10 عملی توصیه‌هایی درباره دکوراسیون خانه

معمولترین اشتباهات مردم با دکوراسیون خانه میکنند با خرید آن ها می توانید تغییرات زیادی در دکوراسیون خانه خود

توسط NEWSATROPAT در 16 بهمن 1401

معمولترین اشتباهات مردم با دکوراسیون خانه میکنند

kitchen decorationبا خرید آن ها می توانید تغییرات زیادی در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید. مثلا با استفاده از این گونه پارچهها میتوانید به محیط آشپزخانه جلوهای تازه ببخشید. شما حتی با هزینه نکردن هم می توانید جلوه ای تازه به خانه جدید خود بدهید. اگر مستأجر هستید و نمی خواهید خرج زیادی برای خانه خود کنید این بهترین شیوه است. میتوانید از صدف های دریایی برای تزئین محیط منزل خود بهره بگیرید. به عنوان مثال میتوانید با استفاده از گوش ماهی آینه، جاشمعی، قاب عکس و هر چیز دیگری بسازید. یا اینکه که با وصل کردن صدفها در کنار هم پردههای تزئینی برای آشپزخانه خود آماده کنید که هم جنبه تزئینی دارد و هم اینکه هنر دستی شما را به رخ دیگران میکشد. شاید اولین باری که وارد اتاق خانه جدید شوید جایگزینی اسباب سنگین مانند تخت، کمد و پرده اتاق کودک را نظر بگیرید. اما این ها تمام موارد نیستند شما می توانید با ایده های جالب، ایجاد تغییرات اتاق کودک به صورت ویژه ای به چشم بیاورید.

راحت؟ دنیا دیده؟ یا پیچیده؟

kitchen decorationنمی دانید که دقیقا باید چه کنید تا دکوراسیون خانه شیک داشته باشید؟ مطمئن نیستید که از اتاقی سراسر سفید خوشتان بیاید یا نه؟ رشته دکوراسیون داخلی به شما می گوید که ب­توانید در همه جا از رنگ سفید استفاده کرده و با گذاشتن اشیاء قدیمی به آن هویت ببخشید. یک میز کوچک، یک شمعدان بازسازی شده و اشیاء و کوسن­های رنگارنگ، به فضای سر تا پا سفید پیرامونتان شور و حیاتی داده و اتاقی را که ممکن بود بی­روح باشد زنده می­کند. شنیدهاید که اگر بدانیم افراد چه چیزهایی گردآوری می­کنند، می­توانیم به خیلی از خصوصیاتشان پی ببریم؟ اگر چنین چیزی صحت دارد، کلکسیون شما بیانگر کدام ویژگیتان هستند؟ آیا فردی ویری و هوسی هستید؟ راحت؟ دنیا دیده؟ یا پیچیده؟ آیا از سبک خاص، رنگ معیّن یا موضوع بهخصوصی خوشتان می ­آید؟ آیا وسایل مجلّل و مدرن را برای ساختمان میپسندید یا ساده و روستایی؟ آیا مجموعه­ ی اشیاء خود را رسمی و با چینشی قرینه و بی عیب و نقص به نمایش گذاشته ­اید یا در شلوغی خانه روی هم تلنبار کردهاید؟

  • پریز های پوشش دار و جمع کننده کابل ها
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • دکوراسیون داخلی مدرن
  • آشپزخانه زیبای بهاره رهنما + عکس
  • کفپوش در طراحی دکوراسیون

البته در این فرش رنگ آبی هم وجود دارد که با مبلها و پرده آبی رنگ به خوبی ست شده و هارمونی جذاب و دوستداشتنی خلق کرده است. سایر مبلمان مثل میز عسلی، میز جلو مبلی، کنسول و میز تلویزیون از امدیاف سفید قهوهای طراحی شده و فضای مدرنیته خانه را بیشتر نمایان کرده است. همانند سبک مدرن در این دکوراسیون سعی شده تا تنها المانها ضروری به کار برده شوند. بنابراین اکسسوریهای کمی وجود داشته و اغلب گل و گیاه هستند. کابینتها هم به همان جنس و رنگ مبلمان کوچک مثل میز عسلی و کنسول است. مدل آشپزخانه هم L بوده و فضای آن با یک میز و صندلی ناهارخوری کاملاً مدرن با فضای پذیرایی جدا شده است. این طراحی نیز یکی دیگر از دکوراسیون خانه های مدرن تهران است که بانوی خوش ذوقی آن را طراحی کرده است. با اینکه متراژ خانه کوچک است؛ اما صاحبان آن توانستهاند با طراحی هوشمندانه نهتنها فضای زیبایی به وجود آورند، بلکه فضا را از آنچه که هست بزرگتر جلوه دهند.

مبلمان یکی از موارد مهم در تغییر اتاق شماست.

همشهری آنلاین- ندا شریف: وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون خانه به میان میآید، منظور لزوما تغییر تمام وسایل و تغییرات کلی نیست. رنگ کردن، سادهترین روش تغییر حالت یک اتاق است. کنار گذاشتن رنگ سفید و انتخاب رنگهای قویتر مانند قرمز تیره، قهوهای پررنگ و طوسی. رنگهای روشنتر اتاق را بزرگتر نشان میدهد و رنگهای تیرهتر دیوارها را نزدیکتر نشان میدهد. زرد جزو رنگهایی است که فضا را زنده میکند. فضای زیر پای شما تاثیر قابلتوجهی بر اتاق دارد. اگر فرش مندرسی دارید که اتاق را کیپ تا کیپ پوشانده، آن را با یک فرش جدید تعویض کنید. کف را میتوان مجددا پارکت کرده یا پارکتها را پولیش زد. با انداختن فرش میتوان یک سری از نواقص را پوشاند. مبلمان یکی از موارد مهم در تغییر اتاق شماست. لازم نیست حتما آنها را عوض کنید. بلکه میتوانید از روشهای دیگر مثلا تغییر چیدمان یا تعویض رویه استفاده کنید. آیا تا به حال به اهمیت نورپردازی فکر کردهاید؟ شما برای مطالعه و انجام کارها به نور کافی و برای ایجاد محیطی صمیمیتر به نور ملایم احتیاج دارید.

چگونه میتوان رسیدگی به هر دکوراسیون خانه چالش با سهولت استفاده این نکات

kitchen decorationاگر آینهای را بالای شومینه انتخاب میکنید، نسبت آن مهم است - خیلی کوچک است و به نظر نادرست به نظر میرسد، بنابراین مطمئن شوید که حداقل دو سوم عرض اورمانتل را پر میکند. با انعکاس تمام جزئیات طراحی زیبا در اطراف شما، آینهها به خوبی با نور موثر واقع میشوند تا بافت را در طرح شما ایجاد کنند. از محیط ظریف نورهای جانبی گرفته تا سایههایی که از دیوارها منعکس میشوند، یک آینه تزیینی نور طبیعی را افزایش میدهد و انعکاسهای درخشان را در سراسر اتاق پخش میکند. آینههایی که بر روی طاقچه قرار میگیرند روشی سنتی برای دکوراسیون خانه با آینه است، اما یک مزیت متمایز دارند - شاید هم دو مزیت! اول اینکه، آنها فضای دو برابری دیوار را جلوه میدهند، بنابراین یک اتاق نشیمن کوچک و تاریک دو برابر روشنتر به نظر میرسد. دوم اینکه، این اینهها این فرصت را برای چراغهای رومیزی فراهم میکنند تا جلوی آینههای روی میزهای کنسول بنشینند، به این معنی که وقتی روشن میشود، نور مصنوعی بیشتر جلوه روشنکننده و افزایشدهنده فضا دارد.

10 عملی توصیه‌هایی درباره دکوراسیون خانه و توییتر.

kitchen decorationانواع دکوراسیون شامل سبک ایرانی، کلاسیک، مدرن، مینیمال، صنعتی، روستایی، فرانسوی، اسکاندیناوی، سنتی خاورمیانه، انتقالی، بوهمی، ساحلی، ایتالیایی، اسپانیایی و سبک های تلفیقی می باشد. زیبایی و جذابیت دیزاین یک خانه هیچ ربطی به اندازه و متراژ آن ندارد. شما می توانید با بکارگیری رنگ های مناسب، خرید اکسسوری های کوچک و جذاب و نورپردازی صحیح، زیباترین دکوراسیونرا داشته باشید. زیبایی دکوراسیون منزل موجب می شود تا افرادی که در آن ساکن هستند از بودن در آن محیط لذت ببرند و احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشند. بعضی افراد دوست دارند چیدمان محل زندگی شان به روز باشد. امسال سبک های تلفیقی جزو جدیدترین دکوراسیون خانه بوده اند. البته لازم نیست هزینه زیادی بابت اجرای چنین سبک هایی پرداخت نمایید بلکه نیاز است تا چند وسیله آنتیک و چند شی عتیقه را در بین لوازم خانه خود جای دهید. این کار موجب می شود تا در خلال دکوراسیون مدرن خود، تعدادی از اشیا قدیمی به نمایش بگذارید. دکوراسیون عروس باید مطابق نظر عروس و داماد طراحی شود.

هر قدر هم از سبکها و دکوراسیونهای مختلف بگوییم باز بعضی از ما ایرانیها و حتی غیر ایرانیهای دوستدار فرهنگ ایرانی علاقه داریم گرمای فرهنگ شرقی در خانهمان موج بزند و همزمان گریزی هم به سبک معاصر داشته باشیم. برای این کار میتوان کنار اجزای اصلی دکوراسیونی معاصر و مدرن چون مبلمان از اجزای دکوراسیون داخلی منزل که جزو عناصر فرهنگ ایرانی هستند چون فرش ایرانی یا صنایع دستی سنتی شهرهای مختلف کشورمان استفاده کنیم. هماهنگی وسایل داخل خانه موجب زیبایی دکوراسیون داخلی منزل و ایجاد فضایی گرم و دلنشین میشود. مبلمان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی منزل و میتوان گفت، مهمترین آنهاست. با توجه به اینکه این روزها مبلها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا کرده و جزیی جدانشدنی از دکوراسیون خانه محسوب میشوند. در نتیجه باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشت تا با هماهنگی سبک و همخوانی رنگ پارچه، چوب و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هارمونی بیشتر و جلوه بینظیری در فضای خانه ایجاد کرد.

kitchen decorationپیش از اینکه کابینت مورد نظر خود را با طرح انتخابی سفارش دهید باید به یک سری نکات طلایی توجه داشته باشید. یادگیری این نکات به شما کمک می کند که در آینده از انتخاب خود نهایت استفاده را ببرید و هرگز پشیمان نشوید. کابینت ها باید با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشند اما به طور کلی باید در تمام بخش های دکوراسیون خانه، توازن وجود داشته باشد. پس پیش از انتخاب طرح کابینت با دقت به دکوراسیون خود توجه کنید و ببینید که چه رنگ هایی در آن به کار رفته است. این مورد به شما کمک می کند تا دکوراسیونی جذاب را در آشپزخانه خود به وجود آورید. زمانی که رنگ کابینت ها از رنگ های به کار رفته در دکوراسیون پیروی کند، زیبایی آن دوچندان خواهد شد. شما باید طرح انتخاب شده را مورد ارزیابی قرار دهید و ببینید که اجرا سازی آن منطقی است یا خیر. ممکن است طرحی که برگزیده اید بسیار زیبا باشد اما اجرا سازی آن در آشپزخانهتان امکان پذیر نباشد.

دکوراسیون خانه چه کاری می انجام دهد تا شما را به تغییر تبدیل کند؟

kitchen decorationامروزه با پیشرفت در زمینههای مختلف دکوراسیون داخلی تنها برای خانههای مسکونی مورد توجه نیست و برای زیباسازی و کاربردی شدن مغازهها، دفاتر کاری، کارخانهها، فروشگاهها، هتلها، بیمارستانها، ایستگاههای مترو، اتوبوس و… نیز به کار گرفته میشود. هماهنگ سازی اجزای داخلی منزل برای بهبود زیبایی و دلنشین شدن فضای خانه و همچنین بهینه سازی فضا به صورت هنرمندانه را طراحی دکوراسیون داخلی منزل میتوان تعریف کرد. البته در این فرایند، هماهنگی بین رنگ ها و اجزای داخلی و اثاثیه منزل، جلوهدهی این اجزا را شکیلتر و هماهنگتر به نمایش خواهد گذاشت. چرا باید دکوراسیون داخلی را طراحی کرد؟ دکوراسیون داخلی امروزه یک دانش محسوب میشود. استفاده از این دانش در هر مکانی متفاوت است و به منظور خاصی صورت میپذیرد. فرایند طراحی دکوراسیون منزل مانند هر فرایند هنری دیگر، دارای نکات و ریزه کاری های خاصی است که با رعایت اصول تزئین، می توان تغییراتی فوق العاده را به وسیله آن ایجاد نمود. جهت دریافت مشاوره رایگان و تخمین هزینه برای طراحی دکوراسیون خانه خود میتوانید از طریق صفحه “مشاوره رایگان” با ما در ارتباط باشید، همچنین برای دیدن نمونه کارهای گروه ما کلیک کنید.

  • مبلمانی با ارتفاع کم
  • سفید عاجی
  • محیط بازی کودک
  • یک نور مخفی خفیف برای شبها در نظر بگیرید
  • انجمن طراحان داخلی آمریکا
  • ماشین ظرفشویی: ۴.۵ میلیون تومان
  • سفید استخوانی
  • پردههای ساده

 

مبلمان کلاسیک به طور معمول در ست هفت نفره ساخته می شود؛ یعنی به صورت یک مبل سه نفره، یک دو نفره و دو مبل یک نفره می باشد که با میزهای جلومبلی به همراه کوسن ارائه می شود. هیچ استاندارد خاصی برای طراحی ست مبل وجود ندارد اما این موضوع را می توان تفاوت عمده مبل کلاسیک با مبل استیل دانست که معمولا به صورت سه نفره عرضه می شود. • مبل کلاسیک به دلیل بزرگ بودن فضای زیادی اشغال می کند، قبل از خرید فضای محیط خود را مد نظر قرار دهید. • در هنگام خرید مبل کلاسیک، به سبک دکوراسیون خانه شلف کمدی ی خودتوجه کنید. به دلیل ظاهر رسمی مبل کلاسیک باید فضای دکوراسیون شما هم سبک ساده و کلاسیک داشته باشد تا جلوه زیبا و لذت بخش را فراهم کند. • اگر از علاقه مندان سبک سنتی و اصیل با ظاهری ساده وظریف هستید مبل کلاسیک انتخاب مناسبی است. • اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید فضای خانه شما لوکس و باشکوه باشد؛ مبل کلاسیک بهترین گزینه برای شما است.در مبلمان کلاسیک نسبتد به مبلمان استیل چوب کمتری استفاده شده است. • طرح های حال حاضر موجود در بازار نشان می دهد که رنگ های روشن بیشتر بعنوان رنگ ست و هماهنگ به کار برده می شود. سعی کنید رنگ های کرم ، زرد، سفید در دکوراسیون داخلی شما استفاده شده باشد. خرید مبل می تواند برای هر کس جالب و لذت بخش باشد اما باید توجه کنید که در حین انتخاب مبل شیک و جذاب، مبلی را انتخاب کنید که در کنار کیفیت خوب، مدت زمان طولانی برای شما کار کند. در این بین مبل کلاسیک هم انتخاب شایسته ای است، حتی برای ست مبلمان اداری هم از این مبل ها پیشنهاد میشود. ما نیز در آرک شاپ همراه شما هستیم تا خریدی لذت بخش را تجربه کنید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دکور قفسه لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن