آنها ارزش آن را? کلید جنبشهای اعتراضی در طول دهه

منتشر شده در تاریخ: 10 ژوئن 2020 11:06:26 pm معترضان نگه پوستر در طول یک تظاهرات در اعتراض به خشونت

توسط NEWSATROPAT در 21 خرداد 1399
منتشر شده در تاریخ: 10 ژوئن 2020 11:06:26 pm
معترضان نگه پوستر در طول یک تظاهرات در اعتراض به خشونت های پلیس و کشته شدن اخیر جورج فلوید, سیاه و سفید مردی که در بازداشت پلیس در مینیاپولیس, ایالات متحده آمریکا پس از مهار توسط ماموران پلیس روز شنبه 6 ژوئن 2020 در تونس. (AP Photo/Hassene Dridi)

این تظاهرات که در سمت چپ بسیاری از نقاط جهان در یک رقیق از گاز اشک آور در سال گذشته بودند و آهسته با یک بیماری همه گیر تا مرگ جورج فلوید موجب قیام جهانی علیه خشونت پلیس و نژادی و نابرابری.

از هنگ کنگ به خارطوم بغداد به بیروت غزه به پاریس و کاراکاس به سانتیاگو, مردم به خیابان ها ریختند در سال 2019 برای تحصیل آزادی و حاکمیت ملی و یا به سادگی یک زندگی کمتر دستبند با مشکلات در حالی که چند شکوفا. به نظر می رسید به عنوان اگر در خیابان بودند آشفته در همه جا اما ایالات متحده است.

در حال حاضر پس از مرگ فلوید یک مرد سیاه و سفید در مینیاپولیس که در بازداشت پلیس هنگامی که یک افسر فشرده زانو خود را به Floyd گردن برای چند دقیقه تظاهرات خشم در سراسر جهان است.

پلیس یا ارتش خشونت و نژادپرستی جهانی هستند پویایی است که با تجربه در بسیاری از جوامع است. ماهیت اعتراض نشان می دهد حرارت میل به تغییر نیاز به راست یک درک تاریخی بی عدالتی است. این به معنی پایان است. اما به چه منظور است ؟

یک دولت دموکراتیک است که متمایل به این تغییرات ممکن است در تصویب قوانین و یا تغییر رهبری می تواند اجباری در صندوق های رای.

یک رژیم اقتدارگرا نیست اغلب خم. اعتراض به دیکتاتوری می تواند یک زندگی یا مرگ مبارزه است که حتی ممکن است نیاز فعالان به مقابله با نظامی این کشور. مقابله با ظلم و ستم نیز می تواند نتیجه معکوس نتیجه بیشتر دیکتاتوری رهبر یا ویرانگر جنگ داخلی.

در اینجا نگاهی به برخی از اعتراضات دهه های اخیر و آنچه آنها به دست آورد و یا شکست خورده است.

حقوق مدنی آمریکا: تظاهرات که فوران در سراسر زخم خورده ما چشم انداز هفته گذشته تا به حال ویژگی های غیر معمول بودن تا حد زیادی به رهبر و هنوز هم در حال تحول هر چند Black Lives Matter جنبش کانونی.

در طول دوران بحرانی از 1950s و '60s, Martin Luther King Jr که منجر 250,000 قوی مارس در واشنگتن در سال 1963 و Malcolm X هستش عظیم قرن 20 ارقام به نمایندگی از دو آهنگ های مختلف: جرم غیر خشونت آمیز اعتراض و گرفتن نتایج مطلوب "توسط هر معنی لازم است".

حقوق مدنی عمل آغاز شده توسط کندی دولت و رای گیری حقوق قانون تصویب شد توسط جانسون دولت که دلسوز برای مقابله با بومی نژادپرستی در این کشور است. این شد کلید نقاط عطف. اما بی عدالتی اجتماعی و جنگ ویتنام ادامه داد: به تسلط آمریکا دهه و فراتر از رسیدن به اوج از ناآرامی های مدنی در سال 1968 است که تکرار در سال 2020 است.

پرده آهنین می افتد: انقلاب بود که در هوا در اروپای شرقی در سال 1989 توسط یک گل از مقاومت مدنی برای سرنگونی حکومت کمونیستی. یک توسط یک, کشور کاهش یافت و در یک عقب-مهره های بازی دومینو.

نهایی رهبر اتحاد جماهیر شوروی میخائیل گورباچف گذاشته و زمینه را برای این تکتونیکی تغییر است. دیوار برلین سقوط کرد و یک حزب حکومت کنار گذارده شد در شرق آلمان به لهستان و کشورهای دیگر هنگامی که بازیگران به عنوان پشت پرده آهنین عمدتا bloodlessly استثنا بودن در رومانی که در آن ظلم و ستم از Nicolae چائشسکو و خانواده اش بود به پایان رسید تیرباران در روز کریسمس.

این دوره همچنین شامل یک "انقلاب مخملی" در چکسلواکی بود که تاریخی پادزهر به بهار پراگ یک دوره از آزادسازی در استقبال از "کمونیسم با چهره انسانی" بود که بی رحمانه خرد شده توسط بیش از نیم میلیون اتحاد جماهیر شوروی به رهبری نیروهای پیمان ورشو در سال 1968.

بهار عربی و فعلی REDUX: آن دو دهه قبل از جهان شاهد موج دیگری از اعتراضات مصرف کل منطقه است. این یکی از اولین برای بود اسیر بر روی یک پلت فرم های دیجیتال, رسانه های اجتماعی.

پس از چند دهه دیکتاتوری و دزد سالاری جهان عرب شد مست بی پروا ترکیبی از امکان و مستقیم و بی واسطه. و حاکمان سقوط نکرد: در مصر و یمن و لیبی و تونس در سال 2011. اما فقط دومی انتقال به دموکراتیک فصل بعد.

مصر در حال حاضر زندگی می کند حتی بیشتر حکومت استبدادی که در آن همه مخالفت خاموش است. یمن و لیبی شده به تکه پاره ها در جنگ و فاجعه انسانی. سوریه منفجر شد و به سرعت از قیام علیه اسد سلسله ویرانگر جنگ های داخلی که هنوز هم ادامه دارد با بیش از نیم میلیون کشته و میلیون ها نفر آواره.

در کشور همسایه لبنان و در عراق و اعتراضات مدنی فوران اکتبر گذشته در برابر نخبگان حاکم. لبنان است که درد و رنج یک تلاقی بحران آن را به عنوان lurches در آستانه ورشکستگی ملی. در عراق هم که در آن معترضان کشته شده بودند در نمرات سیستم مراقبت های بهداشتی مجهز برای مقابله با COVID-19 و از دست دادن درآمد نفت ضربه سخت است. اعتراضات به نظر می رسد به احتمال زیاد دوباره در هر دو مکان.

روح 2019 و 2020: سودان دستگیر بسیاری از آنچه نافرمانی مدنی و اعتراض می تواند رسیدن به ؟ نیز خود هزینه های بسیاری را کشته و سیستمیک تجاوز ? به عنوان شکننده گذار به عصر جدید همچنان ادامه دارد. جنبش اعتراضی موفق به برکناری دیرین نظامی قدرتمند که چهره نسل کشی و جنایات جنگی.

رئیس جمهور عمر البشیر سرنگون شد در مارس 2019 را وادار به ایجاد یک مشترک ملکی-نظامی حاکم "مستقل شورای". اما شهروندان در حال مبارزه برای دفاع از اقتدار را در چهره نظامی قدرت.

هنگ کنگ تظاهرات آغاز شد که یک سال پیش در این هفته به نظر می رسید به تجسم تمام جنبه های دموکراتیک آرمان: اما روشن قصد جمهور چین و قریب به اتفاق ممکن است خلق چین ارتش آزادی باعث می شود آن را از همیشه بیشتر احتمال دارد که این سرزمین را تحت پکن حکومت بسیار زودتر از 2047 به توافق رسیدند.

نقطه عطفی 1997 توافق است که در آن مستعمره بریتانیا بود که به طور رسمی تحویل به چین مقرر کرده بود همه چیز را بدون تغییر باقی می ماند برای 50 سال.

📣 هند اکسپرس در حال حاضر در تلگرام. اینجا را کلیک کنید برای پیوستن به کانال ما (@indianexpress) و اقامت به روز شده با آخرین اخبار در

برای همه آخرین اخبار جهان, دانلود برنامه اکسپرس.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب