بدیهیات انتخاب

سرفصل نیست پنهان کردن هیجان از روزنامه نگاران. وجود 53 بیش از حد وقایع مشاهده شده در XENON1T ماده تاریک آزمایش

توسط NEWSATROPAT در 1 مرداد 1399

سرفصل نیست پنهان کردن هیجان از روزنامه نگاران. وجود 53 بیش از حد وقایع مشاهده شده در XENON1T ماده تاریک آزمایش. آنها غیر قابل توضیح و اضافی به 232 پیش بینی شده توسط تئوری. آنها می تواند اثبات وجود axionshypothetical خورشیدی ذرات شبیه فوتون و همچنین ارائه شواهد برای وجود گریزان ماده تاریک. آنها می تواند حاکی از آن است که تمام جهان بالاتر و فراتر از یک شرح داده شده توسط به اصطلاح مدل استاندارد فیزیک ذرات – از این رو هیجان.

Axions شد اولین hypothesised در 70s در تلاش برای روشن کردن برخی از مشکلات مربوط محوری کوانتومی با تقارن ناهنجاری. نام خود را تداعی بدیهیات – اساسی گزاره یا گزاره ها در ریاضیات و منطق – اما در واقع آنها به نام بعد از Axionیک و سپس نام تجاری معروف از مواد شوینده لباس های شسته شده.

*

برای برخی از فیلسوفان علم falsifiability اساسی از ویژگی های هر علمی تلاش. کارل پوپر در نظر گرفته شود این معیار که مشخص علم از شبه علم است. نقد او از روانکاوی (و مارکسیسم) معروف بود در این رابطه است. ادعای روانکاوی نظریه او استدلال نمی توان به درستی تست شده به این دلیل که نظریه مجهز شده است لازم است از همه ابزارهای مفهومی به نوبه خود همه چیز را به نقطه مقابل آن – در صورت نیاز. روانکاوی یک سیستم باور او به این نتیجه رسیدند که غیر علمی است.

پرداختن به چنین انتقادات فروید مقابله که روانکاوی فرضیه آزمایش تمام وقت در درمانگاه صالح پزشکان. هنوز پوپر متقاعد نشد. مشاهدات بالینی نیستند بتن حقایق او گفت: "آنها تفسیر در پرتو نظریه های [...] و به این دلیل که آنها مناسب برای حمایت از این نظریه که در پرتو آنها تفسیر می شود."

که این همه دایره.

*

دانشمندان امیدوارند در حال حاضر قادر به شانه را از طریق جمعی از جمع آوری داده ها و علف هرز منابع احتمالی خطا. وجود دارد ممکن است توضیحات غیر منتظره 53 تشخیص در XENON1T. این ممکن است یک مورد از آلودگی تجربی تنظیم; برخی هنوز حساب نشده از ویژگی های زمان نظریه ها; یا در واقع یک نشانه است که axions انجام وجود دارد. در حال حاضر وجود دارد سه راه ممکن است به جلو: به چشم پوشی از داده ها و شروع دوباره; برای تنظیم زمان نظریه ها; یا به تعمیرات کلی از مدل استاندارد فیزیک ذرات. بحث فقط آغاز شده است.

در مقایسه با axions که فرضی و در عین حال ثابت شود بدیهیات نیست و نیاز به اثبات در همه. آنها در حال درست تعریف. یا بهتر است شما ادعا آنها درست هستند. و آن است. اما بدیهیات نیست بازیگران در سنگ. شما می توانید انتخاب کنید و را انتخاب کنید. به عنوان به زودی به عنوان شما نهایی خود را انتخاب کرده بود عواقب و نتایج. مختلف بدیهیات منجر به نتایج متفاوت است. این نتایج نشان می دهد که آیا شما انتخاب شده است یکی از موفق یا نه.

بدیهیات شکل سنگ بستر که در آن مفهومی و نظری سازه های ریاضیات و منطق ساخته شده است. به این ترتیب آنها نه شرط ابطال پذیری. آنها قبل از هر روش falsifiability.

*

آنچه انجام داده نشان می دهد ؟ آنها نشان دهنده حقایق ؟ آیا ما تا به حال دسترسی به حقایق ؟ آن است که همیشه ممکن است برای دیدن همه چیز به عنوان آنها واقعا هستند? پاسخ ممکن است واضح به نظر می رسد. ما فقط نیاز به نگه داشتن چشم ما باز و ذهن ما را از تعصبات.

اما این است که در واقع ، آنچه در حال حقایق اگر ما در نظر آنها خارج برخی از چارچوب درک ؟ نگاهی 53 اضافی حوادث. آنها حقایق ؟ در چه معنا ؟ یا شاید داده های خام جمع آوری شده توسط آشکارساز. آیا آنها نشان دهنده حقایق ؟ می توانید آنها می گویند هر چیزی به هر کسی که صالح کار دانش تجربی و اساسی آن مفروضات نظری?

فرض پوپر درست بود در پاسخ به فروید یعنی که مشاهدات بالینی نمی تواند را تشکیل می دهند شواهد زیرا آنها تفسیر در پرتو نظریهو سپس ما چه می گویند در مورد طراحی تجربی است که اجازه تشخیص بیش از 53 حوادث ؟ آنها نه تفسیر در پرتو نظریه? آنها نه به عنوان چنین مناسب برای حمایت از این نظریه در پرتو آن بودند تفسير کرد ؟

به نظر می رسد که به طور کلی چارچوب تفسیری از مدل استاندارد فیزیک کوانتومی است نه شرط ابطال پذیری را به عنوان در هر پوپر. یا شاید در این مورد است که پوپر را معیار falsifiability نیاز به کمی تصفیه شده.

کسی چه می داند ؟

*

"من خواندن قطعه خود را در مورد نظریه پردازان توطئه" من دوست GG گفت: روز دیگر "و من یک مشکل است."

"بله؟"

"شما ادعا می کنند که چه انگیزه پردازان توطئه است نیاز به نگه داشتن چک در ترس و ناامیدی'. که خوب با من. اما پس از آن شما اضافه کردن "شاید نه تنها آنها را". نه تنها آنها را ؟ و سپس شما فقط می تواند به معنای "ما". این باز کردن درب به جایگزین حقایق و خطرناک نسبیت? من خوشحال است."

مسلما من خوشحال است یا نه. این احساس اشتباه و از عقل. اما پاسخ این است که خیلی آسان نیست. در واقع آن را غیر ممکن است مگر اینکه ما تصمیم به نگاه کمی بیشتر از نزدیک در یکی از چیزهایی است که از دست رفته است از بحث ، آن را از دست رفته به دلیل آن است که گرفته شده به عنوان خود مشهود است.

من با اشاره به حقیقت.

ما نیاز به نگاه در حقیقت کمی بیشتر از نزدیک.

این قطعه برای اولین بار منتشر شد در این ماه ژوئیه تراشه ستون.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب