COVID-19: آیا تکنولوژی میتواند تبدیل به یک ابزار ظلم و ستم و نظارت?

برای مثال در ایالات متحده خصوصی تجزیه و تحلیل داده های شرکت Palantir تامین مهاجرت ایالات متحده و آژانس گمرک (I

توسط NEWSATROPAT در 13 اردیبهشت 1399

برای مثال در ایالات متحده خصوصی تجزیه و تحلیل داده های شرکت Palantir تامین مهاجرت ایالات متحده و آژانس گمرک (ICE) با استفاده از فناوری به منظور تسهیل اخراج و نقض حقوق بشر از مهاجران بدون جدا کردن فرزندان از خانواده و باعث مرگ حداقل 24 نفر در بازداشت است. حوزه های قضایی دیگر مانند کانادا و انگلستان شروع آزمایش با خودکار تصمیم گیری در مهاجرت و ویزا. ما تحقیقات اخیر در دانشگاه تورنتو نشان داده است که گرایش فن آوری موفق به گرفتن ماهیت پیچیده ای از برنامه های مهاجرت و پناهندگان ادعا

در برخی موارد افزایش تکنولوژی در مرز می تواند به معنای افزایش مرگ و میر. به اصطلاح " هوشمند مرزها در حال تبلیغ به عنوان کارآمد و گسترده راه برای کنترل مهاجرت است. در اواخر سال 2019 اروپایی مرزی و گارد ساحلی آژانس, معمولا شناخته شده به عنوان Frontex اعلام کرد مرز استراتژی که متکی بر افزایش کارکنان و فن آوری های جدید. این استراتژی شامل آن ROBORDER پروژه که 'با هدف ایجاد یک به طور کامل عملکرد مستقل مرز سیستم نظارت بدون سرنشین با تلفن همراه روبات از جمله هوایی ، سطح آب زیر آب و وسایل نقلیه زمینی.' در ایالات متحده مشابه 'هوشمند-مرز' فن آوری نامیده شده اند بیشتر 'انسانی' جایگزین برای مغلوب ساختن پیشی جستن دولت خواستار یک دیوار فیزیکی.

اما این فن آوری می تواند نتایج شدید. برای مثال مرز سیاست های کنترل است که با استفاده از جدید نظارت فن آوری در امتداد مرز آمریکا و مکزیک که در واقع دو برابر صربستان تحت فشار قرار دادند و مسیرهای مهاجرت نسبت به خطرناک تر زمین از طریق بیابان آریزونا ایجاد آنچه انسان شناس Jason De Leon تماس یک زمین باز قبرهای. با توجه به این که سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) گزارش کرده است که با توجه به های اخیر shipwrecks بیش از 20 000 نفر فوت کرده اند در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه پس از 2014 ما فقط می توانید تصور کنید که چگونه بسیاری از بدن را شستشو بر سواحل اروپا به عنوان وضعیت گرم در یونان و ترکیه است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن