روش های جوانسازی پوست

داشتن یک ظاهر جوان از خواسته های انسان از زمان خلقت تا به امروز بوده است. سالیان درازی ست که کیمیا گران و پزشک

توسط NEWSATROPAT در 16 تیر 1399
داشتن یک ظاهر جوان از خواسته های انسان از زمان خلقت تا به امروز بوده است. سالیان درازی ست که کیمیا گران و پزشکان به دنبال اکسیر جوانی بوده اند. پوست یکی از عواملی می باشد که جوان ماندن آن می تواند روح هر انسانی را زنده نگه دارد. پیشرفت های علم پزشکی این روزها راه های بسیاری را برای جوانسازی پوست در نظر گرفته است. لیزر، بوتاکس، انواع ژل ها و روش های مختلف دیگر که می تواند باعث جوانسازی پوست شود. پیری پوست از کجا می آید؟ بالا رفتن سن اجزای تشکیل دهنده پوست را تخریب می کند. کلاژن و الاستین از جمله اجزای تشکیل دهنده پوست می باشند که زیبایی و جوانی پوست را ایجاد می کنند. ورزش کردن، مراقبت از پوست و... باعث جوان ماندن پوست می شود. اشعه مضر خورشید یکی از عوامل مهمی است که می تواند کلاژن و الاستین را نابود سازد. تغذیه نامناسب نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در پیری پوست می باشد. پوست از سه لایه روی پوست یا اپی درم، زیر پوست یا هیپودرم و درم تشکیل شده است. روپوست بخشی می باشد که ما می توانیم با چشم ببینیم. لایه میانی شامل سلول های تولید کننده روی پوست و برخی از گیرنده های حسی می باشد. افزایش سن روی تمام لایه های پوست تاثیر می گذارد و علائمی از خود نشان می دهد: 1. چین و چروک 2. کاهش حجم 3. از دست رفتن خاصیت کشسانی 4. تغییر در لایه های پوست روش های جوان سازی پوست امروزه به سه دسته تقسیم می شوند.
  • روش های کم تهاجمی این روش ها شامل روش های تزریقی مانند بوتاکس، چربی و ژل، هایفوتراپی، اندولیفت و... می باشد. • روش های تهاجمی روش های تهاجمی را می توان جراحی پلاستیک و کشیدن پوست نامید. • روش های غیر تهاجمی این روش که مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد، مانند استفاده از کرم های ضد چروک و درمان های خانگی جوانسازی پوست می باشد.
روش های تهاجمی معمولا هزینه بالایی دارند و به علاوه دوره طولانی درمان و همچین گاه عوارضی را دارا می باشند. اما روش های جوانسازی کم تهاجمی، عوارض و خطرات بسیار محدودی دارند. این روش ها ارزانتر بوده و اثرات چشم گیری نیز روی پوست می گذارند.  
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن