رهبران جهان در مخالفت با اسرائیل PM نتانیاهو قصد دارد به ضمیمه بخش هایی از غرب بانک

توسط: اکسپرس میز وب | دهلی نو | به روز شده: ژوئیه 10 سال 2020 10:20:49 pm نمایی از غرب بانک یهودی حل و

توسط NEWSATROPAT در 20 تیر 1399
توسط: اکسپرس میز وب | دهلی نو | به روز شده: ژوئیه 10 سال 2020 10:20:49 pm
نمایی از غرب بانک یهودی حل و فصل معاليه إفراييم در دره اردن روز سه شنبه 30 ژوئن 2020. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به نظر می رسد مصمم به انجام تعهد خود شروع به الحاق بخش هایی از کرانه احتمالا به زودی به عنوان شنبه ، (AP Photo/ادد Balilty)

مصمم جهانی محکومیت اسرائیل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر قول داده است برای فشار به جلو با برنامه های خود را به ضمیمه نزدیک به یک سوم از کرانه – این 5,650-مربع-متر تکه از زمین که می یابد خود را در مرکز شدید ارضی درگیری بین اسرائیل و فلسطین.

پس زودتر اعلام تاریخ 1 ژوئیه مهلت برای شروع زور الحاق قطعات بسیار مورد مناقشه منطقه نتانیاهو تاخیر خود را از برنامه های اصلی او است که هنوز هم در انتظار تصویب از همتایان خود در کاخ سفید با مقامات اسرائیلی گفته اند.

نتانیاهو در واکنش به اعلام حاکمیت بر چندین شهرک های یهودی نشین در منطقه راستا با رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن بحث صلح خاورمیانه طرح است. در حالی که دولت اسرائیل و مغلوب ساختن پیشی جستن دولت اصرار داشت که این شهرک در حال حقوقی بزرگتر جامعه بین المللی مخالف است و معتقد است که این شهرک به غیر قانونی تحت مفاد قانون بین المللی.

چند رهبران خارجی از سراسر جهان را تهدید به قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل اگر نتانیاهو پیش می رود با برنامه های خود را. کلید نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا هشدار داده اند نخست وزیر اسرائیل که خود حاکمیت ادعا می کند می تواند باعث دیپلماتیک و حقوق بشر فاجعه در این منطقه است.

در اینجا یک لیست از رهبران جهان و کلیدی بین المللی که اسرائیل را محکوم قصد دارد به ضمیمه غرب بانک

رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی

رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی تلاش برای منصرف کردن نخست وزیر اسرائیل از برنامه های خود را از الحاق سرزمین های فلسطینی در کرانه در طول یک مکالمه تلفنی در روز پنج شنبه.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط رئیس جمهور فرانسه را پاکسازی "تاکید کرد که چنین حرکتی را نقض قوانین بین المللی و به خطر انداختن امکان راه حل دو دولت را به عنوان اساس عادلانه و صلح پایدار بین اسرائیل و فلسطینی ها".

دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ

ماه گذشته طی یک نشست مجازی از شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ به نام دولت اسرائیل به رها کردن آن الحاق برنامه.

"اگر اجرا الحاق تشکیل می دهند اکثر جدی نقض قوانین بین المللی grievously آسیب چشم انداز راه حل دو کشور و تضعیف امکانات تمدید مذاکرات. من از دولت اسرائیل به رها کردن آن الحاق برنامه" اشاره به این حادثه تلخ گفت: رهبران جهان و دیپلمات های حضور در این نشست است.

پیشتر در ماه آوریل سازمان ملل متحد ویژه میانه فرستاده Nickolay Mladenov هشدار داد که چنین حرکتی خواهد بود "ضربه ویرانگر" به راه حل دو کشور برای مناقشه اسرائیل و فلسطین, الجزیره گزارش داد.

اتحادیه اروپا سیاست خارجی رئیس جوزپ Borrell

اتحادیه اروپا سیاست خارجی رئیس جوزپ Borrell جمعه تصریح کرد 27-عضو بلوک را رد اسرائیل الحاق طرح هشدار داد که آنها می تواند آسیب اتحادیه اروپا-اسرائیل روابط.

"با هم با من همکار وزیران اروپایی ما خواهد یدکی هیچ تلاش های دیپلماتیک برای کمک به اسرائیل درک خطرات ناشی از اقدام یک جانبه الحاق بخش هایی از کرانه باختری است. اروپا و اسرائیل هستند بنابراین از لحاظ جغرافیایی از نظر فرهنگی و اقتصادی. آن است که در هیچ یک علاقه ای به این رابطه به عقب," Borrell نوشت: در یک پست وبلاگ دو روز پیش.

انگلستان PM بوریس جانسون

در سرمقاله منتشر شده در یکی از اسرائيل برجسته ترین روزنامه های شنبه, انگلیسی, نخست وزیر بوریس جانسون انتقاد اسرائیل الحاق برنامه. "به عنوان یک زندگی طولانی دوستان تحسین و حامی اسرائیل من از ترس است که این طرح با شکست مواجه خواهد شد خود را با هدف تامین امنیت مرزهای اسرائیل خواهد بود و بر خلاف اسرائیل را به منافع بلند مدت" جانسون نوشت.

او با اشاره به اینکه الحاق شد در نقض قوانین بین المللی است. "من عمیقا امیدوارم که الحاق می کند پیش بروید. اگر آن را ندارد, انگلستان نمی خواهد به رسمیت شناختن هر گونه تغییر در خطوط سال 1967 به جز کسانی که توافق بین دو طرف" در سرمقاله بخوانید.

واتیکان

در دیدار با نمایندگان دیپلماتیک از آمریکا و اسرائیل و واتیکان وزیر امور خارجه, کاردینال پیترو Parolin نگرانی در مورد الحاق کرانه بیشتر jeopardising "جستجو برای صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها".

Parolin اضافه شده که واتیکان می ترسید اسرائیل اقدامات همچنین می تواند یک تهدید به "ظریف وضعیت در خاورمیانه".

آلمان

آلمان وزیر خارجه Heiko Maas گفت که اسرائیل پیشنهاد به ضمیمه غرب بانک می تواند تهدیدی برای ثبات کل خاورمیانه است.

"صلح را نمی توان با یک جانبه مراحل" Maas گفت.

پارلمان آلمان ادعا کرد که قصد دارد "در تناقض با قوانین بین المللی است."

اردن ملک عبدالله دوم

در اردن ملک عبدالله دوم اعلام کرد که اسرائیل الحاق خواهد منجر به "عظیم تضاد" بین دو کشور. طی مصاحبه ای با مجله آلمانی اشپیگل گفت که اردن به دنبال امکان تعلیق آن در سال 1994 پیمان صلح با اسرائیل است.

بحث منطقه غرب سهام بانک در مرز با اردن به سمت شرق است.

روسیه

تلاش برای گسترش حاکمیت اسرائیل به شهرک های یهودی نشین در کرانه غربی می تواند به تحریک تازه خشونت در منطقه روسیه سخنگوی وزارت خارجه ماریا Zakharova گفت: در روز پنج شنبه.

"روسیه پشتیبانی از راه حل دو کشور به درگیری اسرائیل و فلسطین در چارچوب قانونی بین المللی," او گفت:, و اضافه کرد که این کشور معتقد است که یک راه حل می تواند وارد از طریق متقابل مذاکرات با واسطه توسط سازمان ملل متحد.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.

© IE آنلاین Media Services Pvt Ltd



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن