مصر برنده مجلس تصویب ممکن است لیبی مداخله

توسط: رویترز | قاهره | منتشر شده در تاریخ: جولای 21, 2020 10:03:49 am رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی.

توسط NEWSATROPAT در 3 مرداد 1399
توسط: رویترز | قاهره | منتشر شده در تاریخ: جولای 21, 2020 10:03:49 am
Egypt, Libya intervention, Egypt Libya intervention, Abdel-Fattah al-Sisi, Indian Express رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی. (رویترز عکس/فایل)

مصر مجلس به رئیس جمهور مصر-عبدالفتاح السیسی است چراغ سبز برای امکان مداخله نظامی در لیبی با تصویب استقرار نیروهای مسلح در خارج از کشور برای مبارزه با "گروه های تروریستی" و "شبه نظامیان".

تیز تنش نظامی در لیبی که در آن مبارزان به رهبری شرقی فرمانده خلیفه Haftar شده اند مبارزه با نیروهای بین المللی به رسمیت شناخته شده و دولت می تواند خطر اشتعال درگیری مستقیم میان قدرت های خارجی است که باید ریخت در سلاح و مبارزان در نقض یک تحریم تسلیحاتی.

Sisi هفته گذشته هشدار داد که مصر نمی خواهد بیکار ایستاده اگر وجود دارد یک تهدید برای امنیت ملی مصر و غربی آن همسایه لیبی است.

مصر در کنار امارات متحده عربی و روسیه پشت Haftar که رها توهین آمیز در طرابلس در ماه گذشته در برابر نیروهای مورد حمایت ترکیه است.

لیبی قانونگذاران متفقین به Haftar خواسته قاهره این هفته به مداخله نظامی برای مقابله با ترکیه است.

مصر مجلس گفت: در بیانیه ای در روز دوشنبه رای که نیروهای نظامی خواهد بود در دفاع از امنیت ملی در "استراتژیک" جبهه غربی بدون دادن جزئیات در هر زمان و در قاب و یا نامگذاری لیبی به طور مستقیم. آن را نیز ذکر نکرده ترکیه است.

مصر تلویزیون دولتی بعد از فرار آگهی ها در صفحه نمایش گفت: "مصر و لیبی یکی از سرنوشت."

Sisi صحبت می کند به تهمت

مدت کوتاهی قبل از رای Sisi و رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن صحبت با تلفن.

"رهبران دو کشور تأیید نیاز فوری د-تنش ها در لیبی از جمله از طریق برقراری آتش بس و پیشرفت اقتصادی و سیاسی مذاکرات" کاخ سفید در بیانیه ای گفت.

مغلوب ساختن پیشی جستن همچنین گفت: رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی توسط تلفن که جنگ "تشدید شده است حضور نیروهای خارجی و اسلحه" کاخ سفید گفت. U. N. سخنگوی استفان نواز به خبرنگاران گفت: "هیچ راه حل نظامی برای بحران کنونی در لیبی وجود دارد و باید فوری آتش بس."

مصر نگران بی ثباتی در لیبی و حمایت ترکیه Haftar.

در طرابلس دولت نیروهای منتقل شده اند و نزدیک به مرکز شهر سرت که آنها امید به پس از Haftar را ارتش ملی لیبی و دروازه ورود به نفت صادرات بنادر برگزار شد LNA. السیسی اعلام کرده است که سرت مقابل خط یک خط قرمز برای مصر است.

مصر حمایت کرده است Haftar پس از سال 2014 زمانی که او برای اولین بار مونتاژ سربازان سابق از اواخر معمر قذافی رهبر ارتش و قبایل برای مبارزه با شبه نظامیان اسلام گرا در شرق. لیبی شده است در هرج و مرج پس از سال 2011 زمانی که قذافی سرنگون شد.

مقامات مصری اغلب مراجعه به گروه های مسلح در طرابلس و لیبی به عنوان "شبه نظامیان" و دیدن Haftar به عنوان پیشرو یک "مبارزه با تروریسم نیروی".

رئیس کمیته دفاع در شرق مبتنی بر لیبی پارلمان, Hassan al-Mayhoub گفت: مصر پارلمانی حرکت بود و اولین گام به سمت فعال کردن مصر-لیبی دفاع کرد.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب