزب به گسترش درخواست تجدید نظر خود را فراتر از چپ متمایل محافل زاگرب-بر اساس دانشگاه و روشنفکران. به این یکی ممکن است اضافه کردن حمایت از Možemo توسط چهره های برجسته در میان اروپایی چپ رادیکال (به عنوان مثال Yanis Varoufakis و MeRA25 ابتکار).

در انتهای دیگر این طیف ملی محافظه کار DPMŠ بود و حتی موفق تر تازه وارد. تحت رهبری سابق خواننده و مجری تلویزیونی و میروسلاو Škoro این حزب منصوب 16 نمایندگان به Sabor و اشغال نقطه سوم. انتخابات پلت فرم از DPMŠ تا حد زیادی حول تم که HDZ اختصاص داده است به آن "جناح راست جناح' مانند: (الف) حفاظت از ملی و ارزش های مسیحی; (ب) کنترل سختگیرانه تر از مهاجرت و سخت تر 'قانون و نظم" اقدامات; (c) تجدید نظر در برخی از امتیازات در این قانون در حقوق اقلیت ها. حزب بهره مند از تضعیف نسبی HDZ را "جناح راست جناح' در شهرداری و در سطوح محلی. این بخصوص در مورد خروج از ووکور شهردار ایوان Penava از HDZ (مه سال 2020 و پس از آن تصمیم به پیوستن به نیروهای با Škoro. دولت از بی نظمی بیشتر در امتداد راست زاویه طیف سیاسی (به عنوان مثال ضعف و انتخابات اهمیتی از بازیگران مانند کرواتی حزب حقوق/HSP) علاوه بر افزایش شانس DPMŠ برای تحکیم خود را به عنوان قوی ترین نیروی حق HDZ.

بعد چه ؟

همانطور که در صربستان نتایج کرواسی انتخابات مجلس اشاره در تقاطع بین Covid-19 بحران و سیاسی و همچنین اقتصادی و اجتماعی, آسیب شده اند که تداوم و نه مدت زمان طولانی.

با مقایسه با صربستان و طاقت فرسا غلبه SNS هر چند ترکیب Sabor بطور قابل توجهی بیشتر است و حتی کثرت گرا. علاوه بر فوق احزاب کرواتی مجلس در حال حاضر نیز شامل: (از لحاظ مالی محافظه کار و نرم اتحادیه اروپا) حزب بیشتر/'پل' با 8 نماینده ؛ (میانه رو و متفقین به HDZ) کرواتی حزب مردم/HNS با یک صندلی ؛ (میانه رو لیبرال) از Pametno/'باهوش' با 3 نماینده به عنوان به خوبی به عنوان (میانه رو لیبرال) حزب مردم-اصلاح طلبان/NS با یک صندلی.

مشارکت یک قوت بخشیده DPMŠ به حق HDZ شمار یک چالش مهم به تلاش توسط Andrej Plenković به تغییر رسمی حزب-روایت محکم تر به سمت مرکز. این, به نوبه خود, به احتمال زیاد به تنظیم مجدد به درجات مختلف درون حزب تعادل بین لیبرال تر و محافظه کارانه تر جناح – به خصوص با توجه به سیاستگذاری مناطق از جمله حقوق اقلیت ها, مهاجرت, مسائل جنسیتی مربوط به تم و نیمه رسمی همکاری بین کلیسای کاتولیک و دولت است.

در مقایسه با ورید, ورود Možemo به مجلس نیز ممکن است عملکرد به عنوان یک فوری یادآوری به SDP بیش از این موقع و با ارتباط از رفاه اجتماعی و میزان که کرواسی اصلی چپ میانه حزب نادیده گرفته شده این سیاستگذاری منطقه است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن