چرا برخی از گروه های مذهبی مخالف بهداشت عمومی سفارشات حتی در یک بیماری همه گیر?

در ایالات متحده برخی از محافظه کار و مذهبی جوامع نادیده گرفته اند مقررات دولت با هدف جلوگیری از گسترش Covid-19

توسط NEWSATROPAT در 16 اردیبهشت 1399

در ایالات متحده برخی از محافظه کار و مذهبی جوامع نادیده گرفته اند مقررات دولت با هدف جلوگیری از گسترش Covid-19. برخی از کلیساهای پروتستان موسسات آموزشی و مکان های کسب و کار مشخص شد به باز باقی می ماند. برخی بسیار هوشیار جوامع یهودی در ایالات متحده نیز به کندی پاسخ به اجتماعی فاصله گرفتن سفارشات. در یک مورد برجسته مذهبی رهبر Satmar جامعه که برای اولین بار دستور پیروان خود را به ادامه مطالعه و هم دعا کرده بود خود را مبتلا به این ویروس است. اما همه چیز به نظر می رسد حتی غریبه در جای دیگر. من به كار او'arim یک ناظر محله یهودی در اسرائیل ساکنان نفرین و سنگ پرانی به سوی پلیس که آمد به اجرا اجتماعی فاصله مقررات.

بیگانگان در حال خشم زمانی که جوامع مذهبی رها سازد مقررات دولت که قرار است برای حفاظت از عموم مردم. اما ما می دانیم که مردم را به معنای تجارب خود را در راه های مختلف. برخی از راه های شناخت جهان شده اند denigrated به عنوان "عقب مانده" و یا "غیر منطقی" سکولار غربی اشکال دانش است. اما سکولار روش زندگی در نظر گرفته شود ممکن منحط و غیر اخلاقی از یک مذهبی, نقطه نظر, نه به ذکر تجربی مضر است. "مدرن" راه زندگی گسترده ای ایجاد تفاوت در ثروت و عزت در میان مردم و از بین بردن غیر قابل تعویض منابع طبیعی و سم زمین در هزاران راه است که منجر به مرگ اکوسیستم زمین است که پشتیبانی از همه ما. ما تهاجمی تجاوز به اکوسیستم یکی از دلایلی است که ما با افزایش تهدید از بیماری همه گیر در وهله اول.

بنابراین آن را به ارزش فکر کردن در مورد اینکه چرا ما تا پایان سرزنش جمعیت اقلیت برای به خطر انداختن سلامتی ما. در جوامع یهودی و برجسته ترین خاخام در نهایت پشتیبانی دولت بهداشت و درمان مقررات حتی اگر برخی از Haredi (فوق العاده ارتدکس یهودی) جوامع شده بود هجوم سفارشات. بسیاری از آنها مخالف بسته شدن مکان خود را از مطالعه و عبادت است. به عنوان یک نتیجه از این ویروس منتشر شده است در ultra-Orthodox جوامع در ایالات متحده و اسرائیل است.

وضعیت پیچیده تر از به سادگی نقض قوانین. فوق العاده ارتدوکس ها در یک جامعه متنوع است, اما بسیاری از نمی همان به اشتراک گذاشتن منابع اطلاعاتی است که دیگران را برای اعطا. مطابق با احکام خود را از خاخام های خود دسترسی به اینترنت به طور کلی محدود است و دسترسی خود را به پخش برنامه های تلویزیونی و به توابع خاصی از تلفن های همراه. آنها خود را حفظ تقرب به خدا با فاصله گرفتن از جهان سکولار که نگه داشته و بسیاری از آنها از دیدن گزارش های خبری از این ویروس گسترش جاهای دیگر.

در ابتدا رهبران Haredi جوامع به مردم گفت که جمع آوری به دعا و مطالعه پارامونت به دلیل مطالعه متون مقدس است یک فرمان یک نیاز و یک وظیفه است. بیش از یک راه زندگی, نماز و مطالعه عبری کتاب مقدس (تورات) وسیله ای برای حفاظت از زندگی خود را. با توجه به یهودی عقل از سر فرزانگان: "کسی که کلام خدا قرار داده شده در دهان خود را از طریق مطالعه تورات تاسیس شده آسمان و زمین" و "کسی که درگیر در مطالعه تورات نیز محافظت می کند تمام جهان" (سنهدرین 99b). در واقع "بدون تورات جهان می افتد." بنابراین تعجب آور است که اخیرا یکی از برجسته خاخام های اسرائیل به نقل عنوان کرد و گفت که "لغو مطالعه تورات است خطرناک تر از coronavirus."

در مارس 22, پلیس اسرائیل فرستاده شد به یک Haredi محله در اورشلیم به اجرای coronavirus محدودیت. هنگامی که آنها وارد شدند ملاقات با نفرین, تهمت و سنگ پرتاب در آنها. برخی المال به نام پلیس اسرائیل "نازی ها". این رفتارها ممکن است غیر منطقی به نظر می رسد اما به عنوان یک انسان شناس که مطالعات سوالات دین و سیاست و هویت و مناقشه اسرائیل و فلسطین, تحقیقات من نشان می دهد که فرهنگ و حافظه جمعی انتگرال به این نوع پاسخ.

حافظه جمعی.

ما ادراک تصورات و اقدامات ما را عمیقا تعبیه شده در کل از تجارب ما. گذشته چه به صورت جداگانه و با تجربه و یا جمعی مشترک و تغذیه جامعه مداخله در حال حاضر. "[O]تو مدت," Henri Bergson نوشت "است و نه صرفا یک لحظه جای دیگر; اگر آن وجود دارد هرگز نمی تواند هر چیزی باشد اما در حال حاضر... مدت است که پیشرفت مداوم از گذشته است که آدمی را به آینده." گذشته شیفت به ارائه خود را به ما در راه است که درخواست تجدید نظر به زمان حال است. فردی و جمعی خاطرات متفاوت است. بنابراین افراد مختلف را به خاطر جنبه های مختلف از گذشته است .

در زمان بحران این حس مدت حاد تر می شود. در حال حاضر در طول این همه گیر پیدا کنیم و واکنش مردم در راه های مختلف. برخی از مردم از دیدن تصاویر موقت بیمارستان چادر بنا در اماکن عمومی و فراخوان عکس از جنگ جهانی اول Octogenarians زندگی می کردند که از طریق جنگ جهانی دوم ممکن است متفاوت خاطرات. بازمانده هولوکاست گفت: من اقامت در خانه سفارش به ارمغان آورد خاطرات او سال حبس پنهان از نازی ها به عنوان یک کودک. نیواورلئان مقیم گفت: نگهبان که ناگهانی "سیل" از coronavirus مرگ و میر به یاد می آورد طوفان کاترینا.

حافظه جمعی است که مرکزی برای شکل گیری هویت گروه. داستان ما به خودمان و فرزندان ما در مورد گذشته ما را به این معنی که ما که هستیم. آنها به مبارزات و پیروزی و تعریف ما اخلاقی جامعه است.

آزار و اذیت.

شدت هوشیار یهودیان در من تجلی او'arim ممکن است همراه پلیس اسرائیل اجرای کدهای سلامت با خاطرات جمعی از سربازان و پلیس wreaking ویران کردن و تخریب در جوامع یهودی در روسیه تزاری و بعدها در غرب اروپا است. تاریخ از آزار و اذیت یهودیان در سراسر جهان است که مرکزی به هویت هر دو سکولار و صرفا ناظر یهودیان اسرائیل. اما راه هایی که حافظه کار می کند در شرایط معاصر متفاوت است برای این گروه است.

اکثر اسرائیلی ها دیدن تاریخ یهودی آزار و اذیت به عنوان یک توجیه برای تأسیس دولت اسرائیل است. آنها به ارتش و نیروی پلیس به عنوان آنها موجود برای حفاظت از آنها. اما برخی المال بی اعتمادی دولت و آن عامل را مشاهده و آنها را به عنوان یک ادامه از سربازان و پلیس که مورد آزار و اذیت یهودیان در جاهای دیگر. در واقع Haredi یهودیان که حدود 10 درصد از جمعیت اسرائیل هستند foundationally مخالف صهیونیسم.

در حالی که آنها بر این باورند که خدا وعده داده که سرزمین اسراییل به یهودیان آنها همچنین بر این باورند که وعده نمی تواند انجام با دخالت انسان در کار خدا است که چگونه آنها را تفسیر استقرار دولت مدرن اسرائیل است. زمانی که پلیس وارد محله خود به کنیسه و yeshivas اعضای Haredi جامعه جلب خود به خاطرات جمعی. به جای احساس توسط دولت محافظت آنها ترس و مشکوک. هنگامی که ما فکر می کنم در مورد Haredi واکنش به پلیس در اسرائیل ما ممکن است فکر می کنم از جوامع دیگر که حافظه جمعی نیز همکاران پلیس با خشونت و خطر است.

در زمان بحران مانند coronavirus برخی از ما تکیه می کنند در درجه اول در علم و تکنولوژی و دولت برای محافظت از ما. در حالی که المال نیست رد علم پزشکی خود را روزانه و ساعتی کار با تورات است و اولیه به این معنی است که توسط آن تمام زندگی ما حفظ شود و حفظ شود. این نظم سیاسی تداخل با این کار می تواند حتی خطرناک تر از ویروس خود را. آن می تواند به معنای پایان زندگی یهودیان آن را نه انسانیت خود را.

ما اغلب سریع به قضاوت دیگران بر خود ما هنجارها و ارزش ها و آهسته به شناخت محدودیت های خود ما را در راه بودن است. آن را به چالش به درک که جهان های مختلف می تواند وجود داشته باشد در همان زمان و در همان فضا نه تنها در سراسر جهان است اما ما در محلات و شهرستانها.

نسخه کوتاه تر از این قطعه برای اولین بار ظاهر شد در گفتگو.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن