زمانی که savoring یک لحظه لذت بخش است که یک عمل رادیکال

همانطور که ما دست و پنجه نرم کردن با جهانی همه گیر مستند از ما در طول زندگی روزمره ما شده اند طرح میتوانست و آ

توسط NEWSATROPAT در 13 تیر 1399

همانطور که ما دست و پنجه نرم کردن با جهانی همه گیر مستند از ما در طول زندگی روزمره ما شده اند طرح میتوانست و آن را دشوار است به نگه دارید تا با تغییرات جدید. بسیاری از ما در حال غرق مخاطره آمیز طبیعت از سلامت عزیزان ما رفاه و امنیت مالی. اما در این میان عدم اطمینان و ترس, فیلم الهام بخش در حال ظهور از کشورهای آسیب دیده ترین coronavirus - ایران پزشکان و پرستاران در بیمارستان ها و ساکنان آواز خود را از بالکن. این فیلم نه تنها uplifts روح کسانی که در نزدیکی آن نیز روشن خلق و خوی مردم از سراسر جهان است.

یکی از چیزهایی که من آموخته ام از هزینه های زیادی از دوران کودکی خود را در زمان جنگ و تحول سیاسی است که اهمیت کشت شادی در طول بحران. در حالی که این مهم است برای اطلاع در مورد خط سیر جدید کروناویروس از طریق منابع قابل اعتماد به تمرین فیزیکی فاصله و برای مراقبت از ما بیشتر جمعیت های آسیب پذیر آن را نیز در زمان آلوده یکدیگر با عشق و ذوق داستان. این است که در واقع واقعا سخت است چرا که ما انسان ها به طور طبیعی تمایل به تمرکز بر روی اخبار بد.

در طول هشت سال جنگ ایران و عراق که به کشته شدن بیش از یک میلیون نفر زندگی به دور از نشاط. ما ایرانیان تبدیل شده بود به عادت روزانه مجالس ترحیم جیره غذایی ستم سیاسی و مداوم تهدید بمب و موشک. در بالا از آن, مصرف الکل, رقص و بازی غیر تحریم موسیقی بود ناگهان تبدیل به غیر قانونی زیر پس از انقلاب ،

اما حتی با این چالش های خارجی مشاهده کردم چند بزرگسالان توانایی برای تبدیل شدن به تکه تکه و با استفاده از تمام منابع در دسترس برای کار ضروری از پرورش شادی ثبات و حس شوخ طبعی است. در مواجهه با مواد غذایی سهمیه بندی آنها تجربه با دستور العمل های جدید. در مواجهه با جنگ خاموشی آنها گفت: داستان و شعری. به عنوان تهدید بمب گذاری loomed گفتند جوک و ساخته شده و هر کس بخند تا چشم ما سیراب. مطمئن شوید که این همه ما احساس بهتر در لحظه اما آنچه تحقیقات کشف شده است که شادی و خنده ضروری برای ساختمان ابرقدرت انعطاف پذیری و حتی تقویت ما ایمنی و سلامت کلی.

روانشناس و متخصص تروما پیتر لوین می گوید: شادی یک تجربه توسعه در حالی که ترس یکی از انقباض. کشت شادی بخش مهمی از انعطاف پذیری آن را به عنوان افزایش ظرفیت ما به چهره مشکلات است. "تصور کنید اگر در هر زمان شما را کشیده یک باند آن را تبدیل به بیشتر انعطاف پذیر, پس نه می خواهد افزایش ظرفیت آن قادر به گرفتن بیشتر در امتداد بدون شکستن," او می گوید.

بنابراین حتی زمانی که موانع وجود دارد که باعث انقباض که توسعه فراهم شده به ما شادی می آید به نجات ما. "بیشتر ما افزایش این ظرفیت کمتر خسته کننده احساسات خواهد بود" لوین می گوید. مثلا تروما امتداد ما فراتر از ظرفیت و توانایی ما برای مقابله با برخی از به چالش کشیدن وضعیت و ما غرق شده با احساسات و عواطف است. مشکل این نیست که این احساسات بیش از حد قوی هستند اما ظرفیت ما برای نگهداری و پردازش آنها اشباع شده است ، هنگامی که ما همچنان به کشت شادی, ما به دست آوردن توانایی احساس پایمال بدون تبدیل شدن به ضعف خودمان است.

برای ایرانیان یکی از با ارزش ترین راه برای احضار شادی با شعر. به یاد دارم یک شب خاص در شهر شيراز در طول جنگ. در حالی که صدای blared و برق بسته شد خاموش هشدار دهنده از یک حمله قریب الوقوع من و خانواده ام (احساس به خصوص شجاع) مخفیانه به ما پشت بام به تماشا ضد هوایی موشک شلیک به هوا. به من 7 ساله چشم قرمز درخشان الگوهای در زمین-آسمان سیاه و سفید rivaled با شکوه ترین نمایش آتش بازی. اما در زیر این ترس وجود دارد نهفته ترور دم در شکم من نمی دانستند که قرار بود به مرگ بعدی. آن را رفتن به من ؟ بهترین دوست من ؟ خواهر من در تهران چیست ؟ من معلم ؟

و سپس کسی که از دیگری پشت بام فریاد زد: یک آیه از مولانا شعر به شب روشن هوا:

حتی اگر از آسمان سم رخ همه

من هنوز شیرینی

پیچیده شده در شیرینی

پیچیده شده در شیرینی...

این یک شاعرانه چالش به بمب افکن, اما آن را نیز یک دستکش بلند به پایین پرتاب به هر فارسی در محدوده شنوایی. این آیه به زودی شد دوباره از دیگری پشت بام:

در حالی که دیگران بخوان در مورد عشق

من سلطان عشق!

حتی به عنوان یک کودک من می تواند احساس وجد از این آیات در قلب من منشعب به هر سلول از من بودن. در یک لحظه دنیای من نه تنها شد عاقل اما بی نهایت و شکوه. و چه بمب همیشه می تواند لمس است ؟

Savoring لحظات تعالی می شدت افزایش ما خوب بودن و با توجه به اعصاب ریک Hanson, تمرکز بر جذب و عادی لحظات شادی نیز بسیار واقعی و تجمعی و اثرات مفید آن بر سلامتی ما. هنگامی که ما آهسته در طول تجربه های لذت بخش سیستم ما فرصت داده شده است برای افزایش تجربه در مغز ما است. از طریق این بازی ساده و در عین حال موثر روش ما می توانیم سیستم عصبی ما برای تبدیل شدن به چسب برای تجربه های خوب و تفلون برای حوادث ناگوار.

به عبارت دیگر ما می تواند غلبه بر متصلند منفی تعصب - تمایل به جذب و به یاد داشته باشید تهدیدات بالقوه و تجربه های ناخوشایند در حالی که نادیده گرفتن تجارب مثبت. منفی تعصب تکامل از ما نیاز به زنده ماندن. شکارچیان گیاهان سمی و دیگر خطرات ساخته شده تاثیر عمیقی بر اجداد ما و کسانی که جان سالم به در یاد گرفتم برای جلوگیری از چنین خطراتی در آینده است.

هانسون می گوید که برای انسان مدرن به منفی تعصب است و دیگر از ویژگی های. آن است که در حال حاضر یک نقص طراحی. در طول روز یک تجربه بد به پایان می رسد تا اشغال مقدار بیشتر توجه ما نسبت به بسیاری از خنثی و تجارب خوب در نتیجه جلوگیری ما از یادگیری از تجارب مفید و تبدیل آنها به یک ماندگار عصبی ساختار.

فقط مثل همه چیز در زندگی مغز ما به طور مداوم در حال تغییر است. "خیلی از این تغییر تحت فشار قرار دادند به ما و مغز ما در حال تغییر است willy-nilly - ماشین بوق مردم اخم خبر بد می گوید:" هانسون.

خوشبختانه ما می توانیم با استفاده از انعطافپذیری عصبی یا توانایی مغز در سازماندهی مجدد خود را با تشکیل اتصالات عصبی جدید به نفع ما است. با هر احساس, فکر, احساس و یا اقدام جدید اتصالات عصبی یا سیناپس تشکیل شده و با هر بار تکرار این اتصالات عصبی در حال تقویت شده است. اعصاب Donald Hebb خلاصه این سیناپسی اثر به عنوان "سلول که آتش هم سیم با هم."

در نتیجه مغز می توانند یاد بگیرند به ماشه همان نورون ها در هر زمان و به تدریج سیم آنها را با هم. با استفاده از این Hebbian تئوری ما می توانیم مغز را تغییر دهید برای بهتر reveling در رویدادهای لذت بخش یک تعداد انگشت شماری از بار در روز - توقف برای گوش دادن به تلفن های موبایل از پرندگان غوغای relishing نیش غذا و یا یک فنجان قهوه خوب بوییدن یک گل و یا با بهره گیری از لذت بخش فکر در مورد یک دوست. "بدون مواد مخدر, فانتزی هیچ چیز و هیچ عجیب و غریب مدیتیشن و تکنیک های مورد نیاز, می گوید:" هانسون. "شما شروع به حرکت می کند از لحظات قدردانی به صفت قدردانی لحظات از ارزش خود را به صفت خود ارزش و این عمیقا قدرتمند عمل است."

با توجه به روانشناس بالینی کارلا ماری مردانه نیز وجود دارد که قوی همبستگی مثبت بین کشت شادی و افزایش سطح رضایت از زندگی و رشد شخصی است. در مقابل هنگامی که ما در حال کنترل ترس و افسردگی و رضایت از زندگی به طور طبیعی کاهش مییابد و رشد شخصی مانع است. "ما به مراتب موثر تر و انعطاف پذیر و بهینه سازی زمانی که ما زمان بحران با حکیم شاد نگرش نسبت به زمانی که ما از ترس دولا شدن در مخرب ترس و اضطراب" مردانه می گوید.

این زمان بیماری همه گیر به شمار یک چالش منحصر به فرد برای ما به عنوان مانور از ترس به شادی از انقباض به انبساط. ما موجودات اجتماعی و با توجه به شدت مسری طبیعت coronavirus عاقلانه است که برای محدود کردن ما تعامل فیزیکی را به حداقل برای آینده قابل پیش بینی. Levine ما را دعوت به این عمل فیزیکی فاصله به جای اجتماعی فاصله.

"حس درماندگی و اجتماعی قطع ارتباط با تأثیر بر سیستم ایمنی بدن است. شما نمی خواهید برای شکستن که بافت اجتماعی" لوین می گوید. خانواده ها می توانند با هم بازی رقص و آواز خواندن را با هر یک از دیگر, اما ما نمی توانیم فراموش کرده ام کسانی که به تنهایی زندگی می کنند و یا عزادار هستند. ما باید همچنان به لحاظ اجتماعی اتصال از طریق تکنولوژی یا چشم پوشی از اینترنت و به عنوان لوین نشان می دهد, انفجار گلدان و تابه مانند ایتالیایی ها نشان می دهد که ما همه در این با هم.

گسترده افکار, احساسات و اقدامات تمایل به سفر در بسته. برای مثال داوطلب در طول این همه گیر می تواند ما را به یک حس از هدف آن کمک به ما شادی و حس خوب بودن. مردم اهدای ماسک های خانگی برای بیمارستان ها و ارائه مواد غذایی و پزشکی به سالمندان و ایمنی بدن به خطر بیافتد ، دیگران در حال پیدا کردن شادی از طریق باغبانی, پخت و پز صرف زمان بیشتری را در طبیعت و یا در نظر گرفتن یک دوره آنلاین در "علم خوب بودن."

ایران بوده است که سر چشمه برای تاج برای چند ماه گذشته و کمی وجود دارد که من می توانم به طور مستقیم برای کمک به بستگان من در انزوا وجود دارد. بنابراین ما اسکایپ و تفکر با هم از راه دور. ما صحبت در مورد خاطرات دلپذیر و چه گل در باغ ما در حال حاضر. این مذاکرات هستند برجسته از روز ما است. پس این مستند در کالیفرنیا, من شروع به انجام همین کار را با دوستان آمریکایی من و با پناهجویان در یک مکزیکی پناهگاه که در ادامه به بالا بردن هر یک از دیگر از طریق موسیقی و بازی.

کسانی از ما که به زندگی از طریق بنیادگرا قدرت گرفتن در ایران تجربه انقلاب joylessness. شاید رادیکال ترین عمل مقاومت در برابر سختی است که به زندگی شادی.

پرورش, شادی, البته, نمی, همان نافی واقعیت یا سرکوب احساسات دشوار است. همه حساب ما باید یک جاده پر از دست انداز جلوتر از ما. بسیاری از آنها در حال حاضر خرید و فروش با از دست دادن و غم و اندوه. بسیاری از overworked و خسته. مرور زندگی در حال حاضر به احتمال زیاد خواهد شد مملو از مشکلات پیش بینی نشده. خوشبختانه افزایش انعطافپذیری ما به عنوان ما مجموعه ای را برای مقابله با این چالش ها تضمین شده است به لذت بخش است. و برای کسانی از ما که قادر به آن را در حال حاضر مهم تر از همیشه به تقویت ما انعطاف پذیری برای مراقبت از خودمان و کسانی که نمی توانند از خودشان مراقبت کنند و برای آلوده کردن هر یک از دیگر با شادی و خنده

این مقاله برای اولین بار در بله! مجله با سرب مختلف تصویر.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب